Skrevet av Emne: Evis: 200kg raw benkpress  (Lest 504632 ganger)

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Evis skal bli sterk
« #2130 : 30. april 2011, 02:14 »
Enig i denne jeg..

Så den som løfter tyngst vet bestandig best? Nå veier vel King Kim mye mindre og da for den grunn...

Må vel være mye bedre å vende seg til å holde hodet rett, og ikke se ned i bakken som en struts... No offence, men tror de fleste er enige i den

Se på teknikken hans i Markløft, perfekt vil jeg si. Om den er perfekt når han ser ned, hvorfor skal han se opp?

Jeg vet mer enn King-Kimmey, jeg trener han
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Evis skal bli sterk
« #2131 : 30. april 2011, 09:23 »
Så den som løfter tyngst vet bestandig best? Nå veier vel King Kim mye mindre og da for den grunn...

Må vel være mye bedre å vende seg til å holde hodet rett, og ikke se ned i bakken som en struts... No offence, men tror de fleste er enige i den
Er ikke alltid den som løfter tyngst vet best. Men Evis drar skikkelig bra mark med hode i den stillingen og det funker for han. Så da bør han fortsette med dette. Hvis det er noe han kan så er det markløft Smiley Man kan jo og se på stillingen på kroppen hans at det slipper ingen plasser nå han drar igang stangen. Så dette er nok helt optimalt for Evis og løfte slik.

Figuz

  • Gjest
Sv: Evis skal bli sterk
« #2132 : 30. april 2011, 09:28 »
Ryggen til Evis er jo knallfin, null krumming- så dersom han ser ned og likevel holder denne stilen ved de tyngste vektene er det urelevant. Nøytral hodeposisjon er nå uansett bedre enn å se rett opp, det er sykt vondt ved tunge sliteløft. Strakk nakken endel ganger på å se opp..

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

Sv: Evis skal bli sterk
« #2133 : 30. april 2011, 10:10 »
http://www.youtube.com/watch?v=8VZOlFo0Q1U#noexternalembed


Ganske lik teknikk Smiley
Eg kasta vekk mykje tid før på å prøve å sette meg djupt og "sjå opp". Det som fungerar best for dei som er sterke i klassisk mark er å starte høgt med rompa og ha nakke på linje med ryggsøyla. Og skal nakken være slik kan ein vel ikkje sjå opp??? Då blir det faktisk krum på nakken...

Utlogget caremaker

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 146
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 146

Sv: Evis skal bli sterk
« #2134 : 30. april 2011, 12:45 »
Nå sa vel ikke jeg at han nødvendigvis skulle holde hodet opp, men rett. Tror uansett en proff styrkeløfter ville pirket på den teknikken.

Ps. Enig i at teknikken er utrolig bra, men få hodet på plass, så blir det perfekt!

Eksempel: En bil med 500 hestekrefter er rått, får den 50 hester til går den bedre.. Begge er pefekt, men de 50 ekstra gir det lille utslaget.

Er ikke snakk om at han gjør markløft "feil". Det har jeg ikke sagt heller, men den kan gjøres bedre..

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Evis skal bli sterk
« #2135 : 30. april 2011, 12:49 »
Nå sa vel ikke jeg at han nødvendigvis skulle holde hodet opp, men rett. Tror uansett en proff styrkeløfter ville pirket på den teknikken.

Ps. Enig i at teknikken er utrolig bra, men få hodet på plass, så blir det perfekt!

Eksempel: En bil med 500 hestekrefter er rått, får den 50 hester til går den bedre.. Begge er pefekt, men de 50 ekstra gir det lille utslaget.

Er ikke snakk om at han gjør markløft "feil". Det har jeg ikke sagt heller, men den kan gjøres bedre..
Poenget er jo at det ikke kan gjøres bedre. Evis har kjørt med hode rett med kroppen før. du kan jo se det på eldre filmer. Så da vil jeg heller si han får de 50 ekstra hestene på og legge hodet litt nedover. Han løfter perfekt. Er ikke noe å si på den. Ingen proff styrkeløfter priker på dette. Du så jo at Bo skrev at det var bra. Han er proff Wink Tror det er fler som er enig med oss at denne teknikken til Evis ikke trenger å forandres på Smiley

Utlogget caremaker

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 146
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 146

Sv: Evis skal bli sterk
« #2136 : 30. april 2011, 12:59 »
Poenget er jo at det ikke kan gjøres bedre. Evis har kjørt med hode rett med kroppen før. du kan jo se det på eldre filmer. Så da vil jeg heller si han får de 50 ekstra hestene på og legge hodet litt nedover. Han løfter perfekt. Er ikke noe å si på den. Ingen proff styrkeløfter priker på dette. Du så jo at Bo skrev at det var bra. Han er proff Wink Tror det er fler som er enig med oss at denne teknikken til Evis ikke trenger å forandres på Smiley

Ville iallefall tro at det ikke var særlig bra for nakken å vende hodet nedover, med tanke på å strekke den osv... Uansett er det bare å trene på å få nakken inn i riktig stilling. I lengden vil han tjene på det mener nå jeg.

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Evis skal bli sterk
« #2137 : 30. april 2011, 13:03 »
Ville iallefall tro at det ikke var særlig bra for nakken å vende hodet nedover, med tanke på å strekke den osv... Uansett er det bare å trene på å få nakken inn i riktig stilling. I lengden vil han tjene på det mener nå jeg.
Han trenger ikke trene på å få nakken i riktig stilling. Han har gått fra å ha hode vinklet med kroppen til å vinkle det framover/nedover med vilje Smiley

Utlogget caremaker

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 146
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 146

Sv: Evis skal bli sterk
« #2138 : 30. april 2011, 13:05 »
Han trenger ikke trene på å få nakken i riktig stilling. Han har gått fra å ha hode vinklet med kroppen til å vinkle det framover/nedover med vilje Smiley

"Han trenger ikke trene på å få nakken i riktig stilling"...

Jo han må det...

Kan legge til at jeg er imponert over løftene til Evis, er på ingen måte ute etter å være stor stygg ulv her altså, men mener hodet må noen grader opp xD

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Evis skal bli sterk
« #2139 : 30. april 2011, 13:07 »
"Han trenger ikke trene på å få nakken i riktig stilling"...

Jo han må det...

Kan legge til at jeg er imponert over løftene til Evis, er på ingen måte ute etter å være stor stygg ulv her altså, men mener hodet må noen grader opp xD
Nei han trenger ikke trene på det. FOR det er riktig å ha det slik som han løfter NÅ ;)Men kan si så mye at jeg liker best å ha hode slik som du anbefaler. Er nok ingen som ser på deg som en stor stygg ulv. Tror Evis setter pris på innspill og kommentarer Smiley

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Evis skal bli sterk
« #2140 : 30. april 2011, 13:24 »
with greatness comes criticism.. care i caremaker(selvmotsigelse;\)

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Evis skal bli sterk
« #2141 : 30. april 2011, 14:32 »
Nå sa vel ikke jeg at han nødvendigvis skulle holde hodet opp, men rett. Tror uansett en proff styrkeløfter ville pirket på den teknikken.

Ps. Enig i at teknikken er utrolig bra, men få hodet på plass, så blir det perfekt!

Eksempel: En bil med 500 hestekrefter er rått, får den 50 hester til går den bedre.. Begge er pefekt, men de 50 ekstra gir det lille utslaget.

Er ikke snakk om at han gjør markløft "feil". Det har jeg ikke sagt heller, men den kan gjøres bedre..

Proff styrkeløfter Tongue Holder det å være landslagsutøver?

Om en teknikkendring ikke gjør at man løfter/potensielt løfter mer er det ingen vits i å gjøre endringen. Enkelt og greit. Han får ikke 50 hester ekstra av å se opp, han får null
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget caremaker

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 146
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 146

Sv: Evis skal bli sterk
« #2142 : 30. april 2011, 17:02 »
Da er vi enige om å være uenige.    Cheesy



Utlogget Razor

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 333
  • Honnør: 133
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 333

Sv: Evis skal bli sterk
« #2143 : 30. april 2011, 18:16 »
Særlig med tanke på at han ene ikke rakk opp til stangen i stativet engang  Wink
Gå og fis deg i kjeften.  Tongue

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Evis skal bli sterk
« #2144 : 30. april 2011, 18:18 »
Gå og fis deg i kjeften.  Tongue
Han kan fise deg i kjeften når du er stående Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!