Skrevet av Emne: Eksem i hodebunn  (Lest 8234 ganger)

Utlogget bonaqua

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 891

Eksem i hodebunn
« : 14. juni 2008, 02:16 »
Ok. Nå er jeg lei.
Har klødd en del i hodebunnen en god stund, men nå har det forverret seg betraktelig de siste månedene. Det klør så mye at jeg har problemer med å få sove, og det er omtrent umulig å slutte å klø.
Det er masse små røde prikker i hodebunnen, og føles ut som det er maur, eller myggstikk over hele hodebunnen. Når jeg klør flasser det litt, og det faller små talgklumper ut av håret mitt. DEt begynner å klø ekstra mye når jeg er i aktivitet, mest ved kardio/løping.
Snakket med en lege som mente det kunne være eksem, og han gav meg en salve. Har nesten ikke brukt denne salven, fordi når jeg smører den på sitter den bare i håret og ikke hodebunnen.

Søkte på google, men fant ikke så mye råd i farten. Det eneste jeg såg som hadde funket var noe fotbadopplegg som het bioenergiser (http://www.bioenergiser.no/index.php?option=com_frontpage&Itemid=2), men stiller meg tvilende til at et fotbad kan fikse hodebunnen... Dessuten koster det 5k.

Noen som har noen råd, tips, veiledning etc?

På forhånd takk.

-b
Støttes av Lånekassen

Utlogget Zuul

Sv: Eksem i hodebunn
« #1 : 14. juni 2008, 11:01 »
jeg har psoriasis i hodebunnen. Det høres veldig likt ut. Jeg får et linament som heter elocon 0.1. Det funker helt topp, i alle fall når jeg husker å bruke det. Så kanskje du kan høre med en annen lege om det kan være det?

Utlogget bonaqua

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 891

Sv: Eksem i hodebunn
« #2 : 14. juni 2008, 16:57 »
Ok. Takk for tipset Smiley
Skal be om legetime når jeg kommer opp igjen.
Støttes av Lånekassen

Utlogget Fit_Line

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Sv: Eksem i hodebunn
« #3 : 17. juni 2008, 17:41 »
Har du prøvd en mildere shampo?

Spør en frisør. De har greie på sånt.

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Eksem i hodebunn
« #4 : 17. juni 2008, 18:06 »
Har det samme som Zuul jeg også, helt siden 10-11 års alder. Løsningen for meg er å klippe håret veldig kort i de varme månedene da svette og aktivitet gjør det hele verre akkurat som du beskriver. Utover det kan jeg anbefale Head & Shoulders, eller Cutin + shampoo for irritert hodebunn, de fungerer faktisk litt! Er veldig plagsomt, men du blir faktisk vant til det og det blir vanligvis bedre med alderen.
Kan for øvrig også nevne at sol gjør underverker for meg, få skallen ut i sola og la den steike litt, sydensol er enda bedre!  Wink

Utlogget Peder Ås

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

Sv: Eksem i hodebunn
« #5 : 17. juni 2008, 18:08 »
spesialshampoo?

Utlogget bonaqua

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 891

Sv: Eksem i hodebunn
« #6 : 17. juni 2008, 18:16 »
Har prøvd spesialsjampoo fra frisøren. Hjelper litt ja, men er ikke så digg når håret lukter tjære. Har prøvd en mildere versjon av den og den hjelper den og, men er ikke like effektiv som den andre.
Head & Shoulders har jeg sluttet å bruke, fordi den hjalp ikke/forverret problemet de gangene jeg har prøvd den.
Støttes av Lånekassen

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!