Skrevet av Emne: Helvete.... slo ihjel baby  (Lest 4077 ganger)

Utlogget Kontorrotta

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8

Sv: Helvete.... slo ihjel baby
« #30 : 17. juni 2008, 16:33 »
Det som forundrer meg er at ingen greip inn tidlegare.

I følge artikkelen så var det jo fleire biler som hadde stoppa før politiet kom til stedet.

Strengt tatt trenger ein jo ikkje pistol for å stoppe nokon som er opptatt med å trampe ihjel eit lite barn, eit hjulkryss i bakhodet er tilstrekkeleg.

Fordelen med å vente på at politiet avliver faenskapet er at ein sjølv slepper dei evige spekulasjonene om ein kunne løyst situasjonen uten "overdreven" maktbruk...
180-125-200 (Alle løft uten belte, og godkjent av NGRF)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Helvete.... slo ihjel baby
« #31 : 17. juni 2008, 16:45 »
kan hende fyren var både gal og farlig...

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Helvete.... slo ihjel baby
« #32 : 17. juni 2008, 17:01 »
Bra noen hvertfall kan holde seg saklige!

Det er politisk korrekt å kritisere autoritær maktbruk, og det å klage over at en barnemorder ble drept i et forsøk på å redde offeret, må utvilsomt kunne sies å være sutring, så jeg ser det i grunnen som høyst saklig å kalle deg en politisk korrekt sutrekopp. 'Etterpåklok bedreviter uten virkelighetskontakt' er vel heller ingen urimelig betegnelse, men jeg har ingen planer om å gå videre i dybden her.

Også morsomt hvordan folk kan gjøre seg rimelig sterke forutsetninger ut fra en slurvete skrevet norsk nettavis-artikkel..!

Jeg valgte å lese originalartikkelen i Charleston Daily Mail i stedet.

Hva som ville vært den beste løsningen er umulig å vite uten selv å ha vært der, jeg er som sagt kanskje i overkant skeptisk til klassisk amerikansk maktbruk, så leser artikkelen farget.

Nå begynner vi å gjøre fremgang her!

Ang. sprinter vs kule: Tenkte mer på tiden det tar å stille seg opp og avgi advarsel, enn tiden fra selve skuddet går av :p

Dette kommer igjen helt an på avstand. Jeg tviler dog på at betjenten kastet bort særlig mye tid utover den tid det tok ham å innse at vedkommende ikke responderte på første advarsel (som for alt vi vet kan ha kommet idet betjenten var på vei mot mannen). Barn som blir maltraktert foran øynene på en, har en tendens til å svekke tålmodigheten noe.

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Sv: Helvete.... slo ihjel baby
« #33 : 17. juni 2008, 17:02 »
He, JA! alle diskuterer politiets rolle, men om mange biler stopper burde det vel finnes en eller flere MENN som kunne steppet inn og ihvertfall fått babyen bort fra han. Er nå ganske sikker på at dette ville skjedd om en mann hadde gått berserk i Norge... Men selvsagt, kan jo godt hende jeg hadde frosset sammen til en liten klump og ropt på mamma istedet for å være tøff jeg også..
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Helvete.... slo ihjel baby
« #34 : 17. juni 2008, 17:04 »
Det som forundrer meg er at ingen greip inn tidlegare.

I følge artikkelen så var det jo fleire biler som hadde stoppa før politiet kom til stedet.

Strengt tatt trenger ein jo ikkje pistol for å stoppe nokon som er opptatt med å trampe ihjel eit lite barn, eit hjulkryss i bakhodet er tilstrekkeleg.

Fordelen med å vente på at politiet avliver faenskapet er at ein sjølv slepper dei evige spekulasjonene om ein kunne løyst situasjonen uten "overdreven" maktbruk...

Umulig å forestille seg hvordan en reagerer i en sånn situasjon.. Håper jeg selv hadde reagert instinktivt for å redde barnet!






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Helvete.... slo ihjel baby
« #35 : 17. juni 2008, 17:07 »
Er nå ganske sikker på at dette ville skjedd om en mann hadde gått berserk i Norge...

Det har vært nok av tilfeller i Norge hvor folkemengder har stått handlingslammet og sett på at noen blir jult opp. Alle forventer at noen andre skal gjøre noe.

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Sv: Helvete.... slo ihjel baby
« #36 : 17. juni 2008, 17:14 »
Det har vært nok av tilfeller i Norge hvor folkemengder har stått handlingslammet og sett på at noen blir jult opp. Alle forventer at noen andre skal gjøre noe.
så sant så sant
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Sv: Helvete.... slo ihjel baby
« #37 : 17. juni 2008, 17:15 »
Men liker å tro at nordmenn er mer handlekraftige når det trengs enn amerikanerne som er på en måte mer vant til vold i hverdagen
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Utlogget Deleted!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 031
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 031

Sv: Helvete.... slo ihjel baby
« #38 : 17. juni 2008, 17:44 »
Men liker å tro at nordmenn er mer handlekraftige når det trengs enn amerikanerne som er på en måte mer vant til vold i hverdagen

Det kan jeg love deg at nordmenn er ett feigt folkeslag når det kommer til slikt, og det har jeg full forståelse for, politiet er det utøvende maktorganet i norge.

Ville du risikere livet ditt for en annen? f.eks ved slåsskamp, innbrudd, ran o.l? 

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Sv: Helvete.... slo ihjel baby
« #39 : 17. juni 2008, 17:58 »
ja, om det var en baby eller noen jeg var veldig glad i så kunne jeg gjort det. Ihvertfall noen jeg var glad i Smiley
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Helvete.... slo ihjel baby
« #40 : 17. juni 2008, 19:20 »
Amerikansk politi burde miste våpenbevilgningen sin. Skyter og dreper en tross alt ubevæpnet mann, hadde dette skjedd i Norge ville de mistet jobben og fått en stygg sefo-sak, der borte er de vel helter..

Forferdelig sak ang. barnet selvfølgelig, henger meg bare opp i om maktbruken fra politiet var nødvendig.
Idiot. Du mener de heller burde bruke ekstra sekunder på å komme seg bort til mannen for så å legge han i bakken? Igjen, idiot. Du må jo ha en helt merkelig holdning til virkeligheten, og jeg ber og håper at sånne som deg aldri får på seg en uniform av noe slag.

Umulig å forestille seg hvordan en reagerer i en sånn situasjon.. Håper jeg selv hadde reagert instinktivt for å redde barnet!
Signerer den. Hadde ikke hatt det minste problemer med å skyte fyren jeg i allefall. Hadde da ikke gått inn for å ta livet av han, men ei kule i kneet vil jeg tro stopper de fleste.
Er da også en drøss med andre måter å få folk i bakken på... Tongue Stod forøvrig i original-artikkelen at det ble gjort forsøk på å stoppe ham, men han bare dytta dem vekk.. Imponerende forsøk på å stoppe et barnemord, må jeg si.

The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Tannfeen

Sv: Helvete.... slo ihjel baby
« #41 : 17. juni 2008, 22:00 »
Kyllinggrepet FTW! Minst 10x så effektivt som ei kule.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Djcrisis

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Sv: Helvete.... slo ihjel baby
« #42 : 17. juni 2008, 22:39 »
ang. skytinga til politiet:
"Skadene er så omfattende at barnet må bli identifisert ved hjelp av blod- eller DNA-prøve."

Tenk deg politimannen ankomme åstedet og det han får se er en mann som banker opp en 1-2åring som tydeligvis er heftig blodig og føkka opp, hence the "unidentifyable".

Jeg ville skutt.

("Identiteten til mannen og barnet er ennå ikke kjent, men barnet er trolig mellom ett og to år gammelt.")

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!