Skrevet av Emne: 25 shots - resultat : opplagt...  (Lest 4956 ganger)

Utlogget theGriiivshow

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 199

Sv: 25 shots - resultat : opplagt...
« #15 : 30. juni 2008, 21:28 »
For å sette ting i perspektiv, la oss sette det opp mot vanlig øl. Vi kan regne litt på dette. Vi tar disse betingelsene:
- En shot er 0,025L
- En øl er 0,33L
- Alkoholprosenten i shottene er 40%
- Alkoholprosenten i øl er 4,7%

En person kan "greit" drikke en kasse pils. Altså 24*0,33L.
Vi tar utganspunkt i at personen drakk 24 shots.

Personen som drikker pils vil få i seg 55,1% mer alkohol en den som shotter.
Det er sannsynligvis ikke alkoholen som har drept mannen, hvertfall med tanke på størrelsen på fyren...

Drapsårsaken er veldig sannsynlig det korte tidsrommet han drakk i, og blandingen med høy koffeinholdig drikk..

Takk.

Er ikke helt enig med deg.

Ja, man vil prosentvis vil få i seg mer ren alkohol hvis man drikker 24x0,33L Øl mot 24x0,025L shots, men det blir allikevel ikke en bra sammenligning.

- Man drikker ikke 24 øl like raskt som 24 shots.

- I øl som inneholder 4,7% alkohol er det mer av annen veske som er med på å dempe mengden alkohol som tas inn på en gang. Desto mer % alkohol det er i det man inntar, desto fortere full og mer full blir man.

Kanskje ikke de beste motargumentene, ei heller den beste formuleringen. Men men..

Versågod.
Hoiahåå!

Utlogget Vanquish

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 265
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 265

  • Catch you on the flip'side
Sv: 25 shots - resultat : opplagt...
« #16 : 30. juni 2008, 21:32 »
Drikker selv en liter 40% på 1 time. Trenger ikke blande det ut en gang. å han tåler ikke mye om han dør etter 1 liter.
Sikker på at du ikke greier 2 liter på 2 timer når du først er i gang da Tongue
18 år
Høyde: ca 186cm
Vekt:Rundt 90kg

Utlogget muskelapen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 420
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 420

Sv: 25 shots - resultat : opplagt...
« #17 : 01. juli 2008, 21:39 »
Er ikke helt enig med deg.

Ja, man vil prosentvis vil få i seg mer ren alkohol hvis man drikker 24x0,33L Øl mot 24x0,025L shots, men det blir allikevel ikke en bra sammenligning.

- Man drikker ikke 24 øl like raskt som 24 shots.

- I øl som inneholder 4,7% alkohol er det mer av annen veske som er med på å dempe mengden alkohol som tas inn på en gang. Desto mer % alkohol det er i det man inntar, desto fortere full og mer full blir man.

Kanskje ikke de beste motargumentene, ei heller den beste formuleringen. Men men..

Versågod.

Helt enig i det du sier og i argumentene dine. Må forøvrig bare nevne et artig tilfelle. En kompis av storebror som latterlig ram på og drikke, (Vi snakker kjøkkenglass shots med 96%) påsto han greide å drikke 1 kasse pils på 1 time. Noe alle bare lo av. Men så satte de opp veddemålet og idioten greide faen meg å helle nedpå hele kassen med pils på den timen. Er vel 14timer eller noe du har på deg i russetiden som anses for å være greit nok heftig det også=P

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: 25 shots - resultat : opplagt...
« #18 : 01. juli 2008, 22:35 »
Personen som drikker pils vil få i seg 55,1% mer alkohol en den som shotter.
Det er sannsynligvis ikke alkoholen som har drept mannen, hvertfall med tanke på størrelsen på fyren...

En shot er vel stort sett 4 cl vil jeg tro? I så fall vil alkoholmengden være i næherheten av lik.

Sitat
Drapsårsaken er veldig sannsynlig det korte tidsrommet han drakk i, og blandingen med høy koffeinholdig drikk..


Koffeinet tror jeg du kan se bort i fra, men tidsrommet alkoholen bli inntatt derimot er et stort problem.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: 25 shots - resultat : opplagt...
« #19 : 01. juli 2008, 23:21 »
15 år og drikker en liter sprit på 1 time ? rofl


Når jeg var 14 drakk jeg 0,5l 80% himkok på ca 45 min (5min +/-) Blandet ut med 1l sprite vel og merke.

 ca 20min etter det ble promilla målt (var på en alkoholfri ungdomskludd å sjangla), da var den oppe i 2,6 allerede. Vet ikke hvor mye den kom opp i da jeg ble kastet ut og overlatt til 2 kamerater, men etter det jeg har blitt fortalt av de tror jeg kanskje det var greit at det ble med 0,5l og ikke mer.

At da en på noenlunde samme alder drikker 1l sprit på 1 time sånn uten problemer høres noe suspekt ut
ja. Med mindre man er oppvokst i de hardeste strøka i Russland  Grin da er det nok helt normalt og ingenting å bekymre seg over
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget Moe

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 512
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 512

Sv: 25 shots - resultat : opplagt...
« #20 : 01. juli 2008, 23:45 »
http://youtube.com/watch?v=2r7vzgGwA5U
Full vodka flaske på 20 sec!

Haha, konge! Ser ut som han gjør det på skolen også, av alle steder!

Utlogget Mr.H

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 30

Sv: 25 shots - resultat : opplagt...
« #21 : 02. juli 2008, 00:26 »
Drikker selv en liter 40% på 1 time. Trenger ikke blande det ut en gang. å han tåler ikke mye om han dør etter 1 liter.

Da har han som har solgt deg den spriten lurt deg godt gitt. Smiley
En liter 40% er mer enn nok til å ta knekken på de aller fleste.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=219513

En liter 40% på en time skal gi en mann på 90kg over 5 i promille. dødlig grense ligger på rundt 4.

Party on!!

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: 25 shots - resultat : opplagt...
« #22 : 02. juli 2008, 00:33 »
Da har han som har solgt deg den spriten lurt deg godt gitt. Smiley
En liter 40% er mer enn nok til å ta knekken på de aller fleste.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=219513

En liter 40% på en time skal gi en mann på 90kg over 5 i promille. dødlig grense ligger på rundt 4.

Party on!!

Grin

Skrytinga over hvor mye en drakk har nådd treningsforum. Kanskje han ble så full etter styringspilsen at han ikke helt hadde kontroll om han virkelig drakk den literen, eller om de 5 andre fjortisene på festen fikk smake litt.  :Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget stianb.88

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 672
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 672

Sv: 25 shots - resultat : opplagt...
« #23 : 02. juli 2008, 00:59 »
Det er nok ikke brekkmiddel i spriten der nede som det er her i Norge, man kan faktisk hive i seg en god del mere vodka når det ikke er med brekkmiddel.

Tror ikke det er mange her i Norge som klarer og drekke seg død, men nå er det kjent at redbull ikke er noe særlig å blande med, hvorfor veit jeg ikke helt, sikkert noe med koffein, taurin, guarana innholdet i redbullen. Du er jo dømt til å bli dehydrert iallefall Tongue

Utlogget xse123

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

Sv: 25 shots - resultat : opplagt...
« #24 : 02. juli 2008, 01:37 »
http://www.youtube.com/watch?v=2y7wIJ7e8sI

1 liter vokda 40% på 45 sek

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: 25 shots - resultat : opplagt...
« #25 : 02. juli 2008, 01:43 »
Da har han som har solgt deg den spriten lurt deg godt gitt. Smiley
En liter 40% er mer enn nok til å ta knekken på de aller fleste.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=219513

En liter 40% på en time skal gi en mann på 90kg over 5 i promille. dødlig grense ligger på rundt 4.

Party on!!

Dersom den kalkulatoren der stemmer noenlunde har jeg vært nær døden såpass mange ganger at jeg er et medisink mirakel. Jeg mener, 3,39 i promille for 6 halvlitere og ei halvflaske brennevin? Fordelt fra 19.30 til 3.00? Fordeler man det noenlunde utover de 7,5t så er man jo fint istand til å forlate åstedet, slå av et par ord med dørvakta og komme seg hjem uten for mye klabb å babb.
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget muskelapen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 420
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 420

Sv: 25 shots - resultat : opplagt...
« #26 : 02. juli 2008, 02:09 »
Dersom den kalkulatoren der stemmer noenlunde har jeg vært nær døden såpass mange ganger at jeg er et medisink mirakel. Jeg mener, 3,39 i promille for 6 halvlitere og ei halvflaske brennevin? Fordelt fra 19.30 til 3.00? Fordeler man det noenlunde utover de 7,5t så er man jo fint istand til å forlate åstedet, slå av et par ord med dørvakta og komme seg hjem uten for mye klabb å babb.


Ja den kalkulatoren kan ikke være helt ordentlig. Isåfall så har jeg også en medisink mirakel. 10 halvitere og halv flaske brennevin gikk nedpå for noen helger siden. Tidsrom på 7-8timer. Og jeg var full men i fin form.

Har forøvrig et ordentlig eksempel nå. En kompis kom hjem fra syden i går. Hadde drukket 1 liter vodka smirnoff på 20 min. Endte opp på sjukehus og ble pumpa. Hadde våknet dagen etter på sykehus med slange oppi pikken, etc.

Utlogget Mr.H

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 30

Sv: 25 shots - resultat : opplagt...
« #27 : 02. juli 2008, 02:23 »
Sier ikkje at det han Håkon sier er sant, men er det ikkje andre faktorer i bildet?
Som opptak av alkohol? Alle tar jo opp litt forskjellige mengder av ting?
Samt du utvikler vel en slags resistans vist du er vant til å drikke MYE, og OFTE?
Kjenner mange som har styrtet så mye sprit på så kort tid, men ingen som har død.
Hadde ikkje for så lenge siden et søskenbarn som allerede var ganske full, veier 80kg cirka, han drakk en liter vikingfjord 50% på en time, men han døde da ikkje.
Eller, har vel kanskje noe med at rett etter den timen hadde gått så spydde han ganske mye?

Opptaket av alkohol vil jeg tro er ganske likt på de fleste. Er vel lite som går til spille. Greia er vel heller at man er på stigende promille ganske lenge etter at siste enhet med alkohol har blitt inntatt. Og det avhenger av hvor mye man har spist osv. Hvis man spyr rett etter å ha drukket store mengder, så vil jo mye av alkoholen komme opp igjen og dermed ikke gi noe effekt.
Man blir ikke resistant på alkohol på den måten at man får lavere promille jo mer rutinert man er. Men kroppen må ha mer alkohol for å få samme reaksjon. Promillen sier jo bare hvor stor del av kroppen som består av alkohol, ikke hvor usjarmerende drita man oppfører seg Tongue

Dersom den kalkulatoren der stemmer noenlunde har jeg vært nær døden såpass mange ganger at jeg er et medisink mirakel. Jeg mener, 3,39 i promille for 6 halvlitere og ei halvflaske brennevin? Fordelt fra 19.30 til 3.00? Fordeler man det noenlunde utover de 7,5t så er man jo fint istand til å forlate åstedet, slå av et par ord med dørvakta og komme seg hjem uten for mye klabb å babb.

Jeg er enig der ja. Er selv skeptisk til sånne kalkulatorer. Men det var det eneste "vitenskapelige" jeg kunne finne. Har selv drukket såpass  store mengder alkohol i løpet av en kveld at jeg pr def er død. Men 1L 40% på en time på en 15åring er fortsatt såpass mye at jeg vil tro at kvelden på en måte er ødelagt uavhengig om han overlever eller ikke. hehe.
Spesielt siden han ikke blander det ut. Da vil konsentrasjonen bli veldig høy, og det vil ta kortere tid før alkoholen er i blodet. Og dermed blir han fortere full.
Jeg sier ikke at det er umulig å gjennomføre, men vil i aller høyeste grad tro at dagen derpå merkes Cheesy

Det er nok ikke brekkmiddel i spriten der nede som det er her i Norge, man kan faktisk hive i seg en god del mere vodka når det ikke er med brekkmiddel.

Sprit på polet er ikke tilsatt brekkmiddel nei. Jeg ville blitt rimelig forbanna om jeg kjøpte en flaske cognac på polet som var tilsatt et brekkmiddel. Dette må i så fall ødelegge smaken på en eller annen måte.
Spriten er akkurat den samme i norge som i Hellas Wink eneste forskjellen er vel at vi kun får 0.7 flasker og ikke 1.0 som definisjon av "helflaske".

Utlogget onakosano

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 607
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 607

  • "e d vilje, e d vei!!!"
Sv: 25 shots - resultat : opplagt...
« #28 : 02. juli 2008, 02:54 »
som bartender vil jeg gjerne gi min mening her også,
25shotter à 4cl (som da var blandet med redbull) vil mest sans si at det er en 2.2 blanding(2cl redbull, 2 cl vodka), men igjen. nå bor vi i norge og ikke i resten av verden hvor en standardshot er 6cl.
dvs, mere alkohol.

jeg har flere ganger vært med på shottekonker, servert gutter som har shottet uhorvelige mengder utover en kveld og resultatet er : DRITA!

men 25shotter på så kort tid vil jo gi deg alkoskjokk, tar jeg 25 shotter fordelt på en hel kveld er jeg rimelig i døtten,mest sans drita full og sover vedsidenav noe jeg IKKE vil våkne med...

jeg forstår godt at det gikk galt, kan ikke vitenskapen bak det men vet at slike mengder fordelt på en kveld er IKKE en god idèe så på den tiden der så må det nesten gå galt...

hvis noen melder seg frivillig kan vi jo ta et eksperiment og for å gjøre det realistisk i henhold til artikkelen så er shottene 4cl alkohol og 2 cl blandevann, 10shotter på rappen så venter vi litt og ser hvordan formen er, får vi med en lege så kan vi jo ta 15-20shotter Tongue hehe

skal også sies at brennevinet sikkert var 60% og ikke 40% som vi drikker.. 

maks:                                    
benk: 150kg x 1 RAW              
markløft: 210 x 1 RAW           
knebøy: 160kg x 1 Bind          
Treningsveileder, NIH
Kettlebells instruktør
Kostholdsveileder

 Loggbok
 profil

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!