Skrevet av Emne: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?  (Lest 32273 ganger)

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #15 : 01. juli 2008, 01:04 »
Hehe ... Er det vi som undervurderer Bruce Lee, Radio Starr, eller er det du som undervurderer nivået i moderne MMA? Bruce trente primært Wing Chun, hvilket har vist seg å være en temmelig ubrukelig stilart i MMA-sammenheng, grunnet lite fokus på fullkontakt og intelligent motstandskraft. Han konkurrerte i boksing og gjorde det bra, men dette på lokalnivå i Hong Kong, ikke akkurat noe verdensmesterskap. Noe grappling trente han angivelig, dog bare for å utvide sin noe snevre Wing Chun-horisont. Er dette resymeet til en fighter som med stor sannsynlighet vil kunne hevde seg i en sport hvor samtlige i eliten i dag er utmerkede boksere, thaiboksere, brytere og BJJ-utøvere? Neppe.

For øvrig, hvor fikk du det fra at han var bedre enn Chuck Norris? Scenen hvor de to lekesloss?

Utlogget Radio Starr

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 729
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 729

  • Eid..
Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #16 : 01. juli 2008, 01:06 »
Hehe ... Er det vi som undervurderer Bruce Lee, Radio Starr, eller er det du som undervurderer nivået i moderne MMA? Bruce trente primært Wing Chun, hvilket har vist seg å være en temmelig ubrukelig stilart i MMA-sammenheng, grunnet lite fokus på fullkontakt og intelligent motstandskraft. Han konkurrerte i boksing og gjorde det bra, men dette på lokalnivå i Hong Kong, ikke akkurat noe verdensmesterskap. Noe grappling trente han angivelig, dog bare for å utvide sin noe snevre Wing Chun-horisont. Er dette resymeet til en fighter som med stor sannsynlighet vil kunne hevde seg i en sport hvor samtlige i eliten i dag er utmerkede boksere, thaiboksere, brytere og BJJ-utøvere? Neppe.

For øvrig, hvor fikk du det fra at han var bedre enn Chuck Norris? Scenen hvor de to lekesloss?

Han startet med å trene Wing Chun, lærte seg mye annet å brukt alt han hadde lært til å danne en egen "kampsport". Mye likt MMA står for. Altså Mixed Martial Arts!


Jeg har gått på Jeet Kune Do i Moss.. Jeg vet hva han kunne, siden dette er hva vi ble lært.
Vi lærte Grappling, Braziliansk Juijitsu, Å hvordan å slå og sparke.
Det var fokusert på effektivisering, speed, og kraft.
Å hva gjør de i MMA, Grappling braziliansk juijitsu, slå og sparke... (?)


Du har ikke hørt intervjuer med Chuck Norris der han sier det selv, og om hvordan Bruce var som menneske, hvordan han oppførte seg osv? nei tydeligvis ikke.

Angående undervurdering, jeg tenker med tanke på at Bruce Lee skulle fått sjansen av å trene opp mot en utøver, akkurat som de får.  2 mnd i forveien eller? Så kunne han fått ett godt innspill av hvordan det er. Og ikke nødvendigvis vinner første kampen, med litt erfaring ville det nok gått bra.
Styrke, Explosivitet, og ikke utholdenhet Grin

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #17 : 01. juli 2008, 01:23 »
Hvis Bruce Lee hadde levd opp og entret en MMA fight som den fighteren han var ville han desverre blitt helt knust. Garantert.

Begynner man å snakke om hvis han trente MMA og hvis han gjorde ditt og datt er det ingen som kan si hvordan han ville ha gjort det. Nytteløs diskusjon spør du meg..

Utlogget Radio Starr

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 729
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 729

  • Eid..
Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #18 : 01. juli 2008, 01:33 »
Hvis Bruce Lee hadde levd opp og entret en MMA fight som den fighteren han var ville han desverre blitt helt knust. Garantert.

Begynner man å snakke om hvis han trente MMA og hvis han gjorde ditt og datt er det ingen som kan si hvordan han ville ha gjort det. Nytteløs diskusjon spør du meg..

Som er din personlige mening, og intet mer Smiley
Styrke, Explosivitet, og ikke utholdenhet Grin

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #19 : 01. juli 2008, 01:34 »
Han startet med å trene Wing Chun, lærte seg mye annet å brukt alt han hadde lært til å danne en egen "kampsport". Mye likt MMA står for. Altså Mixed Martial Arts!

Og hans ideer, som aldri er blitt testet skikkelig, er selvsagt like legitime som prinsippene i dagens MMA, som er resultat av empiri fra utallige fullkontaktkamper?

Jeg har gått på Jeet Kune Do i Moss.. Jeg vet hva han kunne, siden dette er hva vi ble lært.
Vi lærte Grappling, Braziliansk Juijitsu, Å hvordan å slå og sparke.
Det var fokusert på effektivisering, speed, og kraft.
Å hva gjør de i MMA, Grappling braziliansk juijitsu, slå og sparke... (?)

Du har lært å slå og sparke, ja ... da skulle du vel ha vært norgesmester i kickboxing? :Smiley

Videre hjelper det lite at du kan litt brasiliansk jiu-jitsu (hvis det i det hele tatt kan kalles det). Går du en MMA-kamp, forventes det at du kan mye. Hvem som helst kan sette en triangle choke, men det betyr ikke at vedkommende er en intelligent, dynamisk grappler.

Du har ikke hørt intervjuer med Chuck Norris der han sier det selv, og om hvordan Bruce var som menneske, hvordan han oppførte seg osv? nei tydeligvis ikke.

Jo, jeg leste faktisk et ganske nylig intervju hvor Norris roste Lees fysiske form og varme personlighet opp i skyene, men på ganske påfallende vis ungikk å svare på hvorvidt han hadde 'tatt' ham eller ikke. Norris var verdensmester i en faktisk sport hvor folk konkurrerer om å bli best. Konkurranse avler ferdighet. Foruten litt boksing, konkurrerte ikke Lee ordentlig i noe som helst. Jeg vet hvem jeg hadde satset pengene mine på.

Norris har dessuten i senere tid fått svart belte i BJJ av Machado-brødrene, hvilket teller for en del mer i MMA-sammenheng enn all verdens meritter innen karate. Ikke at Norris i toppform kunne ha hevdet seg mot vår tids dyktige MMA-utøvere for det ...

Angående undervurdering, jeg tenker med tanke på at Bruce Lee skulle fått sjansen av å trene opp mot en utøver, akkurat som de får.  2 mnd i forveien eller? Så kunne han fått ett godt innspill av hvordan det er. Og ikke nødvendigvis vinner første kampen, med litt erfaring ville det nok gått bra.

Et par måneders varsel gis til allerede etablerte MMA-utøvere som bare trenger litt tid til spesialisering for å tilpasse seg en spesifikk motstander. Utøvere som skal inn i MMA uten tidligere erfaring, må trene i mye lengre tid for å utvikle de ferdigheter som trengs i sporten. Brock Lesnar trente i et år eller to før han gjorde sin MMA-debut, og han var amerikansk mester i college-bryting, hvilket er en langt gjevere status enn simpelthen å være en kultfigur som driver med Wing Chun og aldri har blitt testet i konkurranse annet enn mot en håndfull anonyme kinesiske amatørboksere.

Utlogget Radio Starr

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 729
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 729

  • Eid..
Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #20 : 01. juli 2008, 01:39 »
orka ikke lese alt, men den siste..

Kimbo hvor lang tid til trening fikk han? ikke mye.. han har gjort det bra han hittils


Og ikke kom med bullshit at, "ja eh.. menne han hakke møtt de beste" - Nei? har aldri sagt han var best, men har klart seg mot erfarne MMA utøvere.



Og så hinta jeg at du plutselig begynte med personangrep? og fikk det til å handle om meg? haha.. jaja, nei det er ikke om meg. Er du norges mester i boksing kanksje? fordi du har trent litt kampsport :Smiley? Nope..



Men neeeei da! gidder ikke å sitte her å diskutere med et par stabukker Smiley Bruce Lee sugde på å sloss, han hadde ikke klart å røre en såkalt farlig "mma" utøver. Det er absolut ingen grunn til at han har blitt nevnt en av de beste kampsport legendende gjennom tidene, ingen grunn. Bare pga filmene hans 100% sikkert!  what
Styrke, Explosivitet, og ikke utholdenhet Grin

Utlogget hanshagerup

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 95

  • Coming soon.....MEEEEEEEE!!
Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #21 : 01. juli 2008, 01:47 »
Kimbo har vel ikke blitt testet skikkelig enda vel?

Utlogget rampage

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #22 : 01. juli 2008, 01:52 »
At han nevner Kimbo som noe eksempel viser bare hvor lite peil fyren har.

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #23 : 01. juli 2008, 01:52 »
Kimbo er jo bare brawl..

Utlogget hanshagerup

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 95

  • Coming soon.....MEEEEEEEE!!
Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #24 : 01. juli 2008, 02:02 »
At han nevner Kimbo som noe eksempel viser bare hvor lite peil fyren har.

Er det ikke så bra å ha lite peil?
Hva er galt med Kimbo? Han vant jo sine første mmakamper lett og noen har og faktisk tatt seg bryet med å sammenligne hurtigheten/slagstyrken på Kimbos treninger med Tysons treninger. Bare det er jo et poeng.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #25 : 01. juli 2008, 02:09 »
orka ikke lese alt, men den siste..

Hvis du ikke ble tatt på alvor tidligere, hjelper det lite å lire av seg slikt.

Kimbo hvor lang tid til trening fikk han? ikke mye.. han har gjort det bra han hittils

Som rampage her sier, viser du hvor lite peiling du har på MMA ved å nevne Kimbo.

Og ikke kom med bullshit at, "ja eh.. menne han hakke møtt de beste" - Nei? har aldri sagt han var best, men har klart seg mot erfarne MMA utøvere.

Han har gått tre kamper mot sportens mest talentløse halvaper, og selv treneren hans, Bas Rutten, innrømmer at han ikke egentlig vant over James Thompson. Kimbo er bare en markedsføringsmaskot.


Og så hinta jeg at du plutselig begynte med personangrep? og fikk det til å handle om meg? haha.. jaja, nei det er ikke om meg. Er du norges mester i boksing kanksje? fordi du har trent litt kampsport :Smiley? Nope..

Det var ikke et personangrep, jeg poengterte det faktum at det skal litt mer til enn å lære å slå, sparke og utføre en kvelning for å være klar for MMA. Man må faktisk være god til det. Man må faktisk vite når man skal slå, når man skal sparke, når man skal kvele, og ikke minst, hva man skal gjøre før og etter.

Men neeeei da! gidder ikke å sitte her å diskutere med et par stabukker Smiley Bruce Lee sugde på å sloss, han hadde ikke klart å røre en såkalt farlig "mma" utøver. Det er absolut ingen grunn til at han har blitt nevnt en av de beste kampsport legendende gjennom tidene, ingen grunn. Bare pga filmene hans 100% sikkert!  what

Det er jo på grunn av filmene hans at han har blitt en berømthet i kampsportverdenen. Hva ellers skulle det være på bakgrunn av? Konkurransemeritter? Mannen konkurrerte jo ikke.

For øvrig er Steven Seagal også en legende ...

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #26 : 01. juli 2008, 02:14 »
Er det ikke så bra å ha lite peil?
Hva er galt med Kimbo? Han vant jo sine første mmakamper lett og noen har og faktisk tatt seg bryet med å sammenligne hurtigheten/slagstyrken på Kimbos treninger med Tysons treninger. Bare det er jo et poeng.


Å sammenlikne ham med Tyson, er bare usaklig. Kimbo er en middelmådig bokser med bra slagkraft. Bakkegamet hans er ikke-eksisterende, og den eneste grunnen til at han ikke er blitt karnøflet ennå, er at han er et trekkplaster, og dermed bare får de absolutt dårligste motstanderne så han er garantert seier.

Utlogget rampage

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #27 : 01. juli 2008, 02:19 »
hehe Shemhazai... Du kom meg så evig i forkjøpet på den der Smiley

Får bare håpe at Rogers exposer Kimbo. Det hadde scenen hatt godt av.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #28 : 01. juli 2008, 02:52 »
hehe Shemhazai... Du kom meg så evig i forkjøpet på den der Smiley

Får bare håpe at Rogers exposer Kimbo. Det hadde scenen hatt godt av.

Hvis ikke kan vi bare drømme og håpe om at Kimbo tar imot utfordringen fra Monson ... Grin

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #29 : 01. juli 2008, 09:27 »
For øvrig er Steven Seagal også en legende ...

Steven er best - ingen på siden, ingen over! Han hadde grusa alle på en nonchalant måte - LETT!!


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!