Skrevet av Emne: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?  (Lest 32269 ganger)

Utlogget Goophy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #60 : 09. juli 2008, 17:01 »
Men at Kung fu figthere ville gjøre det dårlig i MMA er jo ikke nødvendigvis sant.. (Cung Le)
Nå har jo Cung Le trent hos AKA de siste 10(?) årene, så han er temmelig langt fra en 'ren' Kung Fu-utøver.
Maksløft: Markløft: 52,5kg (med belte og reimer i smith).

Utlogget waalern

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 51

Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #61 : 09. juli 2008, 17:08 »
He he, nå var faktisk Bruce Lee skolemester i boksing om jeg ikke husker helt feil  Wink

Ærlig talt, han kunne bruke hva han ville tror jeg, men at han hadde tatt de beste bokserne i hans vektklasse den tiden finner jeg svært lite sannsynlig. Og han hadde vel neppe tatt de beste bryterne på bakken uten noen hundretusen timer med trening...

Utlogget Zuul

Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #62 : 09. juli 2008, 18:09 »
Fakta:

Bruce gjorde vann til vin i et bryllup en gang.

Fakta:

Bruce kunne gå på vannet.

Fakta:

Bruce helbredet de syke, blant andre spedalske.

Fakta:

Bruce gjorde to kveiter og noen boller til mat til en hel skokk med folk engang. 5000 tror jeg det var.

Fakta:

En gang hang Bruce spikra til et kors til han døde. tre dager senere sto han opp. Hvorfor? Fordi han kunne

Utlogget Razor

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 333
  • Honnør: 133
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 333

Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #63 : 12. juli 2008, 19:36 »
Fakta:

Bruce gjorde vann til vin i et bryllup en gang.

Fakta:

Bruce kunne gå på vannet.

Fakta:

Bruce helbredet de syke, blant andre spedalske.

Fakta:

Bruce gjorde to kveiter og noen boller til mat til en hel skokk med folk engang. 5000 tror jeg det var.

Fakta:

En gang hang Bruce spikra til et kors til han døde. tre dager senere sto han opp. Hvorfor? Fordi han kunne
Zuul, nå tror jeg du blander navn, igjen  Wink

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #64 : 12. juli 2008, 19:52 »
Fakta:

Bruce gjorde vann til vin i et bryllup en gang.

Fakta:

Bruce kunne gå på vannet.

Fakta:

Bruce helbredet de syke, blant andre spedalske.

Fakta:

Bruce gjorde to kveiter og noen boller til mat til en hel skokk med folk engang. 5000 tror jeg det var.

Fakta:

En gang hang Bruce spikra til et kors til han døde. tre dager senere sto han opp. Hvorfor? Fordi han kunne

Razor har rett, det var Alexander Kirketeig som gjorde det der.  Grin

Når det gjelder Bruce, så tror jeg hans "Absorb what is useful - reject waht is useless"- filosofi ville gjort at han hadde tilpasset treningen sin til konkurranseformen, i stedet for å prøve seg med høye spark når all empiri viser at det ikke virker.

Bruce for visepresident!

Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Leif T. Røbekk

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 52

Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #65 : 15. juli 2008, 07:42 »


.. flesteparten vet at jeg ikke er noe Bruce Lee hypnotisert bla bla type.
Er heller ikke av den oppfatning at han var best på ditt og datt.
Men at han var en liten pioner på flere områder innen martial arts, kan ingen ta fra han.

Han har nok dessverre blitt glorisert mye av enkelte personer og media opp igjennom tidene.
Men hvis en tillater seg å høre på hva andre dyktige utøvere forteller om sine treninger med han bør vel sier litt mener jeg. Jeg har vert i usa og truffet mange av hans elever, og er sertifisert til og undervise JKD under Larry Hartsell. Ikke under noen omstendigheter har noen av de skrytt Bruce opp i skyene.

Flestparten av dere var ikke engang født, mens han var i live, hva vet dere som jeg ikke vet?
Noen sier at han ikke var dyktig, ok for meg at noen tror det.
Men for min del hører jeg mer på de som traff han og som trente med han, en på de som aldri har møtt han. Ta for eksempel utøvere av andre arter, eks:

Mike Stone (verdensmester)
Chuck Norris (verdensmester)
Bob Wall (verdensmester)
Joe Lewis (verdensmester)
Wally Jay
Jhonn Ree
Mito Uhera
Steve L. Johnson (Karate instructor and Mr Philadelphia in Bodybuilding)
Joey Orbillo (former top five ranked heavyweight in boxing and former boxing coach of kickboxing legend Joe Lewis)

De sier at han vart ekstremt dyktig, holder det for meg.

Dette er fra James W. DeMile som var en av de råeste street fightere i Seattle på 60 tallet:

James W. DeMile, original Bruce Lee-student of the Seattle era:

"People always seem to make their questions relate to the the martial arts side of Bruce rather than the fighting side. I wish they would explore the realistic side of Bruce's skill in the street, rather than compare him to tournament fighters. I read some of the comments by Joe Lewis and he always compared Bruce to the martial arts image that everyone saw and yet the Bruce that I knew would have blown Joe Lewis, Chuck Norris and anyone else for that matter that acquired their reputation by playing the game of tournaments."

"Most of the questions about Bruce's fighting skills are asked by people who did not know him. Most of the answers are from people who either did not know him or related their answer how Bruce would have done in a tournament. Joe Lewis is very out front with his comments and yet he always compares Bruce to either his tournament days or some world champion. I really enjoy meeting these people and always look forward to giving my opinion on why Bruce was the best street fighter I ever knew. Not pound for pound, but against anyone in a street fight. I was never in a tournament and had many street fights and I have never seen anyone that I would have been scared to fight, regardless of their Belts and trophies. This goes for UFC and K1. I'm not saying I could beat all of them, I am just saying they are tough, but so what. People do not understand what Bruce did in a real fight. They relate his skills to the movies or JKD. No, that was martial arts. Fighting is survival. It is mean, ugly and stupid and someone can reall be hurt or killed. Bruce knew he could be hurt if he got hit, that is why he believed a street fight should not last over two seconds and his personal skills were designed for that attitde. I am very opinionated and willing to discuss with anyone my belief in why Bruce was the best fighter I ever knew. And I still feel that way, 42 years later.."

"I was a heavyweight boxer in the Air Force. Over a four year period I had over a hundred fights and never lost one. I had a very big ego and perceived myself as the toughtest man alive. I was 5ft 10inches and weighted 225. I could knock a man out with either hand. Then I met a small 135 lb 5 ft 7 kid who believed his martial arts could beat anyone. I decided to explain the reality of fighting to him and proceded to show him what street fighting was all about. Needless to say I learned humility in about 5 seconds. He not only stopped me cold, but tied me up in such a way that he could hit me at will and the only thing I could do about it was... nothing. Later I reviewed all my previous skills, including boxing and threw all of it out as it was impractical against Bruce's skills."





Chinese Boxing - Jun Fan Gung Fu
By Bruce Lee
President of Jeet Kune Do
 
Jeet Kune Do is training and discipline towards the ultimate reality in combat.
The ultimate reality is the returning to one’s freedom, which is simple, direct and non-classical.
A good Jeet Kune Do man does not oppose force or give away completely. He is pliable as a spring; he is the complement and not the opposition to his opponent’s strength. He has no technique; he makes his opponent’s technique his techniques.
One should respond to circumstance without artificial and "wooden" pre-arrangement. Your action should be like the immediacy of a shadow adapting to a moving object. Your task is simply to complete the other half of the "oneness" spontaneously.
In Jeet Kune Do, one does not accumulate but eliminates. It is not daily increase, but daily decrease. The height of cultivation always runs to simplicity. It is the half way cultivation that runs to ornamentation.
So it is not how much fixed knowledge one has accumulated, rather it is what one can apply alvely that accounts. "Being" is defiantly more valued than "doing".
The understanding of Jeet Kune Do is through personal feeling from movement to movement in the mirror of relationship and not through a process of isolation. To be is to be related. To isolate is death.
Any technique, however worthy and desirable, mimics a disease, when the mind is obsessed with it.
Learn the principle, abide by the principle and dissolve the principle. In short, to enter a mould without being caged in it, and obey the principle without being bound by them.
My followers in Jeet Kune Do listen to this, "all fixed set patterns, are incapable of adaptability or pliability". The truth is outside of all fixed patterns. Try and obtain a manageable shape of nicely lied paper package of water.
When one has reach naturally in this art, one well have the formless form. It is like the dissolving of a thawing ice into water that can shape itself to any structure. When has no form, one can be all forms, when one has no style, he can fit in with any style.
In primary freedom one utilizes all ways and is bound by none, and likewise uses any technique or means which serves its end. Efficiency is anything that scores.
When you perceive the truth in Jeet Kune Do, you are at an undifferentiated center of a circle that has no circumference.
By Bruce Lee
President of Jeet Kune Do

Utlogget Radio Starr

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 729
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 729

  • Eid..
Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #66 : 15. juli 2008, 14:41 »
honnør.
Styrke, Explosivitet, og ikke utholdenhet Grin

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #67 : 16. juli 2008, 13:01 »
Hvordan skal en liten mygg, som ikke engang klarte å konkurrere i fortiden, ta dagens utøvere?

Hva har egentlig Bruce Lee gjort?`Skolemester i amatørboksing?Vel - hvis man undersøker nivået i amatørboksing i hong kong, så blir det en vits i seg selv. Med mindre "slappingteknikker" også har blitt bedre enn rette slag og hooks :-D

Han sloss på gata? Jeg sloss også på gata i min ungdom - Er det et bevis for at jeg er rå innen fighting? Hva skjer med denne meningsløse gateretorikken? Rickson Gracie er jo 400-0 mener jeg - han MÅ være dagens beste mma-fighter!!Herlig...
Da har jeg faktisk mer respekt for Kimbo som iallefall legger ut videoer av feite, utrente, slasker som han slakter med tunge hooks og overhands.

Og sammenligningen med Kimbo? Kimbo er en mann som har bokset og sloss på gata hele sitt liv. Han veier 110kg, og har trent både boksing og bryting. Allikevel er han ikke bedre enn at han taper mot en dårlig mma-fighter i nevenkamp (Sean Gannon), eller gjør en elendig prestasjon mot en journeyman alla James Thompson. Da hjelper det liksom ikke at han har knocket ut en fyr som var pissredd for å møte ham, og som la seg ned på første slag - eller en 48 år gammel bokser som aldri har trent bakkekamp. Selv kimbo klarte å jo tappe han :-D

Bruce Lee var en skuespiller først og fremst. Hadde han virkelig vært en kampsportsutøver, så hadde han konkurrert og fightet. Han var en selvopptatt, pr-kåt liten mann med storhetstanker om eget talent. Alt han gjorde var å prate og trene som en hvilken som helst annen tma-er. Det gjorde ham god i akkurat det - men ingenting annet. Og alle som prater om hvor god han er? Vel - hvem vil egentlig gå ut og drepe seg selv offentlig ved å si at "Bruce Lee var ikke sånn eller sånn". Jeg tror nok veldig mange lot seg fasinere, fordi Bruce var en selger. Han visste hvordan man kunne sjarmere og få folk i "gryta". På samme måte som enkelte pastorer og prester som taler. Men sparret noengang Joe Lewis med Bruce med boksehansker på? I hvilken kontekst ble Bruce pratet om - og i hvilken grad? For meg er ikke annenhånds heltetaler verdt en dritt.

Jeg er sikker på at vi kan finne 50 helter fra Zimbawe som prater om Mugabe som en slags frihetskjemper, helt og perfekt landsmann.

Kunne Bruce lee blitt god i mma om han trente mma? Det vet vi ikke. Det er mange atletiske mennesker som IKKE blir gode i mma, rett og slett fordi det kreves mer enn å være atletisk. Jeg tror ikke Bruce var særlig sterk mentalt, siden han ikke turte å konkurrere. Han var redd for å tape. For å bli "exposed". Og kunne han ta et slag? Hvem vet...

Det som er ganske sikkert er at han ikke hadde noe å gjøre i en hvilkensomhelst fullkontaktsarena mot dyktige utøvere. Bruce Lee var en sjarmør og kampsportsentusiant - men ingen fighter. Skulle han vært det - måtte han faktisk ha fightet ;-)

Utlogget Radio Starr

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 729
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 729

  • Eid..
Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #68 : 16. juli 2008, 13:04 »
minus honnør.
Styrke, Explosivitet, og ikke utholdenhet Grin

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #69 : 16. juli 2008, 13:12 »
angående annenhåndsfortellinger: Sjekk ut Ashida Kim! Med en slik retorikk er han MINST like god som Bruce :-D

Utlogget Sakuraba

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 433

Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #70 : 16. juli 2008, 18:00 »
Honnør til Toxic. Enkelte har godt av å få opp øynene sine..

Utlogget Leif T. Røbekk

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 52

Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #71 : 16. juli 2008, 21:29 »
Toxic, det svar viser hvor lite peiling du har.

Utlogget Goophy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #72 : 16. juli 2008, 22:03 »
Never mind.
Maksløft: Markløft: 52,5kg (med belte og reimer i smith).

Utlogget Forn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 398
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 398

Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #73 : 16. juli 2008, 22:16 »
Han hadde sinnsykt harde spark, drit raske slag. Var mye bedre en Chuck Norris, som på sin tid var Amerikansk mester i karate.

Ingen tar Chuck Norris! ...utenom kanskje Lars Monsen Wink
All that is gold does not glitter...

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Hadde Bruce Lee hatt en sjanse i dagens MMA?
« #74 : 16. juli 2008, 22:20 »
Hadde Bruce Lee hatt en sjangse i dagens MMA? Slik han var trent, ville han vært sjanseløs.

Ville han vært en god utøver dersom han hadde vært trent i MMA? Det får man aldri svar på.

End of discusion.
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!