Skrevet av Emne: Hvordan vinne barslagsmål  (Lest 18275 ganger)

Utlogget Diesel

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 321
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 321

Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #45 : 10. juli 2008, 12:29 »
Flat hånd over øret. Hørt mange som sier det er en myte at trommehinnen sprekker, jeg vet ikke HVA som skjer der inni, men vondt er det Wink

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #46 : 10. juli 2008, 12:43 »
Flat hånd over øret. Hørt mange som sier det er en myte at trommehinnen sprekker, jeg vet ikke HVA som skjer der inni, men vondt er det Wink

En kompis til brutter`n fikk trommehinnen ødelagt slik. Smiley

Utlogget krugans

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 895

Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #47 : 10. juli 2008, 14:23 »
Hva er poenget med det? Knyttet neve er hardere, og kontaktflaten er mindre slik at kraften blir større. Sannsynligheten for skade blir heller ikke mindre, vil heller si større, da det er lettere og få håndleddet bøyd bakover.

Men, om du vil ydmyke noen, så er flathånd ganske greit Wink


Du kan jo selv prøve å slå allt du kan inn i en bowling kule med knyttet neve. Hodeskallen er omtrent like hard som bowling kule. Mange av de fine små beina i hånden har lett for å få brudd.
 
Med en palm strike så kan smelle til allt du makter uten å ta videre skade av det.

sakuraba!

Jeg er ikke i tvil om at bjj er godt i gatekamp, og boksing likeså. Elsker selv bjj, men
man kan ikke sammenligne det med krav maga eller ckm.

så hvis du er en trent bokser så har du en god sjangse, men hvis du er trent innnen km eller ckm så vill jeg si at sjangsene dine øker drastisk! Det er forskjell på sport og selvforsvar.

De problemene du får når du havner på bakken med en person er det at du ser ikke om han roter i lommen etter kniv, osv. Samtidig du ser ikke om noen kommer for å hjelpe ham, og hvis de gjør så er du fucked.

Men jeg ser poenget ditt.
en mix av allt er definitivt det beste!


Hva er poenget med det? Knyttet neve er hardere, og kontaktflaten er mindre slik at kraften blir større. Sannsynligheten for skade blir heller ikke mindre, vil heller si større, da det er lettere og få håndleddet bøyd bakover.

Men, om du vil ydmyke noen, så er flathånd ganske greit Wink

Vi snakker ikke om ørefik, vi snakker om palm strike, dvs det eneste som skal treffe er den nedersete/harde delen av håndflaten. Og det leveres akkurat som et rett slag. Skaden er tilsvarende eller mer enn med knyttneve slag. Man pleier å sikte på nesa eller haka.


Utlogget Diesel

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 321
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 321

Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #48 : 10. juli 2008, 14:35 »
En kompis til brutter`n fikk trommehinnen ødelagt slik. Smiley

Da er det ikke myte hvertfall Smiley Litt synd da. Men, "gror" tromehinnen, eller blir den ødelagt for alltid?

Utlogget krugans

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 895

Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #49 : 10. juli 2008, 14:37 »
Da er det ikke myte hvertfall Smiley Litt synd da. Men, "gror" tromehinnen, eller blir den ødelagt for alltid?

Dette vill jeg gjerne også vite, noen som vet!??

Utlogget cellmax29

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 167

Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #50 : 10. juli 2008, 15:00 »
Er situasjonen alvorlig nok så go ahead,ballespark fungerer ypperlig. Jo mer alvorlig situasjonen er , jo mer kan du tillate deg å gjøre. Problemet med at folk ser på ballespark som en veldig feig måte å fighte på som gjør at du er mer utsatt for hevn senere.
Det er min erfaring ihvertfall,mulig du har opplevd noe annet.

eneste er at du vil nok slite kraftig om du treffer vedkommende i lysken, i steden for å få inn en fulltreffer på første sparket......  så enig i det som her ble skrevet. hevnen kan bli søt.
ørjan frøiland
benk: 190kg
skrå hantler: 8X72kg
hantlepress skuldre: 5x62kg hantler

2plass stavanger open 07 cbb+180
3plass NM 07 cbb+180
2008- -100kg... 6 plass

Utlogget krugans

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 895

Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #51 : 10. juli 2008, 15:04 »
eneste er at du vil nok slite kraftig om du treffer vedkommende i lysken, i steden for å få inn en fulltreffer på første sparket......  så enig i det som her ble skrevet. hevnen kan bli søt.

Men for diskusjonens skyld Smiley så er det lettere å få inn fulltreff i skrittet enn fulltreff med knyttneven.
desuten på en mer konfertabel avstand!

Utlogget cellmax29

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 167

Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #52 : 10. juli 2008, 15:13 »
Men for diskusjonens skyld Smiley så er det lettere å få inn fulltreff i skrittet enn fulltreff med knyttneven.
desuten på en mer konfertabel avstand!

snakker her utifra erfaring. en som i "gamledager" skulle gi meg ett spark i ballene, vedkommende var litt for full, missa såvidt å endte selv på sykehus. jeg klikka mildt sagt da sparket kom å han heldigvis ikke traff... men kjente det noen dager etterpå- i lysken vel og merke.
ørjan frøiland
benk: 190kg
skrå hantler: 8X72kg
hantlepress skuldre: 5x62kg hantler

2plass stavanger open 07 cbb+180
3plass NM 07 cbb+180
2008- -100kg... 6 plass

Utlogget krugans

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 895

Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #53 : 10. juli 2008, 16:25 »
Skjønner hva du mener, men jeg sier ikke at ballespark er det eneste forsvar du trenger, fungerer dårlig hvis noen angriper bakfra osv. Men i total pakke så er det et godt første linje forsvar. Bommer man så har man fremdeles avstand nok til å ta i bruk palm strike eller albuer.

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #54 : 10. juli 2008, 16:37 »
om man laster ned hele ''bas rutten - lethal street fighting'' fra en torrent side. Så er det faktisk en veldig fin film syns eg. inneholder bittelitt krav maga også.
Westside disciple

Utlogget Sakuraba

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 433

Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #55 : 10. juli 2008, 17:25 »

Du kan jo selv prøve å slå allt du kan inn i en bowling kule med knyttet neve. Hodeskallen er omtrent like hard som bowling kule. Mange av de fine små beina i hånden har lett for å få brudd.
 
Med en palm strike så kan smelle til allt du makter uten å ta videre skade av det.

sakuraba!

Jeg er ikke i tvil om at bjj er godt i gatekamp, og boksing likeså. Elsker selv bjj, men
man kan ikke sammenligne det med krav maga eller ckm.

så hvis du er en trent bokser så har du en god sjangse, men hvis du er trent innnen km eller ckm så vill jeg si at sjangsene dine øker drastisk! Det er forskjell på sport og selvforsvar.

De problemene du får når du havner på bakken med en person er det at du ser ikke om han roter i lommen etter kniv, osv. Samtidig du ser ikke om noen kommer for å hjelpe ham, og hvis de gjør så er du fucked.

Men jeg ser poenget ditt.
en mix av allt er definitivt det beste!


Vi snakker ikke om ørefik, vi snakker om palm strike, dvs det eneste som skal treffe er den nedersete/harde delen av håndflaten. Og det leveres akkurat som et rett slag. Skaden er tilsvarende eller mer enn med knyttneve slag. Man pleier å sikte på nesa eller haka.



Hvis man tar det til bakken burde man ha et soild topgame og gå for ground and pound. Har brukt dette selv ved flere anledninger med stor suksess. Men dette innebærer som du er inne på at man har kontroll på omgivelsene rundt seg.

Når det gjelder dette med lukket/åpent hand så kommer det vel ann på hvor mye du sloss. Er du ofte i trøbbel så fucker du lett opp handa din med lukket hand. Likevel,er det skjeldent at du er i bråk ser jeg ikke hensikten med å bruke mye tid på å forandre hvordan du slår. Jeg har hatt en del problemer med hendene mine men jeg har ikke helt fått dreisen på åpent hand slag og er vel heller ikke helt solgt på det. Jeg får raskere og hardere slag med lukket hand men har heller ikke brukt så mye tid på det.


Utlogget krugans

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 895

Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #56 : 10. juli 2008, 17:43 »
Så lenge du er hundre prosent sikker på omgivelsene rundt deg så kan du gjøre hva du vill.

Det med åpen hand har en ganske enkel forklaring, i hånden er det mange mange skjøre tynne bein, som lett kan knekke hvis du skulle treffe litt galt. Og du vill da kansje være ute av stand til å kunne bruke denne hånde igjen om det trengs, mot en annen person eller om samme person skulle trenge flere slag.

Men det å få en god teknikk med åpen hån trengs kansje litt øvning, for det ligger ikke så naturlig for folk. folk vill helst knytte nevene. Under stress angrep (på trening) har jeg tatt meg selv i å bruke knyttet neve til tider, med da mot kropp og ikke ansikt.

Man kan ikke stå å bokse med åpen hånd, så hvis man skal bruke åpen hånd så vill det kreve at man forandrer mye av teknikk basen sin!
Jeg instruerer folk som har drevet med boksing tidligere og de sliter med å få dette til å gå naturlig! Men det er vell verdt det når det først glir godt.

Men kan vi ikke enes i at så lenge man har kontroll på det man driver med og er trygg på det som skjer så kan man gjøre hva man vill Smiley

Har ingen intensjoner å virke som en bedreviter eller at allt jeg sier er korrekt. Siden jeg er den eneste som forsvarer "balle sparket" her så resignerer jeg Tongue

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #57 : 10. juli 2008, 17:55 »
Jeg ser det er mange som har løsningen klar på hva de skal gjøre i en gitt situasjon.
Men hva om ting skjer på andre enn de situasjonene du har tenkt?
Trener man ikke slossing vil man ikke klare å utføre det man har tenkt på forhånd. De fleste vil trekke seg (noe som skjer helt automatisk) og bli passive. Er man heldig så slår tanken inn slik at man tar beina fatt og klarer å løpe ifra den/de som angriper.
Unntaket her er vel de som går aktivt inn på byen for å sloss.

Slossing på byen eller generelt er noen man bør unngå. Det er ikke tøft, stilig og vekker bare negativitet.

Hunder sloss fordi de har så dårlig utviklet taleevne. Med den kommentaren blir de fleste satt litt ut. Akkurat nok til å klare å slippe unna.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Forn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 398
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 398

Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #58 : 11. juli 2008, 02:36 »
Whaaat? Man slår ikkje med fingertuppene da veitu.. kjangsen for å skade seg med en knyttet neve er mye større en med et palm strike som det så fint heter. skade omfanget for den andre person kan være like stort. Det blir bare ikkje så mye ytre skader. Noe som kan hjelpe deg egentlig om politiet kommer inn i bildet.

Kan jo godt slå med fingertuppene også, for å f.eks ta øynene.

Men, ideen om at det er mindre skadelig og slå med håndbaken, eventuelt det gir mer skade, er bare helt gal.

Du sier det finnes små bein i hånda, det er jeg enig i, men disse vil ikke være noe mer beskyttet om du slår med håndbaken - heller tvert imot, slår man med håndbaken og treffer litt galt er benene i håndleddet mye mer utsatt.



Er man på byen og slåss også, så vil ikke et lite brudd i et ben i håndflaten være det værste som kan skje deg. Det er fightere i UFC f.eks som slåss videre med knukket underarmsben.
Jeg har hørt flere som argumenterer for denne typen slag, men argumentene holder bare ikke mål.

Du sier også at det blir større indre skader, hva mener du med det? Kraften du treffer med er jo ikke noe større. Det som er forskjellen er at du treffer med en mykere flate, og at kontaktflaten blir større, dette vil bare ikke kunne gi et sterkere slag.

Da er det ikke myte hvertfall Smiley Litt synd da. Men, "gror" tromehinnen, eller blir den ødelagt for alltid?

Trommehinnen gror ja, men det som er skummelt er at nerver kan skades. Dette kan føre til permanente skader på hørselen.
All that is gold does not glitter...

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Hvordan vinne barslagsmål
« #59 : 11. juli 2008, 17:21 »
ser noen prater om kontakt flate her forresten.. det har jo ingenting å si! Skulle man penetrert huden hadde dette hatt noe å si. Men poenget er jo å slå ut den andre personen. tørr neesten påstå at man ryster hodet mer med noe som har stor kontakt flate, enn noe med liten som går inn i huden.

Spenn hånden på denne måten og slå deg selv litt i hodet så skjønner dere greia..


Men, ideen om at det er mindre skadelig og slå med håndbaken, eventuelt det gir mer skade, er bare helt gal.

Du har kansje rett i at det kan være vel så skadelig for seg selv, men et Palm strike er mye lettere å utføre med riktig teknikk. dermed skal det mer til å skade seg.
Westside disciple

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!