Skrevet av Emne: Problemer med skaling av fortennene?  (Lest 940 ganger)

Utlogget Lastinline

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 440
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 440

Problemer med skaling av fortennene?
« : 13. mars 2010, 17:27 »
Hei

Har ett stort problem med at jeg stadig skaler av små biter av fortenna mine.. Altså alle de 4 foreste.

De er såpass ujevnte nå at det begynner å gå sterkt utover selvtilliten min. Tør nesten ikke smile lenger når jeg er ute og jeg tenker ofte på det. Er kun 22 år gammel og begynne å slite med dette nå lover ikke godt:/ Det blir bare værre og værre også samme hva jeg gjør. Biter begler og tror dette kan være en av årsakene. Tror hovedproblemet ligger i all maten jeg dytter i munnen iløpet av en dag samt shakere, med tanke på at jeg spiser ca hver 2.5 time. Drikker sjeldent brus og juice, røyker ikke, snuser ikke, drikker ikke kaffe så jeg har nok bare dårlige tenner.

Spørsmålet er.. hva kan jeg gjøre med dette? eller rettere sagt.. hva kan jeg gjøre hos tannlegen med dette? og eventuell kostnad og om det er mulig å få hjelp til kostnaden?

Spør dere ettersom jeg har tannlege skrekk av en annen verden.

Takker for alle svar!

Gutt 21 år
Mark: 240kg
Knebøy: 220kg
Benk: 160kgX5 100kgX25

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Problemer med skaling av fortennene?
« #1 : 13. mars 2010, 19:17 »
eg røyker, drikker kaffe, drikker det eg vil, er ikkje spesielt nøye med tenna, og spiser 7-8 ganger om dagen og biter av korkene på ølen på fylla.. har aldri hatt ett eneste hull eller andre problemer med tenna.. ligger nok i genetikken ja!

besøk en tannlege. hvis du er av den ferierende typen, reis til tyrkia/polen ol. og besøk en tannspesialist. billig, og verdensledende kvalitet.
Westside disciple

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!