Skrevet av Emne: nesten gratis seminar i commando krav maga!!! :)  (Lest 6414 ganger)

Utlogget krugans

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 895

Hei etter tråden under om bar slagsmål så har jeg bestemt meg for å holde seminarer  for å da vise ckm sin måte å "jobbe" på. prisen blir 50-100kr for hver deltager.

Dette kurset kan kjøres over store deler av sør norge!

I drammen så kan jeg kjøre dette gratis!


Lett me know!


Byene som er aktuelle er:

Oslo
drammen
tønsberg
sandefjord
larvik
porsgrunn

Kurset vill være et lite intro kurs som vill gi dere innblikk på ckm sine løsninger på disse angrepene:

-Kvelninger stående
-kvelninger på bakken
-forsvar mot slag
-forsvar mot spark

hvis vi får tid så vill det være muligheter til å komme med ønsker.

jeg tror vi legger opp til 8 timer over en dag!

Håper interessen er stor nok!

post her!
og send gjerne en mail!

vidar.sandene@gmail.com




Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Hvorfor ikke i Bergen?
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Utlogget fatboy87

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 185

får jeg spørre hvem dette kurs er rettet mot? hva er commando krac maga?
amh.180cm.134kg. favoritshop:  www.proteinfabrikken.no.
forbilde: Arild Hauge.
min drøm: synke i fettprosent.øke muskelmasse i kropp.
mitt håp: få noen å trene med.

Utlogget ThisIs

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 37

Commando Krav Maga er vel mer militært, hvor vanlig krav maga er rettet mot den sivile befolkningen. Men jeg vil tippe det meste av det er flytende grenser, så mye av det er likt. Men kan tenke meg commando versjon er mer "skadende" for å si det sånn.
Om du lurer på hva selve Krav Maga er så kan du sjekke ut den offisielle norske Krava Maga hjemmesiden eller noen av disse videoene som illustrerer det ganske fint:
http://www.youtube.com/watch?v=VNkU9zyHuWw
http://www.youtube.com/watch?v=YCJ64DW4GTA

Har ikke drevet med Krav Maga direkte, men gikk en periode på Moo Duk Kwan med en del Krav Maga angrep, så jeg ville absolutt ha vurdert å møtt opp om det kom til Oslo (og omegn).

Utlogget Ronnien

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 65
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 65

Det er CKM trening i Bergen allerede... Kampsportsenteret 18.30 torsdager, også i sommer. se http://www.ckm.no for mer info Smiley

Utlogget H.T.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 141
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 141

skien eller porsgrunn så kommer jeg.

Utlogget BroadRipple

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

er på hypp på å bli med hvis det blir i Oslo. Kommer litt ann på datoene og da. Du kunne ikke eventuelt tatt turten til Lillehammer og da?  Smiley

Utlogget fatboy87

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 185

er dette noe for hvem som helst?  har ikke verdens beste helse eller kropp...(er på slankern) biggrin hehe Wink så har jeg intresse fra kampsport..men vill lære mere om diverse grener...

men de 2videone så intressant ut.
jeg stort sett et mål som blir yppa med...de liker ikke trøndere i larvik Undecided
og jeg er i så tøff når det blir bråk.
så det hadde vært fint å lært noe selvforsvar.
da jeg er pyse..null selvtillit.

så viss det blir noe slik kursing i nærheten av larvik.
Så er jeg FULLT intresert.

mvh
atle
amh.180cm.134kg. favoritshop:  www.proteinfabrikken.no.
forbilde: Arild Hauge.
min drøm: synke i fettprosent.øke muskelmasse i kropp.
mitt håp: få noen å trene med.

Utlogget krugans

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 895

Commando Krav Maga er vel mer militært, hvor vanlig krav maga er rettet mot den sivile befolkningen. Men jeg vil tippe det meste av det er flytende grenser, så mye av det er likt. Men kan tenke meg commando versjon er mer "skadende" for å si det sånn.
Om du lurer på hva selve Krav Maga er så kan du sjekke ut den offisielle norske Krava Maga hjemmesiden eller noen av disse videoene som illustrerer det ganske fint:
http://www.youtube.com/watch?v=VNkU9zyHuWw
http://www.youtube.com/watch?v=YCJ64DW4GTA

Har ikke drevet med Krav Maga direkte, men gikk en periode på Moo Duk Kwan med en del Krav Maga angrep, så jeg ville absolutt ha vurdert å møtt opp om det kom til Oslo (og omegn).

Her kreves det endel forklaring, de linkene som ble postet representerer ikke det vi gjør, og vi er heller ikke endel av den organisasjonen du viser til!

Det er endel forskjeller på oss og den krav maga'en som folk kjenner fra før.
Vi har andre løsninger og teknikker på de fleste angrep. Ckm er utviklet for bruk i militære forhold, så ja det er nok mange dirty triks. Det er slettes ikke noen sport!

youtube linker:

http://www.youtube.com/watch?v=5_s15fcDB2E
http://www.youtube.com/watch?v=wQIm1DqzyNY
http://www.youtube.com/watch?v=-8jxTE3AwC8


Det er CKM trening i Bergen allerede... Kampsportsenteret 18.30 torsdager, også i sommer. se http://www.ckm.no for mer info Smiley

Stemmer det finnes instruktører i bergen, og du finner dem på www.ckm.no



Jeg kan reise til lillehammer, men det kreves at det er en hviss interesse der! Vi bør ha 10 stk deltagere.


Planen er at dette skal være introduksjons kurs på ckm, dvs. vi trener en hel dag.

Vi vill da være innom dette:

- forsvar mot kvelninger stående og på bakken
- sårbare punkter på kroppen og hvordan utnyte disse!
- demo forsvar mot kniv
- demo forsvar mot pistol
osv.


Jeg vill at alle som er interessert sender meg en mail slik at jeg får samlet dette under lokasjoner og da kan få det litt mere strukturert, men post her samtidig!

vidar.sandene@gmail.com

skriv hvor du kunne tenkt deg kurs!






Utlogget Rune Lind

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 100

Commando Krav Maga er vel mer militært, hvor vanlig krav maga er rettet mot den sivile befolkningen. Men jeg vil tippe det meste av det er flytende grenser, så mye av det er likt. Men kan tenke meg commando versjon er mer "skadende" for å si det sånn.
Om du lurer på hva selve Krav Maga er så kan du sjekke ut den offisielle norske Krava Maga hjemmesiden eller noen av disse videoene som illustrerer det ganske fint:
http://www.youtube.com/watch?v=VNkU9zyHuWw
http://www.youtube.com/watch?v=YCJ64DW4GTA

Har ikke drevet med Krav Maga direkte, men gikk en periode på Moo Duk Kwan med en del Krav Maga angrep, så jeg ville absolutt ha vurdert å møtt opp om det kom til Oslo (og omegn).

For å rette opp flere feil:

Den offisiselle siden du peker på er LKM (Liven Krav Maga), det er ikke Krav Maga systemet. Den eneste organisasjonen som driver med Krav Maga i Norge pr. d.d er IKMF med hovedsete i Israel. Hovedsiden der er www.kravmaga.no.

At CKM skulle være mer millitær en Krav Maga er også tull. Argumentasjonen om at de skal være mer millitær pga camobuksene og det cheesie navnet faller bort når du tenker på:
1. CKM er utviklet av en sivilist, KM er utviklet i IDF.
2. CKM har 99% kun sivile instruktører som underviser i sivle klubber, KM har mange hundre millitære instruktører og er det ofisielle nærkampsystemet i en flere lands millitære enheter.
3. Pensumet du lærer i CKM (i allefall i de første gradene som er det de fleste trener) er IKKE millitært relatert. Det er ingen trening med militære strategier og utstyr, de praktiserer engange-disengage i stedet for kill-kill-kill, mens KM teknikkene er direkte bygget opp slik at bruk av våpen og utstyr for millitære ikke krever en forandring av teknikkene.

"Commando" versjonen er ikke mer skadene, faktisk så argumentere CKM hele tiden for sin engage-disengage teori over KM sin "finish as needed" teori med at de er mindre skadende.. Hvordan det skulle passe inn i en "commando" setting er jeg mer usikker på, men det er deres uttalte syn i allefall.

Så nok engang ikke la dere lura av cammobuksene og navnet. CKM er et sivilt system slik det læres bort i dag.
Rune Lind
IKMF Krav Maga: www.kravmaga.no
Bodø Kampsportsenter: www.bodokampsport.no
CrossFit Bodø: www.crossfitbodo.no

Utlogget skaptrønder

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Sv: nesten gratis seminar i commando krav maga!!! :)
« #10 : 16. juli 2008, 14:42 »
Moni har påstått både det ene og det andre. Hva "den og den" sier er også bare "hear say". Faktum er at INGEN av påstandene Moni kommer med har blitt dokuemntert på noe vis. Og så lenge det bare er påstander og ikke noe dokumentasjon forholder jeg meg til dette på samme måte som påstanden om at Månen er en gul ost. Det har ingen grobunn i virkeligheten så lenge det ikke kan sannsynliggjøres.

Kom med noe dokumentasjon på iallefall bare noen av Monis mange påstander så skal jeg vurdere å begynne å ta Combat Survival/CKM seriøst. Dette er forøvrig ikke bare en debatt som foregår i Norge. Folk over hele verden har begynt å etterspørre dokumentasjon fra Moni og debatten om hans legitimitet går fra Australia til Engalnd.mwed andre ord det å legge skylden på Rune Lind er bare arogant. Legg heller skylden på din instuktør Moni Aziks som har kommet med en masse påstander han ikke kan sannsyneligjøre på noe vis. Her er forøvirg hva en engelsk Krav Maga side skriver om tema:

"Be careful who you learn from, you could get really good at the wrong thing !"   Unknown author

Recently a trend has emerged with camouflage clad civilian instructors claiming to teach 'special forces' or 'Commando' Krav Maga on completion of a short  and expensive 3 day course.  (See  Links on C.K.M Here and Here)

Canada based Moni Aizik changed the name of his own martial art, called ‘Combat Survival’ to Commando Krav Maga when Krav Maga achieved international acclaim.

Moni has made extensive claims about his personal system being ‘the system’ used in the Israeli Special Forces.  Recently challenged by members of the Israeli Defence Force,  including special forces instructors, Moni appears to be recanting his claims. I believe he is no longer claiming to have co founded Krav Maga  either.  He also makes no further mention of his previous claims about being ambushed by 1000 syrian commandos.

In short, commando Krav Maga is not taught to commandos and is not Krav Maga, but it is Mr Aiziks own martial art.  If you want to see what is taught in the IDF visit  here to see the real thing on the Fight Quest programme.

I quote the Chief Counter Terror Instructor at the Israeli Special Defence Force Special Forces Division on the matter of what commando krav maga and Moni Aizik is claiming.

"CKM has never existed and does not exist in the IDF in any capacity. Not by name and not by form of strategies and tactics. Kapap included, it existed once from the 1930’s to the 1950’s and has never been used in any way in any area of the IDF since.

Both of those systems negate what we teach here in the IDF. I’ve contacted Moni in regards to his claims, and he says he’ll call me when he’s in Israel next time to meet cause he would rather explain everything to me in person…..so I’m looking forward to that meeting.

My last and final point I’m going to make here, for those who are interested in learning the official system of the IDF SF…..that system always has been and till this day is krav maga…..and nothing else! “

SGT/MJR Nir M.
Chief Counter-Terror and Krav Maga Instructor
Israeli Defense Force, Special Forces Division
Counter-Terror and Special Operations School

http://www.somersetkravmaga.co.uk/Site/UK_Instructors.html

Utlogget Rune Lind

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 100

Sv: nesten gratis seminar i commando krav maga!!! :)
« #11 : 16. juli 2008, 14:53 »
La meg først få presisere at ikmf ikke er de eneste som praktiserer krav maga, krav maga er ikke et navn det er hebraisk betegnelse akkurat som vi bruker nærkamp på norsk eller selvforsvar, det at Rune lind mener at han eier dette bekrepet får være hans sak.

At Moni Aizik er sivilist er vell også en løs påstand rune, Itay gil har jo i samtale med Daniel sagt at Moni var en del av spesial styrke. Det som er omstridt er om dette systemet ble utviklet for spes styrker eller sivile, noe som egentlig ikke kunne brydd meg mindre i og med at systemet er veldig godt! Også er det tvil rundt om moni har sammenarbeidet med Imi, og jeg bryr meg også fint lite om dette, da dette er irrelevant for min del, igjen så  er det systemet som teller og ikke historien bak det!

Hvor har jeg skrevet at IKMF er de eneste som trener KM, hvis du leser hva jeg har skrevet så står det at IKMF er de eneste som praktiserer Krav Maga I NORGE pr. d.d.

Og at Krav Maga skulle være et åpent begrep får du dokumentere bedre. Fakta: Krav Maga stammer fra IDF, det var de som begynte å bruke navnet og det er de som har utviklet systemet. Når IDF sine representanter da sier at Krav Maga er et system, og ikke et generelt begrep blir det for dumt å komme å påberope seg at det skal være et løst begrep bare fordi man skal forsvare sin egen (miss)bruk av navnet. I såfall får du dokumentere at det faktisk brukes som et generelt begrep rundt i verden før dere begynte å bruke navnet.

Og Moni er sivilist så vidt jeg vet, og var sivilist når han flyttet til Canada, og var sivilist når han begynte å markedsføre Combat Survival i Black Belt, og var sivilist når han plutselig for et par år siden begynte å annonsere under CKM navnet. Så Moni er en sivilist med mindre dere nå skal påstå at han egentlig alene utgjør en hemmelig israelsk spesialkommando utplassert i canada i tilfelle krig.. Smiley
Rune Lind
IKMF Krav Maga: www.kravmaga.no
Bodø Kampsportsenter: www.bodokampsport.no
CrossFit Bodø: www.crossfitbodo.no

Utlogget fatboy87

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 185

Sv: nesten gratis seminar i commando krav maga!!! :)
« #12 : 16. juli 2008, 15:32 »
ehm...skjønner ikke helt va deres diskusjon helt går ut på jeg??

her var det et emne for intreserte som ville melde seg på et kurs?
eller har jeg lest feil?

kan vell lage et eget emne om hva greiene her er for nå?
amh.180cm.134kg. favoritshop:  www.proteinfabrikken.no.
forbilde: Arild Hauge.
min drøm: synke i fettprosent.øke muskelmasse i kropp.
mitt håp: få noen å trene med.

Utlogget fatboy87

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 185

Sv: nesten gratis seminar i commando krav maga!!! :)
« #13 : 16. juli 2008, 17:02 »
hehe Wink bra Smile

men håper det kommer til larvik.
viss du lager noen postere. så kan jeg henge de opp i larvik..hehe.. Wink

men kan jeg melde meg på?  fordi om jeg har lite/ingen erfaring?
amh.180cm.134kg. favoritshop:  www.proteinfabrikken.no.
forbilde: Arild Hauge.
min drøm: synke i fettprosent.øke muskelmasse i kropp.
mitt håp: få noen å trene med.

Utlogget Sakuraba

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 433

Sv: nesten gratis seminar i commando krav maga!!! :)
« #14 : 16. juli 2008, 17:55 »
Trenes CKM i camoklær??

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!