Skrevet av Emne: Best kampsport av disse fem?  (Lest 12643 ganger)

Utlogget tlysaa

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 78
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 78

Sv: Best kampsport av disse fem?
« #30 : 06. august 2008, 14:53 »
Tror og jeg vil annbefale Kali..av det jeg har sett så tror jeg de kan tilføre mye bra reflekser og forståelse for hvordan kroppen virker. I tillegg vil jeg bare si at vist du har endel av boksingen i deg, så vil TKD bli vanskelig for deg, med tanke på fight stand og guard...

Utlogget waalern

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 51

Sv: Best kampsport av disse fem?
« #31 : 06. august 2008, 20:55 »
Tenkte kanskje å begynne med noe kampsport. Har boksa litt seriøst , i det siste har det bare blitt privat sparring og trening.

På Gjøvik har vi : Kung Fu, Tae Kwon Do, Kali , Aikido og Judo.
Jeg er ikke den tekniske typen, har mest til å lære slag og spark sånn i hovedsak.

Hvilke av disse er best egna for meg sånn sett?

Var jeg deg så hadde jeg funnet ut om dem har Sanda (Sanshou) trening på kungfu-klubben. Sanda er kampdelen i Kungfu, også kalt kinesisk kickboksing. Om de ikke har det så er nok TKD tingen

Litt Sanda her..
http://www.youtube.com/watch?v=TcnT3Mx-ZTU



Utlogget Espen Leon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 149
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 443

  • We love tabatas
Sv: Best kampsport av disse fem?
« #32 : 06. august 2008, 22:18 »
Hvis du vil lære spark og slag for selvforsvar og kickboksing anbefaler jeg kali, sett i forhold til alternativene i gjøvik;) det er mange sparringsinteresserte i klubben, så det er mye trening på boksing, spark og sparring. Det er uansett gratis å prøve;)
Vi er den eneste klubben i gjøvik som slår med bokseteknikk. Alternativet er bokseklubben i Raufoss.

Instruktør Jeet Kune Do
1.dan Kali Sikaran
1dan Hiep Vo Mon
Blått 3 Krav Maga Norge
Trener 1 selvforsvar NIF

Utlogget atwood

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

Sv: Best kampsport av disse fem?
« #33 : 07. august 2008, 01:03 »
Ja, har trent litt på Raufoss. Men pga bom osv så blir det så stress å komme seg opp og ned til trening flere ganger i uka. Stikker innom en dag jeg!

Utlogget Espen Leon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 149
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 443

  • We love tabatas
Sv: Best kampsport av disse fem?
« #34 : 07. august 2008, 10:22 »
Flott:) du er velkommen!

Instruktør Jeet Kune Do
1.dan Kali Sikaran
1dan Hiep Vo Mon
Blått 3 Krav Maga Norge
Trener 1 selvforsvar NIF

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: Best kampsport av disse fem?
« #35 : 07. august 2008, 10:44 »
Nå vet jeg ikke hvor bra tkd senteret er i gjøvik men i værtfall dreiv med tkd i lillehammer for et par år siden å må si jeg ble skuffet når jeg hadde trent der i en 3/4 av et år... de var rett å slett ikke nok utfordring for meg pga jeg hadde kommet i en så god fysisk form for graden min fikk heller ikke lov til å bli med de høyere gradene å trene heller fordi min grad var for lav.

å flygge rundt med gammle menn og damer som ruller over matene når de løper var ikke helt min greie i værtfall

Gidde alt vær eneste time ble rett å slett ikke kjei i slutten nesten så vidt svet etter ei økt. hadde 5 tkd timer i uka, 3 styrke treninger med vekter, 2 egen treninger i uka enten på sekk eller løping i skogen. så jeg syntes det ikke var noe gøy lengere å holde på så ga meg med alt detta der.

Men nå er jeg både mye treigere og dårliger kondis en da så nå hadde jeg stryki med vis jeg hadde gitt alt^^ men ekke lange veien tilbake at vill jeg tru vis jeg går inn for det;)

personlig ville jeg gått for noe ala mma feks eller noe som er ganske bredt da som er mye av både spark, slag og grappling

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Best kampsport av disse fem?
« #36 : 07. august 2008, 11:25 »
Jeg har gått på både TKD og Boksing.

TKD er nærmere 70% spark, ikke 90 som andre sa her, og er en sport som blir mye som man gjør det til selv - ønsker du primert å gå kamptrening og konkurrere i kamp kan du det, vil du kjøre mer kampkunst stilen gjør man det. ( der jeg trente hadde man forskjellige treninger som fokuserte mer på det ene eller det andre )

Tror dog du vil synes alle de grenene du nevner blir kjedelige ift boksing.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Espen Leon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 149
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 443

  • We love tabatas
Sv: Best kampsport av disse fem?
« #37 : 07. august 2008, 19:20 »
Ja, du kjedet deg veldig når du trente i klubben vår:)

Instruktør Jeet Kune Do
1.dan Kali Sikaran
1dan Hiep Vo Mon
Blått 3 Krav Maga Norge
Trener 1 selvforsvar NIF

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Best kampsport av disse fem?
« #38 : 08. august 2008, 09:47 »
Jeg?
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Espen Leon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 149
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 443

  • We love tabatas
Sv: Best kampsport av disse fem?
« #39 : 08. august 2008, 19:44 »
Du kan ikke vite om treninga hos oss er kjedelig før du faktisk har møtt opp her og prøvd;) vi har et medlem hos oss som har bokset i alle år som sa dette var det artigste han hadde vært med på. Og vi bruker faktisk bokseteknikk på slagene i motsetning til de fire andre klubbene.

Instruktør Jeet Kune Do
1.dan Kali Sikaran
1dan Hiep Vo Mon
Blått 3 Krav Maga Norge
Trener 1 selvforsvar NIF

Utlogget Mogwai

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 165
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 165

  • Backflip flash
Sv: Best kampsport av disse fem?
« #40 : 09. august 2008, 11:16 »
hvis du trener rette kungfu stilen ville jeg anbefalt det, Innen kungfu er det noe som kalles sanshou som er fullkontakt fighting med takedowns og oppfølling, nermeste du kommer MMA og Real Fighting

Utlogget Espen Leon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 149
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 443

  • We love tabatas
Sv: Best kampsport av disse fem?
« #41 : 09. august 2008, 13:17 »
Vi har pleid å ha boksing, kickboxing, takedowns og grappling på tirsdager da vi har mattebelagt lokale. Vi har også deltatt i NC i Sanshou. De fleste som konkurrerer i Sanshou i Norge i dag er kickboxere. Er stort sett det samme regelverket, men med lowkicks og kast:)

Instruktør Jeet Kune Do
1.dan Kali Sikaran
1dan Hiep Vo Mon
Blått 3 Krav Maga Norge
Trener 1 selvforsvar NIF

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Best kampsport av disse fem?
« #42 : 12. august 2008, 13:02 »
Kjedelig.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

bad-boy

  • Gjest
Sv: Best kampsport av disse fem?
« #43 : 12. august 2008, 13:15 »
Anbefaler KRAV MAGA:)Smiley der lærer du alt som er viktig og kunne :)tkd og kung fu og karate og slikt piss fungerer ikke i virkeligheten:)det er på gata det teller:)

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Best kampsport av disse fem?
« #44 : 12. august 2008, 13:25 »
Anbefaler KRAV MAGA:)Smiley der lærer du alt som er viktig og kunne :)tkd og kung fu og karate og slikt piss fungerer ikke i virkeligheten:)det er på gata det teller:)

Så kan man spørre seg selv hvorvidt det er så viktig å trene for 'gata' mht. hvor ofte gjennomsnittspersonen havner i reelle slagsmål ...

(Og jeg har altså trent Krav Maga.)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!