Skrevet av Emne: Dere som har troen på morgentur før frokost  (Lest 7776 ganger)

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Dere som har troen på morgentur før frokost
« #15 : 22. august 2008, 11:46 »
Siden jeg svarte rett før dette innlegget ditt, så var jeg muligens en av de det var retta mot Huh

Hvor står det at hun er anorektikter?
Mulig hun har skrevet andre innlegg som tyder på det, men det er vel ikke sånn at man skal gå inn og se på alle tidligere innlegg fra en som kommer med ett spørsmål? Ihvertfall så gjør ikke jeg det hver gang jeg skulle finne det fornuftig å svare på ett reelt spørsmål.

Det står verken noe om vekt, alder, treningserfaring, sykdomshistorie eller annet under spørsmålet.

Det var ikke deg det var myntet på overhode! Det var myntet på trådstarter og moderatorene på forumet. Denne jenta har både fortalt at hun har spiseproblemer, gjentattet ganger bevist at hun på ingen måte er frisk fra dem og det virker heller ikke som om hun lærer noe av nytte her inne, men kun er ute etter å finne informasjon som kan hjelpe henne til å opprettholde sykdommen sin. Derfor den strenge tonen fra undertegnede. Beklager hvis det virket som om det var rettet mot deg.
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Dere som har troen på morgentur før frokost
« #16 : 22. august 2008, 12:01 »
vi sletter flere tråder og innlegg enn leserne/brukerne av TF greier rapportere. Desverre er det vanselig å finne ut hvor man skal sette grensa... hvilken reaksjon som fører til det beste resultatet osv...

Vi har lite kometanse på slike sykdommer her på forumet, og de få som har peil forsvinner gjerne i den haugen med forståsegpåere (meg inkludert) som også svarer disse slankejentene.

Det er derfor det er viktig å få rapporteringer når det er tråder eller brukere som passerer den diffuse grensa vi fortvilt forsøker å definere.

Men, what to do??

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Dere som har troen på morgentur før frokost
« #17 : 22. august 2008, 12:08 »
vi sletter flere tråder og innlegg enn leserne/brukerne av TF greier rapportere. Desverre er det vanselig å finne ut hvor man skal sette grensa... hvilken reaksjon som fører til det beste resultatet osv...

Vi har lite kometanse på slike sykdommer her på forumet, og de få som har peil forsvinner gjerne i den haugen med forståsegpåere (meg inkludert) som også svarer disse slankejentene.

Det er derfor det er viktig å få rapporteringer når det er tråder eller brukere som passerer den diffuse grensa vi fortvilt forsøker å definere.

Men, what to do??

Jeg er glad for at du svarer på dette Egil!

Jeg er ikke for at man kategorisk skal utestenge folk som har spiseproblemer her, men jeg ville nok blitt veldig glad hvis man hadde satt strek langt tidligere enn tilfelle er nå. Når man har bevist mer enn fem ganger at man verken er i stand til å ta til seg gode råd og fremdeles spør etter råd for hvordan man skal reduserer en fettprosent som allerede er helseskadelig syns jeg rett og slett folk bør få en forklaring og utestenges fra forumet.

Jeg vet at dette sikkert høres veldig strengt og slemt ut, men samtidig vet jeg såpass mye om spiseforstyrrelser at jeg ikke har noen som helst tro på dilling og det å bidra til at de får fortsette med den destruktive livsførselen sin.
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget F..Frank

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 416
  • Honnør: 263
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 416

  • Back on track...
Sv: Dere som har troen på morgentur før frokost
« #18 : 22. august 2008, 13:28 »
Det var ikke deg det var myntet på overhode! Det var myntet på trådstarter og moderatorene på forumet. Denne jenta har både fortalt at hun har spiseproblemer, gjentattet ganger bevist at hun på ingen måte er frisk fra dem og det virker heller ikke som om hun lærer noe av nytte her inne, men kun er ute etter å finne informasjon som kan hjelpe henne til å opprettholde sykdommen sin. Derfor den strenge tonen fra undertegnede. Beklager hvis det virket som om det var rettet mot deg.

Den er grei.
Forstår poenget ditt.
" I firmly believe that any man`s finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious"  Vince Lombardi

 2009 Year of the FAT

1. Plass Oslo Grand Prix Overall
1. Plass NM Overall
1. Plass NM Bodybuilding Veteran åpen klasse
1. Plass Nordisk Overall

1. Plass VM Masters Classic bodybuilding
WORLD CHAMPION BABY!

You can`t Flex FAT......



Play with nature..... www.proteinfabrikken.no  Team Ironcore

Utlogget Deleted!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 031
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 031

Sv: Dere som har troen på morgentur før frokost
« #19 : 22. august 2008, 13:42 »
Jeg er glad for at du svarer på dette Egil!

Jeg er ikke for at man kategorisk skal utestenge folk som har spiseproblemer her, men jeg ville nok blitt veldig glad hvis man hadde satt strek langt tidligere enn tilfelle er nå. Når man har bevist mer enn fem ganger at man verken er i stand til å ta til seg gode råd og fremdeles spør etter råd for hvordan man skal reduserer en fettprosent som allerede er helseskadelig syns jeg rett og slett folk bør få en forklaring og utestenges fra forumet.

Jeg vet at dette sikkert høres veldig strengt og slemt ut, men samtidig vet jeg såpass mye om spiseforstyrrelser at jeg ikke har noen som helst tro på dilling og det å bidra til at de får fortsette med den destruktive livsførselen sin.

Her må jeg si meg helt enig.

Utlogget vaffelonia

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 64
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 64

Sv: Dere som har troen på morgentur før frokost
« #20 : 22. august 2008, 15:01 »
Hele opplegget å løpe morgentur uten energi og mat i magen er ganske ekstremt i utgangspunktet, med eller uten spiseforstyrrelser... tro ikke utsetengelse fra forumet vil hjelpe de som sliter. kanskje moderatorene burde ha litt mer kontroll over rådene som gis?

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Dere som har troen på morgentur før frokost
« #21 : 22. august 2008, 15:06 »
Da er du på feil forum, vaffla... Det er ikke moderatorenes jobb å passe på hvor riktig ting er, som medlemmene skriver.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Dere som har troen på morgentur før frokost
« #22 : 22. august 2008, 15:07 »
Morgentur er en velprøvd og effektiv måte å få en diett og en deff til å fungere på. det er et verktøy.

Hvem som bør ta dette verktøyet i bruk, får være opp til hver enkelt. Kanskje man burde konsultere sin lege for eksempel? Men det er et fritt land.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Dere som har troen på morgentur før frokost
« #23 : 22. august 2008, 15:18 »
Morgentur er en effektiv måte å venne seg til gode rutiner på, da diett og deff og slikt handler ekstremt mye om gode rutiner og det å være effektiv i det man gjør. Men når man manisk stresser seg ut av sengen lenge før man egentlig skulle ha stått opp for å kanskje forbrenne et par kcal ekstra, så er det ikke lenger effektivt, det er nedbrytende og usunt.

Som det har blitt SLÅTT FAST ett par tusen ganger før; forbrenningen er mer eller mindre konstant gjennom hele døgnet, uavhengig av tid på døgnet, og måltider. Dvs at det er noen mindre variasjoner gjennom døgnet, men du kan da heller trene 5 minutter ekstra på dagen eller kvelden enn å stresse deg ut halv fire om mårran. Det er ingen magi som skjer før klokka har slått åtte, det er fortsatt kalorier inn vs kalorier ut.  Om du jogger opp trappa til leiligheten istedenfor og gå, etter en joggetur, så har du brukt den energien du kanskje kunne spart deg for, om du gikk morgentur.

Konklusjonen er at morgentur kan være en flott motivasjon for mange, og en måte å komme seg opp tidlig på, få en god start på dagen, etc etc. Flott
Men for endel andre blir det manisk..de hutrer seg opp, kvalme, trøtte, og gjør noe de hater. I lengden kommer ikke det noe godt med.
Sa brura

Utlogget banaaantje

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sv: Dere som har troen på morgentur før frokost
« #24 : 01. september 2008, 15:36 »
Hei hei, jeg er ny til TF Smiley

Det jeg leste tidligere i denne tråden, er at noen sa det er det beste å gå så fort som mulig over flate bakker..
Jeg bor i Kristiansand på Gimlekollen og det er storsett bare bakker.
Det er ikke vanskelig å få heartrate opp når jeg går oppover bakken, men nedover bakken klarer jeg det nesten ikke. Og hvis jeg vil klare det, får jeg fort vondt i kneene fordi jeg må gå så fort.

Er det noen bra tips annet en å finne en rett strekning og bare gå opp ned den strekningen?

Mvh

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!