Skrevet av Emne: A. Holstad's logg - formbilde s.71  (Lest 168650 ganger)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

What he said, du må spenne magen og ryggen mye, mye mer (stram til det du greier, få et "stort" bryst), så setter ud deg forsiktig ned, ikke sett deg i sofaen men hold spennet på klossen.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Kveldens;

Startet med dynamisk sekvens for ben, hofter og rygg - deretter frontbøy med bare stanga. Hadde ikke med meg mobilen, så fikk ikke filmet.. Men fikk en fyr til å se om jeg tippet for mye frem med den øvre delen av ryggen i bunn, men han sa teknikken var perfekt og null krumming.. Synd jeg ikke fikk filmet i dag, da det kjentes virkelig bra ut.

Litt skulderoppvarming....

Benkpress m/stopp :

12x50kg / 5x65kg / 5x70kg / 5x72,5kg / 5x75kg / 5x77,5kg

Benkpress kloss m/stopp :

10x60kg / 4x80kg / 4x80kg

Kom: Tok lett benk i dag. Var utrolig sliten i dag når jeg våknet.. Helt forjævlig uke forrige uke der jeg jobbet 6 dager + konfirmasjon til søstera på søndagen, og det ble ikke mye søvn til da.. Tror jeg gjorde det bra i å lytte til kroppen og la den få hente seg inn igjen.

Stangroing m/statisk stopp :

5x50kg / 5x52,5kg / 5x55kg / 5x57,5kg / 5x60kg

Smalbenk m/stopp :

10x60kg / 10x60kg

Nedtrekk smalt m/statisk stopp på brystkassa :

12x50kg / 12x50kg

Strake flies på flatbenk m/stopp :

12x12kg / 12x12kg

Masse core til slutt...



Edit: Glemte helt å logge ben-treninga Grin Tok 3 sett med beinpress, lårcurl for fremside og bakside lår før benkpressen Smiley
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Logger økten fra i går... Mye tid til jobb, litt mattearbeid og venner i det siste - so treningsforum kommer litt bak.. Wink

Benkpress m/stopp :

12x50kg / 4x60kg / 3x70kg / 5x75kg / 5x75kg / 5x75kg / 5x75kg / 10x55kg

Kom: Ikke helt fornøyd med benken.. Var noen teknikkbom her og der.. Men benker ihvertfall over kroppsvekten min for 5x5 nå, og det med ganske så strikt teknikk.. Og er fornøyd med det Smiley

Stangroing m/statisk stopp :

5x55kg / 5x55kg / 5x55kg / 5x55kg / 5x55kg

Skråbenk stang m/stopp :

6x55kg / 5x65kg / 5x65kg

Franskepress på flatbenk m/stopp :

10x20kg / 10x20kg / 10x20kg

Sittendes hantelcurl (strikt) :

16x14kg (8 på hver side) / 16x16kg

Bryst press i maskin :

10x50kg / 12x50kg



Kom: Ca. 45 min - 1 timers økt.. Hadde dårlig tid..

Kroppsvekt: 74,9 om morningen..
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Kveldens;

Startet med dynamisk sekvens for ben, hofter og rygg - deretter frontbøy med bare stanga. Hadde ikke med meg mobilen, så fikk ikke filmet.. Men fikk en fyr til å se om jeg tippet for mye frem med den øvre delen av ryggen i bunn, men han sa teknikken var perfekt og null krumming.. Synd jeg ikke fikk filmet i dag, da det kjentes virkelig bra ut.

Det du må passe på er ikke bare den øvre delen av ryggen, men den nedre delen (og rumpa)! Det er den som krummer inn i bunn, som er et symptom på litt for dårlig teknikk. I nederste posisjon skal du ha litt svai/flat korsrygg og rumpa skal stikke ut, mens med deg så svaies den en del inn i bunn. Stå på med treninga! Smiley

Anbefaler forresten igjen å se hele den her :
http://www.youtube.com/watch?v=Rq8CWv8UPAI#noexternalembed






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sen økt i dag (i går blir det vel). Var på fylla på lørdagen, så formen var egentlig helt forjævlig når jeg våknet i dag tidlig.. Jævlig vond smak i munnen var det værste, i tillegg til at den sinnsyke gangspærren jeg hadde fra økten for to dager siden ikke hadde gått over.. Grin

Tok en råkjangs og gikk videre på programmet uansett;

Oppvarming:

Dynamisk sekvens og skuldermobilitet. Noen sett med frontbøy. Knebøy-rehabelitering fortsetter...

Markløft m/2-3 sek hold og sakte negativ :

12x40kg / 6x60kg / 5x80kg / 5x90kg / 5x100kg / 5x110kg + 3 + 2 + 1

Kom: Overraskendes bra trøkk i dag.. Motivasjonen var ihvertfall der Smiley

Ståendes militærpress (olympiastang) m/stopp og statisk hold på topp (smalt stand og skulderbredt grep) :

10x20kg / 3x40kg / 5x42,5kg / 5x42,5kg / 5x42,5kg / 5x42,5kg / 5x42,5kg

Kom: Nærmer meg målet mitt som fortsatt er 5x5 med 50kg.

Hangups m/statisk hold og stopp i bunn i supersett med lårcurl for bakside lår :

5xBW + 2,5kg -> 12x15kg / 5xBW + 2,5kg -> 10x20kg / 6xBW + 2,5kg -> 10x25kg / 6xBW + 2,5kg - 10x20kg / 5xBW + 2,5kg

Kom: Vanvittig bra trøkk på hangupsen i dag.. Veldig happy.

Knestående facepulls i supersett med smale dips (m/stopp) og strake sidehev :

12x15kg -> 8xBW -> 10x8kg / 12x15kg -> 8xBW -> 10x8kg

Planken, bredt stand :

45 sek BW / 45 sek BW + 10kg / 45 sek BW + 15kg / 60 sek BW + 20kg

Sideplanke :

2x30 sek på hver side uten pauser

Til slutt litt tøying og noe annet magedilldall..



Tid brukt: 1 time og 55 min
Kroppsvekt: 74,5kg (skjønte egentlig ingenting når jeg veide meg i dag.. Regner med det gikk bort litt vann fra i går?)
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Einang

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 238
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 238

Mista alltid vatten ette fylla Smiley ej bruka gå ned fleire kg i vatn =/

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Mista alltid vatten ette fylla Smiley ej bruka gå ned fleire kg i vatn =/

Ja, vil tru det Smiley Går ikkje på kreatin eller nåke sånt, so blei heldigvis ikkje so gale Tongue
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget RoBeRt0

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 410
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 410

Du virker svæært opptatt over å gjøre øvelsene 110 % korrekte, har du noen spesielle mål ? styrkeløft ? masse ? mosjonist ?

Greit nok at korrekt utførelse er beste måte å gjøre det på, men hjelper ofte med litt cheats for å komme opp og frem både styrke og volum messig, se bare på coleman og co

Ellers super fremgang og imponerende loggføring, mvh lokalkjent Wink

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Du virker svæært opptatt over å gjøre øvelsene 110 % korrekte, har du noen spesielle mål ? styrkeløft ? masse ? mosjonist ?

Greit nok at korrekt utførelse er beste måte å gjøre det på, men hjelper ofte med litt cheats for å komme opp og frem både styrke og volum messig, se bare på coleman og co

Ellers super fremgang og imponerende loggføring, mvh lokalkjent Wink

Hei Smiley Ja, har alltid vært utrolig opptatt av skadeforebyggende trening - da å gjøre øvelsene korrekte er en del av det. Noe "bouncing" osv har jeg egentlig aldri praktisert og kommer heller aldri til å gjøre det. Det nærmeste jeg kommer er vel touch and go, som jeg føler er nok cheat Tongue Forstår godt hva du mener, men sålenge jeg ikke skal bli styrkeløfter eller bodybuilder, trener jeg da på min egen måte og gjør det jeg synest er best for meg selv. Skal dog ikke utelukke ath. fitness i fremtiden.. Har egentlig ikke noen mål for treningen.. Elsker bare å trene, og jeg synest progresjon er viktig uansett hvilke intensjoner man skulle ha med treningen.

Takk for det, hyggelig å høre Smiley
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Du virker svæært opptatt over å gjøre øvelsene 110 % korrekte, har du noen spesielle mål ? styrkeløft ? masse ? mosjonist ?

Greit nok at korrekt utførelse er beste måte å gjøre det på, men hjelper ofte med litt cheats for å komme opp og frem både styrke og volum messig, se bare på coleman og co

Ellers super fremgang og imponerende loggføring, mvh lokalkjent Wink

Beste er vel å gjøre det med god teknikk, ingenting gir så god fremgang både styrke og volummessig som å være skadefri Wink Som et eksempel så kan jo ikke Holstad trene knebøy uten smerter nå, kanskje på grunn av litt teknikkrusk, og det blir en jo ikke akkurat sterk i knebøy av.

Greit å sammenligne med andre enn de vandrende apotekene coleman og co, for eksempel styrkeløftere som både er muskløse og sterke, samtidig som de terper teknikk.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Believe

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

Puste teknikken din er rett å slett "omvendt" du skal trekke inn pusten på vei ned og ut på toppen Wink

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Puste teknikken din er rett å slett "omvendt" du skal trekke inn pusten på vei ned og ut på toppen Wink

Det er ikke noe fasitsvar på dette mister. Jeg bruker den "teknikken" som du nevner der for eks. i benkpress, men holder pusten gjennom hele løftet i for eks mark og skulderpress - da jeg føler det er best for å ikke slippe spennet. Men som sagt, det er selvfølgelig viktig å trekke inn pusten i den konsentriske delen, men av og til kan det være lurt å ikke slippe ut pusten på den eksentriske delen.. Jeg føler dette varierer fra person til person.
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget RoBeRt0

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 410
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 410

Beste er vel å gjøre det med god teknikk, ingenting gir så god fremgang både styrke og volummessig som å være skadefri Wink Som et eksempel så kan jo ikke Holstad trene knebøy uten smerter nå, kanskje på grunn av litt teknikkrusk, og det blir en jo ikke akkurat sterk i knebøy av.

Greit å sammenligne med andre enn de vandrende apotekene coleman og co, for eksempel styrkeløftere som både er muskløse og sterke, samtidig som de terper teknikk.

Ja det er klart vist han er plaget med skader så er ikke det dumt med rett teknikk, behøver ikke være skadelig belastning for å cheat'e heller... og hva har det med saken å gjøre at coleman er/var et vandrende apotek ? Ikke vanskelig å forstå på hvilken side av bygger/styrkeløft du står på.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Poenget er vel at det ikke er vits i å trene som en som er proppfull av bol da det ikke er så sammenlignbart for en som ikke doper seg, da må en gjerne ha litt mer restitusjon. Videre er coleman proppfull av muskler, og har sikkert trent i 20+ år, og kan derfor tåle å cheate litt mer enn vi vanlig dødelige som ikke har 100 kg med muskulatur som passer på at vi ikke blir skada Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!