Skrevet av Emne: Støtter dere utsagnet?  (Lest 19245 ganger)

Utlogget boooks

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 475
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 475

Sv: Støtter dere utsagnet?
« #30 : 26. august 2008, 16:16 »
Ja, man blir fullt utlært iløpet av ett år... hehehe

Kjør på med overdrivelser, helt greit.
Mange fine innlegg og et par ikke fullt så bra, men slik er det så å si alltid her.


Train-eat-sleep-repeat

Utlogget boooks

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 475
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 475

Sv: Støtter dere utsagnet?
« #31 : 26. august 2008, 16:17 »
Haha, nå lurer du deg selv Wink

Lurer meg selv på hvilken måte? begrunn.
Sa det på den måten slik at dere tøffe styrkeløft typene skal skjønne at jeg ikke satser på et spesielt område. Men helt vanlig trening på hobbybasis.
Train-eat-sleep-repeat

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Støtter dere utsagnet?
« #32 : 26. august 2008, 17:02 »
kremt, pass på hvem du kaller nybegynner. Du vet ikke hvilken kunnskap og erfaring jeg sitter med, bare fordi jeg spør her så betyr ikke det at jeg er en nybegynner. Tenk litt før du skriver.

Fortsett diskusjonen rundt dette temaet, virker ikke som alle er enige.

Bare for å informere, så kan man si jeg driver med powerbuliding. Prøver å bli så sterk som mulig å samtidig bli stor å markert. Satser ikke på det ene eller det andre Smiley

Du har trent ett år aktivt.. jeg har trent 5 ganger så lenge, og jeg ser meg selv som såvidt viderekommen. Hva er du da? Bedre å innrømme hvordan kunnskapsnivået ditt er, å få hjelp, enn å late som du er flinkere enn du er. Ingenting negativt i å være nybegynner, alle har vært det en gang.

Når du sier du driver med styrkeløfting er jo det bare å kjøre på!

De som halveis støtter de typiske byggersplittene, mener dere at feks lårspark+lårcurl kan erstatte ett sett knebøy?

PS: Ronnie Coleman trener/trente styrkeløftrettet, grunnen til det ekstreme volumet på alt er å utnytte effekten av mye steroider maksimalt (tror jeg). Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget mdb

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 868
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 868

Sv: Støtter dere utsagnet?
« #33 : 26. august 2008, 17:08 »
De som halveis støtter de typiske byggersplittene, mener dere at feks lårspark+lårcurl kan erstatte ett sett knebøy?

Nei, det er det ingen som har antydet. Mener du at lårspark+lårcurl kan erstatte knebøy, Slux?
Ingen vecka utan deca!

Utlogget boooks

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 475
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 475

Sv: Støtter dere utsagnet?
« #34 : 26. august 2008, 17:11 »
Du har trent ett år aktivt.. jeg har trent 5 ganger så lenge, og jeg ser meg selv som såvidt viderekommen. Hva er du da? Bedre å innrømme hvordan kunnskapsnivået ditt er, å få hjelp, enn å late som du er flinkere enn du er. Ingenting negativt i å være nybegynner, alle har vært det en gang.

Når du sier du driver med styrkeløfting er jo det bare å kjøre på!

De som halveis støtter de typiske byggersplittene, mener dere at feks lårspark+lårcurl kan erstatte ett sett knebøy?

PS: Ronnie Coleman trener/trente styrkeløftrettet, grunnen til det ekstreme volumet på alt er å utnytte effekten av mye steroider maksimalt (tror jeg). Smiley

Du må ikke finn på ting, har aldri i livet sagt jeg er flink, sier bare det at min på skala på en nybegynner er litt høyere enn det noen her tenker.
Du må ikke underdrive deg selv du heller. Etter 5 år er man ikke noen nybegynner på noen som helst skala. Da blir ordet nybegynner helt ut av sin mening.
Trener ikke styrkeløftsrettet, er mer en mellomting mellom det å bygging. Som sikkert er en standard måte å trene på.

Den knebøy teorien er det ingen som har antydet, men min personelige mening er at knebøy kan ikke 100% erstattes av lårspark-lårbøy, men den kan erstatte til en viss grad, men ikke fulstendig.
Train-eat-sleep-repeat

Utlogget mdb

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 868
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 868

Sv: Støtter dere utsagnet?
« #35 : 26. august 2008, 17:15 »
Fordi bygger ikke kan trene, de er store fordi de bruker milioner på steroider. Hadde de trent så hadde de blit mye større.

Ja, rart ikke byggere trener Dietmar mengde, gitt ..
Ingen vecka utan deca!

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Støtter dere utsagnet?
« #36 : 26. august 2008, 17:17 »
Nei, det er det ingen som har antydet. Mener du at lårspark+lårcurl kan erstatte knebøy, Slux?


Hva skal man da med en 5-6 splitt? Trene knebøy alle dagene? Hvem orker det? En som lever livet som bygger? Poenget mitt er at en som har trent 1 år og trener nogen lunde seriøst har mer en nok med å restituere seg etter bøy, mark og benktrening av en eller annen variant tre ganger i uka, i tillegg til at denne treningen dekker kroppen utrolig godt, selv om den ikke inneholder ørten isolasjonsøvelser for hvilken muskelgruppe. Det siste har du jo allerede sakt deg enig i. Hva er da problemet?

Ja, rart ikke byggere trener Dietmar mengde, gitt ..

Dette er styrkeløfttrening, kombinert med oppkjøring tilpasset til å få en formtopp til et styrkeløftstevne, nå skjøt du deg selv i foten her. Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Støtter dere utsagnet?
« #37 : 26. august 2008, 17:44 »
Jeg mener helt klart at trening med høy frekvens(Altså trene hver muskel flere ganger i uken), er overlegen iforhold til splitt. Da kan man lettere periodisere, og ha overskudd til de forskjellige øvelsene når man trener.

Mange byggere dedikerer jo ofte hele dager til en/to muskelgrupper, f.eks bein. Da kjører de ofte 3-4 øvelser på forside og bakside. Og ofte hvertfall 3 sett pr øvelse. Etter 1-2 øvelser vil kreatinfosfat og adenosintrifosfatlagrene i muskelcellene være såpass tømt at man ikke vil klare å utvikle nok kraft/reps til å stimulere muskelcellen nok til vekst. Med andre ord ikke akkuratt en genistrek. I tillegg vil slik destrueringstrening, ala kjøre til utmattelse og failure over flere sett føre til at kroppen utsondrer kortisol, som er et vevsnebrytende hormon, grunnen til dette er rett og slett at kroppen føler seg angrepet. Akkuratt som når man får infeksjoner e.l.

Grunnen til at de slike byggerprogrammer er så utbredt blant folket idag, er disse bodybuildermagasinene som har florert med bilder av de største bolehuene og deres programmer. Da ofte med undertekst på et bilde som sier: "Francesco bicepstoni passer på å squize biceps i toppen slik at han får maksimal pump og dermed maksimal muskelvekst" Eh, sure..

Ja jeg er styrkeløfter, og ja jeg trener som en styrkeløfter, og jeg vokser faktisk veldig i volum også, selv om jeg kjøre lave reps. En muskel utvikler seg i størrelse alt etter hvordan du belaster den, der har byggere noe å lære av oss styrkeløftere, hvis de faktisk hadde klart å sette opp et program der de virkelig hadde fokusert på progresjon på vektene, og ikke begynne på maks vekter. Da hadde det faktisk skjedd ting.

Jeg skal ikke dra alle byggere over en kam, og ikke alle som trener splitt heller. Jeg sier ikke at det ikke funker, men at andre ting som oftest funker bedre. Det er flere eksempler på forumfolk som trener splitt, og fortsatt ser utrolig bra ut, Varg Thor, tricepsmann osv.

nå har jeg babla fælt, hovedpoenget er at jeg anbefaler 2 splitt, da gjerne push/pull eller helkropp 3 ganger i uken. Og selvfølgelig fokus på baseøvelser. De øvelsene jeg mener er viktig å ha med uansett program er:
Bøy, benk(og smalbenk), mark(og strake). Chins, dips, militærpress. Latrow.

Så er det dette med treningsprogrammering, det er viktig å passe på at du ikke kjører tung bøy, benk mark og miliærpress samme uke, prøv å del det opp slik at man kanskje kjører tung mark og benk en uke, og tung bøy og militærpress en annen uke. Da har man så mye mer å gi. Når det gjelder progresjonen, så er det greit å ta utgangspunkt i vektene, finn et anntall reps du vil ligge på f.eks 5, som både bygger bra styrke og bra med volum. Så begynner du en del under din maks på 5 reps, og øker på hver tunge økt for den gitte øvelsen.
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Liern

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 529
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 529

Sv: Støtter dere utsagnet?
« #38 : 26. august 2008, 17:49 »
Du har trent ett år aktivt.. jeg har trent 5 ganger så lenge, og jeg ser meg selv som såvidt viderekommen. Hva er du da? Bedre å innrømme hvordan kunnskapsnivået ditt er, å få hjelp, enn å late som du er flinkere enn du er. Ingenting negativt i å være nybegynner, alle har vært det en gang.

PS: Ronnie Coleman trener/trente styrkeløftrettet, grunnen til det ekstreme volumet på alt er å utnytte effekten av mye steroider maksimalt (tror jeg). Smiley

hvor lenge du har trent hakke altid noe å si om kunnskapsnivået ditt. det kommer ann på hvor bra du har brukt den tiden du har trent på Wink en kar som har trent halvparten av tida de kan vite mer om trening enn det du gjør Wink

jeg vil gjerne ha dokumentasjon på at ronnie trente styrkeløfter programmer for å komme på det nivået han var. å i såfall. åssen veit du hvordan han ville sett ut om han trente anderledes. kanskje mindre ja.. men kanskje større også Wink
UNKNOWN

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Støtter dere utsagnet?
« #39 : 26. august 2008, 17:50 »
Mener å ha lest at ronnie coleman trente veldig styrkerettet før han begynte som bygger. Han er jo en av byggerne som trener utrolig bra og mye markløft, og knebøy, kanskje i forhold til andre byggere.

Utlogget Liern

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 529
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 529

Sv: Støtter dere utsagnet?
« #40 : 26. august 2008, 17:52 »
man kan splitte og fortsatt kjøre kroppen flere ganger i uka da Wink
UNKNOWN

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Støtter dere utsagnet?
« #41 : 26. august 2008, 18:04 »
hvor lenge du har trent hakke altid noe å si om kunnskapsnivået ditt. det kommer ann på hvor bra du har brukt den tiden du har trent på Wink en kar som har trent halvparten av tida de kan vite mer om trening enn det du gjør Wink

jeg vil gjerne ha dokumentasjon på at ronnie trente styrkeløfter programmer for å komme på det nivået han var. å i såfall. åssen veit du hvordan han ville sett ut om han trente anderledes. kanskje mindre ja.. men kanskje større også Wink

Nå skal jeg være spydig. For det første, bruk stor forbokstav etter punktum. Smiley For det andre, vet jo selvfølgelig at man kan lære mye eller lite på ett år, men 1 års bakgrunn blir ikke noe annet enn nybegynner uansett. En rekker rett å slett ikke å bli viderekommen på den tida. Nok om det, se filmene til Ronnie Coleman, der ser du at han faktisk trener med bind og styrkeløftdrakt! Sier ikke at han er styrkeløfter, men faktum er at mange byggere har starta som styrkeløftere. (B.la Arnold). Men jeg gidder faktisk ikke å bruke "fordi byggerene gjør det" som bevis ettersom de trener etter helt andre premisser enn trådstarter, enten det er doping, perfekt kosthold, hele livet bygd rundt treningen etc. 

Honnør til Bergan, som kommer med ett viktig poeng; treningsprogrammering har utrolig mye å si!







Svak, bitter og dopingfri



Utlogget mdb

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 868
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 868

Sv: Støtter dere utsagnet?
« #42 : 26. august 2008, 18:13 »
Hva skal man da med en 5-6 splitt? Trene knebøy alle dagene? Hvem orker det? En som lever livet som bygger? Poenget mitt er at en som har trent 1 år og trener nogen lunde seriøst har mer en nok med å restituere seg etter bøy, mark og benktrening av en eller annen variant tre ganger i uka, i tillegg til at denne treningen dekker kroppen utrolig godt, selv om den ikke inneholder ørten isolasjonsøvelser for hvilken muskelgruppe. Det siste har du jo allerede sakt deg enig i. Hva er da problemet?

Trene knebøy 6 ganger i uka? Er du full?

Og hvorfor tror du 90% av verdens byggere kjører relativt lav frekvens, hvis høy frekvens er overlegent i forhold til muskelbygging?
Ingen vecka utan deca!

Utlogget mdb

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 868
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 868

Sv: Støtter dere utsagnet?
« #43 : 26. august 2008, 18:20 »
http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=1388191

God lesning, Slux. Her har du mye å lære enda. Smiley
Ingen vecka utan deca!

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Støtter dere utsagnet?
« #44 : 26. august 2008, 18:37 »
http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=1388191

God lesning, Slux. Her har du mye å lære enda. Smiley

Hva kan han lære av den artikkelen? Stort sett kjente selvfølgeligheter og en del dårlige argumenter. Spesielt de siste 3 punktene som omhandlet ulemper ved TBT:

"• May not build up local muscular endurance or resistance to fatigue (lactate threshold) as much as a split plan.

• It's difficult to implement most intensity techniques (i.e. drop sets, compound sets) due to short recovery time (in days) before the muscle is stimulated again.

• You don't get much of a pump in a specific muscle group, which some people like (and Arnold says it's the greatest feeling you can get)."

Er vel ikke stor sammenheng mellom volum/styrke og muskulær utholdenhet, dropsets eller pump?
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!