Skrevet av Emne: Nybegynner BJJ moser erfaren kunf fu-utøver  (Lest 8676 ganger)

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: Nybegynner BJJ moser erfaren kunf fu-utøver
« #30 : 29. august 2008, 00:19 »
Og blir jeg noengang overbevist, Mrlee...så skylder jeg deg jaggu ei bløtkake :-)

Utlogget mrlee

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 137
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 137

  • Elvis has left the building.....
Sv: Nybegynner BJJ moser erfaren kunf fu-utøver
« #31 : 29. august 2008, 00:23 »
Ha ha! Smiley Den er god. Hvis du har muligheten, skulle du ha tatt en tur på neste års seminar i Oslo med Master Kurt Wong fra Alaska Wu-Tan. Han er MEGET, MEGET dyktig. Og han er av den "gamle skolen", og har nok et og annet han kan vise frem av teknikker... Smiley

Uten tvil den raskeste 56-åringen jeg noensinne har sett (og kjappere enn alle UNDER 56 jeg har sett også, he he), og med en utrolig kraft og eksplosivitet. Helt utrolig til å være en "liten" asiatisk kar.

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Nybegynner BJJ moser erfaren kunf fu-utøver
« #32 : 29. august 2008, 05:47 »
Er det ikke imponerende med en gammal mann som står på en finger? Det syntes jeg er fett, og "halvmystisk" og imponererde.

Dessuten vet jeg at film kung fu ikke egner seg som selvforsvar. Tror ikke det er noen her som tror det. Men jeg mener Wing Chun er en glimrende selvforsvarteknikk - omm jeg enn ikke har kunnskap nok til å hevde hva som er "den beste"

Pffft Tongue  - jeg sa jeg var kung fu romantiker - ingen vits i å bli belærende i tonen, selv om du ÅPENBART er SVÆÆÆRT så kunnskapsrik innen emnet…

Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Nybegynner BJJ moser erfaren kunf fu-utøver
« #33 : 29. august 2008, 11:56 »
Bare for å gi Kung Fu, i den grad det kan kalles det, bittelitt creds: Sanda-utøvere er forholdsvis brukbare i ringen.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Nybegynner BJJ moser erfaren kunf fu-utøver
« #34 : 29. august 2008, 12:54 »
Jeg vet ikke hva du kjenner til mht. tradisjonell Kung Fu Toxic,

Etter det jeg hører så skal tradisjonell Kung Fu Toxic være en av de "giftigste" stilartene.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Nybegynner BJJ moser erfaren kunf fu-utøver
« #35 : 29. august 2008, 12:55 »
Jeg driver selv med BJJ, og er fullstendig uenig. Å ta en slåsskamp ned på bakken i det virkelige liv, er veldig risikofylt.

Jeg pleier å ha med meg ei høy kasse når jeg er på byen, og når jeg kommer i slosskamp så går jeg opp på den og slåss derfra.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Espen Leon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 149
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 443

  • We love tabatas
Sv: Nybegynner BJJ moser erfaren kunf fu-utøver
« #36 : 29. august 2008, 15:33 »
Hvor mange her i tråden er det som konkurrerer/har konkurrert i kampkonkurranser? Hva slags regelverk? Selv har jeg gått en kamp Sanshou i vår, og fire kamper med  med lignende regelverk. Regner med Shemhazai har gått noe grappling eller lignende. Hva slags kamper har du konkurrert Toxic:-) du er aktiv på forumet, så du har nok konkurrert en del regner jeg med. Spennende å se hva folk her har av erfaring!

Instruktør Jeet Kune Do
1.dan Kali Sikaran
1dan Hiep Vo Mon
Blått 3 Krav Maga Norge
Trener 1 selvforsvar NIF

Utlogget Lex

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 222

Sv: Nybegynner BJJ moser erfaren kunf fu-utøver
« #37 : 29. august 2008, 20:48 »
Hva var det med han kung fu duden? Hvilken stil har han svart belte i? Zombie Fu? Så ut som en statist i en veldig dårlig zombie film slik han holdt armene sine. Og jammen hadde han haka høyere opp i lufta enn det Arona klarer.
...but inside doesnt matter...

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Nybegynner BJJ moser erfaren kunf fu-utøver
« #38 : 30. august 2008, 08:21 »
nettopp, han så helt klein ut

Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Nybegynner BJJ moser erfaren kunf fu-utøver
« #39 : 30. august 2008, 13:15 »
Hvor mange her i tråden er det som konkurrerer/har konkurrert i kampkonkurranser? Hva slags regelverk? Selv har jeg gått en kamp Sanshou i vår, og fire kamper med  med lignende regelverk. Regner med Shemhazai har gått noe grappling eller lignende. Hva slags kamper har du konkurrert Toxic:-) du er aktiv på forumet, så du har nok konkurrert en del regner jeg med. Spennende å se hva folk her har av erfaring!

Jeg gjør min konkurransedebut i grappling i oktober. Skulle ha debutert i april, men slet med en kneskade.

Utlogget Espen Leon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 149
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 443

  • We love tabatas
Sv: Nybegynner BJJ moser erfaren kunf fu-utøver
« #40 : 30. august 2008, 13:17 »
Lykke til! Smiley Mulig jeg deltar i sanshou igjen i november. Trenger med jevn trening på grappling så håper jeg å delta i det også.

Instruktør Jeet Kune Do
1.dan Kali Sikaran
1dan Hiep Vo Mon
Blått 3 Krav Maga Norge
Trener 1 selvforsvar NIF

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: Nybegynner BJJ moser erfaren kunf fu-utøver
« #41 : 30. august 2008, 13:42 »
Hvor mange her i tråden er det som konkurrerer/har konkurrert i kampkonkurranser? Hva slags regelverk? Selv har jeg gått en kamp Sanshou i vår, og fire kamper med  med lignende regelverk. Regner med Shemhazai har gått noe grappling eller lignende. Hva slags kamper har du konkurrert Toxic:-) du er aktiv på forumet, så du har nok konkurrert en del regner jeg med. Spennende å se hva folk her har av erfaring!

Hvorfor regner du med at jeg har konkurrert endel? Er det en automatisk korrelasjon mellom det å konkurrere og delta på forum? Isåfall, burde jo du være rene veteranen etter aktiviteten du har på forskjellige forum :-)

Har gått kamper i Kyokushin, både semi og fullkontakt, samt kickboksing, bjj og mma-merkekamper (om det kan regnes som kamper), men jeg har ikke konkurrert endel.

Har du gått Sanshou fullkontakt?

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: Nybegynner BJJ moser erfaren kunf fu-utøver
« #42 : 30. august 2008, 13:43 »
Er det ikke imponerende med en gammal mann som står på en finger? Det syntes jeg er fett, og "halvmystisk" og imponererde.

Dessuten vet jeg at film kung fu ikke egner seg som selvforsvar. Tror ikke det er noen her som tror det. Men jeg mener Wing Chun er en glimrende selvforsvarteknikk - omm jeg enn ikke har kunnskap nok til å hevde hva som er "den beste"

Pffft Tongue  - jeg sa jeg var kung fu romantiker - ingen vits i å bli belærende i tonen, selv om du ÅPENBART er SVÆÆÆRT så kunnskapsrik innen emnet…



Du har tydeligvis kunnskap utover den vanlige mannen i gata. Den vanlige mannen i gata tror Kung Fu er det man ser på film, og at 50kg små kinesere kan banke et dusin 125kgs veltrente herremenn :-)

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: Nybegynner BJJ moser erfaren kunf fu-utøver
« #43 : 30. august 2008, 19:17 »
Effektivitet handler ikke nødvendigvis om teknikkvalget (et slag i Kung Fu kan være likt et slag i boksing), men om hvordan man trener. Så lenge man danser rundt i "forms" og prater om at dette er gamle, effektive, teknikker - så blir det bare meningsløst - for da er de alt annet enn effektive. Da kan jeg like greit lage meg min egen dans og hevde at dette er "mma"...

Spot on, og grunnen til att det eneste jeg gidder å trene lenger er mma, sw og boksing.
Drittlei allt det andre tullet som i bunn og grunn ikke er godt for annet enn å lære basic teknikk til absolutt nybegynnere.

Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget Espen Leon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 149
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 443

  • We love tabatas
Sv: Nybegynner BJJ moser erfaren kunf fu-utøver
« #44 : 31. august 2008, 14:29 »
Har gått kamper i Kyokushin, både semi og fullkontakt, samt kickboksing, bjj og mma-merkekamper (om det kan regnes som kamper), men jeg har ikke konkurrert endel.

Har du gått Sanshou fullkontakt?
Fint å se at du har litt kamperfaring Smiley Det er ikke arrangert fullkontaktkamper i Norge ennå i Sanshou. Når jeg gikk mot Helge Lidland sist NC så la ingen av oss noe imellom, og vi fikk ikke reaksjoner fra dommerne fordet. Antar det er fordi "lettkontakt"konkurransene er ment som en oppkjøring til fullkontaktmesterskap senere i år. Jeg har bare gått kamper siden 1999 og konkurrert litt siden 2001, så jeg er ingen veteran Smiley

Instruktør Jeet Kune Do
1.dan Kali Sikaran
1dan Hiep Vo Mon
Blått 3 Krav Maga Norge
Trener 1 selvforsvar NIF

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!