Børge says it. Jeg regner nesten med at du allerede har lest dette da du har samme bilde på profilen din som han som spurte om hvordan han rettferdiggjør at prisen var dyrere, men here goes:
Jeg har ingen forpliktelse til å rettferdiggjøre noe som helst, da vår filosofi slett ikke er å drive noen priskrig. Jeg vet bare hva råvare og produksjonskostnad er på erteprotein isolat (og andre råvarer for den saks skyld), så hvis noen går inn for å underby de andre og heller tape penger er dette å gjøre seg selv en bjørnetjeneste. Pressede marginer gjør at alle tjener mindre, noen vil gå konkurs, andre vil slå tilbake med å senke prisene enda mer og så har man det gående. Det ender med at kun gigantene som kjøper inn og selger i så store volum at de kan slippe unna med noen få prosent fortjeneste blir igjen. Noe som i sin tur slår tilbake på den som startet det hele.
Kunden som hele tiden er på tilbudsjakt er også den minst lojale kunden. Så snart produsenten blir tvunget til å øke prisen igjen, forsvinner den samme kunden som handlet stort når prisen var lav over til konkurrenten som har en kampanje eller aktuelt tilbud.
Noen produkter vil være dyrere og andre vil være billigere enn konkurrentene, sånn vil det alltid være både i denne og andre bransjer.
Vi har hatt samme spørsmål rundt MyoProtein, der folk sammenligner med alt fra blandingsprodukter til konsentrater og heller aksepterer at kvaliteten ikke er like høy eller at produktet ikke har en såpass ok smak at man kan drikke det hver dag uten å måtte holde seg for nesa og få brekninger etterpå.
M-Factor smaker godt og det fantes billigere råvarer når jeg startet utviklingsprosessen, men jeg valgte - som med MyoProtein - å velge en litt bedre kvalitet og å bruke mer tid på å få til en bra smak på produktet. Kundegruppen som setter disse faktorene høyt på prioriteringslisten er også kundegruppen som er mest verdifulle for oss og som vi kommer til å fokusere på.
Når det er sagt vil det komme kampanjer både på M-Factor og andre produkter, så den som er kunde, mottar nyhetsbrev og/eller er fast besøker på våre sider vil dra nytte av dette.
getfit og hit er samme person ja!