Skrevet av Emne: Plages veldig av dårlig matlyst, trenger hjelp til å få i meg rett mengde osv!  (Lest 1559 ganger)

Utlogget nessi

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

Hei

Jeg har for en 1-2 måneder siden begynt å trene med en kamerat, vi trener ganske ofte og vi har det kjempegøy, jeg har begynt å sett økning på musklaturen og er egentlig ganske fornøyd hittil, jeg har også økt 10kg i benkpress siden starten, og ting går opp.

Men største problemet er maten, jeg tar ikke noe kosttillskudd som protein pulver (som vurderes)

Jeg har i mange år nå plagdes med veldig dårlig matlyst, jeg har ikke sjans til å spise mat før jeg drar på jobb, da blir jeg kvalm og brekker meg. Er pent ganske umulig med brødskive.

Jeg har også liten fantasi hva jeg kan ha med meg på jobb, til vanlig spiser jeg 2-4 brødskiver i løpet av arbeidsdagen, samtidlig som det kan bli en del rosinboller dry

Etter trening blir det ofte middag, prøver å variere en del her (spaghetti og kjøttdeig,fiskegratteng,fiskeboller og poteter, hjemmelaget pizza, taco, kylling, gryterett osv)

Er også veldig kresen, har IKKE sjans til å spise noe serlig fisk (Kun fiskegratteng og fiskeboller)
Jeg klarer også ikke å spise havregryn, prøver å presse i litt Cherios før jeg drar på jobb, pga det er det eneste jeg har klart hittil :S

Ellers spiser jeg ganske lite, blir en del reste  spising av middag utover kvelden.

Noen som har tips? hva kan jeg spise? gjerne fortell hvor lenge før trening og hva jeg børr ha i meg da, og hvor lenge etter og hva\hvor mye jeg børr ha i meg da?


Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Om du har problemer med å spise/få i deg mat, så er det viktigste at du får i deg mat, ikke så viktig er hvor "sunn" maten er. Sørg i det minste for å finne fram til matretter du virkelig har lyst på, samtidig som du burde spise når du er SULTEN, og ikke presse i deg frokost om du ikke har lyst på frokost. Når du trener mye, så er det viktigste av alt maten. Og det er da bedre med en sjokolade, enn ingenting.
Sa brura

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Hva med å prøve å drikke føde? Eller er det også et problem? Undecided

Hvis det er lettere kan du jo lage deg shakes med helmelk, frukt, proteinpulver, gainer og et par spiseskjeer olivenolje. (: Bruk helmelk og olje for å få mest mulig kalorier i og med du ikke får i deg så mye mat ellers.

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sjå på olaf dahl leike med 300kg markløft i underbuksa medan du et, for motivasjon Wink

Utlogget Shortone

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 449
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 449

  • DRAGO!!!!!!
Jeg pendler til jobben og er dermed oppe klokken 04:45 hver morgen. Da orker jeg ikke og gidder jeg ikke spise skikkelig mat. Min løsning på det problemet har vært proteinshake med en god slump linfrøolje blandet med melk. Blir bare noen få dl å drikke og godt med kallorier. Ikke noen ideell løsning, men mye mye bedre enn å droppe frokosten helt.

Hvis du vil ha litt ordentlig mat på jobben, som smaker litt, så kan du prøve fullkornspasta med karbonadedeig og tacokrydder. Bruker du 20min og lager en grei mengde så har du lunsj på jobben i tre dager. Bare å ha i bokser i kjøleskapet og varme i micro på jobb. Forutsatt at du har tilgang til micro da selvfølgelig.

Ellers så kan du jo gjerne spise litt frukt og nøtter innimellom. Nøtter er ikke særlig mettende men gir godt med kallorier, om du sliter med å få i deg nok av det. Samtidig så får du i deg mye godt fett og fiber. Mandler funker utmerket. Billig og smaker helt greit. Min personlige favoritt er derimot paranøtter, men de er ganske dyre. Fryktelig gode da. Hvis du lurer på hvordan de ser ut så kan du se her http://www.nottefabrikken.no/Companies/Felles/WEB/Add/Webdoc.nsf/web/index.html
Alder: 30år             
Høyde: 203cm 
Vekt: ca113,5kg

Maksløft:  ML 260kg, BP 185kg, KB 200kg

Treningsdagbok med bilder

RR

  • Gjest
Heisann, nå hørtes du nesten ut som meg (angående brekninger). Jeg har løst problemet på følgende måte :

Lager matpakker på kvelden dagen før (da er jeg ikke kvalm). Da blir det ofte en boks med middagsrester (pasta, kylling osv). Samt en boks med 4 egg, bønner, skinke osv. Dette spiser jeg kl 10 og kl 12.

Til frokost har jeg forsøkt å spise havregryn, men som oftest må jeg bare løpe i en kronisk brekk rett gjennom kjøkkenet og inn i kjøleskapet for å hente 3 stk matpakker. Matpakke nr 1 er frokosten og består som regel av etpar brødskiver med skli-pålegg (bedre enn ingenting). Og en liter melk fortæres iløpet av formiddagen. Skivene spises gjerne i bilen eller på starten av arbeidsdagen.

Akkurat hva du ønsker å spise må du nesten finne ut selv, men dette er ihvertfall et tips om hvordan å få spist.

Utlogget nessi

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

Mye bra her, jeg er forøvrig allergisk mot nøtter,mandler og eple. Etter 1-2 mnd med trening, så har jeg fått lysten på melk og banan igjen, heldigvis klarer jeg dette nå Smiley

Jeg prøver også å spise en del Yoghurt, men er usikker på hvor sunt dette er, har også prøvd en del rundstykker med en del kjøttpålegg på, funket såvidt.

prøver å ha pakke i meg mye middag, fikseboller, fiskegratteng,kjøttdeig osv, har ofte middag.

Hvis rosiner har samme effekt som nøtter, kan jeg godt kjøpe en boks å ha på jobb også.

Er det sunt å spise ris,nudler eller andra pasta retter før trening?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!