Skrevet av Emne: Noen her som er flygeleder?  (Lest 3222 ganger)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Noen her som er flygeleder?
« : 15. september 2008, 07:46 »
Lurer litt på denne spennende og ganske greit betalte utdanninga. Noen her som jobber som flygeleder, og som er gira på å fortelle litt om hvordan utdanninga var og jobben er? Tænk ju.  Smile
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Noen her som er flygeleder?
« #1 : 15. september 2008, 14:06 »
Har en kompis som er det. Du må være strukturert, seriøs, tålmodig, holde hodet kaldt i pressede situasjoner. Utdannelsen er betalt og foregår delvis i Usa. Du må søke, og etter tester er det kun de beste kandidater som kommer inn. Lønna er bra, og verdt et forsøk om du mener du har hva som kreves.

Utlogget TT

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 419
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 419

Sv: Noen her som er flygeleder?
« #2 : 15. september 2008, 14:36 »
Flygeledere tjener uforskammet mye og ufortjent mye, etter mitt syn. Sammen med heismontørene har de virkelig dratt fagforeningsarbeid inn i et tilbud og etterspørselsperspektiv og skrinlagt alt som heter solidaritet .. Jeg kan ikke forstå at flyveledere skal tjene så mye mer enn bussjåfører. Litt kompensasjon for evt. utdanning bør de ha, men for øvrig er yrkene sammenlignbare.



Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Noen her som er flygeleder?
« #3 : 15. september 2008, 14:51 »
Flygeledere tjener uforskammet mye og ufortjent mye, etter mitt syn. Sammen med heismontørene har de virkelig dratt fagforeningsarbeid inn i et tilbud og etterspørselsperspektiv og skrinlagt alt som heter solidaritet .. Jeg kan ikke forstå at flyveledere skal tjene så mye mer enn bussjåfører. Litt kompensasjon for evt. utdanning bør de ha, men for øvrig er yrkene sammenlignbare.



Dette håper jeg Mr. uffuff leser.... Grin  Han er jo flygeleder og sier til stadighet at de ikke streiker mer enn andre yrkesgrupper. :Smiley

”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Noen her som er flygeleder?
« #4 : 15. september 2008, 14:56 »
Flygeledere tjener uforskammet mye og ufortjent mye, etter mitt syn. Sammen med heismontørene har de virkelig dratt fagforeningsarbeid inn i et tilbud og etterspørselsperspektiv og skrinlagt alt som heter solidaritet .. Jeg kan ikke forstå at flyveledere skal tjene så mye mer enn bussjåfører. Litt kompensasjon for evt. utdanning bør de ha, men for øvrig er yrkene sammenlignbare.

En bussjåfør har en viktig jobb, han har ansvaret for alle menneskene i bussen han kjører, og skulle han miste oppmerksomheten og krasje, kan han potensielt drepe alle i bussen, pluss en del uskyldige i kjøretøyer og evt. fotgjengere.

En flyveleder derimot har ansvaret for mange fly av gangen, og feilvurderinger kan gi fatale konsekvenser. Man kan f.eks. se denne saken hvor 71 mennesker mistet livet. Man kan lett tenke seg enda mer katastrofale konsekvenser av feil begått av en flyveleder.

Nåløyet man skal gjennom, og utdannelsen man skal utføre, er vanskeligere og tøffere for en flyveleder enn for en bussjåfør. I tillegg vil vel jeg si at en jobb hvor man kanskje har ansvaret for over 10 ganger så mange mennesker om gangen som en bussjåfør er viktigere.

Når man først skal snakke om jobber som et overbetalt, kan vi jo dra frem leger og advokater. Er det rett og riktig at en advokat, som f.eks. ikke tjener samfunnets interesser, men tvertimot forsvarer en kriminell, som han kanskje vet er skyldig, tjener mange ganger mer enn en pedagogisk leder i barnehagen, eller en småskolelærer for den del?

Er en lege som laffer rundt i gangene, og skriver ut en resept i ny og ne, mange ganger mer verdt enn en sykepleier som stresser livet av seg for å rekke over alle pasienter i hennes underbemannede avdeling?

Det er mange yrkesgrupper i dette land som er overbetalt, og enda flere som er underbetalt. Men man har selv et valg, dersom det er høg lønn som er viktig, så kan man forsøke å komme seg inn på en vei, hvor man til slutt ender opp med en saftig lønningspose. Etter min mening, er man sin egen lykkes smed. Det er mange mennesker som hadde fortjent mer lønn, og det er en del som hadde fortjent langt mindre enn det de gjør. Verden er dog ikke rettferdig, og vil heller aldri bli det.  Wink


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!