Hei,
Jeg har tenkt lenge på å starte meg en logg, men har aldri kommet så langt før nå.
Hovedgrunnen til at jeg vil ha logg er at jeg klarer alltid å rote bort diverse papirer jeg har "tatt vare på"..
Litt generell info om megKjønn:
Mann.Alder:
19 år.Høyde:
168 cm lav.Vekt:
76 kg.Jobb:
Rørlegger-lærling.Musikk:
Mest svartmetall av den atmosfæriske sorten, også noe ambient.Interesser:
Vet egentlig ikke. Sitter en del foran dataen. Liker også å skrive historier. Ellers er jeg glad i en fest eller to.Mat:
- Drikke:
H-melk. - Kjøtt:
Kjøttdeig. - Fisk:
Coop Tunfisk i olje. - Øl:
Dahls pils.Skjegg:
12cm langt!
TreningsbakgrunnHar trent mer eller mindre sammenhengende i 4 år nå. Men startet ikke med et skikkelig kosthold før april 2007, samtidig som da jeg fullførte det første RYP-nybegynnerprogrammet.
Da jeg begynte veide jeg 66kg, og etter den sjette uken var vekta opp på 72kg (før dette så besto kostholdet mitt av maks tre måltider hver dag, og bare middagen var noe å skryte av). Etter det så hadde jeg ikke penger til å trene mer, så det ble stans til Juni, da jeg begynte med et ny RYP-nybegynnerprogram. Dette kom jeg da bare til 5.uke før det ble stans igjen!
Men på September tok jeg meg i nakkeskinnet og fortsatte med et 4splitt program jeg selv hadde satt opp noen år tidligere. Men; like før desember slutta jeg med det programmet, og startet på ny på et nybegynnerprogram med RYP. Det fullførte jeg, og den 27. desember var vekta opp i 76kg (da jeg starta lå vekta på 72).
Så gikk resten av mellomjula bort med fyll og fanteri, helt til jeg på nyttårsaften gikk på en kraftig smell. Eller med andre, og mer riktige ord, la handa på ei steikeplate som sto på full varme. Jeg må visst ha holdt den der ei lita stund også (var helt borte selv da det skjedde, grunnet idioti og salig med heimkok), fordi selv om jeg straks etter hadde lagt handa under iskaldt vann og holdt den der i hvertfall en time, så hjalp det ikke. Morgenen etter har jeg uthviklet tre store blemmer på innsiden av håndflaten.
Etter det ble det full treningstans et par uker, helt til jeg ble gal og begynte smått med Zerchersquats og Chins me straps på den handa jeg hadde brent meg i, slik at jeg kunne holde meg fast med bare fingrene.
Etter 7-8 uker var hånda mi fin, og jeg kunne begynne på nytt. Denne gangen valgte jeg å følge Bill Starrs 5x5. Det fulgte jeg i 6 uker med ok økning til russetiden startet i mai. Da skeiet alt ut, og jeg satte til livs alfor mye brennevin og øl. På det tidspunktet var vekta opp i 84 kg.
Etter det, og en skadet rygg har jeg holdt meg mer eller mindre unna trening til nå. Nå som jeg har tilpasset meg ny jobb og dagliglivet, skal jeg starte igjen for fullt, koste hva det koste vil!
Beklageligvis har jeg nok festet tritt og ofte, da både en og to ganger hver helg. Ofte går det ned 2-4 six pack med Dahls pils hver helg, påfulgt med litt karsk. Men nå som de fleste kompisene har flytta, og jeg er "veldig" nærme med å ordne dame, så kommer jeg nok til å roe meg betraktelig.
MaksløftJeg har aldri trent de tre store noe spesielt, det var via 5x5 programmet jeg begynte å trene dem alle. Benkpress trente jeg ikke i det hele tatt de to siste årene, fordi jeg hatet øvelsen. Samme med markløft, følte den tok all energi fra meg. Knebøy har jeg tatt siden jeg først prøvde RYPs nybegynnerprogram.
KnebøyJeg har alltid likt knebøy, kanskje på grunn av de sterke låra mine, eller fordi jeg var sterkere enn de fleste andre på min størrelse som jeg trente med. Like etter russetiden før sommerpausen tok jeg en dyyyp en på 170 kg, med belte og knebind. Knebinda gjorde jeg selv (ganske dårlig også, med tanke på at den høyre datt opp midt på veien opp i løftet), og det var andre gangen jeg prøvde de, uansett passe fornøyd.
BenkpressFør jeg startet på 5x5, hadde jeg 70 kg i maksløft i benken.. 6 uker etter det hadde jeg 95, uten stopp, relativt ok økning i grunn :
MarkløftHer har jeg klart 145 kg på det meste for et og et halvt år siden, ganske fornøyd med utførelsen også.
Har også hatt en raw serie på 140-95-130 med en vekt på 76 kg. Ikke noe spesielt å skryte av, men er ganske fornøyd selv, og det er i bunn og grunn det som teller

KroppsmålDato: 27-10 2007Kroppsvekt 72kg
Armer 36
Underarmer 30,5
Lår 62
Legger 37
Skuldre 123
Brystkasse 102
Midje 82
Hofte 93
Dato: 03.02.2008 Kroppsvekt 71,5kg
Armer 35
Underarmer 31
Lår 62
Legger 38
Skuldre 123
Brystkasse 106
Midje 84
Hofte 98
Dato: 04.04.08 Kroppsvekt 77,8kg
Hals: 43
Høyre overarm: 36,8
Venstre overarm: 37
Høyre underarm: 31
Venstre underarm: 32
Høyre lår: 65,5
Venstre lår: 66
Høyre legg: 41
Venstre legg: 41,5
Skuldre 126
Brystkasse 107
Midje 84
Hofte 103
Dato: 28.04.08 Kroppsvekt 79,5kg
Hals: 43
Høyre overarm: 37
Venstre overarm: 37,5
Høyre underarm: 32
Venstre underarm: 32,5
Høyre lår: 68
Venstre lår: 68,5
Høyre legg: 42,5
Venstre legg: 43
Skuldre 130
Brystkasse 110
Midje 85
Hofte 104,5
Jeg har nok ikke noen mål fra da vekten var oppe på 84 kg, men regner med at det ikke var så alt for stor forskjell, da jeg begynte med kreatin for første gang på et år.
KostholdDet jeg gjør er ganske enkelt å ete alt jeg kommer over, men prøver å holde meg på 3200-4000 kcal. Jeg drikker ikke noe annet enn H-melk, vann, øl og kaffe, og selvsagt farmors hjemmelagde saft. Prøver å variere kostholdet mitt med masse forskjellig junk food

De kosttilskuddene jeg bruker er:
Kre-Alkalyn
zMA
Gainer av noe sort
Whey/kasein protein
Vitamin/mineraler av ymse slag
Jerntilskudd
Omega-3 tilskudd
Der, da er mitt skrivemarathon over for denne gang. Husk at dette ble gjort "fort å gæli" som vi sier på jobb. Har heller ikke Word på maskinen her, så grammatikk/skrive-leifer kan/vil forekomme.