Skrevet av Emne: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??  (Lest 31440 ganger)

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #75 : 30. september 2008, 22:53 »
Er veldig enig med Egil, med at det er bortkastet å drive med skremselspropaganda. Det er mye mer smart å fortelle folk faktiske virkninger.

Med en gang folk faktisk hører at det de har hørt er tull og usant blir det mer sannsynlig at de faktisk prøver aas.

Om noen har sett filmen "Bigger, Stronger, Faster", så skjønner kanskje folk litt hva jeg snakker om? Overhørte en samtale av to unggutter på gymmet mitt at etter de hadde sett den filmen hadde de lyst til å løpe den lokale boleren og sprute i seg testo, pga. feilinformasjon osv.

@Coach X - 4% av alle norske menn? Den må du lengre ut på landet med.

hehe, blir ikke det sånn grovt regnet rundt 80 000 norske menn?
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #76 : 30. september 2008, 22:58 »
Jeg har sett statistikk på at så mye som 6-7 % av menn mellom 15 og 40 har prøvd steroider en eller flere ganger. Dette er relativt gammel statistikk. publisert på slutten av 90-tallet.

Jeg tror andelen blandt folk som trener er betraktelig høyere. Min påstand er at de fleste som har prøvd, prøver en kur, en gang og ikke gjør det igjen. Men jeg har ikke noe belegg for påstanden annet enn at det er veldig mange spjælinger på gym rundt omkring som umulig kan bruke steroider... Grin

I USA var det vel påstander om at det til enhver tid var 6 millioner menn som brukte steroider... Men alt dette blir synsing da. Smiley

Kun de som har opplevd bivirkninger kan fortelle om hvordan det var. Det er disse jeg håper etterhvert kan komme med innspill her... Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #77 : 30. september 2008, 23:00 »
hehe, blir ikke det sånn grovt regnet rundt 80 000 norske menn?
over 90 000....

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #78 : 30. september 2008, 23:05 »
4% av norske gutter/menn har prøvd AAS. Av de som har trent sammenhengende mer enn 1 år havner i ny statestikk som tilsier at 19% har prøvd. 1/5.
Jeg trår stille i diskusjoner som dette. Uansett hvilken side en velger så blir det dårlig stemning. Dere som argumenterer for AAS burde reklamere mindre og heller skrive om de opplevde ulempene ved bruk. Dere som har fordommer burde tie og heller lytte til de som har erfaring med disse legemidlene.


- Coach X -

Hvor har du statistikken fra? Kunne vært artig å gjort en follow-up.

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #79 : 30. september 2008, 23:27 »
Er enig i det i det du sier her...Jeg er ikke int og dra med meg flere,om det var slik det skulle fremstå,men det er veldig mye svada og piss prat når det gjelder dette temaet,hvor farligt det er og osv..sannheten er at det er ikke noe farligere en noe annet man får i seg som foreks røyk,alkhol osv..så da kan man starte en tråd der man kan skrive om hvor voldsomme nerver man får av alkohol og osv,hvor vondt  man får i nyrene etter 4dagers fest..er du med??

Jeg skjønner det du sier, og røyking, alkohol osv er nok et større samfunnproblem enn anabole steroider. Men, det forsvarer på ingen måte steroider. Jeg er for mer saklig informasjon om sterioder, noe jeg føler ADN ikke klarer. Man burde kunne snakke saklig om det uten å bli stemplet som boler. Men hvordan vet du at det ikke er farligere enn feks. alkohol og røyking? La oss ta alkohol, man drikker kanskje endel annenhver helg. Se det i sammenheng mot å trøkke hormoner inn i kroppen hver eneste dag i flere uker/måneder/år.

Utlogget Raggis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 926

Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #80 : 01. oktober 2008, 09:02 »
Kanskje er bivirkningene man opplever mens man er på kur små og relativt ubetydelige? Og derfor er det kanskje ikke så mange her som kan komme med negative effekter….. ennå……  Kanskje de større, og langt alvorligere bivirkningene kommer etter hvert?
For det vi vet alt for lite om er jo langtidsvirkningene, men det vesle som har kommet frem tyder vel på at de ikke er positive. Ett hjertinfarkt 10år etter man har gått av kur, er vel litt alvorligere enn noen kviser.

Jeg svært vondt for å tro at dette er tilfeldig:
Sitat
Före detta brottare, tyngdlyftare och vissa friidrottare på elitnivå lever betydligt kortare tid än andra människor. Forskarna misstänker att det beror på anabola steroider.

Thord Rosén och hans kollegor identifierade 1 173 svenska före detta elitidrottare som var aktiva 1960–1979. Ungefär hälften var brottare, medan resten var tyngdlyftare och friidrottare som varit aktiva inom kast- och sprintgrenar.

– Under karriären och åren efter dess slut hade dessa idrottare en överdödlighet på 25 till 30 procent, vilket är ganska mycket, säger Thord Rosén.
http://www.dagensmedicin.se/nyheter/2006/11/14/anabola-steroider-misstank/index.xml

Kan jo igjen også linke til denne: http://www.sportsanalyse.no/wip4/norsk_prosjekt_steroider_farlig_hjertet/d.epl?id=175165
Styrkeløfter som for tiden pleier skader
Stevnepers:
Bøy:250kg Benk:180kg Mark:240kg - Total:662,5kg
Raw:
Bøy:3x200kg Benk:150kg Mark:3x230kg

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #81 : 01. oktober 2008, 15:17 »
Hvor lenge det blir det da??i løpet av et helt liv??fredag till søndag annen hver helg?? for meg er det mye sundere og bruke roids enn og drikke,når jeg fester,fester jeg for og si det slikt,2liter med sprit no problemo på en kveld liksom.. når jeg er på steroider,er alle prodprøvene fine som f,når jeg er av og fester er di ikke det..:)bedre være sunn og bole en usunn og drikke :)men aller best være sund og ikke bruke noe som helst WinkSmiley

Men du gjør jo da BEGGE deler......hiver innpå 2 liter sprit på fest og bruker roidz........hvor usunt er ikke det da lism.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #82 : 01. oktober 2008, 15:18 »
men aller best være sund og ikke bruke noe som helst WinkSmiley

the end.

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #83 : 01. oktober 2008, 16:19 »
Raymond, har du sjekket hjertet for unormal vekst av hjertekammer, stivhet i hjertevegg osv? Det er jo problemer som du ikke merker før etter 10-30 år, da det plutselig sier pang. Det vil jeg si er det aller viktigste å få sjekket. Spesielt hvis man har kombinert steroider og vekst.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget storekenneth

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #84 : 02. oktober 2008, 12:56 »
Legger meg inn her..

Mine bi effekter av aas har vært:

*Midlertidig høyt blodtrykk
*Overdrevet sexualdrift
*vannretensjon
*midlertidig lever og nyre forhøyning (blodprøve)
*Nattsvetting

Alt annet, og disse har faktisk rettet seg helt fint etter endt bruk.

har kjørt noen kurer, både med:
*Testosteron
*Deca
*russere
*winstrol
*trenbolone

osv..

Ikke så ille, men alt ligger i om brukeren har vett til å gå til lege. En må faktisk tåle en finger i baken for å skjekke prostata, det er der en av de "farlige" sidesene ligger.. Vet mange som aldri gjør dette i en slags rar "usikkerhet" på sin egen seksualitet.

Frisk og rask ellers:) Kuttet bol bruken da, men dette pga at jeg fokuserer mer på det sosiale i livet mitt nå.

har lett forstørret hjerte, men ikke mer en jeg hadde før AAS, pga tung vektrening over flere år.

Mvh SK


Utlogget weightlifter

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 284
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 284

Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #85 : 02. oktober 2008, 13:37 »
Hva menes med bridger?
Nei, helt klart ikke. 2 lavdoserte 6-ukere gjør sikkert mindre skade enn 4 år konstant på.

Men 2 lavdoserte 6-ukere gir også mindre fremgang, muskelvekst og styrke enn 4 år på kontinuerlig gjør.

Mitt poeng var litt imellom der, at de som kjører en "typisk" kur på store doser, kanskje ikke har godt av å gå helt av i 2-3 måneder før neste typiske kur igjen... derfor bridger enkelte av dem, slik at de slipper den katabole og tunge perioden av varer.

Jeg sier absolutt ikke at dette er bra, men jeg peker på at enkelte velger å gjøre det slik. Som sagt før... det er ikke sikkert det går an å bruke steroider på en RIKTIG måte medmindre man er syk og virkelig TRENGER dem.

Smiley

Utlogget MR Shotgun

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 825
  • Honnør: 121
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 825

Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #86 : 02. oktober 2008, 14:00 »
Legger meg inn her..

Mine bi effekter av aas har vært:

*Midlertidig høyt blodtrykk
*Overdrevet sexualdrift
*vannretensjon
*midlertidig lever og nyre forhøyning (blodprøve)
*Nattsvetting

Alt annet, og disse har faktisk rettet seg helt fint etter endt bruk.

har kjørt noen kurer, både med:
*Testosteron
*Deca
*russere
*winstrol
*trenbolone

osv..

Ikke så ille, men alt ligger i om brukeren har vett til å gå til lege. En må faktisk tåle en finger i baken for å skjekke prostata, det er der en av de "farlige" sidesene ligger.. Vet mange som aldri gjør dette i en slags rar "usikkerhet" på sin egen seksualitet.

Frisk og rask ellers:) Kuttet bol bruken da, men dette pga at jeg fokuserer mer på det sosiale i livet mitt nå.

har lett forstørret hjerte, men ikke mer en jeg hadde før AAS, pga tung vektrening over flere år.

Mvh SK




Honnør....  Endelig et konstruktiv innlegg.




Sånn skal det gjøres dere skapbolere som er så feige at dere setter dere ned på senga og gjør i stand en 250 for i det hele tatt og tørre gå ut blandt folk.. 


Jeg husker jeg var i strømstad for mange år siden og hørte på Dorian Yates sitt foredrag. Når han spurte om noen lurte på noe anng drugs satt alle skolerett i salen. Ingen turte si noen ting, mens Dorian sa "Drugs is an natural thing in a bodybuilders life. Thats the reason way we look like we do" Dette syns jeg var tøft gjort av han. Og jeg fikk selvfølgelig respekt for både han og det han driver med. De som ikke tørr stå for det de driver med har jeg null respekt for.. 
Powerlifter...

Utlogget darker

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 175
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 175

Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #87 : 02. oktober 2008, 14:04 »
4% av norske gutter/menn har prøvd AAS. Av de som har trent sammenhengende mer enn 1 år havner i ny statestikk som tilsier at 19% har prøvd. 1/5.
Jeg trår stille i diskusjoner som dette. Uansett hvilken side en velger så blir det dårlig stemning. Dere som argumenterer for AAS burde reklamere mindre og heller skrive om de opplevde ulempene ved bruk. Dere som har fordommer burde tie og heller lytte til de som har erfaring med disse legemidlene.

- Coach X -

gjetter på at de også tar med ting som clen, efedrin o.l. her da skremmende mange ikke skjønner forskjellene Smiley

når det gjelder bol har jeg personlig ingenting imot det. Kall det juks, kall det hva du vil, men sålenge det er lovlig å bruke må det da være opp til hver enkelt om de vil gjøre det eller ikke. Som så mye annet vil overdrevet bruk kunne være skadelig, samt at endel som har fysiologiske "svakheter" vil kunne få store skader, eller i verste fall dø av bruken.
Noe av faren som jeg ser er at bol etterhvert bare blir lettere og lettere tilgjengelig, samtidig som det fortsatt er så ekstremt tabu. Dette gjør at det finnes få "retningslinjer" der ute med tanke på oppsett av kurer. I verste fall risikerer vi 16 åringer som forviller seg inn på amerikanske forum og kjører førstegangskuren sin med samme innhold som ronnie coleman eller noe i den dur. Dette blir litt som å ta oppkjøringa i en koenigsegg CCX. Problemet om det går andre veien og vi har full åpenhet er at mange flere vil prøve, og noen vil alltid drite seg ut.

Typisk tema man kan diskutere til man blir blå i trynet.


Utlogget riise

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #88 : 02. oktober 2008, 14:35 »
Overlege oftebro på aker sykehus gjorde en undersøkelse for noen år siden der han forsket på steroide misbruk blant kroppsbyggere og styrkeløftere, i denne undersøkelsen var det nesten hundre stk som deltok. han  kunne ikke finne noen utbrette bivirkninger i de som hadde brukt mye over lang tid, mye over kort tid, lite over lang tid eller lite overkort tid. konklusjonen var at det er genetisk hva hver enkelt tåler.

Han fant heller ikke ireverser bare bivirkninger kun midlertidlige. Lengre senskder ble ikke redgjort i denne undersøkelsen, selv om det var noen som hadde brukt steroider i over 10 år.
Dette gjelder også meg selv.

Har selvfølgelig hatt noen som avrene muskler, høyt blodtrykk, lav/høy sexlyst, svette osv...
Men jeg har tatt blodprøver gjevnlig i alle år, de siste viste faktisk at de er bedre enn jeg hadde som 18 åring, blodtrykk på 120/80 med en vekt på 119kilo veide 75 som 18 åring.
Har også to velskapte barn, den ene ble kona mi gravid med en mnd etter avsluttet kur.

Vil bare si at jeg forsvarer ikke bruk av AS. men etter 12 års bruk av alt som er av steroider vil jeg dele mine erfaringer.

Utlogget TT

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 419
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 419

Sv: Hvilke Bivirkninger Har Du Fått Av Dopingmidler??
« #89 : 02. oktober 2008, 14:39 »
Løgnen var å påstå at doping var ulovlig. Hvis en uvitende person leser det, så kan han tro det.

FOr til syvende og sist så er det et personlig valg som gjør at noen velger den ene eller andre fremgangsmåten i sin trening. Og personlige valg er et spørsmål om verdier og moral. Ikke bivirkninger og juss.

Å hevde at steroidebruk er lovlig, er kanskje formelt riktig, men er likefullt en tåkelegging av virkeligheten. Med mindre man får utskrevet medikamenter av lege er det ikke mulig å innta dopingmidler i Norge uten at det ligger en eller flere kriminelle handlinger bak. Juss eller ikke juss, dette bør være det moralske utgangspunktet for debatten.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!