Skrevet av Emne: Hijab i forsvaret.  (Lest 22368 ganger)

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Hijab i forsvaret.
« #180 : 10. mars 2009, 15:12 »
I den grad religionen leker politikk, så ser jeg det som et problem. Derimot vil jeg ikke si at kirken har noe praktisk makt i Norge. Den uttaler seg om moralske spørsmål, ja.

Bibelen (GT) har retningslinjer, ja, men disse danner ikke grunnlaget for de norske lovene. Ikke engang konservative kristne lever i særlig grad etter disse.

Jøder, kristne og buddhister har ikke noe særlig problem med intergrering, og det er et viktig poeng. Ser man på de siste års hendelser så sitter jeg med det inntrykket at jo friere tøyler man gir Islam, jo mindre viser de seg å være forenelige med andre kulturer. Det betyr ikke at man kan rettferdiggjøre diskriminering ovenfor muslimer, men jeg vil påstå at det vil være å gjøre unge muslimer en bjørnetjeneste å opprette egne skoler. På sikt så stiller det seg muligens annerledes.


selvfølgelig er det en bjørnetjeneste ovenfor unge muslimer.

det samme kan sies om andre mennesker i norge som ikke får gå på offentlig skole fordi foreldrene har bestemt at de tilhører en spesiel tro. de går glipp av mangfold og felleskap, noe som igjen bidrar til dårligere integrering med resten av samfunnet. enten du er jøde, muslim whatver.

dere sier dere er redde for ytterligående ekstreme muslimer.
hvorfor er det umulig at dette kan skje innen andre religiøse skoler vil jeg da spørre om?

du vet jo jeg er enig med deg, men syns det er veldig rart dere er så naive ovenfor andre religioner annet en islam.

jeg er ikke for å gi noen smågrupper i samfunnet spesielle rettigheter iforhold til de andre. så NEI til alle religiøse skoler.  men skal vi tillate kristendom må vi tillate andre synes jeg. likt for alle i et demokrati.

logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hijab i forsvaret.
« #181 : 10. mars 2009, 15:24 »
biggrin

Man ser jo fort når det er meningsløst å argumentere..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Hijab i forsvaret.
« #182 : 10. mars 2009, 15:28 »
strong move.

edit: imotsetning til dere religiøse har jeg ikke en forhåndsbestemt versjon av sannheten og er åpen for å lære om hvordan ting faktisk fungerer og henger sammen, så jo det er meningsfylt å argumentere mot meg. Wink
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hijab i forsvaret.
« #183 : 10. mars 2009, 15:41 »
Hmm får se når jeg får bedre tid. I natt eller no. Er in da middle of sumtin.. Wink
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Tannfeen

Sv: Hijab i forsvaret.
« #184 : 10. mars 2009, 16:39 »
du vet jo jeg er enig med deg, men syns det er veldig rart dere er så naive ovenfor andre religioner annet en islam.

jeg er ikke for å gi noen smågrupper i samfunnet spesielle rettigheter iforhold til de andre. så NEI til alle religiøse skoler.  men skal vi tillate kristendom må vi tillate andre synes jeg. likt for alle i et demokrati.

Jeg vet ikke om folk nødvendigvis er mindre naive til Islam, men det ihvertfall lov å diskutere/kritisere (Les: krenke?) de andre religionene uten at man har en fatwa hengende over seg. Så vidt jeg ved er det heller ingen andre relgioner som så til de grader diskriminerer mennesker og godtar intoleranse som nettopp Islam. Skal man først fjerne religion så kan man like gjerne starte med den verste.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Hijab i forsvaret.
« #185 : 10. mars 2009, 17:47 »
Jeg vet ikke om folk nødvendigvis er mindre naive til Islam, men det ihvertfall lov å diskutere/kritisere (Les: krenke?) de andre religionene uten at man har en fatwa hengende over seg. Så vidt jeg ved er det heller ingen andre relgioner som så til de grader diskriminerer mennesker og godtar intoleranse som nettopp Islam. Skal man først fjerne religion så kan man like gjerne starte med den verste.

well said.
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Tannfeen

Sv: Hijab i forsvaret.
« #186 : 15. mars 2009, 18:26 »
Siden jeg opprettet denne tråden for en tid tilbake så tillater jeg meg å gå litt off-topic.

http://www.dagbladet.no/2009/03/15/magasinet/somalia/utenriks/5224375/

http://www.dagbladet.no/2009/02/28/nyheter/utenriks/somalia/borgerkrig/sharia/5084860/


Det gjelder selvsagt dette med Islam og sharia, hvor det nylig har blitt innført pisking og amputasjon som straff i Somalia. Dette har selvsagt ingenting med hijab å gjøre, men jeg orker ikke å lage en ny tråd for å jamre om dette.

Så, hva i all verden er det som får folk til å slutte seg til en bevegelse som vil innføre en straffelov som får inkvisisjonen til å fremstå som en gjeng hippier? Er det riktig av verdenssamfunnet å sitte og se på dette?
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Hijab i forsvaret.
« #187 : 15. mars 2009, 19:32 »
tror det er mye tomme løfter ute å går, 40 unge jomfruer i himmelen og lignende. Religion går verst utover de minst intelligente og i Somalia er vel ikke kunnskapsnivået akkurat høyt.
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Hijab i forsvaret.
« #188 : 16. mars 2009, 10:38 »
historien har vell gang på gang vist at mennesker blir lurt med på de jævligste ting sålenge de har det jævlig nok selv.

tyskerne, som er like "utviklet" som oss fulgte jo for eks Hitler.

som snoop sier, det er vell løftene og troen på en bedre framtid + desperasjon.

skal ikke se bort ifra at de bare er idioter også da. deres moralske standarder er kansje litt ute å kjøre.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hijab i forsvaret.
« #189 : 16. mars 2009, 16:10 »
Eller kanskje de bare er skikkelig glade i å skyte med AK47! Cheesy
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Hijab i forsvaret.
« #190 : 16. mars 2009, 17:53 »
who knows.

jæ shcværge man!


Uansett sprøsomkjeks: har du tid  til å skrive det innlegget nå? =)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hijab i forsvaret.
« #191 : 16. mars 2009, 21:28 »
Jeg gidder ikke. Jeg har lagt opp.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Hijab i forsvaret.
« #192 : 16. mars 2009, 21:32 »
skiftet mening?

eller holder du fortsatt på meningen din uten at du har noen valide argumenter for den?


håper ikke alle her inne har forstått at viss de overser meg så finner jeg et annet forum å trolle på !! Sad

edit: er rimelig useriøst og lite gjennomtenkt av deg å ikke gidde. viss det du mener er fornuftig er du vell intresert i å overbevise meg og andre skeptikere til å få samme syn som deg på saken slik at vi ved valget senere stemmer samme parti?

akkurat vi to stemmer nok det samme uansett,( har på følelsen du er en frp'er?) men kansje andre ikke gjør det?

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hijab i forsvaret.
« #193 : 16. mars 2009, 21:42 »
Jeg er drita trøtt fordi jeg jobbet i hele natt, jeg har trent bein og benk i nesten 1.5 timer, og nå ser jeg Arnold-film. Unnskyldning nok? Tongue

Har jo argumenter, men jeg gidder ikke skrive. Ikke akkurat nå, i hvertfall. Men vi kan jo gjøre en deal da, jeg kan skrive i mårra, etter en god natts søvn. Wink
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Hijab i forsvaret.
« #194 : 16. mars 2009, 21:55 »
ja det er ikke noe press.

ser filmen selv

genial scene. holdt på å dette av stolen.

http://www.youtube.com/watch?v=RK8mOxKhuBA#noexternalembed

sjekk blikket:P

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!