Skrevet av Emne: Ute trening for en som har problemer med knærne..?!  (Lest 1164 ganger)

Utlogget VanMorriz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13

Ute trening for en som har problemer med knærne..?!
« : 27. september 2008, 16:57 »
Hva og hvordan kan jeg trene ute?

Jeg har blitt anbefalt treningsmetoder som innbefatter basseng, sykling og diverse treningsapparater.
Det er minst 3 grunner til at dette ikke er aktuelt.

1. Jeg trener hund og vil gjerne kombinere min trening med dette.
Jeg trener ikke hunden på kondisjon og kroppsbygging, men på å gjøre ting ute. Kall det gjerne lydighet og lufting. Tror ikke det er ønskelig å trene hund på helsestudio.
- Basseng er ønskelig, men tror ikke jeg får lov til å ha hunden med i bassenget. Dessuten er han ikke like glad i å svømme som meg. Her jeg bor er det lite tilgang til bassenger og dersom jeg skal kunne svømme hele året så tror jeg at jeg vil trenge en våtdrakt.
- Sykling er også interessant, men hunden er litt for ung til dette og treningen bør stort sett foregå i skog og mark.

2. Jeg har lite fritid.
Om jeg skal forsøke å avsette noen timer i uken til å gå på helsestudio, så vil dette være på bekostning av andre ting som har høyere prioritet.

3. Tilbudene her jeg bor er minimale.
Jeg har ikke plass eller råd til eget helsestudio hjemme, og jeg må kjøre bil i 30 min for å komme til nærmeste fasilitet som tilbyr slike tjenester. Jeg har ikke anledning til å setta av 1 time til kjøring og 1 time til trening en eneste dag i uka.

Hovedgrunnen til at jeg skal trene er for å komme ned i vekt. Jeg er allerede i god form, bortsett fra problemer med knærne, og jeg regner med å bli bedre i knærne når jeg har gått ned i vekt.

Jeg er nesten analfabeta når det gjelder treningsutrykk og lignende, så det ville vert fint med enkle klare beskrivelser av øvelser som jeg kan gjøre.

(Denne tråden er bestemt rettet mot treningsmetoder som man kan gjøre ute og som ikke krever apparater. Jeg hr også en mer generell tråd, som går på diett og slanking, dersom noen ønsker å involvere seg i denne. (http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76616.msg1075615#msg1075615)).
det umulige er bare midlertidig

Utlogget d386yv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 279
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 279

Sv: Ute trening for en som har problemer med knærne..?!
« #1 : 27. september 2008, 17:09 »
Vet ikke om di har vært i forsvaret, men der trener man f.eks på å bevege seg fort langs bakken o.l. Krype på magen, ryggen, dra deg forover med bare armene etc. Blir vel ikke så sterk av det, men det er god kondistrening. Du kan øke belastningen etterhvert ved å bruke sekk, store tunge klær eller liknende.

Utlogget VanMorriz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13

Sv: Ute trening for en som har problemer med knærne..?!
« #2 : 27. september 2008, 17:24 »
Jeg har vert i forsvaret.
Sikkert en god ide, men kryping og åling langs bakken er nok ikke så aktuelt med mindre forsvaret sponser klærne.
Bortsett fra dette så er kryping og det å stå på kne, en av hovedgrunnene til at jeg fikk problemer med meniskene.

Jeg tenkte egentlig mer på typer øvelser man kan gjøre uten apparater, for å trene flest mulig muskelgrupper. Situps.. etc..
det umulige er bare midlertidig

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!