Skrevet av Emne: Kreatin i kaffe  (Lest 2289 ganger)

Utlogget teknikolas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 35

Kreatin i kaffe
« : 04. oktober 2008, 13:18 »
Hei, har starta på noe kreatinpulver jeg kjøpte i england. hver gang jeg blander det i juice, melk, vann osv så kjennes pulveret veldig godt og det blandes ikke inn i vesken. når jeg blander med kaffe derimot så kjenner jeg det ikke i det hele tatt og det blir ikke noe pulver liggende igjen bunnen. Det jeg lurer på er bare om det går bra? eller om oppløses eller noe i varme drikker.. takker for svar

Utlogget bjarnebanan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 648
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 648

Sv: Kreatin i kaffe
« #1 : 04. oktober 2008, 13:50 »
.

Utlogget teknikolas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 35

Sv: Kreatin i kaffe
« #2 : 04. oktober 2008, 13:53 »
Det står på pakken at den kan blandes i juice og din "favoritt" drikk, men står ingenting om kaffe, å siden den blandes så dårlig i de andre drikkene så hadde jeg et håp om at noen visste råd Smiley

Utlogget dufus

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12

Sv: Kreatin i kaffe
« #3 : 04. oktober 2008, 15:13 »
Kreatin løser seg mye bedre opp i varmt vann enn kaldt. Selv blander jeg ut i kokvarmt vann, og sper deretter på med kaldt til det kan drikkes.

Kaffe(koffein) er mildt vanndrivende, som er motsatt effekt av det du prøver å oppnå fra kreatinet, men mange mener at koffein stimulerer kreatinopptaket nok til at det faktisk lønner seg å blande med kaffe/te.

Utlogget SexyLubben(rr)

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 106
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 106

Sv: Kreatin i kaffe
« #4 : 04. oktober 2008, 15:19 »
Kreatin blandes bra i væske som er lunka. Kaldt vann er derfor ikke spesielt gunstig.
(\\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
VIVA LA BUNNY

Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Kreatin i kaffe
« #5 : 04. oktober 2008, 17:57 »
Samma faen om det blander seg ut bare du får det i deg da, ta det som en shot så smaker eller kjenner du ingenting..
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Kreatin i kaffe
« #6 : 04. oktober 2008, 18:48 »
Altså, som nevnt trenger du ikke blande kreatin i noe som helst for å få effekt. Kreatin løser seg uansett opp i fordøyelsessystemet. Videre er det bevist at effekten av kreatin er bedre i samsvar med matverer med høy GI, altså raske karbs, som f.eks juice eller slikt. Kaldt vann vs varmt vann har ingenting å si. Men blandt altså kreatinet med litt juice, eller rett og slett ta kreatin før eller etter måltidene, i samsvar med henholdsvis frokost og kvelds, eller maten før trening, og maten etter trening. Om du er en av de som tror at kreatin må taes rett før trening, og rett etter trening, så tar du det med litt juice rett før trening, og med protein og karbs etter trening.

Sa brura

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Kreatin i kaffe
« #7 : 04. oktober 2008, 18:52 »
Jeg mener å ha lest at kreatin ikke skal blandes i syrlige drikker som brus, juice og kaffe fordi det bryter det ned eller noe i den duren. Noen som faktisk bruker kreatin kan sikkert bekrefte/avkrefte dette.

Dette er faktisk totalt feil Smiley Forskning har vist det stikk motsatte. Greit å sjekke fakta LITT før man bare slenger ut noe som er helt feil.
Sa brura

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Kreatin i kaffe
« #8 : 04. oktober 2008, 18:57 »
Er det ikke bare snakk om noen få gram man skal ha i seg?
Som sakt er løseligheten til de fleste stoffer større i varmt vann.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Kreatin i kaffe
« #9 : 04. oktober 2008, 19:01 »
Løsligheten har ingenting å si. Kreatinet blir løst opp av helt andre prosesser siden  det er et faktum at det er et hydrofobt stoff ( lite vannløslig). Det finnes også kreatinkapsler og pille som også løses opp i fordøyelsessystemet.

Caffeine counteracts the ergogenic action of muscle creatine loading
K. Vandenberghe, N. Gillis, M. Van Leemputte, P. Van Hecke, F. Vanstapel and P. Hespel
Faculty of Physical Education and Physiotherapy, Department of Kinesiology, Katholieke Universiteit Leuven, Belgium.

This study aimed to compare the effects of oral creatine (Cr) supplementation with creatine supplementation in combination with caffeine (Cr+C) on muscle phosphocreatine (PCr) level and performance in healthy male volunteers (n = 9). Before and after 6 days of placebo, Cr (0.5 g x kg-1 x day-1), or Cr (0.5 g x kg-1 x day-1) + C (5 mg x kg-1 x day-1) supplementation, 31P-nuclear magnetic resonance spectroscopy of the gastrocnemius muscle and a maximal intermittent exercise fatigue test of the knee extensors on an isokinetic dynamometer were performed. The exercise consisted of three consecutive maximal isometric contractions and three interval series of 90, 80, and 50 maximal voluntary contractions performed with a rest interval of 2 min between the series. Muscle ATP concentration remained constant over the three experimental conditions. Cr and Cr+C increased (P < 0.05) muscle PCr concentration by 4-6%. Dynamic torque production, however, was increased by 10-23% (P < 0.05) by Cr but was not changed by Cr+C. Torque improvement during Cr was most prominent immediately after the 2-min rest between the exercise bouts. The data show that Cr supplementation elevates muscle PCr concentration and markedly improves performance during intense intermittent exercise. This ergogenic effect, however, is completely eliminated by caffeine intake.



koffein er med andre ord IKKE bra i samsvar med kreatine.
Sa brura

Utlogget Moe

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 512
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 512

Sv: Kreatin i kaffe
« #10 : 05. oktober 2008, 15:05 »
Dette er faktisk totalt feil Smiley Forskning har vist det stikk motsatte. Greit å sjekke fakta LITT før man bare slenger ut noe som er helt feil.

Det han skrev om kreatin i syrlige drikker står, eller har hvertfall stått, i en sticky her på treningsforum. Sier ikke at det er noe mer riktig fordet, men det er jo naturlig å tro at artiklene her ikke bare er bullshit. Smiley

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Kreatin i kaffe
« #11 : 05. oktober 2008, 18:26 »
Ta en teskje med kreatin. Ta den i munnen, og kast pulveret inn i munnen. Drikke et par glass med vann til kjeften er ren. Enklere måte finnes ikke (unntatt kapsler da Tongue )

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!