Skrevet av Emne: Muscle Carbs + 100whey protein etter trening?  (Lest 1466 ganger)

Utlogget olasal13

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 21

Muscle Carbs + 100whey protein etter trening?
« : 19. januar 2012, 22:05 »
Hei!

Lurer på om d går greit å ta Muscle carbs + 100% whey protein etter trening?
Det står bak på muscle carbs bøtta at det kan tas ilag med protein, men funker det da å blande de i samme shake? Og skal jeg minke dosen på carbs'en, eller har ikke dette noe å si?

Takker for svar Smiley

Utlogget Quick

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

Sv: Muscle Carbs + 100whey protein etter trening?
« #1 : 21. januar 2012, 21:26 »
Heisann!

Det går helt fint å blande de to i samme shake. Etter trening bør du få kroppen over i anabol (oppbyggende) tilstand så raskt som mulig. Kroppen er helt avhengig av energi etter trening, og dersom du supplerer med kun protein, vil kroppen benytte dette til energi (og ikke byggesteiner), slik at det vil legge seg som fett på kroppen. Derfor er det smart å blande f.eks. raske karbohydrater av typen maltodekstrin med høy GI, sammen med proteinpulveret, slik du beskriver. Shake'en bør du innta innen en halvtime etter trening - det er da kroppen er mest mottakelig for næring.

Bruk ca. 0,5 g proteinpulver og 1 g karbohydrater pr. kg kroppsvekt. Dvs. at veier du 70 kg, bruker du 35 g proteinpulver og 70 g karbohydrater.


Mvh
Quick

Utlogget reb-st

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

  • "Even heroes have the right to bleed"
Sv: Muscle Carbs + 100whey protein etter trening?
« #2 : 21. januar 2012, 22:44 »
Bruk ca. 0,5 g proteinpulver og 1 g karbohydrater pr. kg kroppsvekt. Dvs. at veier du 70 kg, bruker du 35 g proteinpulver og 70 g karbohydrater.


Mvh
Quick

Ville väl hellre sagt 0,5g protein pr kg kroppsvikt. Alltså i din kalkyl 35g protein, inte pulver. 35g proteinpulver vill ju innehålla variabla mängder med protein...
Längd: 187 cm
Vikt: 102,7 kg
Jobb: Elevassistent & Ordensvakt

KB: 227,5kg 1MR | BP: 160kgx8 | ML: 255kgx8

Utlogget Quick

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

Sv: Muscle Carbs + 100whey protein etter trening?
« #3 : 22. januar 2012, 01:07 »
Godt poeng - det tenkte jeg ikke på i farta. Smiley

Utlogget olasal13

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 21

Sv: Muscle Carbs + 100whey protein etter trening?
« #4 : 22. januar 2012, 15:44 »
Før har jeg brukt å ta shake'n rett etter trening, men skal altså ta den en halvtime etter endt treningsøkt? Prøve blande de i samme shake igår, den ble ganske tjukk, men funka greit.
Takker for svar! Smiley

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Muscle Carbs + 100whey protein etter trening?
« #5 : 22. januar 2012, 16:10 »
Ikke hør på de folka over, de baserer seg kun på kosttilskuddpropaganda

om du velger å bruke kosttilskudd er det ditt valg, og det er ingenting galt med det, bare husk at mat alltid er bedre. Du trenger ikke blabla karbohydratpulver og xxx proteinpulver innen 30 min etter trening osv om du ikke vil, det vil ikke gi deg noe bedre resultater. Du kan ta shake eller spise maten din når som helst, du vil ikke bli katabol (det motsatte av anabol som ble nevnt) med mindre du ikke spiser på mer en 12-24 timer. Generellt sett er det unødvendig med karbopulver, proteinpulver kan være nyttig da det ikke alltid er lett å få i seg proteinrik mat, mens karbopulver ofte brukes til etter trening for å "fylle opp glykogenlagrene så proteinet ikke brukes som energi". Det er ikke slik det fungerer i virkeligheten, du bruker ikke opp glukonlageret på en treningsøkt med mindre du spiser ekstremt lite karbo, og protein blir ikke brukt som energi med mindre du får i deg for lite kalorier/energi over tid. Om du allikevel velger å bruke karbopulver er det opp til deg men jeg vil anse det som totalt unødvendig.

Det har i mange år vært ekstremt mye myter når det gjelder kosthold og trening, hovedsaklig pga anekdotisk bevis og kosttilskuddindustriens misbruk av forskning, heldigvis begynner folk og våkne opp og man har begynt å legge fra seg en del av disse mytene, dessverre lever de i beste velgående hos en del, her på treningsforum er ikke folk spesiellt opplyste.

Det eneste som uten tvil er viktig når det kommer til ernæring og treningsøkten er at du bør ha spist et måltid med noe protein og noe karbo 1-3 timer før trening og at du ikke bør vente spesiellt lenge med å spise et godt måltid etter treningsøkten.
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget olasal13

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 21

Sv: Muscle Carbs + 100whey protein etter trening?
« #6 : 23. januar 2012, 17:23 »
Ikke hør på de folka over, de baserer seg kun på kosttilskuddpropaganda

om du velger å bruke kosttilskudd er det ditt valg, og det er ingenting galt med det, bare husk at mat alltid er bedre. Du trenger ikke blabla karbohydratpulver og xxx proteinpulver innen 30 min etter trening osv om du ikke vil, det vil ikke gi deg noe bedre resultater. Du kan ta shake eller spise maten din når som helst, du vil ikke bli katabol (det motsatte av anabol som ble nevnt) med mindre du ikke spiser på mer en 12-24 timer. Generellt sett er det unødvendig med karbopulver, proteinpulver kan være nyttig da det ikke alltid er lett å få i seg proteinrik mat, mens karbopulver ofte brukes til etter trening for å "fylle opp glykogenlagrene så proteinet ikke brukes som energi". Det er ikke slik det fungerer i virkeligheten, du bruker ikke opp glukonlageret på en treningsøkt med mindre du spiser ekstremt lite karbo, og protein blir ikke brukt som energi med mindre du får i deg for lite kalorier/energi over tid. Om du allikevel velger å bruke karbopulver er det opp til deg men jeg vil anse det som totalt unødvendig.

Det har i mange år vært ekstremt mye myter når det gjelder kosthold og trening, hovedsaklig pga anekdotisk bevis og kosttilskuddindustriens misbruk av forskning, heldigvis begynner folk og våkne opp og man har begynt å legge fra seg en del av disse mytene, dessverre lever de i beste velgående hos en del, her på treningsforum er ikke folk spesiellt opplyste.

Det eneste som uten tvil er viktig når det kommer til ernæring og treningsøkten er at du bør ha spist et måltid med noe protein og noe karbo 1-3 timer før trening og at du ikke bør vente spesiellt lenge med å spise et godt måltid etter treningsøkten.

Jepp, full forståelse for dette! Har lest meg opp en GOD del, har funnet ut og erfart at mat er viktigst. Men spiser godt både før og etter trening, så kosttilskuddene tar jeg fordi det er ikke hver dag jeg rekker å spise god og mye mat. Så fikk jeg ryggproblemer i sommer, så måtte være treningsfri i 3-4måneder, så da gikk jeg ned 8-9kg, det meste muskler :p  Så prøver spise meg opp igjen å komme på rett kjøl. Gleder meg til jeg har hentet meg inn igjen, og kan begynne å spise "normalt" igjen og evt kutte ut kosttilskuddene når de er tomme Smiley

Takker for svar! Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!