Skrevet av Emne: politihøgskolen  (Lest 5529 ganger)

Utlogget crazycreek

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 91

politihøgskolen
« : 13. oktober 2008, 18:38 »
Politihøgskolen er målet!
Jeg driver nå å trener en del med vekter og dreiv en god del med utholdenhetstrening før.
Jeg har hørt at en løpetur i uka er nok for å vedlikeholde formen også "måller" jeg på med styrketrening 3 ganger i uka. Mitt spørsmål er som følger: Er det mest styrke eller mest utholdenhet som er på opptaksprøvene til phs?
Noen som veit dette?
Takker for svar Wink
Benk: 105kg
Mark: 150kg
Bøy:  110kg

No Pain, No Gain!

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: politihøgskolen
« #1 : 13. oktober 2008, 18:43 »

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: politihøgskolen
« #2 : 13. november 2008, 11:57 »
ellers, er det ikke de  fysiske testene som folk bruker og ryke ut på men de psykiske!
oog, don't be a cop!

Utlogget Mr. Quads

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: politihøgskolen
« #3 : 13. november 2008, 19:39 »
Lite spm jeg kom på i farten: jeg vet om noen politimenn som "knasker" litt, så lurer på hvordan det er med testing osv? Er litt dobbeltmoral spør du meg, men så er det ikke jeg som er politi Smiley hehe

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: politihøgskolen
« #4 : 13. november 2008, 19:53 »
Konkurrerer de om annet enn sykemeldinger for tiden da? Det er vel ikke forbud mot doping andre steder enn i idretten vel?

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: politihøgskolen
« #5 : 13. november 2008, 20:05 »
Politihøgskolen er målet!
Oi, sjarmtrollet skal bli onkel. ;-P

Utifra en del politmenn jeg har sett, så kan det ikke være mye fysiske krav for å forbli i politiet?

Utlogget Antome

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Sv: politihøgskolen
« #6 : 18. november 2008, 13:25 »
PHS legger vekt på både utholdenhet og styrke. Det er veldig viktig at du har en middels god kondisjon og at styrken din er over middels!

En ting du også må tenke en GOD DEL over er intervjuet du skal igjenom.

Men tilbake til testen; Tren kondisjon med vekter på armer OG ben. Tenk at du skal løpe i full uniform ute i felten og det går ikke bra hvis du er vandt med lett joggetøy.

Pass på at lungene dine er gode slik at du består testene og at du greier svømmingen som også er en test Wink

Lykke til! Smiley

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: politihøgskolen
« #7 : 05. desember 2008, 17:58 »
Hørte at kraven til karakteren fra videregående var minst 3 i norsk hovedmål.
Men så hørte jeg at mange ikke kommer inn på politihøyskolen likevel selvom de oppfyller kraven for mistekarakter og de fysiske kravene, er det på en måte konkurranse?? At du må ha høyere karakter enn de andre søkere?
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget fernet

Sv: politihøgskolen
« #8 : 05. desember 2008, 19:34 »
Har vært igjennom opptaket til politihøgskolen tidligere. Begynte opptreningen med dårlig form mtp kondis og styrke.

Trente spesifikt på det programmet som opptaket bestod av. Løp intervaller, tok push-up, chins, spensthopp, benkpress og svømte. Trente i mindre enn 3 måneder på dette (for kort tid forsåvidt).

Det handler om å bestå minstekravene og å skåre så lav poengsum som mulig totalt. Dvs at at du kan gjøre det dårlig i enkelte øvelser, men allikevel bestå ved å gjøre det bedre i andre øvelser (Så fremt du består minstekravene, noe de aller fleste burde klare med litt innsats). Mao gjelder det å gi alt i alle øvelsene!

Selvsagt en fordel å være i knall form til opptaket, men det er ikke det som nødvendigvis avgjør om du kommer inn eller ikke. Du kommer langt med litt styrke, en viss kondis og masse vilje. Kommer du ikke gjennom den fysiske delen er du rett og slett under norm rent fysisk (kanskje litt psykisk også). Da har du litt å jobbe med.

Opptaket er ikke laget for eliten, men gjennomsnittsnordmannen. Dvs at de fleste med tilfredstillende vandel, normal fysikk, vilje til gjennomføring, normale allmennkunnskaper og sosiale antenner stiller sterkt.

Jeg besto, mest på viljen. Røk ut senere på legesjekken pga dårlig fargesyn (er blant 8 prosentene av alle menn med rød/grønn farge"blindhet").

Svar på spørsmålet ditt:

Begge deler er like viktig.

Veldig viktig:
Test ut alle øvelsene som opptaket består av. Sammenlingn dine resultater i forhold til kravene med tanke på poengsum i forhold til antall reps/meter/minutter. Da vet du nøyaktig hvor du befinner deg i forhold til styrken og kondisen. Tren deretter i forhold til dette!

Test deg selv jevnlig underveis og spesielt når du nærmer deg opptaket, så får du en veldig god pekepinn på hvordan den fysiske delen vil gå.

Politiet som er med på opptaket er med å presser og motiverer deg til å yte ditt beste. For mitt vedkommende en veldig positiv opplevelse.

Og ikke glem å være deg selv på intervjuet, tenk litt igjennom det du skrev i den skriftlige delen av opptaket.

Lykke til!


-Fernet, lykkelig fargesvak

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: politihøgskolen
« #9 : 05. desember 2008, 20:03 »
Har vært igjennom opptaket til politihøgskolen tidligere. Begynte opptreningen med dårlig form mtp kondis og styrke.

Trente spesifikt på det programmet som opptaket bestod av. Løp intervaller, tok push-up, chins, spensthopp, benkpress og svømte. Trente i mindre enn 3 måneder på dette (for kort tid forsåvidt).

Det handler om å bestå minstekravene og å skåre så lav poengsum som mulig totalt. Dvs at at du kan gjøre det dårlig i enkelte øvelser, men allikevel bestå ved å gjøre det bedre i andre øvelser (Så fremt du består minstekravene, noe de aller fleste burde klare med litt innsats). Mao gjelder det å gi alt i alle øvelsene!

Selvsagt en fordel å være i knall form til opptaket, men det er ikke det som nødvendigvis avgjør om du kommer inn eller ikke. Du kommer langt med litt styrke, en viss kondis og masse vilje. Kommer du ikke gjennom den fysiske delen er du rett og slett under norm rent fysisk (kanskje litt psykisk også). Da har du litt å jobbe med.

Opptaket er ikke laget for eliten, men gjennomsnittsnordmannen. Dvs at de fleste med tilfredstillende vandel, normal fysikk, vilje til gjennomføring, normale allmennkunnskaper og sosiale antenner stiller sterkt.

Jeg besto, mest på viljen. Røk ut senere på legesjekken pga dårlig fargesyn (er blant 8 prosentene av alle menn med rød/grønn farge"blindhet").

Svar på spørsmålet ditt:

Begge deler er like viktig.

Veldig viktig:
Test ut alle øvelsene som opptaket består av. Sammenlingn dine resultater i forhold til kravene med tanke på poengsum i forhold til antall reps/meter/minutter. Da vet du nøyaktig hvor du befinner deg i forhold til styrken og kondisen. Tren deretter i forhold til dette!

Test deg selv jevnlig underveis og spesielt når du nærmer deg opptaket, så får du en veldig god pekepinn på hvordan den fysiske delen vil gå.

Politiet som er med på opptaket er med å presser og motiverer deg til å yte ditt beste. For mitt vedkommende en veldig positiv opplevelse.

Og ikke glem å være deg selv på intervjuet, tenk litt igjennom det du skrev i den skriftlige delen av opptaket.

Lykke til!


-Fernet, lykkelig fargesvak

Kan du si litt om karakter kravene?
Hva hadde du?

Og hva går intervjuet ut på?
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget fernet

Sv: politihøgskolen
« #10 : 08. desember 2008, 01:01 »
Kan du si litt om karakter kravene?
Hva hadde du?

Og hva går intervjuet ut på?

Generell studiekompetanse fra videregående er kravet og minimum en treer i norsk. Resten av vitnemålet må være bestått. Det viktige med norsken er at de ser at du behersker norsk skriftlig og at du snakker norsk godt. Selv hadde jeg ihvertfall mer enn tre i norsk.

Intervjuet kan basere seg mye på det du skriver i den muntlige testen, men kan inneholde spørsmål om andre emner også. F.eks politikk, familie, narkotika, ect. De kan også stille spm om hva som gjør deg glad/trist, hva du kan tenke deg å jobbe med i politiet, noe du ikke kan tenke deg å jobbe med i politiet osv. Det kan være stor spennvidde i spørsmålene. Men en fordel å tenke igjennom det man skriver i den skriftlige delen. Du vil alltid få spørsmål fra den.

Det sitter et panel med erfarne politifolk foran deg, gjerne fem-seks stykker og gransker deg nøye. Så ikke unormalt å bli litt klam i henda når du kommer inn i rommet.

-Fernet

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: politihøgskolen
« #11 : 08. desember 2008, 01:08 »
Generell studiekompetanse fra videregående er kravet og minimum en treer i norsk. Resten av vitnemålet må være bestått. Det viktige med norsken er at de ser at du behersker norsk skriftlig og at du snakker norsk godt. Selv hadde jeg ihvertfall mer enn tre i norsk.

Intervjuet kan basere seg mye på det du skriver i den muntlige testen, men kan inneholde spørsmål om andre emner også. F.eks politikk, familie, narkotika, ect. De kan også stille spm om hva som gjør deg glad/trist, hva du kan tenke deg å jobbe med i politiet, noe du ikke kan tenke deg å jobbe med i politiet osv. Det kan være stor spennvidde i spørsmålene. Men en fordel å tenke igjennom det man skriver i den skriftlige delen. Du vil alltid få spørsmål fra den.

Det sitter et panel med erfarne politifolk foran deg, gjerne fem-seks stykker og gransker deg nøye. Så ikke unormalt å bli litt klam i henda når du kommer inn i rommet.

-Fernet

Ok. Og hvordan stryker man egentlig selvom man har bestått på den fysiske testen?
Skal man kunne gjøre inntrykk på de som intervjuer deg?
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget fernet

Sv: politihøgskolen
« #12 : 08. desember 2008, 01:23 »
Du kan stryke på legesjekken (som i mitt tilfelle). Eller de finner ut at det du har skrevet i den skriftlige delen og i tillegg det du gir inntrykk av i intervjuet ikke er tilfredstillende. Det kan ha med inntrykket av modenhet, selvsikkerhet, autoritet osv. Er nok mange andre ting du kan ryke på i intervjudelen også. Kjenner ikke til hvordan de vurdere alle faktorene.

Jeg var på en måte "heldig" fordi legen som sto for legesjekken ikke kunne være tilstede under opptaket. Hvis ikke ville jeg blitt dimmitert før alle tester og intervjuet. Og ville vært noen erfaringer mindre.

-Fernet

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!