Skrevet av Emne: NeDD`s sykkel logg  (Lest 218561 ganger)

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s sykkel logg
« #1200 : 09. mai 2014, 09:42 »
Torsdag 08.05.

Intervall ute på mtb.
Kjørte rundt Ravndal. 3x 10 mins, 3 mins pause.
1 på 85%.
2-3, 85-87%.

40 mins oppvarming
10 mins kjør - 84% snittpuls
3 mins pause
10 mins kjør - 84% snittpuls
3 mins pause
10 mins kjør - 86% snittpuls

Tid: 1 t 38 mins
Lengde: 39,91km
Snittpuls: 79%
Makspuls: 89%
Kcal: 889
Snittfart: 25,5km/t
Toppfart: 56,7km/t

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s sykkel logg
« #1201 : 12. mai 2014, 07:51 »
Lørdag 10. mai

Rolig langtur om Sirdal!
Vet ikke hvor matematikeren i meg var hen når jeg trodde at dette skulle bli en sekstimers tur.
Motvind og mye oppover gjorde at turen ble lang, og når man skal sykle i 21 mil, så ruller timene virkelig.
Satt i sekken til Bryne CK lag to til Helleland. De valgte å kjøre rulle i sone 3 mens jeg og en treningskompis i Expressen satt i sekken i sone 1 siden det skulle være en rolig tur.
Ved Helleland startet vi klatringen opp mot Sirdal mens de tok en kjapp pause. I senere tid kom det frem at de ble hindret av pungteringer og tok en pause til før Sirdal, og det var derfor de aldri tok oss igjen selv om vi kjørte sone 1.
Turen ble lang, veldig lang. Motbakke og sol var herlig vær, men det gikk mye væske. Bommet på antall liter væske, og jeg prøvde meg på noe Herbalife jeg hadde fått gratis til å prøve på langtur. Dette var ikke noe for meg. Melkelignende smak og hakke mer tungflytende enn vann gjorde at det ikke var veldig kjekke saker på denne turen.
Etter 6 timer kjente jeg at beina fortsatt gikk bra, men leggene begynte å gi tegn på at nå har jeg vært lenge på sykkel.
Selv etter påfyll fra GP så ble det for lite drikke. Motbakker og mye snakking gjorde at jeg ble tørr i kjeften og jeg begynte å kjenne for godt etter på signalene kroppen ga. Det var mye høydemeter vi skulle nedover, så siste to timene var ikke krevende, men de skulle fortsatt sykles.
Kom vell hjem og stupte over vannkranen. Vell gjennomført og kjekk tur, selv om dette var en mye lengre tur enn nødvendig.
Noe vond/støl i høyre setemuskulatur, så nå blir det 2 dagers hvilke før en lett uke i forkant av Garborgriket rundt.

Tid: 7 t 56 mins
Lengde: 210km
Snittpuls: 71%
Makspuls: 83%
Kcal: 4078
Snittfart: 26,25km/t
Toppfart: 75km/t

Mellomtider:
Helleland/Bens: 2 timer.
Svingte opp mot Sirdal: 2:13.
Omlid: 4:50
GP: 5:17
Byrkjedal: 6:31
Heima: 7:56

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s sykkel logg
« #1202 : 13. mai 2014, 07:57 »
Tirsdag 13. mai

Rolig sykling til jobb på mtb.
Tid: 42 mins
Lengde: 16km
Snittpuls: 64%
Makspuls: 75%
Kcal: 452

Nytt kjede, jockey hjul, kassett og seteforhøyning på ritt-mtb´n.
Tilvenning av 1 cm høyere sittestilling før Garborgriket rundt som er søndag.  Grin

Syklet hjem igjen:

Rolig sykling til jobb på mtb.
Tid: 44 mins
Lengde: 14,83km
Snittpuls: 65%
Makspuls: 75%
Kcal: 429
Snittfart: 20,5km/t
Toppfart: 48,2km/t

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s sykkel logg
« #1203 : 16. mai 2014, 08:17 »
Torsdag 15.05.

Intervall ute på mtb(vinterbiken).
Kjørte Fjermestadbakken 4 ganger, hvorav siste på grusen.
1 på 85%.
2-3 på 85-90%.
4 på maks

27 mins oppvarming
1. 4.55 mins kjør - 83% snittpuls
2. 4.37 mins kjør - 86% snittpuls
3. 4.33 mins kjør - 87% snittpuls
4. 4.25 mins kjør - 89% snittpuls - 92% i makspuls opp grusbakken.

Tid: 1 t 27 mins
Lengde: 29,55km
Snittpuls: 71%
Makspuls: 92%
Kcal: 1002
Snittfart: 20,6km/t
Toppfart: 60km/t

Det var siste økt før Garborgriketrundt Cheesy

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: NeDD`s sykkel logg
« #1204 : 16. mai 2014, 08:51 »
At du er støl etter nesten åtte timer på setet må du vel bare regne med. Så lenge er det jaggu ikke mange som sykler en økt! Lykke til i Garborgriket, tipper det blir nok et knallresultat!  Cheesy

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s sykkel logg
« #1205 : 16. mai 2014, 13:09 »
At du er støl etter nesten åtte timer på setet må du vel bare regne med. Så lenge er det jaggu ikke mange som sykler en økt! Lykke til i Garborgriket, tipper det blir nok et knallresultat!  Cheesy

Takk for det Smiley Godfølelsen er der og overskuddet er på plass, så alt ligger til rette for et bra ritt. Grin
Skal filme med gopro, så minnene blir tatt vare på denne gangen.

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s sykkel logg
« #1206 : 19. mai 2014, 08:23 »
Søndag 18. mai

Vell gjennomført Garborgriket rundt.

Sol, 18-20 grader, lett/medium søravind og tørre gode forhold.

Spent stemning i Eliten før start:
Det gikk rolig i motvinden oppover mot Melsvatnet. Taktisk sykling og jeg ble liggende på terskel. Må vær første året jeg ikke har kjørt syre i store doser første milen.
Starten:
https://www.flickr.com/photos/anmarton/14028273520/in/set-72157644732959684/

Mye nærvøst i feltet og det ble litt småbreming om nestenuhell oppover.
Her svinger vi inn på Melsvatnet, og jeg ble liggende bak en som tok for mye hensyn slik at vi slapp forran oss alt for mange ryttere.
Rundt selve vatnet ble det litt knall og fall, gåing opp bakken og slikt. Jeg ble klemt ut i grøften og taklet en person i det jeg kom meg opp igjen. Alt i alt bare flaks hvordan det gikk her over så kort tid.
Melsvatnet:

https://www.flickr.com/photos/anmarton/14214750354/in/set-72157644318705510/

Ut fra Sælandsskogen og videre til Litla Undheim hadde vi blitt hektet litt av. Tok det ikke ille opp, da vi visste at det nok var kø ved broen, og da tettet den luken seg automatisk.
På veg opp mot gården på Litla Undheim:
https://www.flickr.com/photos/anmarton/14028297358/in/set-72157644732988125/

Videre herfra syklet vi over gjorde, og det var her rittet ble "avgjort" for min del.
Han forran meg glatt han forran der igjen, og jeg valgte å ikke gå ut og tette luka. Lå på 94% og kjente at jeg ikke skulle ta ut mer så tidlig i løpet. Håpet var at denne luka skulle han ta, men slik ble det ikke.
Derfor var det veldig trist å se at en gruppe på 30 stk var bare 50 meter forran oss opp bakken mot Tjåland.
Videre mot Sikvaland var vi 8 stk. Rulle var det ingen som var interessert i å kjøre, så nå fikk jeg se baksiden med å være i eliten.
Når enkelte av de beste av oss 8 innså at slaget om topp 20 var tapt, så betydde det ingenting om å bli nr 30, 50 eller igjentatt av pulje 2.
Dermed tapte vi mye tid, og passeringen på Sikveland var ikke i nærheten av mine beste tider. Hadde tapt hele 3 mins til teten her i år, mot 50 sek i fjor.

Toppen av Sikvaland, lite tv drag her:
https://www.flickr.com/photos/anmarton/14212630612/in/set-72157644319023658/

Etter denne toppen la jeg meg i front og kjørte en skikkelig tøff nedkjøring. Litt i håp med å ta igjen noen forran, og evt splitte gruppa litt.
Jeg fikk raskt 50 meter etter de krappeste svingene, og økte litt nedover. Tok igjen noen bilder og fikk pes ut av en sving.
Ingen forran meg å se, så det var ikke sjangs å ta igjen noen. Kom ned på flate noen kilometer senere og slapp helt opp.
Fikk pulsen nesten ned i sone 1 igjen før jeg ble hentet. Videre var det fortsatt ingen interresse for å kjøre fort i lag.
En og en trakk vi litt hver.

Forbi Ålgård og Figgen var det en rytter som tok en heftig solodrag. Jeg hang meg på som nr. 2 og han tok til og med føring ned hele jernbanen ned til Kalberg. I bakhode jeg rytterne som ikke var villige til å dra, men som normalt er bedre og mye bedre enn meg.
Så opp Kalberg la jeg meg i front og trøkket skikkelig til. Dette var fordi jeg ikke ville bli forbisyklet tidlig i bakken, slik at luka ble langt å tette etterpå. Det ble ikke som jeg hadde trodd. Det var ingen vilje til å trøkke til, så det endte opp med at jeg fikk 10 meter selv til nr to.
Kom meg opp på flaten og der roet jeg ned og ble kvitt syra til de andre kom.

Kalberg:
https://lh5.googleusercontent.com/-THl-67jZ7Yg/U3j02hbuHtI/AAAAAAAAWks/gq9a84PCzFM/w1083-h722-no/IMG_3803.jpg

Videre herfra er det flatt før de siste harde grusbakkene kommer. Ofte her ting blir avgjort siden det kun er 2 mil igjen etter disse bakkene.
Opp "Morderbakken" som jeg har døpt den opp Fjermestad lå jeg som nr to. Startet opp bakken som 3-4, men kom meg forbi rett over halvveis. Opp det siste og bratteste fikk vi motvinden i fleisen i tillegg, så det var en hard bakke i år. Vi klarte heller ikke her å rullere og ha samarbeid videre mot Åsen. Nå begynte jeg å kjenne det for det om. Inntok næring og drikke som planlagt, men flere syredrag i disse bakkene røyner.
Opp Åsen lå jeg som nr to. Det har aldri sjedd før at jeg ikke har vært på halen med en nødskrik opp her. Det viser tydelig at det ikke gikk så fort som det pleier. Taktisk sykling og lite vilje til å kjøre hardt var fortsatt et faktum.

Åsen:
https://www.flickr.com/photos/anmarton/14212706082/in/set-72157644318971067/

Fra toppen og til Njåskogen fikk vi medvind og tempoet gikk i grei fart. Lå rett under terskel og det var kun 1,5 mil til mål.
Ved inngangen av Njåskogen følte jeg ikke at jeg tok i noe særlig, men da spente krampa et spark i vert lår. Innsiden rett over knèet.
Behold høy tråkkfrekvens og passet på å ikke ta noen for høye drag her inne i de tekniske svingene og heller ikke høye akselerasjonen.
Ved utgangen av skogen og til Kvernaland forsto vi at pulje 2 kom bak oss, og i stor fart.
De kom susende forbi oss med en FLOTT rulle, og vi hang oss på. "Plutselig" hadde de 4 som ikke har vært med å bidratt første to timene kanongode bein og la seg med. Pulsen min steg til 92-93% og hardekjøret siste milen var skikkelig i gang.
Rundt Frøylandsvatnet ble vi en lang rekke, og jeg kjente at nå slapp jeg når som helst. Klarte å pine meg lengre og lengre, men måtte gi 7-8 meter etter en liten stigning på 2-3 høydemeter. To stk kom bak meg og tettet luken, og jeg hadde kontakt igjen.
Et par minutter etter dette knakk det forran, og 3-5 ryttere fikk gå. Det var bare bra for min del, da jeg var fullstendig tom.
Sekken fra vår pulje hadde 1-2 ryttere blandt disse, så en viss bismak var det jo.
Vi kjørte på de siste kilometerne, og det var ganske tomt da spurten nærmet seg. Jeg kom ikke forbi der hvor jeg ville, så jeg fikk ikke holde så høy fart gjennom de siste rundtkjøringene før selve spurten. Dette utgjorde nok at en lokal rytter fikk de nødvendige meter og hadde oppløpet for seg selv.

Spurten:
https://www.flickr.com/photos/anmarton/14215004154/in/set-72157644319175130/

Fornøyd med løpet alt i alt. Kom inn på 2:35 og ble nr 63 totalt.
To av de jeg syklet med var ikke helt fornøyde med alt det taktiske. De kom langreisende i fra, og fikk ikke så god tid og plassering som de kanskje hadde håpet på. Men 2-3 ryttere kan ikke kjøre i fra 4-5 andre som egentlig er sterkere. Så det er dumt at det blir en slik holdning fra de beste bare fordi man ikke nådde helt opp. Men men... En erfaring rikere, så neste år gjelder det å være enda mer offensiv og være med lengre fremme.

Tid: 2 t 35 mins 50 sek
Lengde: 82km
Snittpuls: 88% (samme som terskel, 1% mindre enn i fjor)
Makspuls: 97% (Opp Åsen)
Kcal: 2789
Snittfart: 31,57km/t
Toppfart: 70,1km/t (Soloracet ned Sikvaland)

Noen som vet hvordan man får Flickr-bildene rett i visningsmodus?

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s sykkel logg
« #1207 : 21. mai 2014, 07:27 »
Rolig sykkeltur for å trø ut GBR på mtb.

Tid: 2 t 9 mins
Lengde: 46,61km
Snittpuls: 58%
Makspuls: 73%
Kcal: 294(kan ikke stemme)
Snittfart: 21,8km/t
Toppfart: 60km/t

Var visst en ekstremt rolig tur, men det virker som formen virkelig er der siden farten kan være såpass i motvind og alt, og at snittpulsen er så lav på mtb. Rittsykkelen vell og merke, men det ble litt stisykling og div også igår.
Kjekk i forkant av ColorLine Setesdal Tour som er til helgen! Cheesy

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s sykkel logg
« #1208 : 22. mai 2014, 07:25 »
Torsdag 22. mai

Rolig sykling til jobb.

Tid: 39 mins
Lengde: 17,16km
Snittpuls: 60%
Makspuls: 69%
Kcal: 296
Snittfart: 26,6km/t
Toppfart: 49km/t


Formtopp intervall på veg hjem igjen:

20-25 mins oppvarming
20 sek spurt
60 sek rolig
20 sek spurt
60 sek rolig
20 sek spurt
5 mins terskelkjøring
Rolig nedsykling og heim. Ale ble kjørt som det står og direkte etter hverandre.

Tid: 52 mins
Lengde: 20,16km
Snittpuls: 72%
Makspuls: 89%
Kcal: 749
Snittfart: 24km/t
Toppfart: 47,9km/t

Nå skal alt være tilrettelagt for å kjøre CLST på 05:15:00  Wink
Vestlandsexpressen må passe seg, vi starter KUN 5 minutter bak  Cool

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s sykkel logg
« #1209 : 26. mai 2014, 08:41 »
Lørdag 24. mai

Vell gjennomført ColorLine Setesdal Tour


Tid: 5 t 35 mins
Lengde: 210km
Snittpuls: 82%
Makspuls: 90%
Kcal: 4630
Snittfart: 37,12km/t
Toppfart: 70-80km/t (sjekket ikke)

Plassering totalt 57 av ca. 1800 deltagere.
Nr 5 i min klasse.



Ingen bilder å finne i skrivende stund, så det blir bare tørr faktatekst denne gang.

Målsetningen gjennom hele året og frem til start var 5:15:00 for laget. Vindforholdene på rittdagene var ikke på vår side, og det ble mot- og sidevind store deler av dagen. Det ble kjørt ekstremt fort, det ble kjørt i expressfart fra start og vinden ble ikke tatt hensyn til.
Jeg startet som sekkefører og det var 15 stk i rulla. Etter vell 20-25 minutter begynte de første å komme ned i sekken. Jeg lå videre i samme posisjon og ingen nye ville inn i rulla. Nærmere 50 minutt og et par til la seg ned i sekken og jeg viket plass for å slippe inn friske bein inn i rulla. Slik gikk det første timen. I motvinden noterte jeg meg stabile 44-46km/t på flatene, og det virket som det kun var jeg som følte det gikk alt for fort til å være over 4 timer igjen. Sekken rollerte og det var flertall av de som heller ville ligge bak og prøve å finne lè for vinden.
Selv gikk jeg inn i rulla etter ca. 1:20. Der vinden ikke var lå jeg i over 50km/t på flatene, og største gira fikk røynt seg.
Passerte terskel og lå på 90% når jeg lå fremme de få sekundene før jeg slapp meg ned. Kjente at motvinden bet skikkelig tak og hver føring var en kamp for å komme rundt sakterekken. Fant ut etter smålige 20 minutter at dette gikk ikke. I fjor kjørte jeg non-stop 4 timer på rulla, mens i år kjørte jeg 20 mins og beina var møre. Dette satte fart på grublingen mens jeg klamret meg fast i sekken, for det var det vi etter hvert gjorde. Ved passert 2 timer var 1-2 ryttere falt av, og ytterlige 1 til noen minutter senere.
Vi lå an til en totaltid på 05:10:00 om vi fortsatt kjøret.
Ved 2:30 var det "hele" 6 stk som kjørte rulle, og 15 stk i sekken. Da fikk jeg den bekreftelsen som jeg trengte. Beina og dagsformen var ikke så bås-elendige som jeg trodde. Det hadde rett og slett gått alt for fort, så rulla var nesten historie.

Sekken var nå mer enn strek enn sekk. Den ene kapteinen måtte sleppe seg ned og ta en drag langs sekken for å få til to jevne rekker igjen.
Det varte vell i maks 20 minutt før det ble strek og kampen for å følge med igjen.
Folk begynte å få trøtte bein, og det var folk i sekken som jeg aldri hadde drømt om skulle innom sekken i hele tatt.
Jeg lå mye på 84-86% i sekken og det var virkelig hardt å henge med. Gikk mye krefter i smårykking for å ikke lage glipe.
Mange begynte å bli ukonsentrerte av at kreftene tok slutt, så det ble gliper og mye sløsing med krefter i sekken.
Ved passert 4 timer begynte jeg å bli tom, veldig tom. Låra var innvendig og utvendig på stivnepunktet, mens leggene som jeg har slitt med i to sesongen faktisk var ganske greie. Mye mulig dette har bedret seg nå etter jeg fikk stilt inn sykkelen 100%.

På veg mot Byklebakkene som alle frykter var det helt stille i gruppen. Ingen sa et ord. Det var stille før stormen føltes det.
Allerede i bunn før vi i hele tatt hadde startet på stigningen var det en som sa takk for turen og slapp.
Vi hadde 3 stk fra 4:59-laget på hjul som ikke hadde det så bra heller, men de hang på.
Opp bakken lå vi 4 i bredden. Hovedsekkefører fikk krampe, og takket for seg. Jeg og 3-4 til var heeelt bakpå i sekken og vi kjempet ALT vi kunne for å ikke sleppe. Helt på toppen, etter langestasjon og litt lenger så måtte jeg slippe. Da var vi 3 stk som var helt i kjelleren og ufrivillig måtte se laget sakte dra i fra oss. Den følelsen er ekstremt vond etter 18 harde mil, og kan kun oppleves en gang i året for ikke ende opp som pasient på galehus.
Tapte 20 sekunder til laget ved passeringspunktet som indikerer toppen av Byklebakken.
Derfra og videre stupte pulsen. Jeg var fullstendig sluttkjørt og pulsen lå mellom 75-78%. Prøvde å ta drag for å få pulsen opp i 80% for å få en respektabel tid alikevell, og ikke tape for mye samenlignet med laget. Jeg klarte hele to føringer mot mål, de andre to gjorde resten.
Magen var vrang og jeg hadde en "gel-klump" som ikke ville nedi magesekken, så det ble noen brekninger for å prøve å få det opp siden det ikke ville ned. Hjalp ikke, og det var bare å fokusere på de evigvarende 2 milene som var igjen til mål.
Vi tok igjen 3-4 lag som holdt noe lavere fart, så vi kjørte bare forbi. Vell inne mot mål var det 3 slitne ryttere som var glade for å komme i mål.

Etter å ha sjekket resultatet i mål og komt til hektene igjen ble jeg mer og mer fornøyd. Resultatmessig og tidsmessig så var og er jeg ekstremt fornøyd alikevell med egen prestasjon. Det var så tøft å kjøre med årets fart og motvinden som den var.
Laget kom inn 9 minutter før oss, og det kom frem i etterkant at de siste to milene stort sett ble dratt inn av 1 mann.
Det er helt ekstremt hvor kjøresterk den beste i klubben er.

Nå er det bare å få hvilt og gjort klar beina til kommende ritt.



Mandag 26.05

Rolig runde før jobb for å trø ut CLST:

Tid: 1 t 4 mins
Lengde: 29,41m
Snittpuls: 65%
Makspuls: 74%
Kcal: 507
Snittfart: 27,6km/t
Toppfart: 47,5km/t

Rolig, ingen vind og flat løype.

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s sykkel logg
« #1210 : 28. mai 2014, 07:58 »
Tirsdag 27.05

Rolig runde før jobb for å trø ut CLST:

Tid: 1 t 56 mins
Lengde: 48km
Snittpuls: 61%
Makspuls: 82%
Kcal: 757
Snittfart: 24,6km/t
Toppfart: 64km/t

Rolig sykkeltur om Undheim, Bryne og Kvernaland. Ble veldig rolig siden en i følge ikke var frisk i dag, så vi tok hensyn.

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s sykkel logg
« #1211 : 30. mai 2014, 08:02 »
Torsdag 29.05

Syretilvenning og drag på mtb.

24 mins oppvarming
30 sek drag i motbakke
pause ned til 80%
30 sek spurt på flat slette med lett stigning. (En kanonspurt og gode bein)
pause ned til 80%
30 sek spurt på flat bakke med lett stigning. (Gikk noe tyngre etter 20 sek)
Rett over på 20 mins kjør i sone 3,4 og 5. (86% i snittpuls, 27,8km/t i snitt, 9,23km på kupèrte grusveger.)

Tid: 1 t 25 mins
Lengde: 30km
Snittpuls: 74%
Makspuls: 90%
Kcal: 1119
Snittfart: 23,2km/t
Toppfart: 55,9km/t

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s sykkel logg
« #1212 : 02. juni 2014, 07:32 »
Lørdag 31. mai

Tid: 2 t 32 mins
Lengde: 43,53km
Snittpuls: 67%
Makspuls: 80%
Kcal: 734 (stemmer nok ikke)
Snittfart: 17,9km/t
Toppfart: 49,5km/t

Rolig langtur med litt mer fart enn vanlig. Figgen, Kvernaland, Bryne, Njåskogen og mye stisykling, Kvernaland, Kalberg, Skogene der, Togbanen hjem igjen.

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s sykkel logg
« #1213 : 03. juni 2014, 07:26 »
Mandag 2. juni

Intervall på racer i sone 3-4.

33mins oppvarming
8 mins kjør - 85% i snittpuls.
2,5 mins rolig
8 mins kjør - 86% i snittpuls.
2,5 mins rolig
8 mins kjør - 87% i snittpuls.

Tid: 1 t 33 mins
Lengde: 40km
Snittpuls: 71%
Makspuls: 90%
Kcal: 1074
Snittfart: xkm/t
Toppfart: xkm/t

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s sykkel logg
« #1214 : 06. juni 2014, 08:20 »
Onsdag 4. juni

Huyndai Tempo Bue-Bryne

Tid: 37 mins 28 sek
Lengde: 24,7km
Snittpuls: 90%
Makspuls: 93%
Kcal: 694 inkl nedkjøringen
Snittfart: 39,55km/t
Toppfart: 60+km/t

Litt impulspåmelding fra sist uke. Kjente at jeg trengte en boost-økt i forkant av Nordsjørittet som er om 10 dager.
Har ikke kjørt temporitt på 4 år, og har aldri trent på å kjøre 2,5 mil alene raskest mulig.
Målet var å pushe optimalt hele tiden og kjenne om jeg hadde godt trøkk i beina.

Startet og fomlet litt med å få nedi klossen i pedalen. Tapte maks 2-3 sekunder, men ser at dette er noe jeg ikke var forbrett på skulle "ta tid". Fokuserte videre på å ligge lavt, kjøre raskeste veg til mål, og pushe jevnt. Tok indresvinger og la meg inntil midtlinjen i venstresvinger. Hadde planer om å starte på 86-87% siden man ofte ligger med høy watt, men lav puls i starten, så øker pulsen og watt synker når man blir varm og gradvis dehydrert. Første 5 minuttene lå jeg på 90%. Føltes ikke ut som jeg tok i for mye heller, så holdt bare jevnt trøkk. Noe stress/rittpuls var det nok. Fikk øye på han som startet 1 mins forran meg, så jeg hadde en indikasjon om jeg tapte eller tok innpå for hver langstrekk. Etter 10 mins lå jeg på 89% og den datt ned til 88% til tider. Kjente at det kostet og at sidemotvindene tok litt tak.
Mot halvkjørt ritt nærmet jeg meg han forran veldig. En liten stigning på 30-40 høydemeter og jeg tok han nesten igjen.
Kjørte han inn på sletta etterpå, og fikk girt til tunge gir og fikk opp farten på sletta. Det gikk vell maks 1-2 minutter før han kom susende forbi igjen. Nå fikk jeg virkelig se effekten med temposykkel og fuldt utstyr. Et perfekt tråkk og en sittestilling som det oste perfeksjonisme av.

Jeg tapte 50m på 400-500m, og kjempet hardt for å ikke tape mer. Jeg girte litt opp og nede for å finne riktig feeling på om jeg tråkket riktig og med nok punsh og riktig tråkkfrekvens. Våt vegbane og kaldere temperatur gjorde at skoene plutselig ble romslige, så måtte kjapt ned og kjeppe inn på strammingen over fotrista. Gjorde dette i trilleparti, så tapte ingenting her.

Videre siste 5 km lå lpulsen på 90-91% og det gjensto litt kupèrt terreng. Tenkte at nå var det tid for å ta et langdrag og virkelig kjøre meg tom. Økte pulsen til 92% og fokuserte maks for å ikke gå stiv. Nådde 93% opp siste motbakke og da tok jeg igjen 50m på tempokaren jeg hadde tatt forbi tidligere. Holdt pulsen i rød sone og kjempe virkelig for å holde tråkket oppe uten å måtte gire til lavere gir.
Kom meg over toppen og krøp sammen siste 500-600m mot mål. Ble heldigvis ikke tatt igjen av tempokaren, og jeg holdt inn.

Ligger på 93% og har 300m igjen til mål her:



Fornøyd med egen innsats. Snittpuls på 90% tyder på bra trøkk hele tiden. I ettertid ser jeg at jeg ble nr 26 av ca. 90 detalgere i klassen med vanlige sykler. Tempoklassen hadde egen resultatliste, og etter rittet forsto jeg hvorfor.

Når jeg ser på resultatlisten så var det folk som slo meg som jeg har slått på alle ritt siste 3-4 år.
Dette tyder nok på at de er bedre temporyttere en meg. Ser at jeg har litt igjen på utstyret med høyere profil på felgene, bedre sittestilling og kanskje jeg skal droppe gopro kameraet neste gang? Sekundene er små som skiller litt høyere plassering, men slik er det for alle.
Så lenge pulsen lå over terskel så var det ikke mer å gi, men blir ikke bekymret av den grunn.
Liker best ritt som er noe lenger, og hvor man ikke må dra alt selv.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!