Skrevet av Emne: NeDD`s sykkel logg  (Lest 219184 ganger)

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s oppkjøring til sykkelsesongen 2012!
« #795 : 16. april 2012, 08:23 »
Søndag 15. april

På sparket kveldstur i går etter ferdigstilling av kjøkkenet :-)

Rolig tur med jevn fart opp enkelte bakker. Derfor noe høyere puls enn planlagt.
2 uker til første ritt, så nå må hode virkelig skrus på!

Tid: 2 t 23 mins
Km: 60,2km
Snittpuls: 70%
Makspuls: 89%
Kcal: 1774
Gjennomsnittsfart: 25,3km/t
Toppfart: 58,4km/t

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s oppkjøring til sykkelsesongen 2012!
« #796 : 18. april 2012, 09:45 »
Onsdag 18 april

Tid: 1 t 50 mins
Km: 30,1m
Snittpuls: 71%
Makspuls: 82%
Kcal: 1400
Gjennomsnittsfart: 16,8km/t
Toppfart: 42,5km/t

Rolig sykling i Njåskogen. Tok 2 runder i langløypen før jeg tok inn på stiene.
Holder bedre fokus da på å få god flyt. Litt uoppmerksom til tider, og noen overaskende røtter gjorde at det ble noen fall. Knekt flaskeholder IGJEN, ellers like hel...





Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: NeDD`s oppkjøring til sykkelsesongen 2012!
« #797 : 18. april 2012, 19:51 »
Du har vel utviklet en god fallteknikk etterhvert også. Har ikke tryna siden jeg var tenåring (20+ år siden...), så det spørs om det går like bra om jeg skulle stupe... Godt at ikke mer gikk fløyten enn flaskeholderen da Smiley

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s oppkjøring til sykkelsesongen 2012!
« #798 : 20. april 2012, 07:56 »
Du har vel utviklet en god fallteknikk etterhvert også. Har ikke tryna siden jeg var tenåring (20+ år siden...), så det spørs om det går like bra om jeg skulle stupe... Godt at ikke mer gikk fløyten enn flaskeholderen da Smiley
Ja det har blitt en del fall i år, merkelig nok Wink
Klarer å space´e meg ut med noen skiver, så mener det skal gå bra med den alikevell.

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s oppkjøring til sykkelsesongen 2012!
« #799 : 23. april 2012, 07:51 »
Torsdag 19 april

Tid: 1 t 52 mins
Km: 45,4m
Snittpuls: 76%
Makspuls: 92%
Kcal: 1620
Gjennomsnittsfart: 24,4km/t
Toppfart: 65,6km/t

Intervall, bakkedrag, hardkjør.... Over to mil med kuling gjorde at alt ble tungt.
Var ikke lettere at han jeg syklet med gruset meg opp bakkene, så måtte jeg hente inn etter vert drag. Mye bra motivasjon når man har noe å hevde seg opp mot.

Håper å få til et par turer også denne uken. Ritt til helgen. Smiley

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s oppkjøring til sykkelsesongen 2012!
« #800 : 25. april 2012, 08:03 »
Tirsdag 24. april

Tid: 2 t 4 mins
Km: 48km
Snittpuls: 72%
Makspuls: 91%
Kcal: 1646
Gjennomsnittsfart: 25-26km/t
Toppfart: 60+km/t

Intervall rundt Ravndal. 8 mins, 3 mins pause x 4 på terskel.
Kjenner det greit i bla. setemuskelaturen i dag.
Ting fungerer, men ble litt raskt tom i leggene i går. Lårene holdt greit.

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s oppkjøring til sykkelsesongen 2012!
« #801 : 26. april 2012, 11:09 »
Torsdag 26. april

Rolig morgensykling til jobb.

Tid: 52 mins
Km: 21km
Snittpuls: 64%
Makspuls: 71%
Kcal: 559
Gjennomsnittsfart: 24,2km/t
Toppfart: 46,6km/t

Mtb i dag. Herlig med raske hjul på rittsykkelen.
Speedoet streiket etter å ha syklet gjennom en singellass som hadde falt av en tilhenger.
En stein slo løs speedo magneten, så fikk ikke fart og lengde registrering etter dette.

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s oppkjøring til sykkelsesongen 2012!
« #802 : 30. april 2012, 13:07 »
Spinnsprinten 29.04

Tid: 1 t 28 mins
Km: 55km
Snittpuls: 89%
Makspuls: 96%
Kcal: 1510
Gjennomsnittsfart: 37,32km/t
Toppfart: 81,7km/t

Ut fra start:



Var seedet til pulje 2. Egentlig pulje 1, men fikk flyttet over grunnet sykkelformen min som ikke hører hjemme der.
Flere har valgt å sykle som lag, så da kjørte mange av de beste i pulje 1 og 2 med klubblaget deres.
Håpte at formen skulle holde til å kanskje holde pulje to til mål, noe som ikke gikk helt.

Ut fra start gikk alt som planlagt. Samme plan som i fjor med å sitte billig til Undheim.
Denne første milen sykler alltid hele pulja samlet, og noen ivrige ligger først for å sette standaren.
Merket at nivået var dårligere enn i fjor, da farten var noe lavere og passet meg egentlig veldig bra.
Lå på 91-93% av makspuls stort sett opp mot Undheim.

Her er vi på Undheim. Gule gliset i midten....


Herfra til Karlsbu er plassen det alltid blir avgjort.
Usikker på hvor langt strekket er, men mellom 5 og 10km. Føles som 3 mil, ettersom det er en lang og hard oppoverbakke, viderefulgt med en vondt flate hvor beina alltid har høyt melkesyre nivå, og det er kampen om å henge med.
Puljen ble delt i minst tre grupper. Stor gruppe først, en gruppe på ca. 10 stk som nummer 2, og jeg i pulje 3. Hva som var bak meg vet jeg ikke. Lå på 95-96% og hadde nok med å holde fin rytme på beina. Alt annet var uinterressant utenom å prøve å holde følge.
Når vi kom opp på flata var vi 6 stk som "ga litt hver", men samarbeidet ikke for å få til noe rytme som kunne kjørte inn de i gruppa forran oss. Ble før Karlsbu hentet inn av gruppa bak oss, og vi kjørte en rulle bestående av ca. 20 ryttere.

Dette dannet grunnlaget for hvordan resten av rittet ble tenkte jeg. Vi fikk god fart mot Varhaug og rulla fungerte bra. Fikk lagt meg som nummer to i nedoverbakkene og fikk spart mye krefter på å rulle langt inn på slettene før vi ble kjørt inn.

Ved passering av Varhaug kom det noe motvind i mot, og jeg begynte å bli tom. Veldig tom.
Hver gang jeg skulle rulle frem måtte jeg gi 2-3 sykkellengder, noe som var veldig hardt når jeg måtte ta igjen dette før jeg kunne legge meg til sides. Kommentarer som "NÅ MÅ DU TETTE LUKA" kom igjen og igjen.
Enkelte var heldige med at de rullerte frem over bakketopper, mens andre måtte kjempe uten noe fremdrift opp hver enkelt. Følte meg litt som svarteper her ja.

På dette tidspunktet var jeg mer eller mindre HELT ferdig. La meg på halen og hadde null å bidra med.
Det gikk for fort i forhold hva jeg var i stand til å kunne kjøre. Pulsen datt og beina og ikke minst rumpa ble stivere og mer stokkete. Pulsen sank til 88-89%, og ville ikke høyere. Beina streiket om jeg prøvde å presse mer. Kom oss tilbake til Undheim igjen, og da viser bilde hvor jeg befant meg i feltet:

Undheim:


Videre herfra klarte jeg å holde halen, om ikke èn sykkellengde bak rulla.
Ikke mange kilometerne igjen til mål her. Vil tippe 6-7 km. Noen gode utførkjøringer gjorde at jeg klarte å hente inn igjen det jeg tapte på flatene. Hadde skikkelig syre på dette tidspunktet husker jeg.

Kom nedover mot Fotlandsfossen, og tok en krapp høyresving. Lå bakerst, men hadde bevisst laget meg en luket til dem. Skøyt fart gjennom svingen slik at jeg fik god fart inn i bakken for å spare mest mulig krefter og rulle lengst mulig i "medvinden".
Opp bakken ble det tråkket på, og i det det begynner å flate ute, reiste alle seg for å beholde tråkket.
Jeg satte meg igjen etter 2 sekund.
Da fikk jeg vell det som heter stokk stive bein, og farten datt 8-10km/t. Var funstendig stiv. Og tom.
De andre fikk 50m på meg på noen sekunder. Helt sykt så det stoppet opp. Litt psykisk vondt å se dem danse avgårde mens jeg hadde møtt veggen. Ca. 2 km igjen til mål.

Herfra til mål var det kampen om å ikke tape for mye i forhold til resultatlista.
På oppløpsida husker jeg at jeg klarte hele 16km/t. Smiley

IKKE MEG, men gruppa mi på veg til mål. 2 stk skilte seg ut i spurten, resten er i bakgrunnen:


Her kommer jeg... Nei det var visst en motorsykkel, bak ant siste mann. Aner en rød strek på det gule lynet lengre bak:


Jepp, her kom jeg. 47 sekunder etter de andre:



Konklusjonen er at det er vanvittig hardt og være mindre trent enn de du sykler med! Smiley
Blir nok en hard sesong i år... 1-2 uker til innflytting. Da blir det mer sykling!


Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: NeDD`s sykkelsesong er i gang!
« #803 : 14. mai 2012, 14:37 »
"Konklusjonen er at det er vanvittig hardt og være mindre trent enn de du sykler med!"

Hehe, velkommen til min verden  Grin Kommentarer som "Nå må du tette luka" er på en måte forståelig i kampens hete, men ikke særlig konstruktive. Hva med å heller komme med litt positive "stå på"-kommentarer? I din pulje regner jeg med at de fleste vet godt hvordan man kjører rulle, og når noen begynner å slite, må det da være bedre å prøve å hjelpe dem? Det er jaggu tungt nok å tette igjen som det er Wink

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s sykkelsesong er i gang!
« #804 : 15. mai 2012, 10:52 »
Flyttet inn onsdag sist uke, og i går kveld fikk også sykkelen skifte bosted.

Dermed ble det sykkel til jobb idag.
Første økt siden Spinnsprinten var det også.. hehe.

Tid: 1 t 56 mins
Km: Uvisst.
Snittpuls: 65%
Makspuls: 79%
Kcal: 1098
Gjennomsnittsfart: Uvisst, men sikkert ikke mye Smiley
Toppfart: 60+km/t, ned Fjermestad


Du vet det er en stund siden du har vært på MTB når pulsklokka ikke husker igjen speed- og kadenssensoren.....

Til helgen er det Garborgriket rundt, så skal kjøre litt bakkeintervaller på veg hjem i dag for å fiske frem noe power. Veldig usikker på hvordan det skal gå på lørdag.
Overlevde puljerittet for 3 helger siden, men Garborg er 2,7 mil lengre og mer mann mot mann.

Denne sesongen blir mer trivselssesong. Ikke "på liv og død" for å komme høyt opp på resultatslista som kanskje tidligere år.
Ser at rittene kommer kjapt, og det er for sent å heve seg mye, ettersom grunnlaget siste månedene ikke har vært bra grunnet husbygging.
Kommer uansett til å kjøre to harde økter i uken frem mot Nordsjørittet for å løfte meg så mye jeg kan!

Utlogget 20LEGEND

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 334
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 334

Sv: NeDD`s sykkelsesong er i gang!
« #805 : 15. mai 2012, 11:35 »
Her må jeg følge med. Bra økter! Skal du sykle nordsjørittet?
Alder: 19 år
Vekt: 73-76 kg
Høyde: 185 cm

Hobbymosjonist.

Treningslogg

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s sykkelsesong er i gang!
« #806 : 15. mai 2012, 14:22 »
Her må jeg følge med. Bra økter! Skal du sykle nordsjørittet?
Hei

Jepp, kjekt å være med på ritt. Smiley

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s sykkelsesong er i gang!
« #807 : 16. mai 2012, 08:34 »
Tirsdag 15. mai.

Intervall på veg hjem fra jobb:

Oppvarming på 75%: 11:25.
Drag på 80-83% for å få i gang kroppen, samt nedroing: 07:10

Første bakkekjøring: 5:50
Ned igjen: 2:03
Andre bakkekjøring: 5:58
Ned igjen: 2:01
Tredje bakkekjøring: 5:56
Ned igjen: 2:00
Fjerde bakkekjøring: 5:16
20 mins rolig sykling hjem.

Holdt igjen på 84-87% på de tre første dragene.
Det siste draget lå jeg på 88% (terskel) hele bakken, og avsluttet med 90-93% mot toppen.

Tid: 1 t 8 mins
Snittpuls: 78%
Makspuls: 93%
Kcal: 1025

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s sykkelsesong er i gang!
« #808 : 21. mai 2012, 10:42 »
Garborgriket rundt 21.05

Tid: 2 t 46 mins
Km: 82km
Snittpuls: 87%
Makspuls: 96%
Kcal: 3019
Gjennomsnittsfart: 29,58km/t
Toppfart: Uvisst!km/t


Var veldig klar for ritt i dag. Garborgriket rundt har for meg alltid vært rittet jeg har vært i slag, og følt meg bra. Startet i pulje to, første pulje bak eliten som starter først.
Fikk varmet bra opp og det ble 15-20 mins stillestående i kø før start. Nytt av året var at det var nettotiden som gjalt, så det var best å starte langt fremme for ikke å "ta igjen" sekundene fra starten til man passerer startstreken. Da kan man heller ikke starte sist og ta igjen teten og vinne på tid, selv om man ikke kommer først.

Ut fra start gikk det veldig fort. Jeg fikk plassert pulsen jevnt på 94% og det kostet å holde følge.
Ut av Bryne og oppover mot Melsvatnet var det ingen som hadde planer om å la være å dra.
Her ble det kjørt kraftig av Team TOSK og Bryne CK. Godt jeg satt gjemt som en annen kaptein og fikk alt dragsugeffekt jeg klarte, for dette var hardt.

Ved melsvatnet var jeg rimelig stiv og småkokt. Det var en hard start, og jeg innså da at det var bare å prøve å finne en akseptabel matchfart, for å få roet pulsen.

Melsvatnet, endelig en liten pauseplass/flaskehals gjennom en grind:


Videre herfra ble det slik at jeg akkurat ikke klarte å henge meg på en stor pulje. Hvor langt fremfor de teten var klarte jeg ikke se. Men jeg måtte slippe og ble raskt innhentet av en gruppe rett bak.
Gjennom det tekniske partiet ved Sælandsskogen klarte jeg kjøre meg delvis inn igjen i den store gruppa igjen, osm når bare var en lang strek. Denne slo flere sprekker ut av skogen og det ble kamp om å posisjonere seg. Vi ble vell 6-7 stk videre herfra.
Ny pause med flaskehalsen på Litla Undheim, når man skal over en bro. Nå var "oppvarmingen" over, og de tunge bakkene var i vente.

Opp Knudaheiå og mot Sikvaland lå jeg i et bra felt, eller jeg hadde godt med krefter i bakkene og vi kjørte bra. Mot toppen av det høyeste punktet ble det kjørt på siden det flater ut, og da var det kjekt å ligge først de siste 200m, vertfall når det står kameramann Wink

Sikvaland:


Jepp, ganske fornøyd med at det viste på bildet  Grin


Videre fra toppen her og nedover mot Ålgård ble jeg liggende først.
Kjenner svingene her ganske bra etter hvert, så bremsene ble ikke akkurat utslitt.
Fordelen med å ligge fremst nedover når man ikke trør, er at man triller til man blir kjørt inn + man trenger ikke bruke krefter før man skal rulle frem på rulla igjen.

Videre gikk vegen gjennom Ålgård og det ble flaskeskiftet med samboeren som langer.

Utrolig fornøyd med ny flaske, ettersom jeg hadde drukke 1,5 flaske på 4 mil.
Til og med opparbeidet en luke på mr. Goa. Cool


Langs togbanen og ned mot Kalberg ble det tungt. Klokka begynte å gå, og lårene begynte å bli tunge.
Opp ved motorkrossbanen kjørte jeg meg nesten tom for å holde følge, og det var knall hardt å følge gruppa til Kvernaland. Kjente at høyre lån begynte å småsparke litt, og jeg tok hintet. Noe var på gang. Videre herfra og opp morderbakken ved Fjermestad sprakk jeg. Kjempesprekk!
Beina ble stokk stive, rytterne forsvant og jeg haddet det vondt.

Litt typisk at en papprazi måtte stå akkurat her. Tidenes SYRETRYNE


Vi tre + en kar til kjørte ilag mot Lye. Ved siste kneika måtte jeg slippe. Klarte ikke tette luka til nr to, og nr fire tettet luka uten jeg klarte å henge på. Ble da frakjørt og i tillegg kom teten fra pulje 3 og dro rett ifra meg opp bakken mot Vindmølla.

Nedover bakkene var det nesten hode under styret for å trille bra.
Ved bunden av bakken var det to mil igjen, og nå var det bare å kjøre hva jeg orket for ikke å tape for mye tid. Kampen om minuttene og resultatlisten var virkelig i tankene så det var bare å pushe.
Lå på 82-83% og hadde fortsatt syre i massevis etter de harde bakkene som nettopp var passert.
Ble innkjørt av en ny gruppe som jeg fikk heng bort til Njåskogen. Måtte slippe også disse når det kom en bakke i start av skogen. Hadde tunge bein og pulsen ville ikke over 84% selv om det kicket av å ligge på hjul og presse på.

Ble alene til Kvernaland og fikk se 10km skiltet.
Nå var det bare rundt Frøylandsvatnet igjen, så jeg klarte å holde pulsen på 84% herfra.
Fant et godt tråkk og holdt 29,2km/t i snitt mot mål, i følge klokka siste milen.
Ved Klepp St. kom det en gruppe og kjørte rett forbi meg. Håpte på litt drahjelp, men var stokk stiv og klarte ikke høyne farten for å følge. Ble ensomt mot mål, men fikk sett at jeg ble alene inn i Bryne sentrum, og vant spurten enkelt mot meg selv Smiley Klarte å stå 20-30m før beina var som gelè og jeg endte opp på setet igjen.

Målfoto:


Tid: 2,46,20.


Veldig fornøyd med egen tid. Tidsmessig så gjorde jeg et bra ritt i forhold til siste 3-4 måneders trening.

Hadde ikke speedo på turen ettersom sensoren nok er tom for strøm(?) Polar speedsensor.
Skal innom Spinn-sykkelshop og få gang på den til Nordsjørittet som er om 3 uker! Smiley

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s sykkelsesong er i gang!
« #809 : 22. mai 2012, 07:28 »
Tirsdag 22.05

Veldig rolig sykling til jobb. Skal kjøre intervall hjem igjen, så måtte ikke røyne noe.

Tid: 48 mins
Km: x-km
Snittpuls: 59%
Makspuls: 65%
Kcal: 399
Gjennomsnittsfart: x-km/t
Toppfart: x-km/t

Skal prøve å rekke å fikse speedsensoren i kveld. Nytt batteri til 25kr, i steden for ny sensor til 449,-!


Edit:
Ble bakkedrag på veg hjem:


Tid: 1t 5 mins
Km: x-km
Snittpuls: 76%
Makspuls: 93%
Kcal: 949
Gjennomsnittsfart: x-km/t
Toppfart: x-km/t

Økta:
- 10,20 mins rolig oppvarming.
- 2,35 drag opp mot 83%.
- 4 mins nedtrapping.
- 5,21 første bakkedrag. 10`gir.
- 2,04 ned igjen.
- 5,34 andre bakkedrag. 8`gir.
- 1,56 ned igjen.
- 5,33 tredje bakkedrag. 8`gir.
- 1,52 ned igjen.
- 4,54 fjerde bakkedrag. 8`gir
- 21,25 rolig avslutning og hjem.

Samme som sist at jeg starter i litt tungt gir og kjører roligere frekvens.
Husket ikke giret fra sist gang, derfor jeg bommet på ny.
Første tre dragene er ca. like tunge og på terskel.
Siste drag blir kjørt på terskel, og halve bakken over terskel.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!