Skrevet av Emne: Bakkekamp og knær  (Lest 2725 ganger)

Utlogget Addey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 178
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 178

Bakkekamp og knær
« : 11. februar 2004, 13:35 »
Jeg har et kne (bare det høyre heldigvis) som ikke er helt i form, og stadig vekk plager meg ved å si veldig høylytt ifra om at det er tilstede... (les: får vondt til tider). Jeg har vært hos lege og fysioterapeut, men nevneverdig bedre blir det ikke... Problemet mitt er dette: hvis jeg holder på lenge med bakkekamp, så gjør kneet så vondt at jeg ikke kan trene på et par dager. Oppreist går det bra (antar det er det at kneet stadig er bøyd max på bakken), og dette var hovedgrunnen til at jeg ikke kunne fortsette med bjj da jeg prøvde dette et par ganger i fjor høst.

Så derfor: Noen ideer? Lignende erfaringer? (helst med lykkelig slutt selvfølgelig) Ting jeg kan gjøre? Folk jeg bør se? (bortsett fra lege og fysioterapeut, som sagt så har ikke det hjulpet enda...)

Utlogget Thomas Hytten

  • Treningsforum Crew
  • Moderator Team
  • *****
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 110

  • Train hard, fight easy
Re:Bakkekamp og knær
« #1 : 11. februar 2004, 14:53 »
hva slags knebeskyttelse bruker du?
jeg var selv plaget med knærne en lang periode, brukte vanlige vulkan termo knebeskyttere. Etter noen år med bakkekamp har de derimot blitt så bra at jeg ikke lenger er tvunget til å bruke slike.

Det finnes også knebeskyttere med spiler, det er flere jeg kjenner som har måtte bruke det siden de har skadet korsbånd eller lignende av forskjellige årsaker, det virker som det går helt greit selv om det sikkert er noen bevegelser eller låsegrep de vil ha problemer med, men de får i hvertfall kjørt bakkekamp.

Utlogget Addey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 178
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 178

Re:Bakkekamp og knær
« #2 : 12. februar 2004, 09:41 »
Husker ikke hva slags merke det er, men det er den vanlige, blå typen... Ulempen med denne er at den satt veldig fint da den var ny, men det gikk ikke lange tiden før den var så slapp at den ikke ble sittende rundt kneet... Størrelsen mindre ble for liten, den stoppet omtrent all blodsirkulasjon... Har brukt den ganske mye, men gadd ikke å skaffe meg ny etter at den ble så slarkete. Og siden jeg nå ikke kjører så mye bakkekamp som på bjj så har jeg ikke hatt det store behovet heller. Inntil jeg nå fant ut at jeg faktisk kunne tenke meg å stikke innom der av og til Smiley

Utlogget ChOleB

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Re:Bakkekamp og knær
« #3 : 12. februar 2004, 20:39 »
Jeg bruker noen tykke gode Adidas knebeskyttere når jeg kjører grappling. Har hatt mye vondt i knær før jeg kjøpte de. Kjøpte de på Torshov sport, fikk råd fra Jon Olav. De er veldig gode.
 

Utlogget agandhjin

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 130
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 130

  • Eating u alive
Re:Bakkekamp og knær
« #4 : 13. februar 2004, 01:04 »
Jeg har ikke noe problemer med knær. Burde jeg begynne å bruke de nå for å forhindre skade i fremtiden?

Utlogget Thomas Hytten

  • Treningsforum Crew
  • Moderator Team
  • *****
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 110

  • Train hard, fight easy
Re:Bakkekamp og knær
« #5 : 13. februar 2004, 09:03 »
Om du ikke har tegn til smerter i knærne når du ruller, er det greiest å gå uten.
Jeg var tvunget til å bruke dem tidligere, men nå som jeg slipper er jeg glad for det. Beskytterene blir klamme og ekle å ha på seg i lengden og uten vil du automatisk lære å ta hensyn til knærne når du ruller.

Utlogget Powerpack

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 345
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 345

Re:Bakkekamp og knær
« #6 : 13. februar 2004, 16:00 »
Jeg har ikke noe problemer med knær. Burde jeg begynne å bruke de nå for å forhindre skade i fremtiden?

Har drevet mye med aktiv sport, og nå Bjj! IKKE begynn å bruk knebeskyttere før det gjør vondt! Dette kan fremprovosere skade! Hvis kneet ditt blir vant til den støtten fra knebeskyttere, blir det også svakere!
Uten mat og drikke, duger helten ikke...

104 kg 187 cm

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!