Skrevet av Emne: Beste talent.. hva syntes dere??  (Lest 11550 ganger)

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Re:Beste talent.. hva syntes dere??
« #15 : 12. februar 2004, 21:35 »
Det er tross alt disse som skal promotere styrkeløft norge utenlands, så vi må sørge for at disse får alle forhold lagt til rette for å nå Internasjonale medaljer. Hvis vi skal fly rundt å mistenke alle som gjør det bedre enn oss selv tror jeg disse talentene og forbildene forsvinner fort. Av 10 som begynner med, og satser skikkelig, på styrkeløft slår i alle fall 7 meg. Hadde jo vært gøy å testet men jeg er rimelig sikker på dette,men det betyr ikke at noen av dem jukser. Håper vi kan gi supertalentene våre den støtte de trenger for å ville satse på dette. Er ingen penger i denne sporten,så å måtte tåle mistillit kan være nok til at de finner andre ting å drive med  Angry
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Charro

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 205
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

Re:Beste talent.. hva syntes dere??
« #16 : 12. februar 2004, 23:05 »
Det er tross alt disse som skal promotere styrkeløft norge utenlands, så vi må sørge for at disse får alle forhold lagt til rette for å nå Internasjonale medaljer. Hvis vi skal fly rundt å mistenke alle som gjør det bedre enn oss selv tror jeg disse talentene og forbildene forsvinner fort. Av 10 som begynner med, og satser skikkelig, på styrkeløft slår i alle fall 7 meg. Hadde jo vært gøy å testet men jeg er rimelig sikker på dette,men det betyr ikke at noen av dem jukser. Håper vi kan gi supertalentene våre den støtte de trenger for å ville satse på dette. Er ingen penger i denne sporten,så å måtte tåle mistillit kan være nok til at de finner andre ting å drive med  Angry

Fra min side kommer det en presisering her. Det eneste jeg måtte stille meg tvilende til, er om Thomas Tveit har greid 200 kg i knebøy uten NOE trening. Og HVIS det stemmer, så bøyer jeg meg i støvet og blir liggende en stund.

Men denne vesle skepsisen fra min side er et sidepoeng og et flisespikkeri - ja, jeg vet det. Det virkelige poenget er at fyren er sterk og kan gjøre det stort. Lykke til!

Utlogget JSE

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 255
  • Honnør: 351
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 255

  • Sett deg ikke urealistiske mål, tren sikkert!
Re:Beste talent.. hva syntes dere??
« #17 : 12. februar 2004, 23:49 »
Thomas har trent knebøy. Prøvde det for første gang for to år siden. Det jeg sa er at han har trent det i en mindre grad.......

Konkurrerende utøver i Styrkeløft for Ganddal AK

Knebøy: 315,0kg
Benkpress: 222,5kg
Markløft: 290,0kg

Beste total: 817,5kg

Treningslogg
Løfterprofil

www.ganddalak.no

Utlogget Julenisse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 824
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 824

  • lei nå.
Re:Beste talent.. hva syntes dere??
« #18 : 13. februar 2004, 00:28 »
hmm, er dette så impomerende da??
Gikk en tur i skogen, hørte skogens ro, ko , ko , ko.

Utlogget JSE

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 255
  • Honnør: 351
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 255

  • Sett deg ikke urealistiske mål, tren sikkert!
Re:Beste talent.. hva syntes dere??
« #19 : 13. februar 2004, 00:43 »
Jeg ga bare resultater av Thomas til noen som ønsket dem, og synes i alle fall selv at Thomas imponerer stort!

Konkurrerende utøver i Styrkeløft for Ganddal AK

Knebøy: 315,0kg
Benkpress: 222,5kg
Markløft: 290,0kg

Beste total: 817,5kg

Treningslogg
Løfterprofil

www.ganddalak.no

Utlogget seileren

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 58
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 58

Re:Beste talent.. hva syntes dere??
« #20 : 13. februar 2004, 18:51 »
hans petter tok 500 kg i benk andre gang han prøvde..... herregud, ingen tar 150 kg første gang når de går i 9 ende! UMULIG!!!!! Grin
ha et mål ved treninga de! ikke tren for å tren, vit hvorfor og hvordan du vil trene! (Y)

Bold

  • Gjest
Re:Beste talent.. hva syntes dere??
« #21 : 13. februar 2004, 19:53 »
Min mening er at de beste talentene er de som presterer best over mange år og blir best som senior. Utøvere som ikke engang har deltatt på stevner er uten interesse. Det hjelper ikke å ha talent hvis man ikke utnytter det. Få deres "talenter" til å delta på stevner og bevise det, eller hold kjeft om hvor gode de er/kunne blitt. Det er resultatene som teller.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Re:Beste talent.. hva syntes dere??
« #22 : 13. februar 2004, 20:18 »
Henrik Framnes drev med spydkast,dette forklarer nok mye om styrken hans i benkpress. Han var bedre enn Andreas Thorkildsen,men kuttet ut på grunn av knærene.
Aktiviteten: At du som har vært med så lenge og sett så mye rart,hvorfor i alle dager tviler du på at en 15 åring kan benke 125 kg første gang??? Skjønner ikke hvorfor du skal betvile dette.



Det er nettopp derfor jeg kan si det.  Ingen, INGEN 15 åring kan ta 125 kg  i benkpress uten å ha prøvd det før.  Klin hakke umulig!  
Benkpress er en veldig teknisk øvelse, imotsetning til markløft, der man kan dra mye uten særlig teknikk.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Mesterinne

  • Gjest
Re:Beste talent.. hva syntes dere??
« #23 : 13. februar 2004, 22:08 »
Min mening er at de beste talentene er de som presterer best over mange år og blir best som senior. Utøvere som ikke engang har deltatt på stevner er uten interesse. Det hjelper ikke å ha talent hvis man ikke utnytter det. Få deres "talenter" til å delta på stevner og bevise det, eller hold kjeft om hvor gode de er/kunne blitt. Det er resultatene som teller.

Veldig enig :step:

Utlogget Charro

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 205
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

Re:Beste talent.. hva syntes dere??
« #24 : 13. februar 2004, 23:33 »
Min mening er at de beste talentene er de som presterer best over mange år og blir best som senior. Utøvere som ikke engang har deltatt på stevner er uten interesse. Det hjelper ikke å ha talent hvis man ikke utnytter det. Få deres "talenter" til å delta på stevner og bevise det, eller hold kjeft om hvor gode de er/kunne blitt. Det er resultatene som teller.

Solid av Bold - som vanlig.

Utlogget kalvbeint

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Re:Beste talent.. hva syntes dere??
« #25 : 15. februar 2004, 22:17 »
haha, 125 utrent, første løft, som 15-åring... :rofl:
(Folk er godtroende...)

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Re:Beste talent.. hva syntes dere??
« #26 : 15. februar 2004, 22:29 »
Du er ikke utrent når du driver med spyd. Men dette var første benk løftet hans. Jeg trener samme sted som Henrik,og vet at han har en utrolig styrke. Selvfølgelig har han løftet 125 kg første gang,tviler ikke ett sekund på det. Han har ikke hatt mye systemtisk trening og det går i rykk og napp hele tiden for hans del. Allikevel har han uten trøye 170 kg i benk,burde vært 200 kg men det er nå så.

Ellers er det bare å si seg enig i Bold! Bra du holder oss litt på matta,Bold. Har en tendens til å skjei ut.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Raggis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 926

Re:Beste talent.. hva syntes dere??
« #27 : 16. februar 2004, 08:38 »
Jeg vet ikke hva Henrik gjorde når prøvde benk første gangen, men at han er ett talent er nok sikkert. Hadde han trent skikkelig tror jeg han kunne ha nådd langt.

Det første styrkeløft stevnet jeg mener han var med på var 27.01.2001 i Sande. Da hadde han vel trent styrkeløft under ett 1/2 år. Og gjorde da uten utstyr: 130kg i bøy, 145kg i benk og 220 i mark. Er vel ikke så mange som gjør 145kg ibenk  på stevne med 1/2år trening, så man må vel få lov til å kalle han ett talent? http://www.sandekk.com/stevneres/res.krets.27-1-01.htm

Var også med på første junior NM litt over ett år etter han startet. http://atleten.org/dak/nyheter/bryting/2001/ble_mester_i_feil_idrett.htm
Styrkeløfter som for tiden pleier skader
Stevnepers:
Bøy:250kg Benk:180kg Mark:240kg - Total:662,5kg
Raw:
Bøy:3x200kg Benk:150kg Mark:3x230kg

Utlogget mamma

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 323
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 323

Re:Beste talent.. hva syntes dere??
« #28 : 16. februar 2004, 08:51 »
La oss endelig se hvor mange talenter vi kan skremme bort fra styrkeløftsporten ved å "dissekere" prestasjonene deres med kritiske kommentarer her Angry


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Verdensmester 2006

Utlogget Julenisse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 824
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 824

  • lei nå.
Re:Beste talent.. hva syntes dere??
« #29 : 16. februar 2004, 11:55 »
Min mening er at de beste talentene er de som presterer best over mange år og blir best som senior. Utøvere som ikke engang har deltatt på stevner er uten interesse. Det hjelper ikke å ha talent hvis man ikke utnytter det. Få deres "talenter" til å delta på stevner og bevise det, eller hold kjeft om hvor gode de er/kunne blitt. Det er resultatene som teller.

enig der og grunnen til at noen aldri stiller, er vel at det står  skrevet anabole steroider  med stor skrift i pannen  på de! Ha en fin dag! Shocked
Gikk en tur i skogen, hørte skogens ro, ko , ko , ko.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!