Skrevet av Emne: Hvordan få vekk manboobs?  (Lest 11510 ganger)

Utlogget Orbit

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Hvordan få vekk manboobs?
« : 24. oktober 2008, 15:57 »
Har gått litt opp og ned vektmessig i løpet av årenes gang (er nå 22). Er 193 cm høy og veier rett under 100kg. Eg e naturlig stor (tenker ikke feit, men gir litt falskt inntrykk av at jeg er veltrent så lenge T-skjorta er på Wink.
Har endelig begynt å trene regelmessig 3 ganger i uken sammen med en kamerat og har aldri trivdes med trening som nå! Vi går på boxing 1-2 ganger i uken og 2-3 ganger styrke utenom.

Tilbake til spørsmålet. Ettersom mye av fettet hos meg har lagt seg i brystområdet har jeg fått litt manboobs. Det skal jeg IKKE ha noe av, så eg trenge tips om hva er best å trene for å stramme brystkassen?

Er benk - skråbenk - pushups og slikt veien å gå?  Har hørt noen si at jeg kan få MER pupper av det. Har veldig lyst å gjøre det riktig.

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Hvordan få vekk manboobs?
« #1 : 24. oktober 2008, 15:58 »
Punktforbrenning går ikke, hvertfall i enormt liten grad. Tren kardio, spis mindre. Hvor fettet legger seg er veldig genetisk bestemt.

Utlogget Rocky-Balboa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 548
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 548

Sv: Hvordan få vekk manboobs?
« #2 : 24. oktober 2008, 16:00 »
Får vel muskler rett i øvre del av puppene av benkpress (ikke helt sikker), å det er jo bare tøft,  flatt bryst er jo ikke tøft (H) Wink
Bildelogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=103777.msg1572196;topicseen#new

The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow

Utlogget giljarh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 296
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 296

  • ^^
Sv: Hvordan få vekk manboobs?
« #3 : 24. oktober 2008, 16:06 »
kjør på med brystøvelser.... forbrenn så vil det stramme seg opp etterhvert! er vel ikke så farlig om de forblir like stor eller kanskje noen millimeter større så lenge de faste og muskeløse? da ser det jo bare bra ut?? ikke spis mindre.. spis riktig^^!!!!

Utlogget Orbit

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Hvordan få vekk manboobs?
« #4 : 24. oktober 2008, 16:17 »
Det va noen kjappe svar!  Takk takk!   Tror jeg bare fortsetter med boxing for kondisjon og utholdenhet og så trene styrke utenom.  Men ja, eg må nok tenke mer på kostholdet. Det går ikke mye i junkfood. Er som regel sunn, grunnen til overvekt er at jeg har alltid spist mye og trent lite.   Så i første omgang skal jeg prøve å ikke ta den ekstra porsjonen med mat og holde treningstempoet oppe.   

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hvordan få vekk manboobs?
« #5 : 24. oktober 2008, 16:18 »
Hvor gammel er du? hvis dette er et resultat av pubertet og postpubertet (til 20 år feks) så kan det være lurt å gå til legen og få en vurdering på fjerning hvis de er store nok.

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Hvordan få vekk manboobs?
« #6 : 24. oktober 2008, 16:21 »
Får vel muskler rett i øvre del av puppene av benkpress (ikke helt sikker), å det er jo bare tøft,  flatt bryst er jo ikke tøft (H) Wink

Kan du forklare meg hvordan du har tenkt å trene øvre del av puppene?



Utlogget Rocky-Balboa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 548
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 548

Sv: Hvordan få vekk manboobs?
« #7 : 24. oktober 2008, 19:55 »
Nei Cheesy

Kameraten min sa at fysioterapeuten hans hadde sagt at du fikk muskler i øvre del av greiene under benkpress trening. Men kan aldri stole på hva kameraten min sier da Cheesy
Bildelogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=103777.msg1572196;topicseen#new

The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Hvordan få vekk manboobs?
« #8 : 24. oktober 2008, 20:06 »
Rocky, no offence - men hold rådene dine i emner du har peiling på - så kan folk som er sikre på det de sier svare ellers. "Øvre del av greiene" og "kameraten min sa at fysioterapauten hans hadde sagt" er ikke valid argumentering. Kanskje du bør holde deg i tenåringsforumet en stund fremmover, til kunnskapsnivået stiger litt? Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Rocky-Balboa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 548
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 548

Sv: Hvordan få vekk manboobs?
« #9 : 24. oktober 2008, 20:22 »
Men herregud da? Ser dere hva det står i parantes i svaret mitt? Cheesy
Bildelogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=103777.msg1572196;topicseen#new

The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Hvordan få vekk manboobs?
« #10 : 24. oktober 2008, 20:35 »
Men herregud da? Ser dere hva det står i parantes i svaret mitt? Cheesy

Jo. Ikke helt sikker. Kom tilbake å svar når du er helt sikker. Smiley Vi driver ikke med synsing, her er det håndfaste fakta eller erfaringer som gjelder! Du hadde sikkert skjønt det selv om alle som svarte på et spørsmål med deg sa "kanskje" etc, det bidrar til å villede folk. Videre reaksjoner på dette kan tas på PM Smiley

Hvor gammel er du? hvis dette er et resultat av pubertet og postpubertet (til 20 år feks) så kan det være lurt å gå til legen og få en vurdering på fjerning hvis de er store nok.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Hvordan få vekk manboobs?
« #11 : 24. oktober 2008, 20:52 »
Noen ganger blir jeg skikklig forvirret. Det er folk som har trent flere år med kråppsbygning og sier at man kan trene brytsmukulaturen i deler. Og på forumet leser jeg at brystet er kun EN stor muskel, så når man gjør øvleser for bryst så trener man hele brystet. Hvem skal man stole?  
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Hvordan få vekk manboobs?
« #12 : 24. oktober 2008, 20:57 »
Rocky, no offence - men hold rådene dine i emner du har peiling på - så kan folk som er sikre på det de sier svare ellers. "Øvre del av greiene" og "kameraten min sa at fysioterapauten hans hadde sagt" er ikke valid argumentering. Kanskje du bør holde deg i tenåringsforumet en stund fremmover, til kunnskapsnivået stiger litt? Smiley
Man trener da også øvre del av brystet under benkpress Slux, så hva er galt?
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Rocky-Balboa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 548
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 548

Sv: Hvordan få vekk manboobs?
« #13 : 24. oktober 2008, 21:19 »
Ja, greit skal bare si ting som jeg er sikker på. Men, hadde jeg rett allikevell nå? Cheesy
Bildelogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=103777.msg1572196;topicseen#new

The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Sv: Hvordan få vekk manboobs?
« #14 : 24. oktober 2008, 21:28 »
okei er d kun egil som har litt peilig her??? om man har fett på brystet i nedre region(brystvortene) som ikke går bort uansett hvor lavt eller høyt man går i fett prosent så er det tydelig for alle med litt kunnskap om kroppen at dette er gyno som ikke er mulig å få bort med allverdens trening. Det vil bli værre med høy fettprosent, men vil ikke gå helt bort ved lavfettprosent heller fordi hormonene(enten pga puberteten eller hormonbruk) eller rettere sagt østrogen har sørget for å lagre fettet der. Om dette er tilfelle er det eneste som hjelper å fjerne brystkjertlene og fettvevet rundt kirurgisk. Oppsøk en lege om dette plager deg og be om henvisning til operasjon og evaluering om dette ødelegger mye for deg. Om du tar sterioder bør du kutte ut disse lenge på forhånd for de vil ta en dopingtest av deg. lykke til!
(og by the way; liten vits i å gi svar på ting man overhodet ikke kan noe om! dette er kun villedende...)
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!