Skrevet av Emne: nytt senter, svømming kombinert med muskeltrening  (Lest 1324 ganger)

Utlogget Tryggis

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 496
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 496

  • Muskel på boks..
nytt senter, svømming kombinert med muskeltrening
« : 26. oktober 2008, 02:22 »
noen som har forslag om hvordan man best får trent når man kan kombinere med svømming? treningssenteret jeg skal starte p har fri tilgang til stor svømmehall og jeg kan derfor kombinere inn svømming som en slags kardio/rygg øvelse, eller?

takker, mvh

Hi. My name is Tryggis and I have a problem. I never expected it and I didn't plan for it. It just happened. And now, I'll never be the same. Hardly a minute passes when I don't think about it, salivate, and get the shivers. My own grandmother cringes in fright when she even hears about "it."

Yes, folks, I'm a deadlift-aholic. I don't just want to pull; I want to pull every minute of every day for the rest of my life. I dream about grinding out heavy pulls where the bar seemingly bends in half, and I jump at the opportunity to do speed pulls so quickly that I nearly castrate myself with the bar.

Utlogget crazycreek

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 91

Sv: nytt senter, svømming kombinert med muskeltrening
« #1 : 27. oktober 2008, 10:09 »
som kardio ja, men ikke som noe ryggtrening!
Svømming som ryggtrening tilsvarer å ta 10kg i nedtrekk:)
Benk: 105kg
Mark: 150kg
Bøy:  110kg

No Pain, No Gain!

Utlogget Tryggis

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 496
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 496

  • Muskel på boks..
Sv: nytt senter, svømming kombinert med muskeltrening
« #2 : 27. oktober 2008, 11:25 »
hehe, ja, da passer det neppe som ryggtrening Tongue forslag til en god kardioøkt med svømming?

Hi. My name is Tryggis and I have a problem. I never expected it and I didn't plan for it. It just happened. And now, I'll never be the same. Hardly a minute passes when I don't think about it, salivate, and get the shivers. My own grandmother cringes in fright when she even hears about "it."

Yes, folks, I'm a deadlift-aholic. I don't just want to pull; I want to pull every minute of every day for the rest of my life. I dream about grinding out heavy pulls where the bar seemingly bends in half, and I jump at the opportunity to do speed pulls so quickly that I nearly castrate myself with the bar.

Utlogget crazycreek

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 91

Sv: nytt senter, svømming kombinert med muskeltrening
« #3 : 27. oktober 2008, 14:18 »
hehe, ja, da passer det neppe som ryggtrening Tongue forslag til en god kardioøkt med svømming?
En god kardioøkt med svømming kan være oppvarming med 15min rolig svømming, deretter en lengde moderat til rask svømming, og deretter igjen en lengde rolig og slik fortsetter du i 15min. Tilslutt 15min rolig svømming. Til sammen 45 min god kardioøkt. For å forbrenne like mye i svømming på en halv time som en halv time løping, så skal du svømme ganske hardt.
Du kan jo også prøve "aqua-jogging" der du løper i bassenget. Helst et basseng som ikke er så djupt da. Hehe;) Lykke til Smiley
Benk: 105kg
Mark: 150kg
Bøy:  110kg

No Pain, No Gain!

Utlogget crazycreek

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 91

Sv: nytt senter, svømming kombinert med muskeltrening
« #4 : 27. oktober 2008, 14:20 »
En god kardioøkt med svømming kan være oppvarming med 15min rolig svømming, deretter en lengde moderat til rask svømming, og deretter igjen en lengde rolig og slik fortsetter du i 15min. Tilslutt 15min rolig svømming. Til sammen 45 min god kardioøkt. For å forbrenne like mye i svømming på en halv time som en halv time løping, så skal du svømme ganske hardt.
Du kan jo også prøve "aqua-jogging" der du løper i bassenget. Helst et basseng som ikke er så djupt da. Hehe;) Lykke til Smiley
men hvis du trener for å bli frisk (rehabilitering) som det står i signaturen, så skal du bare svømme og veksle på rygg, bryst, crawl og ikke tenke så mye på lengde eller hastighet:)
Benk: 105kg
Mark: 150kg
Bøy:  110kg

No Pain, No Gain!

Utlogget larsman

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 191

  • Train hard, fight easy!
Sv: nytt senter, svømming kombinert med muskeltrening
« #5 : 27. oktober 2008, 15:08 »
Både 4x4 (intervall) og gerilijakardio kan kjøres i bassenget om du har lyst på kardio Wink

Utlogget crazycreek

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 91

Sv: nytt senter, svømming kombinert med muskeltrening
« #6 : 27. oktober 2008, 21:55 »
Både 4x4 (intervall) og gerilijakardio kan kjøres i bassenget om du har lyst på kardio Wink
Jeg tror nok du må utdype denne geriljakardioen noe, siden dette er en nybegynner Cheesy
Benk: 105kg
Mark: 150kg
Bøy:  110kg

No Pain, No Gain!

Utlogget Tryggis

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 496
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 496

  • Muskel på boks..
Sv: nytt senter, svømming kombinert med muskeltrening
« #7 : 27. oktober 2008, 22:00 »
hehe, ja..det tro jeg også..Tongue men har lest litt om den på land vertfall, og hvordan det blir i vann da? rolig, spurt, rolig?

Hi. My name is Tryggis and I have a problem. I never expected it and I didn't plan for it. It just happened. And now, I'll never be the same. Hardly a minute passes when I don't think about it, salivate, and get the shivers. My own grandmother cringes in fright when she even hears about "it."

Yes, folks, I'm a deadlift-aholic. I don't just want to pull; I want to pull every minute of every day for the rest of my life. I dream about grinding out heavy pulls where the bar seemingly bends in half, and I jump at the opportunity to do speed pulls so quickly that I nearly castrate myself with the bar.

Utlogget larsman

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 191

  • Train hard, fight easy!
Sv: nytt senter, svømming kombinert med muskeltrening
« #8 : 27. oktober 2008, 22:19 »
Det står hvordan i artikkelen her på TF om geriliakardio;)

Like greit å lese hele greia!

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=74

"Valgmulighet C Øvelse: Svømming
Ta deg en bane i et svømmebasseng av olympisk størrelse, og start med å svømme runder til oppvarming i fire minutter. På minutt fire (det hjelper med en vanntett klokke som lyser), begynner du å svømme som om du skal svømme til kysten av Florida, på flukt fra en skoleklasse med kjøttetende haier. Her må du ta en mental telling av de 20 sekundene (tusen og en, tusen og to osv.), ettersom det er nesten umulig å holde øye med tiden når du svømmer for livet". Du følger også her den vanlige 20 sekunder på og 10 sekunder av intervallet i fire minutter før du runder av med en rolig svømmetur i fire minutter."



Utlogget larsman

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 191

  • Train hard, fight easy!
Sv: nytt senter, svømming kombinert med muskeltrening
« #9 : 27. oktober 2008, 22:20 »
Du klarer fint å pushe deg nok til å få noe ut av dette, jeg var helt ødelagt Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!