Skrevet av Emne: badis, baltis og unknown sin sandkasse  (Lest 24617 ganger)

Waal

  • Gjest
Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #30 : 29. oktober 2008, 17:12 »
Du tror ikke at mennesker fra primitive, krigsherjede land hvis offisielle styresett (ihvertfall inntil nylig) har stått oppført som 'anarchy' i CIAs World Factbook siden begynnelsen av 90-tallet, muligens tenderer til å lage litt mer trøbbel enn de som kommer fra et av verdens aller beste land å bo i? Det er ikke urimelig å påpeke at mennesker er produkter av sitt miljø.
Det holder ikke!
Når de er gjester i vårt land, Må de oppføre seg som gjester også..
Dvs ikke drepe oss Undecided

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #31 : 29. oktober 2008, 17:22 »
Det holder ikke!
Når de er gjester i vårt land, Må de oppføre seg som gjester også..
Dvs ikke drepe oss Undecided

Når ble statsborgerskap et "gjestepass"?

Hvis det stemmer at mannen er 36 år, og kom hit i 1988, har han bodd i Norge lenger enn deg.

Burrhus

JohnBlond

  • Gjest
Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #32 : 29. oktober 2008, 17:55 »
"Somalier var fredelig, stille og ryddig og snill."

Min tidligere kjøkken-nabo var en ordentlig kar og han var fra Somalia. Men gjett hvem som ble skyldt på når ting forsvant fra kjøkkenet! Var ikke somalieren som gjorde det, men norsk ungdom... Han måtte flytte og skulle finne seg hybel et annet sted. Gjett om det tok lang tid å finne.

Egentlig er dette en meningsløs diskusjon som har vært oppe utallige ganger, men likevel føler man (og jeg) for å diskutere. Kanskje noe synker inn.

Jeg har kanskje litt annet syn fordi jeg har bodd og bor med så mange "av utenlandsk opprinnelse og med permanent brunkrem". Dessuten leser jeg ikke aviser. Der står det bare om de 2 prosent verste tingene som har skjedd i løpet av dagen før. Snakk om selektivt verdensbilde.

Men, det sitter jo litt i meg også. Nesten alle spiseskjeene mine er borte og jeg lurer på hvem som har tatt de. Eller lånt de, er det vel jeg tror.

Waal

  • Gjest
Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #33 : 29. oktober 2008, 18:09 »
Når ble statsborgerskap et "gjestepass"?

Hvis det stemmer at mannen er 36 år, og kom hit i 1988, har han bodd i Norge lenger enn deg.

Burrhus

Om han kom hit, og ville bli norsk statsborger, regner jeg med det var for å få ett bedre liv(?) og ikke drepe uskyldige folk..

Om jeg hadde vært 36 år og kommet til Somalia i 1988, ville jeg oppført meg litt bedre enn å drepe uskyldige.

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #34 : 29. oktober 2008, 18:09 »
JohnBlond: Du har rett i at diskusjonen er meningsløs. Disse dukker opp i ny og ne, og følger vanligvis samme mønster. Tragisk voldshandling presenteres --> Sinte innlegg --> Ett (av og til flere, men ikke ofte) innlegg av typen "nå skal vi ikke være for raske med å dømme" --> "Soane"-innlegg.

De to første typene må forventes, og det er å tilsløre sitt eget virkelighetsbilde å nekte å innse at somaliere står for en vannvittig høy andel grov kriminalitet. Shemhazai har rett, folk er et produkt av sitt miljø. Derfor må det også være lov å peke på tendenser. I dette tilfellet er den sylskarp. Soane, derimot, sitter enten på en misforståelse av begrepet "rasisme", ellers er innlegget hans en eneste logisk brist. Skjønt, den siste setninga kan tolkes rimelig fritt.


Utlogget Space Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 533
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 533

Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #35 : 29. oktober 2008, 18:18 »
Synes det er irriterente når man skulder på at han er Somalier. Dere sier de er gjester i landet og slikt. Fargede/invandrere/folk som kommer fra andre kulturer er ikke værre en normenn.
Når en hvit/vestlig mann begår mord eller andre forferdelige handlinger sier vi at han er en idiot og slikt, og vi reagerer med sjokk, men er han invandrer eller har mørk hud så har plutselig det en del av skylden. Har han farget hud eller er invandrer så er det plutselig ikke et sjokk. Det er liksom slik de gjør. De er ikke helt som alle andre.
Ikke se noen invandrere gjøre noe galt, for så å tro at alle invandrere er slik!

Folk har for mange fordommer...

Waal

  • Gjest
Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #36 : 29. oktober 2008, 18:21 »
Synes det er irriterente når man skulder på at han er Somalier. Dere sier de er gjester i landet og slikt. Fargede/invandrere/folk som kommer fra andre kulturer er ikke værre en normenn.
Når en hvit/vestlig mann begår mord eller andre forferdelige handlinger sier vi at han er en idiot og slikt, og vi reagerer med sjokk, men er han invandrer eller har mørk hud så har plutselig det en del av skylden. Har han farget hud eller er invandrer så er det plutselig ikke et sjokk. Det er liksom slik de gjør. De er ikke helt som alle andre.
Ikke se noen invandrere gjøre noe galt, for så å tro at alle invandrere er slik!

Folk har for mange fordommer...
Du har rett, jeg blir ikke sjokkert i det hele tatt lenger.

Utlogget Urghings

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 71

Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #37 : 29. oktober 2008, 18:27 »
Knivstikking syns jeg vi må ha toleranse for i det norske multikulturelle samfunnet. Det må være rom for de som ikke er helt A4 også, sånn som somalieren som er beskrevet i artikkelen.

( Wink )

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #38 : 29. oktober 2008, 18:34 »
Synes det er irriterente når man skulder på at han er Somalier. Dere sier de er gjester i landet og slikt. Fargede/invandrere/folk som kommer fra andre kulturer er ikke værre en normenn.
Når en hvit/vestlig mann begår mord eller andre forferdelige handlinger sier vi at han er en idiot og slikt, og vi reagerer med sjokk, men er han invandrer eller har mørk hud så har plutselig det en del av skylden. Har han farget hud eller er invandrer så er det plutselig ikke et sjokk. Det er liksom slik de gjør. De er ikke helt som alle andre.
Ikke se noen invandrere gjøre noe galt, for så å tro at alle invandrere er slik!

Folk har for mange fordommer...

Hva er det du prøver å si her, egentlig? Det er (nesten) ingen som tror at alle innvandrere eller somaliere er slik, folk reagerer bare på at problemindivider fra andre land får oppholdstillatelse, ja, til og med statsborgerskap i dette landet. Det er derfor det er ekstra ille når innvandrere begår slike ugjerninger, fordi det betyr at vi åpenbart slipper inn mennesker som utgjør en fare for samfunnet, hvilket kunne ha vært unngått.

Utlogget Tannfeen

Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #39 : 29. oktober 2008, 19:25 »
Jeg hadde garantert stått der i kveld og ventet på bussen, hadde ikke dama vært utenbys denne uken. En del av meg er lettet over ikke å ha havnet i skuddlinjen, en annen del av meg skulle ønske jeg hadde fått sjansen til å pensjonere fyren for godt. Sannsynligvis går han iblant oss igjen etter få måneders fengsling ...

Du, nå er du rasistisk!!1!
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #40 : 29. oktober 2008, 20:08 »
Synes det er irriterente når man skulder på at han er Somalier. Dere sier de er gjester i landet og slikt. Fargede/invandrere/folk som kommer fra andre kulturer er ikke værre en normenn.
Når en hvit/vestlig mann begår mord eller andre forferdelige handlinger sier vi at han er en idiot og slikt, og vi reagerer med sjokk, men er han invandrer eller har mørk hud så har plutselig det en del av skylden. Har han farget hud eller er invandrer så er det plutselig ikke et sjokk. Det er liksom slik de gjør. De er ikke helt som alle andre.
Ikke se noen invandrere gjøre noe galt, for så å tro at alle invandrere er slik!

Folk har for mange fordommer...

- Beklager, men den bortforklaringen holder ikke. Jeg har hørt akkurat den remsen 100 ganger før, og det har resten av det norske folk også. Typen "nordmenn utøver også vold", "dette er en enkelthendelse" og andre fraskrivelser har gjort til at problemet har vokst og at det fortsatt gjør det.

Jeg tror fremmedfrykt blant det norske folk øker, men synes ikke det er overraskende. Hadde man allerede på 70-80 tallet hatt en strategi på at man tar inn et visst antall mennesker, gir disse et godt tilbudt når det gjelder integrering (obligatorisk norskopplæring, er flinkere til å få innvandrere i jobb), før man tok inn flere ,hadde problemet vært mye mindre. Men slike forslag ville ikke venstresiden vite noe av. Integrering var fornorsking, og man hadde værsågod å slippe inn alle som ville, det var tross alt vår arvesynd som hvite europeere som hadde ført til at disse menneskene var i en vanskelig situasjon. Venstresides strategi (om man kan kalle det for strategi) har ført til dårlig integrering, færre innvandrere i arbeid, mer kriminalitet og dermed økt fremmedfrykt i landet.

Å vise til konkrete statistikker fremlagt av politiet som viser at ikke-vestlige (politiet kommer så vidt jeg vet imotsetning til SSB til å fortsatt bruke dette begrepet) er tildels sterkt overrepresentert i en del volds-og vinningsforbrytelser handler ikke om fordommer, men fakta.

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #41 : 29. oktober 2008, 20:13 »
Om han kom hit, og ville bli norsk statsborger, regner jeg med det var for å få ett bedre liv(?) og ikke drepe uskyldige folk..

Om jeg hadde vært 36 år og kommet til Somalia i 1988, ville jeg oppført meg litt bedre enn å drepe uskyldige.

Han kom nok hit for å drepe uskyldige ja. Sendt på oppdrag fra det jødiske frimurerkonspirasjonen.


Utlogget BroadRipple

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #42 : 29. oktober 2008, 20:17 »
.

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #43 : 29. oktober 2008, 20:25 »
blir for lett å skylde på at somalerne hadde det jævelig nede i Afrika. Tror det må være noe annet. Få land var så ødelagt og utrenska som f.eks Bosnia. Bosnierne må være blant de beste integrerte utlendingene i landet vårt.

Eller vel det at Somaliere har en heeeelt annen kultur og livsverdier enn oss. De har jo et helt annet syn på menneskeverd enn det vi har.

Også lever de jo 300 år tilbake i tid...

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #44 : 30. oktober 2008, 07:33 »
Det her var ingen enkelt hendelse det som skjedde her. Og innholdet i artikkelen her overrasker meg ikkje, men provoserer og irriterer meg grusomt! Fyren det her er snakk om bør jo vernast for omgivelsane snarast!

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=521950
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!