Skrevet av Emne: badis, baltis og unknown sin sandkasse  (Lest 24625 ganger)

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #120 : 31. oktober 2008, 15:33 »
Er vel ikke nødvendigvis kun en slutning dette. Men mer en relevant observasjon over tid som alle som vil godta realitet og ikke leve i fornektelse på grunn av å være politisk korrekt har lagt merke til.
Mener du at dette er en generell trend? Asylsøkere er misfornøyd med kvaltiteten på kost & losji på mottaket og begår grov kriminalitet for å kunne oppgradere til fengselsvesenets kost & losji (og samtidig gi avkall på det av frihet en måtte ha)?

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #121 : 31. oktober 2008, 15:35 »
Tydeligvis sånne som DEG som styrerer dette landet og kansje derfor er det som det er ? Men ettersom du er på deres side burde du kansje dele deres skjebne......
Jeg styrer ikke landet utover å stemme blankt på hvert eneste valg. Og jeg er ikke på noens side, jeg synes bare innlegget ditt var vås.

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #122 : 31. oktober 2008, 15:36 »
Balthazar kan du ikke bare holde kjeft.

Hvorfor skal han det? Fordi du føler på din egen utilstrekkelighet mtp. argumentasjonsteknikk? Wink

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #123 : 31. oktober 2008, 15:38 »
Balthazar kan du ikke bare holde kjeft.

Neida, men har alltid lurt på en ting. Er du utlending selv? Siden du alltid forsvarer de, ikke at det er noe galt med det.

Lær deg å lese, ditt nek.

"De to første typene må forventes, og det er å tilsløre sitt eget virkelighetsbilde å nekte å innse at somaliere står for en vannvittig høy andel grov kriminalitet. Shemhazai har rett, folk er et produkt av sitt miljø. Derfor må det også være lov å peke på tendenser. I dette tilfellet er den sylskarp"

Kunne du vise meg hvor jeg har forsvart innvandrere i denne diskusjonen? Jeg har tvert imot sagt at kritikken er viktig (og ofte legitim). Men den drukner i et hav av usannheter og overdrivelser, og det er disse jeg reagerer på.

Froøvrig: det at du først ber meg holde kjeft for så å stille meg et spørsmål er ganske utrolig. Du blir det siste trollet jeg svarer i dag ...

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #124 : 31. oktober 2008, 15:58 »
Balthazar kan du ikke bare holde kjeft.

Begrunnelsen for å spre kvalme? Balthazar har verken fornærmet noen, eller skrevet noe usaklig. Du derimot, gjorde akkurat det.
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #125 : 31. oktober 2008, 16:04 »
Jeg vil vel anta at grunnen til at enkelte synes Balthazar er irriterende, er fordi han er en litt hoven bedrevitende pjokk på 20, som hverken trener vekter, eller kan noe spesielt om ernæring eller styrketrening. Det satt til side, så kan han sikkert mye om argumentasjonsteknikk og slikt som han studerer på Blindern, og det er fint. Vi trenger selvsagt folk som ikke trener her, men som er gode i andre ting som f.eks politikk og  ja, argumentasjonsteknikk.

Men til tross for hans brevkurs i argumentasjonsteknikk er han ofte frempå og kaller folk for nek, tulling, fjott, etc, noe som selv JEG har fått med meg er tabu i argumentasjonsteknikk-kretser. Og istedenfor å bidra med noe, roter han seg alltid bort ved å angripe andres holdninger og meninger. Og de få gangene han faktisk mener noe selv, roter han seg bort med fremmedordboka.

Som sagt, jeg liker forsåvidt Baltazar jeg, og til tross for hans modenhet når det kommer til skriving og argumentasjon ( ikke teknikk alltid) så mangler han modenhet når det kommer til ydmykhet. Man kan tydlig gjennom hans måte å skrive på skjønne at han er en 20 år gammel latte-drikkende øvre-middelklasse pjokk. Smiley
Sa brura

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #126 : 31. oktober 2008, 16:05 »
Hmmm.....


"Uskyldig knivstikker 3 somaliere i Oslo"


Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #127 : 31. oktober 2008, 16:06 »
Hmmm.....


"Uskyldig knivstikker 3 somaliere i Oslo"



Sitat: Leder for Norges Patriotene..
Sa brura

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #128 : 31. oktober 2008, 16:09 »
Eller enkelt og greit "organisasjonen for et velfungerande samfunn basert på sunn fornuft"...

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #129 : 31. oktober 2008, 16:11 »
Eller enkelt og greit "organisasjonen for et velfungerande samfunn basert på sunn fornuft"...

Kan ikke si jeg helt ser på Norges Patriotene som et seriøst parti, da deres eneste politiske agenda er innvandring. De mener jo seriøst at de ønsker å styre norge, men har ingen andre områder av politikken på dagsordnen. Cheesy
For øvrig er de for ekstreme, vi trenger et godt parti, med fragmenter fra både SV, Høyre og Arbeiderpartiet samt en innvandringspolitikk som er et sted mellom FRP og Norges Patriotene.
Sa brura

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #130 : 31. oktober 2008, 16:13 »
Kan ikke si jeg helt ser på Norges Patriotene som et seriøst parti, da deres eneste politiske agenda er innvandring. De mener jo seriøst at de ønsker å styre norge, men har ingen andre områder av politikken på dagsordnen. Cheesy
For øvrig er de for ekstreme, vi trenger et godt parti, med fragmenter fra både SV, Høyre og Arbeiderpartiet samt en innvandringspolitikk som er et sted mellom FRP og Norges Patriotene.


Heilt enig i alt bortsett frå at vi treng fragment frå SV sin politikk  Grin

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #131 : 31. oktober 2008, 16:16 »

Heilt enig i alt bortsett frå at vi treng fragment frå SV sin politikk  Grin

Jo, vi trenger pengene deres Tongue
Sa brura

Utlogget BroadRipple

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #132 : 31. oktober 2008, 17:07 »
Lær deg å lese, ditt nek.

"De to første typene må forventes, og det er å tilsløre sitt eget virkelighetsbilde å nekte å innse at somaliere står for en vannvittig høy andel grov kriminalitet. Shemhazai har rett, folk er et produkt av sitt miljø. Derfor må det også være lov å peke på tendenser. I dette tilfellet er den sylskarp"

Kunne du vise meg hvor jeg har forsvart innvandrere i denne diskusjonen? Jeg har tvert imot sagt at kritikken er viktig (og ofte legitim). Men den drukner i et hav av usannheter og overdrivelser, og det er disse jeg reagerer på.

Froøvrig: det at du først ber meg holde kjeft for så å stille meg et spørsmål er ganske utrolig. Du blir det siste trollet jeg svarer i dag ...

åå, sier unnskyld hvis jeg såret noen følelser her;) Var bare tull.

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #133 : 31. oktober 2008, 17:14 »
Jeg vil vel anta at grunnen til at enkelte synes Balthazar er irriterende, er fordi han er en litt hoven bedrevitende pjokk på 20, som hverken trener vekter, eller kan noe spesielt om ernæring eller styrketrening. Det satt til side, så kan han sikkert mye om argumentasjonsteknikk og slikt som han studerer på Blindern, og det er fint. Vi trenger selvsagt folk som ikke trener her, men som er gode i andre ting som f.eks politikk og  ja, argumentasjonsteknikk.

Men til tross for hans brevkurs i argumentasjonsteknikk er han ofte frempå og kaller folk for nek, tulling, fjott, etc, noe som selv JEG har fått med meg er tabu i argumentasjonsteknikk-kretser. Og istedenfor å bidra med noe, roter han seg alltid bort ved å angripe andres holdninger og meninger. Og de få gangene han faktisk mener noe selv, roter han seg bort med fremmedordboka.

Som sagt, jeg liker forsåvidt Baltazar jeg, og til tross for hans modenhet når det kommer til skriving og argumentasjon ( ikke teknikk alltid) så mangler han modenhet når det kommer til ydmykhet. Man kan tydlig gjennom hans måte å skrive på skjønne at han er en 20 år gammel latte-drikkende øvre-middelklasse pjokk. Smiley

Jeg vet ikke hvor du får informasjonen din om meg fra, men jeg ville dobbeltsjekket kildene. Du bommer. Stygt. Og du drar noen slutninger som er helt på trynet. Mindreverdighetskompleksene er åpenbare. Det er vanskelig å vite hvor jeg skal starte, men jeg skal prøve å besvarer enkelte påstander.

1.«fordi han er en litt hoven bedrevitende pjokk på 20, som hverken trener vekter, eller kan noe spesielt om ernæring eller styrketrening»

Denne setningen er min nye favorittsetning. Ikke bare er dens begynnelse så fullstappet av adjektiver at hensiktene dine blir rimelig åpenbare (på samme måte som den avsluttende setningen «Som sagt, jeg liker forsåvidt Baltazar jeg»). Jeg har trent aktivt siden jeg var åtte år. Startet med styrketrening i en alder av 16 år, og har siden holdt meg mest til det. Hvor du får det fra at jeg ikke trener vet jeg ikke, men jeg tipper du baserer det på at jeg gjør meg mest synlig på åpent forum. Det står i direkte forbindelse med at det er her jeg finner diskusjonene jeg synes er mest interessante. Jeg har lite, om noe, å bidra med på treningsfronten. Der leser jeg sikkert femti ganger mer enn jeg skriver. Om det å bli behandlet med et minimum av respekt krever at man deltar aktivt i alle tråder som har med trening å gjøre, er fokuset ditt på dette halvveis forståelig. Hvis ikke er det like tåpelig som jeg antar. Hvorfor du vektlegger ernæring vet jeg ikke. Jeg tipper det er fordi du studerer dette selv?

2. «Det satt til side, så kan han sikkert mye om argumentasjonsteknikk og slikt som han studerer på Blindern, og det er fint.»

Jeg kan lite om argumentasjonsteknikk. Jeg skriver på den måten som føles naturlig. Og jeg prøver å basere meg mest mulig på rasjonell tenkning. Om det er nok til å gjøre meg til gjenstand for latterliggjøringen din sier det strengt tatt mer om deg (og store deler av debattmiljøet her forøvrig) enn det gjør om meg. Du dro Blindern-vitsen forrige gang vi hadde en krangel. Jeg forklarte deg da, slik jeg skal gjenta det nå, at jeg ikke studerer på Blindern. Meg bekjent har de heller ikke et eget studie for «argumentasjonsteknikk», men her er det mulig jeg har oversett noe.

3. «Men til tross for hans brevkurs i argumentasjonsteknikk er han ofte frempå og kaller folk for nek, tulling, fjott, etc, noe som selv JEG har fått med meg er tabu i argumentasjonsteknikk-kretser. Og istedenfor å bidra med noe, roter han seg alltid bort ved å angripe andres holdninger og meninger. Og de få gangene han faktisk mener noe selv, roter han seg bort med fremmedordboka.»

Brevkurs? Var ikke dette for noen setninger siden studievalget mitt på Blindern? Din kjennskap til « argumentasjonsteknikk-kretser» overgår tydeligvis mine. Noen eksempler? Videre: Er det å kalle noen et nek veldig kontroversielt? Broads innlegg startet med at han ba meg holde kjeft og sluttet med at han spurte meg om hvor jeg kom fra. Det er et skoleeksempel i barnslig hersketeknikk. Dette med at jeg ikke bidrar med noe, hva mener du med det? Jeg påstår at du, og flere andre, forsøpler diskusjoner som er veldig viktige. I ditt tilfelle ved at du slenger rundt deg med påstander som er resultater av dine egne konspirasjonsteorier. Og når jeg arresterer deg på dette, for så å få et «sjekk bevisa selv, a!» som svar, så er det jeg som ikke bidrar med noe? Fremmedordbok eier jeg ikke, og ordboka har fått ligge i skolesekken i hele dag. Da du tidligere arresterte meg på en skrivefeil (og her er det liksom jeg som skal være pedanten ...) bør du allerede være klar over dette.


4. «Som sagt, jeg liker forsåvidt Baltazar jeg, og til tross for hans modenhet når det kommer til skriving og argumentasjon ( ikke teknikk alltid) så mangler han modenhet når det kommer til ydmykhet. Man kan tydlig gjennom hans måte å skrive på skjønne at han er en 20 år gammel latte-drikkende øvre-middelklasse pjokk. Smiley»

«Som sagt» - hvor? Hersketeknikkene dine er dårlig skjult. Jeg mangler modenhet når det kommer til ydmykhet? Mangler jeg modenhet, eller ydmykhet? Finnes det noe som heter «umoden ydmykhet»? Hensikten min med å skrive dette er selvsagt bare å gi deg mer skyts til Blindern-«argumentet» ditt. Jeg drikker ikke latte, her går det i vanlig svart kaffe og te. Men du har sikkert noen morsomheter til dette også, eller? Du har i det minste fått med det alderen min denne gangen. Men bare for å ha det klart: når kan jeg egentlig begynne å kritisere deg for å fremlegge påstander som er totalt blottet for sannhet? Når jeg er 25? 30? 40? Om ikke annet gjør du i det minste en knalljobb for å fremstå som et bittert menneske. Om jeg får deg til å føle deg liten beklager jeg dette på det sterkeste.

Så håper du snart kan fokusere på sak og ikke person. Påstander om min etnisitet, «klasse», og «overmodne» skrivestil har jeg besvart flere ganger allerede. De er kjedelige, og jeg ser ikke hvilken glede du finner i å prøve å gjette deg frem til disse tingene. Dessuten understreker det noe helt sentralt ved debattteknikken din: når du først møter motstand blir du så hjelpeløs at du ender opp med å servere en råtten kombinasjon av avledningsmanøvre og personlige angrep. Hvis du trenger noen å snakk med om dette kan du jo sende meg en PM, slik som etter forrige diskusjon?

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #134 : 31. oktober 2008, 17:22 »
Du er faen meg forfriskende, Baltie Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!