Skrevet av Emne: The Last Samurai!! Katana sverd..  (Lest 6216 ganger)

Utlogget K1Champ

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

The Last Samurai!! Katana sverd..
« : 13. februar 2004, 20:00 »
Noen som har handlet dette sverdet til 490,-?

http://www.combatsport.no/default.asp?mnuMain=5&mnuSub=29&pg=Info&pID=505

Det var billig for et samurai sverd, da kan vel ikke kvaliteten være allverden.


Noen som vet hvor man får kjøpe ekte sverd?`

K1Champ

Utlogget roy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 214
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 214

  • Nybegynner i pumping..hehe
Re:The Last Samurai!! Katana sverd..
« #1 : 14. februar 2004, 09:16 »
sikker på at det ikke er et ekte sverd da? det kan jo være et ekte samurai sverd selv om det er billigt. Forresten har du sett det last samurai? sjefsfilm ikke sant?

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
Re:The Last Samurai!! Katana sverd..
« #2 : 14. februar 2004, 12:22 »
for å få "ekte" samuraisverd må du vel til japan for å få smidd et sverd.. og da er det vel snakk om ca 90 000,- +++ ... pluss at du må ha tillatelse for å ta det med deg ut av landet. iirc that is.. Wink


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget agandhjin

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 130
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 130

  • Eating u alive
Re:The Last Samurai!! Katana sverd..
« #3 : 14. februar 2004, 12:40 »
Det finnes mange fabrikker i verden som lager "replica-sverd" nå. Men som Cain forteller, så er jo samurai japansk, så da må man ditt. Slike sverd som koster over 50 000,- bestilles foresten. De lages over noen måneder(eller år).

Jeg er fornøyd med mine som kostet med tilsammen 13 000,- De er fine, elegante, realitivt brukelige. Men de henger forsåvidt bare på veggen.

Når det gjelder akkurat det sverdet som brukes i "The Last Samurai" så kommer det til å være en nøyaktig replica som blir solgt på "Gammelt og nytt" i Drammen (strålende service foresten).

Det gjelder også det sverdet som ble brukt i "Kill Bill".

Når det gjelder "Sverd-mote" så skal Signaturen til smeden være inni håndtaket, under grepet egentlig. Mens på disse to nye sverdene(Kill Bill & The Last Samurai) så har de valgt å legge det på selve bladet(Mer synelig). Dette pga reklame og gimick. Så tilogmed samuraiene er ofre for mote og media gitt Smiley

Utlogget Prodius (MB)

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 870
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 870

Re:The Last Samurai!! Katana sverd..
« #4 : 15. februar 2004, 13:36 »
www.cbswords.com

Her finner du alt fra Ringenes Herre sverd, Armour fra Gladiatoren og Katana-Replicas til en noenlunde billig penge. Det som koster noe er frakten.....

PS! Sverd har ingen toll-avgift!
Treningsstudio: ¨
Raufoss Badeland¨

Utlogget explirer

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

SV: The Last Samurai!! Katana sverd..
« #5 : 24. mars 2004, 17:02 »
Har noen fått igjennom skarpe katana o.l sverd gjennom tollen/posten uten problem?
Evt. hva regelverk gjelder for disse?

Tore

Utlogget NorthSea01

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

SV: The Last Samurai!! Katana sverd..
« #6 : 24. mars 2004, 19:39 »
 Sist jeg sjekket:

- bestiller du over en viss sum må du faktisk betale toll. Hva denne summen er aner jeg ikke, men jeg tror kanskje det er rundt 8-10.000 kroner.

- Sverd, også skarpe, er lovlige å ta inn i Norge, men ikke sverd med blodrand - hvilket mange katanas er utstyrt med.

Og ellers, hva er så et "ekte samuraisverd..." Med dette mener man kanskje et håndsmidd sverd tilpasset brukeren og perfekt balansert for utførelse av kampsport.. Eller mener man et reellt samuraisverd, m.a.o. en antikvitet? For innførsel av antikviteter er jo en annen sak.

Spanske Muela lager gode sverd, også "historiske replicas" selv om de er mest kjent for knivene sine. Ellers, hvis du er interessert i et OK katana til trening ville jeg heller begynt å trene iaido eller kendo der man trener med bokken og shinai(forskjellige tresverd til kata og sparring henholdsvis) og evt kjøpt et bra stålsverd via fighter sport. Kanskje ikke like flashy ting, men bedre treningsverktøy og våpen for den saks skyld, hvis du har tenkt deg ut og leke weekend-warrior(tøysa).

Utlogget Hr. Kules

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 551
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 551

SV: The Last Samurai!! Katana sverd..
« #7 : 24. mars 2004, 23:20 »
Sist jeg sjekket:

- bestiller du over en viss sum må du faktisk betale toll. Hva denne summen er aner jeg ikke, men jeg tror kanskje det er rundt 8-10.000 kroner.

- Sverd, også skarpe, er lovlige å ta inn i Norge, men ikke sverd med blodrand - hvilket mange katanas er utstyrt med.

Det er faktisk toll på de fleste varer som koster over kr. 200 eks. frakt. Koster varen over 200 kr, må du betale toll av varens verdi inkl. frakt. Det eneste jeg kommer på som er tollfritt, er skjønnlitterære bøker. (Faglitteratur, lærebøker, brukerveiledninger osv. skal fortolles.)

Og når det gjelder blodranden, er jeg ikke så sikker på dette.. Det høres litt for mye ut som en vandrehistorie at det er lov å innføre sverd uten blodrand men ikke med.. Et raskt søk hos lovdata avdekket ikke mye omkring dette, annet enn våpenloven som omfatter skytevåpen og straffeloven som omfatter bl.a. å bære kniv på offentlig sted. Kan ikke se annen grunn til at det ikke skulle kunne innføres enn hvis det er ulovlig å erverve, men jeg finner ikke belegg for dette heller.. Men for all del, har du dokumentasjon på dette, stemmer det sikkert. Jeg er tross alt hverken politi, toller eller advokat.
"THE FLYER HAS A CUTE KITTEN DRAWN ON IT! IT REPRESENTS VIOLENCE AND CARNAGE"
-- Pokey the Penguin

Utlogget Hr. Kules

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 551
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 551

SV: The Last Samurai!! Katana sverd..
« #8 : 24. mars 2004, 23:38 »
Sjekket opp litt mer her.. Sakset fra tollvesenets sider. (Om inførsel av våpen, våpendeler og ammunisjon:) "Hovedregelen er at det kreves særskilt innførselstillatelse fra politiet. Elektrosjokkvåpen, gassvåpen og slagvåpen anses også som våpen."

Så kan man jo diskutere om skarpe sverd, med eller uten blodrand, går under betegnelsen våpen.. Jeg vil nok tro at det gjør det. Kanskje kan man argumentere for at sverd faktisk er pyntegjenstand eller treningsartikkel, men jeg tror nok at man er sikrest ved å søke innførselstillatelse..

Det eneste jag fant av restriksjoner på antikviteter, gjaldt utførsel.
"THE FLYER HAS A CUTE KITTEN DRAWN ON IT! IT REPRESENTS VIOLENCE AND CARNAGE"
-- Pokey the Penguin

Utlogget Nixdorf

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

SV: The Last Samurai!! Katana sverd..
« #9 : 25. mars 2004, 19:52 »
K1Champ, se på disse sverdene, er litt dyre, fra 2150kr, men de er lagd og smidd for bruk i Tameshigri! VELDIG bra kvalitet og balanse! Jeg har ett selv, MkII, er ikke annet en fornøyd!

www.lastlegend.com

Nixdorf

Utlogget kicke

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 44

SV: The Last Samurai!! Katana sverd..
« #10 : 11. mai 2004, 17:29 »
Er nok desverre ikke sikker på om de er ekte...men hørte fra noen venner at man finner noen på http://www.combatsport.no ...er hvertfall verdt å prøve... dry Smiley

Utlogget GerberD

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 247
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 247

SV: The Last Samurai!! Katana sverd..
« #11 : 19. mai 2004, 23:50 »
Jepp synes filmen er digg, den kunne faktisk vært bedre uten Tom Cruise, blir litt usannsynlig at han blir så god som en samurai bare i løpet av noen mnd.. burde vært en film uten storstjerner som i eks "band of brothers" ..skal uansett kjøpe den...
"You hit the ground running and dont look back... "

Utlogget DanielP

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 994
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 994

  • Skal nok bli stor, bare vent og se ;)
SV: The Last Samurai!! Katana sverd..
« #12 : 20. mai 2004, 15:11 »
Jepp synes filmen er digg, den kunne faktisk vært bedre uten Tom Cruise, blir litt usannsynlig at han blir så god som en samurai bare i løpet av noen mnd.. burde vært en film uten storstjerner som i eks "band of brothers" ..skal uansett kjøpe den...

Er ikke Tom Hanks med i Band of Brothers? Eller er det jeg som husker feil?

P.S. www.play.com eller www.playusa.com der finner dere filmen..... 
http://www.danielp.no. -- blogg om mitt comeback til scenen

http://www.proteinfabrikken.no/- For de beste kosttilskudd.

Utlogget GerberD

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 247
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 247

SV: The Last Samurai!! Katana sverd..
« #13 : 23. mai 2004, 22:31 »


Er ikke Tom Hanks med i Band of Brothers? Eller er det jeg som husker feil?

P.S. www.play.com eller www.playusa.com der finner dere filmen..... 

Hehe nei han var med i "saving private ryan" som forresten også er en knallbra film.
"You hit the ground running and dont look back... "

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!