Skrevet av Emne: Oslo Grand Prix 2009, øvelser som går ut!!!  (Lest 15906 ganger)

Utlogget Deff

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 000
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 000

  • Natural fitness
Sv: Oslo Grand Prix 2009, øvelser som går ut!!!
« #90 : 12. mars 2009, 11:16 »
Ja de damene der så bra ut. Kunne ikke dy meg for å legge inn en ytring på denne tråden.
Egentlig er jeg personlig motstander av hele begrepet"classic" og denne oppdelingen av kroppsbygging. Dette har man ikke f.eks i USA hvor "classic" ikke eksisterer.
Det som jeg føler er saken er at "classic" liksom skal være en gren der ingen bruker dopingmidler for å bli "for store". Min personlige mening er at dette er en feil vei å gå.
Dopingtesting er eneste vei å gå for å få mer aksept for det vi holder på med. Og vanlige vektklasser med -65, -70, -75, -80, -90, -100, og +100 burde være nok. Alle i finalen burde testes. Menn og kvinner. Hva ligger i dette begrepet "classic egentlig? 70-80 tallets byggere? Rein bygging? Estetisk bygging? Tror ikke den vanlige mann i gata oppfatter hva det egentlig er.
Hvem husker ikke Rachel Mclish, selve grunnlegger kvinnen i kvinnelig kroppsbygging.
Nei tilbake til basic og test utøverne. Dopet har totalt ødelagt for kroppsbyggingens rykte i Norge, selv om annenhver nordmann nå bedriver kroppsbygging på gym over hele landet.

Legger ved et bilde av Rachel og et av en annen utøver, som jeg syns var vel drøyt. Tror ikke det er reint for å si det sånn.

Utøver i kroppsbygging og sprint triathlon
_________________________________________________
  http://www.HenningMikal.com

Utlogget MrMuscle

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 455
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 455

  • Intensity builds immensity
Sv: Oslo Grand Prix 2009, øvelser som går ut!!!
« #91 : 12. mars 2009, 12:03 »
Det er nok mye lettere for forbundene å opprette en klasse hvor de kan gi inntrykk av at det ikke skal forekomme doping, noe det selvfølgelig gjør. En å begynne å dopingteste utøvere på konkurranser.

I IFBB/NPC så har de nå startet en ny klasse, kalt bikni. Her snakker vi om normalt pene damer, som blir bedømt utifra kriterier som ikke er så klare. Det er et forsøk på å gjøre forbundet mer tilgjengelig for mannen i gaten. Vinneren av den første konkurransen så slik ut:



Kroppsbyggere og fitnessutøvere vet ikke hva de skal tro og si om en slik vending i IFBB. Mange kommentarer slenges rundt om at nå kan hvem som helst gå på scenen og bli en professjonell IFBB utøver. Foreløpig er det bare amatør konkurranser, men det skal bli gitt ut pro-cards underveis. Men kanskje mannen i gata syns dette er et steg i riktig retning.

Skal de først ta det steget å dopingteste utøvere, så må det også utføres rutine messige tester "Off season" også. Det første jeg ser for meg som kommer til å skje da er at det blir en voldsom utmelding av det gitte forbundet. Og siden ingen forbund i Norge har overflod av medlemmer, så vil det kanskje i seg selv sette et par spiker i kisten til forbundets mulighet til å arrangere konkurranser. Og så er det nok plenty av preparater som ikke er steorider og ikke sporbart f.eks HGH og insulin. Hvordan skulle man stillt seg til disse tingene?

Jeg selv er stor fan av classic klassene. Siden jeg er 189cm og stillte på 87kg i 2006 så ville det rett og slett ikke vært noen plass for meg i konkurrerende kroppsbygging om classic ikke fantes. Å stille i -90kg med min høyde og masse ville blitt raw deal for meg. Ikke at jeg fikk noe enorm plassering i Classic heller (12 av 12), men jeg følte meg ihvertfall ikke som om jeg hadde gått feil når jeg gikk på scenen.

Dopingtestet kroppsbygging er nok en drøm, reine kroppsbyggingskonkurranser er en fantasi. Men at kroppsbygging hadde blitt mer akseptert visst man hadde testet like mye som i annen idrett, absolutt. Men nå er nå kroppsbygging en fringe sport. Det er for de spesiellt interesserte, jeg tror aldri det blir mainstream uansett hva vi gjør med det.

Men man skal ikke ta alle under samme kam. Det er sikkert flust av utøvere som hadde testet rein på disse testene. Og disse hadde selvfølgelig da fått en mye mer real sjanse i konkurransen.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Oslo Grand Prix 2009, øvelser som går ut!!!
« #92 : 12. mars 2009, 12:09 »
Legger ved et bilde av Rachel og et av en annen utøver, som jeg syns var vel drøyt. Tror ikke det er reint for å si det sånn.


La mest merke til puppene jeg på hun siste der...

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Oslo Grand Prix 2009, øvelser som går ut!!!
« #93 : 12. mars 2009, 12:32 »
Men at kroppsbygging hadde blitt mer akseptert visst man hadde testet like mye som i annen idrett, absolutt.

Jeg har vel inntrykk av at folk flest tror det er dopingtesting i bygging. Hver gang noen har spurt meg noe om bygging og jeg har sagt at det ikke er tester så har de blitt veldig overrasket. Selv med testing så tror jeg at byggere på toppnivå vil være så store at for mannen i gata vil det være helt grotesk.

Selv med testing så synes jeg at CB er en god ide.

Forøvrig så håper jeg at mannen i gata ikke melder seg på bikini-konkurransene...
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget F..Frank

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 416
  • Honnør: 263
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 416

  • Back on track...
Sv: Oslo Grand Prix 2009, øvelser som går ut!!!
« #94 : 12. mars 2009, 13:35 »
Nå har jeg ikke satt meg inn i vektklassen for Classic damer, men har noen synspunkter på Classic menn (som sikkert lar seg overføre til damer, hvis fordelingen er riktig)

Hvis vi ser på IFBB/NKF regler, så har man hatt en tendens til å dømme ned de man synes er for "store".
I realiteten så har de vel ikke noen klasse å stille i da, uten å gå seg helt bort.
Er man en AF +180 utøver f.eks og veier ett sted på nedre del av 80 kg, så blir man liksom litt borte i -90 med dagens nivå. (at full testing on & off season kan gjøre noe med dette, er nok riktig, men vi får se når den tid kommer)
Det samme gjelder forøvrig for debutanter som vil prøve seg i bygging. Her mener jeg at Classic er en fin innstegsportal hvis man ønsker å stille på scenen, siden forutsetningen er mer lik på høyde/vekt.
Derfor tror jeg Classic er kommet for å bli Smiley
" I firmly believe that any man`s finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious"  Vince Lombardi

 2009 Year of the FAT

1. Plass Oslo Grand Prix Overall
1. Plass NM Overall
1. Plass NM Bodybuilding Veteran åpen klasse
1. Plass Nordisk Overall

1. Plass VM Masters Classic bodybuilding
WORLD CHAMPION BABY!

You can`t Flex FAT......



Play with nature..... www.proteinfabrikken.no  Team Ironcore

Utlogget Deff

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 000
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 000

  • Natural fitness
Sv: Oslo Grand Prix 2009, øvelser som går ut!!!
« #95 : 12. mars 2009, 17:45 »
Nå har jeg ikke satt meg inn i vektklassen for Classic damer, men har noen synspunkter på Classic menn (som sikkert lar seg overføre til damer, hvis fordelingen er riktig)

Hvis vi ser på IFBB/NKF regler, så har man hatt en tendens til å dømme ned de man synes er for "store".
I realiteten så har de vel ikke noen klasse å stille i da, uten å gå seg helt bort.
Er man en AF +180 utøver f.eks og veier ett sted på nedre del av 80 kg, så blir man liksom litt borte i -90 med dagens nivå. (at full testing on & off season kan gjøre noe med dette, er nok riktig, men vi får se når den tid kommer)
Det samme gjelder forøvrig for debutanter som vil prøve seg i bygging. Her mener jeg at Classic er en fin innstegsportal hvis man ønsker å stille på scenen, siden forutsetningen er mer lik på høyde/vekt.
Derfor tror jeg Classic er kommet for å bli Smiley

Det er mulig du har rett. Who knows. Kanskje jeg stiller igjen selv, før jeg blir 50.
Lykke til med comebacket.
Def

Utøver i kroppsbygging og sprint triathlon
_________________________________________________
  http://www.HenningMikal.com

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!