Skrevet av Emne: Sats lærer DEG knebøy!  (Lest 18792 ganger)

Utlogget Dipsman

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: Sats lærer DEG knebøy!
« #15 : 07. november 2008, 13:18 »
Sats har ræva instruktører som stort sett består av kanskje ei snerten blondine som løper rundt og skravler, og så en tynn fyr i joggedress som tror han kan noe. Atmosfæren er hyggelig og sosial, men det er ikke bra hvis trener seriøst. Man må også betale for masse ekstra dilldall som man ikke har bruk for, som blant annet massasjestoler. Hvis man er jente som vil stramme opp, eller en pensjonist som vil ha noe å finne på er sats midt i blinken.

Utlogget Tordenskjold

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 246

Sv: Sats lærer DEG knebøy!
« #16 : 07. november 2008, 13:19 »
Sats er best! ;>
In Flames - Only for the weak!

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Sats lærer DEG knebøy!
« #17 : 07. november 2008, 13:26 »
Kvartbøy har vel vært diskutert frem og tilbake på dette forumet, og det er (omtrent)opplest og vedtatt at det ikke er spesielt hensiktmessig. Mark Rippetoe (i starting strength) har i hvertfall alle argumentene jeg har sett på dette forumet, pluss noen til, om hvorfor kvartbøying blir feil. Slå opp i den!

Nok om det.

Jeg er ikke enig i at ALT er negativt med treningssenter som Elixia og Sats. Jeg trente i hele fjor på ELixia CB, og var veldig fornøyd med oppholdet. Selv om jeg trener styrkeløft (på mosjonistnivå, vel og merke), så fikk jeg godt utbytte av å trene der, opplevde jeg aldri noe mas. Utstyret var helt kurrant til mitt bruk: to knebøystativ, to benkpress, dips-stativ, nok gulvplass til å dra markløft og masse stenger og vekter. I tillegg har de en egen avdelig med Hammer Strength-apparater som må sies å være av grei kvalitet. Videre er det masse cardioaktiviteter å henge seg med på, om man ønsker litt variasjon.

Jeg fikk også et inntrykk av at PT´ene var flinke til å gi folk innføring i frivektøvelser, fremfor apparater.

Utifra det jeg leser på dette forumet virker Elixia CB å være rimelig bra slik sett.


Mvh

Burrhus

Utlogget Miraj

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 40

Sv: Sats lærer DEG knebøy!
« #18 : 07. november 2008, 13:48 »
Sats er ikke mye best spørr du meg.
Var jo nesten klin umulig å melde seg ut av....kort fortalt så begynnte jeg som fisker,og hadde med det liten fritid og fikk ikke mulighet til å benyttet meg av kontrakten jeg hadde med sats.
Etter første året på fiskebåt tok jeg kontakt med sats og forklarte ståa,men de skulle ha meg til å reise til treningssenteret for å fylle ut et skjema for dette. Dette hadde jeg ikke mulighet til pga jobb,og spurte om de kunne tilsende skjemaet men dette "kunne" de ikke gjøre Huh

Allt i allt tok det 2,5 år før jeg endelig fikk avslutta kontrakten,og på den tiden hadde jeg IKKE fått benyttet meg av treningstilbudet.
De kan......Piiiiip etter min mening Offtopic

Utlogget Dipsman

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: Sats lærer DEG knebøy!
« #19 : 07. november 2008, 14:02 »
Husker en gang jeg trente på sats, og så skulle jeg bruke et apparat som ei deilig jente hadde brukt før meg.. skikkelig tight ass og sånt. Og når jeg skulle til å sette meg, så jeg den svettestripa på setet. var ingen i lokalet i det øyeblikket, så jeg bøyde meg ned og sleika opp alt sammen. deiligste rumpesvetta jeg har smakt noensinne åh

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Sats lærer DEG knebøy!
« #20 : 07. november 2008, 14:15 »
Kvartbøy har vel vært diskutert frem og tilbake på dette forumet, og det er (omtrent)opplest og vedtatt at det ikke er spesielt hensiktmessig. Mark Rippetoe (i starting strength) har i hvertfall alle argumentene jeg har sett på dette forumet, pluss noen til, om hvorfor kvartbøying blir feil. Slå opp i den!

Nok om det.

Jeg er ikke enig i at ALT er negativt med treningssenter som Elixia og Sats. Jeg trente i hele fjor på ELixia CB, og var veldig fornøyd med oppholdet. Selv om jeg trener styrkeløft (på mosjonistnivå, vel og merke), så fikk jeg godt utbytte av å trene der, opplevde jeg aldri noe mas. Utstyret var helt kurrant til mitt bruk: to knebøystativ, to benkpress, dips-stativ, nok gulvplass til å dra markløft og masse stenger og vekter. I tillegg har de en egen avdelig med Hammer Strength-apparater som må sies å være av grei kvalitet. Videre er det masse cardioaktiviteter å henge seg med på, om man ønsker litt variasjon.

Jeg fikk også et inntrykk av at PT´ene var flinke til å gi folk innføring i frivektøvelser, fremfor apparater.

Utifra det jeg leser på dette forumet virker Elixia CB å være rimelig bra slik sett.


Mvh

Burrhus

Trente også Elixia CB i hele fjor, og må si meg litt enig og uenig.

1) De var flinke til å lære folk frivektøvelser, MEN, de lærte bort kvarbøy, og så aldri noen lære bort markløft, eller strakmark.

2) Svært lite masing om bråk og stønning og slikt, men en av kompisene mine jobbet som pt der, og fikk høre på et møte med senterlederen at større folk enn meg, ville de helst ikke ha. Da veide jeg 95kg på 180cm, og var langt ifra hva noen her inne ville regnet som veldig stor.

3) Mye folk og mye skeptiske blikk med en gang man skulle gjøre noe tungt, men det må man vel regne med på et kommerssenter.

Sa brura

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Sats lærer DEG knebøy!
« #21 : 07. november 2008, 14:58 »
Husker en gang jeg trente på sats, og så skulle jeg bruke et apparat som ei deilig jente hadde brukt før meg.. skikkelig tight ass og sånt. Og når jeg skulle til å sette meg, så jeg den svettestripa på setet. var ingen i lokalet i det øyeblikket, så jeg bøyde meg ned og sleika opp alt sammen. deiligste rumpesvetta jeg har smakt noensinne åh
Heheheh DIN GRIS!! biggrin

Har trent på Sats et par ganger, og det er ikke SÅ drit så enkelte skal ha det til. Kan jo selvsagt være forskjeller fra senter til senter i samme kjede, men Sats i Trondheim, nesten der oppe med Tyholt, synes ikke den var så dum, altså. Jeg var der på prøvetime ene gangen her, og irriterte meg over at det var så dårlig plass for markløft. Generelt var frivektsavdelinga dårlig satt opp, det var dårlig plass til ca alt man skulle gjøre. Dette fortalte jeg til dama i resepsjonen når jeg var ferdig, fordi hu spurte om jeg ville skrive kontrakt. No thank you, sa jeg, og forklarte hele opplegget. Det var visst helt i orden det, og så gikk jeg hjem.
Etter et par dager ringte det ei der oppe fra, og spurte om jeg var gira på en ny gratistime fordi de nå hadde flytta om på saker og ting. Takka pent nei, fordi jeg mer eller mindre hadde bestemt meg for å finne noe annet, men dagen etter tok jeg turen likevel. Og whattayaknow! Plassering av utstyr var 5 ganger bedre enn sist jeg var der, nå var det plutselig god plass til stort sett alt, sjøl om det var samme utstyr. Må si jeg ble småimponert. Smiley
Akkurat nå har jeg bare èn ting å pirke på, og det er at bøy-stativet står på siden av speilet, sånn at man må stå vendt mot spinning-rommet. Det er litt mongo, ettersom man da blir stående og glo rett i rompehøyde på damerne som er på spinning, men jeg overlever nok.. Wink
Not that bad, altså... Smiley Er vel en måned siden jeg var der nå, fordi jeg trener hjemme, men trur nok jeg tar turen når jeg kommer til byen igjen.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Sats lærer DEG knebøy!
« #22 : 07. november 2008, 15:06 »
Trente også Elixia CB i hele fjor, og må si meg litt enig og uenig.

1) De var flinke til å lære folk frivektøvelser, MEN, de lærte bort kvarbøy, og så aldri noen lære bort markløft, eller strakmark.

2) Svært lite masing om bråk og stønning og slikt, men en av kompisene mine jobbet som pt der, og fikk høre på et møte med senterlederen at større folk enn meg, ville de helst ikke ha. Da veide jeg 95kg på 180cm, og var langt ifra hva noen her inne ville regnet som veldig stor.

3) Mye folk og mye skeptiske blikk med en gang man skulle gjøre noe tungt, men det må man vel regne med på et kommerssenter.



Merkelig at de ikke ønsker større folk der; siden både Nina , som kom på andre plass i VM i bodyfitness jobber der;
Anne-grethe Torgersen (Har vel første plass i både; EM , VM og fra USA i BB  ) trener der., samt flere som er rimelig store av seg.


Nann
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Sats lærer DEG knebøy!
« #23 : 07. november 2008, 15:09 »
Merkelig at de ikke ønsker større folk der; siden både Nina , som kom på andre plass i VM i bodyfitness jobber der;
Anne-grethe Torgersen (Har vel første plass i både; EM , VM og fra USA i BB  ) trener der., samt flere som er rimelig store av seg.


Nann

Snålt det ja, men kan jo hende han så litt feil på meg, og tenkte at jeg så større ut der jeg satt og kjørte 45kgs hantlene i skuldepress. Anyways, ja, har også sett ei dame der ( regner med at det er ei av dem du snakker om) som var omtrent like stor som meg, bare mer markert, samt mange andre menn der som er mye større. Men dette var forsåvidt helt i begynnelsen, en av de første dagene de hadde åpnet, så det kan vel være at de rett og slett innså at de måtte heve standarden
Sa brura

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Sats lærer DEG knebøy!
« #24 : 07. november 2008, 15:13 »
Er da de må heller se på miljø og hvordan folk oppfører seg, enn størrelsen.

Er desverre mange små spjælinger som er klysete og lager uro og dårlig stemning.
Var et gjeng på Colosseum som var skikkelig små forbanna kryp av noen drittunger som tøffa seg ,laga bråk, yppa til bråk også fordi de ikke fikk være med en kompis å spille fotball.... osv. Men de ble tilslutt tatt i nakken , og pælma ut.
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

janne

  • Gjest
Sv: Sats lærer DEG knebøy!
« #25 : 07. november 2008, 15:20 »
Technogymapparatene på Spenst (tidligere SATS) i Arendal er konge, de er av to av de aller siste seriene som technogym har produsert. Utsyret på Spenst i Grimstad er mindre bra, men der har de derimot den beste instruktøren. En skikkelig hyggelig, og flink svenske som vet hva han snakker om. I Arendal sluttet desverre den beste instruktøren for et par år siden, de som er der nå er sikkert helt greie, men de hadde aldri fått lov å lage opplegg for meg, da jeg føler jeg kan "litt" mer enn dem om både kosthold og trening Grin

Angående den kvartbøyen så er den bare latterlig, men desverre helt normal på slike senter. Jeg har imidlertid hatt "god" innvirkning på noen av jentene på Spenst i Arendal, og nå har i hvertfall et par av dem begynt med dyp bøy med fristang  Cheesy

Utlogget F..Frank

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 416
  • Honnør: 263
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 416

  • Back on track...
Sv: Sats lærer DEG knebøy!
« #26 : 07. november 2008, 15:42 »
Jeg er ikke enig i at ALT er negativt med treningssenter som Elixia og Sats. Jeg trente i hele fjor på ELixia CB, og var veldig fornøyd med oppholdet. Selv om jeg trener styrkeløft (på mosjonistnivå, vel og merke), så fikk jeg godt utbytte av å trene der, opplevde jeg aldri noe mas. Utstyret var helt kurrant til mitt bruk: to knebøystativ, to benkpress, dips-stativ, nok gulvplass til å dra markløft og masse stenger og vekter. I tillegg har de en egen avdelig med Hammer Strength-apparater som må sies å være av grei kvalitet. Videre er det masse cardioaktiviteter å henge seg med på, om man ønsker litt variasjon.

Jeg fikk også et inntrykk av at PT´ene var flinke til å gi folk innføring i frivektøvelser, fremfor apparater.

Utifra det jeg leser på dette forumet virker Elixia CB å være rimelig bra slik sett.


Mvh

Burrhus
[
Trente også Elixia CB i hele fjor, og må si meg litt enig og uenig.

1) De var flinke til å lære folk frivektøvelser, MEN, de lærte bort kvarbøy, og så aldri noen lære bort markløft, eller strakmark.

2) Svært lite masing om bråk og stønning og slikt, men en av kompisene mine jobbet som pt der, og fikk høre på et møte med senterlederen at større folk enn meg, ville de helst ikke ha. Da veide jeg 95kg på 180cm, og var langt ifra hva noen her inne ville regnet som veldig stor.

3) Mye folk og mye skeptiske blikk med en gang man skulle gjøre noe tungt, men det må man vel regne med på et kommerssenter.


Merkelig at de ikke ønsker større folk der; siden både Nina , som kom på andre plass i VM i bodyfitness jobber der;
Anne-grethe Torgersen (Har vel første plass i både; EM , VM og fra USA i BB  ) trener der., samt flere som er rimelig store av seg.


Nann


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nå er jo ikke jeg en av de som er rimelig stor, på 177cm/ca.100kg, men sier som jeg har sagt før:
Jeg trives bra på Elixia CB, og er som Burrhus rimelig fornøyd med utstyret der.
Anne-Grethe & Nina trener der, og også en som konkurrerer i CB.

Folk titter vel litt ekstra kanskje når du nærmer deg 200 på stanga, men det tror jeg er mer av nyskjerrighet enn skepsis.
Og nå er vel 40kg max på hantler.
Alt i alt ett greit sted å trene hvis du ikke er tungvektsbygger, insisterer på å trene i minimal singlet eller er aktiv styrkeløfter.

Men nå var jo denne tråden om SATS & knebøy da Grin
Og der skal jeg ikke tilføye noe for denne gang Wink
" I firmly believe that any man`s finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious"  Vince Lombardi

 2009 Year of the FAT

1. Plass Oslo Grand Prix Overall
1. Plass NM Overall
1. Plass NM Bodybuilding Veteran åpen klasse
1. Plass Nordisk Overall

1. Plass VM Masters Classic bodybuilding
WORLD CHAMPION BABY!

You can`t Flex FAT......



Play with nature..... www.proteinfabrikken.no  Team Ironcore

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Sats lærer DEG knebøy!
« #27 : 07. november 2008, 15:49 »
Husker en gang jeg trente på sats, og så skulle jeg bruke et apparat som ei deilig jente hadde brukt før meg.. skikkelig tight ass og sånt. Og når jeg skulle til å sette meg, så jeg den svettestripa på setet. var ingen i lokalet i det øyeblikket, så jeg bøyde meg ned og sleika opp alt sammen. deiligste rumpesvetta jeg har smakt noensinne åh

Hoho.. Det hadde nok sittet en del svette eldre gubber og skrukkete gamle kjerringer på det apparatet tidligere samme dag. Håhå! Smiley Så du fikk med en fin blanding av rumpesvette fra bussjåfører, trygdede ekdre damer og av hun dama du nevnte. Yummi! Wink

Utlogget Deleted!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 031
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 031

Sv: Sats lærer DEG knebøy!
« #28 : 07. november 2008, 16:42 »
Heheheh DIN GRIS!! biggrin

Har trent på Sats et par ganger, og det er ikke SÅ drit så enkelte skal ha det til. Kan jo selvsagt være forskjeller fra senter til senter i samme kjede, men Sats i Trondheim, nesten der oppe med Tyholt, synes ikke den var så dum, altså. Jeg var der på prøvetime ene gangen her, og irriterte meg over at det var så dårlig plass for markløft. Generelt var frivektsavdelinga dårlig satt opp, det var dårlig plass til ca alt man skulle gjøre. Dette fortalte jeg til dama i resepsjonen når jeg var ferdig, fordi hu spurte om jeg ville skrive kontrakt. No thank you, sa jeg, og forklarte hele opplegget. Det var visst helt i orden det, og så gikk jeg hjem.
Etter et par dager ringte det ei der oppe fra, og spurte om jeg var gira på en ny gratistime fordi de nå hadde flytta om på saker og ting. Takka pent nei, fordi jeg mer eller mindre hadde bestemt meg for å finne noe annet, men dagen etter tok jeg turen likevel. Og whattayaknow! Plassering av utstyr var 5 ganger bedre enn sist jeg var der, nå var det plutselig god plass til stort sett alt, sjøl om det var samme utstyr. Må si jeg ble småimponert. Smiley
Akkurat nå har jeg bare èn ting å pirke på, og det er at bøy-stativet står på siden av speilet, sånn at man må stå vendt mot spinning-rommet. Det er litt mongo, ettersom man da blir stående og glo rett i rompehøyde på damerne som er på spinning, men jeg overlever nok.. Wink
Not that bad, altså... Smiley Er vel en måned siden jeg var der nå, fordi jeg trener hjemme, men trur nok jeg tar turen når jeg kommer til byen igjen.

Jeg trener fast på valentinlyst, og plasseringen er som du sier mye bedre. Gymmet er ikke så galt, bøyracket er nesten bestandig ledig, grei plass til mark også nå. Desverre er benkpressen nesten bestandig opptatt, og hantlene går bare opp til 36 kg. Men jeg bor nærme, og trives der

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Sats lærer DEG knebøy!
« #29 : 07. november 2008, 16:55 »
ok, jeg kan med en gang slå fast at det tydeligvis er STOR forskjell mellom sats treningsentre, hører folk som snakker om så hardkåre shitt som frivekter og OMG knebøyapparater, noe som ikke fantes på SATS senteret jeg var på, og av frivekter var det snakk om ca 150kg fordelt på 5 og 10kgs skiver i hele treningstudioet, altså hvis man ville trene markløft måtte man belage seg på markløft "på kloss"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!