Skrevet av Emne: Kroppsbygging | trenings- og kostholdsprogram  (Lest 1184 ganger)

Utlogget aiaiai

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 37

Kroppsbygging | trenings- og kostholdsprogram
« : 03. november 2008, 18:56 »
Hei! jeg er en gutt på 17 år, 178cm høy og veier 68kg. Har drevet med trening (fotball) siden barneskolen og har vært i god fysisk form hele livet (med unntak av 3års skade med ryggen og knærne de siste årene). kroppsbygging er vel det rette ordet for hva jeg ønsker med dette Wink

Trener mandag(1)-tirsdag(2)-torsdag(1)-fredag(2) m/evt endringer ut i fra jobb osv.

1. Bryst - skuldre - triceps - mage
2. Biceps - rygg - beina - mage


Noen som kunne satt opp et treningsprogram til meg for å rett og slett bli større : )

Vet at det krever masse mat og hvile for å få effektivitet i treningen, et kostholdprogram kunne vært supert om noen kunne linket til et som passer til mitt formål med treninga. Ønsker å spise det som min kjære mor og far setter på bordet, altså middag og ta avstand fra kostholdsprogrammet, eller er det veldig dumt (selvfølgelig avhengig av hva som serveres).

Mvh
Midtby

Utlogget EvergoOd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 354
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 354

  • EAT TO GROW
Sv: Kroppsbygging | trenings- og kostholdsprogram
« #1 : 04. november 2008, 10:00 »
Hei! jeg er en gutt på 17 år, 178cm høy og veier 68kg. Har drevet med trening (fotball) siden barneskolen og har vært i god fysisk form hele livet (med unntak av 3års skade med ryggen og knærne de siste årene). kroppsbygging er vel det rette ordet for hva jeg ønsker med dette Wink

Trener mandag(1)-tirsdag(2)-torsdag(1)-fredag(2) m/evt endringer ut i fra jobb osv.

1. Bryst - skuldre - triceps - mage
2. Biceps - rygg - beina - mage


Noen som kunne satt opp et treningsprogram til meg for å rett og slett bli større : )

Vet at det krever masse mat og hvile for å få effektivitet i treningen, et kostholdprogram kunne vært supert om noen kunne linket til et som passer til mitt formål med treninga. Ønsker å spise det som min kjære mor og far setter på bordet, altså middag og ta avstand fra kostholdsprogrammet, eller er det veldig dumt (selvfølgelig avhengig av hva som serveres).

Mvh
Midtby


For det første vil jeg anbefale og ikke trene mer en to store muskelgrupper til dagen, du trener deg bare ned mi di øktene du har nå, og hver muskelgrupper bør ha to dager pause.

Ergo vil jeg kjørt programmet slik:

Mandag - Bein og mage

Tirsdag - Rygg, Biceps og underarmer om du vil

Torsdag - Bryst triceps og mage

Fredag - Skuldre, nakke og mage

Så begynner du på ny, viktig og variere øvelser. Ha fokus på basis øvelser som Markløft, knebøy og millitærpress. så vil du ha større progresjon. Ta kosttillskudd og spis sunt. Sov mins 8 timer til dagen.

Kan være greit og variere reps og en gang iblant, musklene har en slags "memory" det vil si at hvis du utsetter dem for den samme belastningen over lengre tid vil progresjonen minke etterhvert.

Det handler om å "sjokke" musklene og utsette dem for en belastning som dem ikke pleier å bli utsatt for, dermed vil dem gå i "forsvarsposisjon" eller hva jeg skal si og vil øke raskere. For å si det sånn, jo mer du river og sliter og ødelegger muskelfibrene, jo mer vil dem vokse. Veldgi vikitig med proteiner og et godt måltid etter trening. Ta gjerne gainer etter trening istedenfor proteiner hvis du vil øke i muskelmasse.

Lykke til Wink
Vekt - 75kg Morgenvekt
Høyde -   174.5cm     

1RM
BP 105
ML 200 (lenge siden)
KB 155
MP ?

Min treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89612.0

Utlogget aiaiai

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 37

Sv: Kroppsbygging | trenings- og kostholdsprogram
« #2 : 11. november 2008, 20:34 »
Takk for hjelpen, følger programmet nå så får vi se om det blir noe progresjon Smiley

- Hvor ofte bør man sjokke musklene/ endre reps?

- Kjører som regel 14-15 reps per øvelse (3 sett), er dette greit med reps eller bør jeg minke antallet?

- Lurer også på om/evt når jeg bør skifte til et annet program for å få variasjon (forslag?)

Takker for hjelpen Smiley

Utlogget DanielØvre

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 125
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 125

  • Kaliber Gym
Sv: Kroppsbygging | trenings- og kostholdsprogram
« #3 : 11. november 2008, 20:35 »
Hva vil du oppnå da? Styrke, volum ... ?

Utlogget aiaiai

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 37

Sv: Kroppsbygging | trenings- og kostholdsprogram
« #4 : 11. november 2008, 20:48 »
har skrevet det i første posten, det er nok volum.

Utlogget EvergoOd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 354
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 354

  • EAT TO GROW
Sv: Kroppsbygging | trenings- og kostholdsprogram
« #5 : 12. november 2008, 16:56 »
har skrevet det i første posten, det er nok volum.

Det er forskjellige meninger om hvordan man skal oppnå Volum, jeg anbefaler å kombinere lite reps og mange reps...

Men om du hadde startet en bulkeperiode og gått på 5x5 programmet til kalibergym, så vil du nok få volum
Vekt - 75kg Morgenvekt
Høyde -   174.5cm     

1RM
BP 105
ML 200 (lenge siden)
KB 155
MP ?

Min treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89612.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!