Skrevet av Emne: Slutter å snuse!. Noen som blir med?  (Lest 31512 ganger)

Utlogget -TT-

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 211

  • Quincy Taylor
Sv: Slutter å snuse!. Noen som blir med?
« #60 : 19. november 2008, 17:18 »
Startet å røyke som 16 åring, gikk over til snus for å slutte å røyke 24 år gammel, sluttet å snuse for 7 uker siden 28 år gammel.

Har vært mye lettere å slutte enn jeg trodde det kom til å bli, har hjernevasket meg selv så mye som mulig. Gjentok settningen: Snus er skadelig for meg og treningen min, snus er skadelig for meg og treningen min.

Dette gjentok jeg sikkert opp til 1000 ganger på de væreste dagene, målet nå er å klare å eliminere alle gode grunner for å begynne å snuse igjen. Smiley

Snus er skadelig for meg og treningen min!!

Bra jobba, skal faen meg klare det selv!

Utlogget 1983

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 628
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 628

  • No Pain No Gain
Sv: Slutter å snuse!. Noen som blir med?
« #61 : 19. november 2008, 21:40 »
Akkurat nå går jeg hjemme om dagene, går faktisk bra å ikke snuse.. Men lurer på hva som skjer når jeg begynner på jobb igjen om et par uker!!! gruer meg nesten litt:P

Utlogget Andersen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 112

Sv: Slutter å snuse!. Noen som blir med?
« #62 : 19. november 2008, 23:06 »

Utlogget noobicius

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 301
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 301

  • Alder: 22 Vekt: 75 kg 1RM benk: 97,5kg
Sv: Slutter å snuse!. Noen som blir med?
« #63 : 19. november 2008, 23:12 »
dæven! eksamen nærmer seg, ellers skulle jeg blitt med på denna! UMULIG å lese til eksamen uten snus, og "Eye og the tiger" på ipoden
Det er ikke bilen du kjører det kommer ann på, men armen som henger ut av vinduet=)

Utlogget -TT-

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 211

  • Quincy Taylor
Sv: Slutter å snuse!. Noen som blir med?
« #64 : 20. november 2008, 00:11 »

Tror du ikke jeg har sett den før eller?

Nummer 1: jeg driter i om det er farlig eller ikke. På hylla mi hjemme har jeg tomme bokser verdt mellom 25 og 30 tusen kroner. På halvannet år. Jeg gidder ikke kaste bort mer penger på det nå.
Nummer 2: bedre for treninga hvis du ikke snuser;) Det er den største årsaken.

Utlogget -TT-

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 211

  • Quincy Taylor
Sv: Slutter å snuse!. Noen som blir med?
« #65 : 20. november 2008, 00:11 »
dæven! eksamen nærmer seg, ellers skulle jeg blitt med på denna! UMULIG å lese til eksamen uten snus, og "Eye og the tiger" på ipoden

Du er velkommen når eksamen er over Wink

Utlogget -TT-

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 211

  • Quincy Taylor
Sv: Slutter å snuse!. Noen som blir med?
« #66 : 20. november 2008, 00:12 »
Akkurat nå går jeg hjemme om dagene, går faktisk bra å ikke snuse.. Men lurer på hva som skjer når jeg begynner på jobb igjen om et par uker!!! gruer meg nesten litt:P

Vanskelig med jobb, osv. Veit det. Men prøv å snus litt nikotinfri og tobakksfri snus. Onico eller noe sånt heter det. har en under leppa nå faktisk. Det hjelper bare å ha noe der! MYE!

Utlogget Bighush

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 242
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 242

Sv: Slutter å snuse!. Noen som blir med?
« #67 : 20. november 2008, 00:16 »
Vanskelig med jobb, osv. Veit det. Men prøv å snus litt nikotinfri og tobakksfri snus. Onico eller noe sånt heter det. har en under leppa nå faktisk. Det hjelper bare å ha noe der! MYE!

Tror det er mye av feilen folk gjør, er ikke nikotinet i seg selv som er så farlig men vanen med det å snuse. Snuse når man sitter forran pcen, snuse mens man kjører bil, snuse etter mat osv osv.

Anbefaler heller å kutte det helt ut, og virkelig analysere til hvilke tider og situasjoner man snuser og være bestemt på hva man skal gjøre i de situasjonene

Utlogget Andersen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 112

Sv: Slutter å snuse!. Noen som blir med?
« #68 : 20. november 2008, 00:29 »
Tror du ikke jeg har sett den før eller?

Nummer 1: jeg driter i om det er farlig eller ikke. På hylla mi hjemme har jeg tomme bokser verdt mellom 25 og 30 tusen kroner. På halvannet år. Jeg gidder ikke kaste bort mer penger på det nå.
Nummer 2: bedre for treninga hvis du ikke snuser;) Det er den største årsaken.


Du hadde jo uansett brukt de pengene på noe annet tull.. Kan jo ikke tenke sånt om alt du bruker penger på. Men uansett, lykke til videre! Jeg skal ihvertfall kose meg med en snus som at det skulle ha vært en kopp kaffe:)

Utlogget -TT-

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 211

  • Quincy Taylor
Sv: Slutter å snuse!. Noen som blir med?
« #69 : 20. november 2008, 08:14 »
  Men uansett, lykke til videre! Jeg skal ihvertfall kose meg med en snus som at det skulle ha vært en kopp kaffe:)

http://www.nrk.no/nyheter/1.5208807

Din forskning er fra 2005.
Artikkelen min er fra 2008.
Kos deg med kaffen din Wink

Kjipt gjort av deg å sende linker som taler for at "snus er ikke så ille, dere kan bare begynne igjen". IKke lett å slutte, så det kunne du spart deg.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Slutter å snuse!. Noen som blir med?
« #70 : 20. november 2008, 08:28 »
Morrasnus, bil/bussnus, kaffepåjobbensnus, før-lunsjsnus, etterlunsjsnus, ventesnus,bil/bussnus, før-middagssnus, etter-middagssnus, sofasnus, Hotel-Cæsarsnus Grin, slappeavsnus, etterkosesnus og nattasnus!
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Slutter å snuse!. Noen som blir med?
« #71 : 20. november 2008, 08:38 »
Var du snusfri fra før av, eller begynner du nå? Wink

Jeg har snusa heavy i mange år jeg. Når jeg slutta? Hmmmmm *tenke* - jo tirsdag klokka 14:00!

For første gang er jeg faktisk heklt bestemt på å slutte, så det kommer ikke til å by på problemer whatsoever!!
Litt psyco med lopper og småkryp som raser rundt i blodårene mine akkurat i dag, men pytt pytt - det er litt deilig med nerver utapå kroppen også. Wink
Fra tidligere kutt har jeg erfart at de første dagene er de verste, og deretter svinner nikotinsuget helt bort, så det plager meg i grunn ikke med noen få dager med panikkangst Smiley

Hvorfor jeg er så sikker på at jeg allerede kan erklære meg som snusfri?
Årsaken er at jeg for første gang har eksakt samme innstilling som ved inngangen til en diett - da må en alltid være klar på at en SKAL bli i form. Det går rett og slett ikke ann å starte en diett med utgangspunktet "nja - kanskje jeg greier å bli i form?"
Ved tidligere snuskutt har jeg i grunn ikke hatt reell lyst til å slutte - da kan det ikke gå da vettu - nei nei nei! Smiley

Jeg ER snusfri!


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Slutter å snuse!. Noen som blir med?
« #72 : 20. november 2008, 08:54 »
Broder'n sliter med å slutte! For ham er snusen en livsviktig virkelighetsflukt. Ting som jakt og fiske, snusens høyborg for bror er nå et slit uten like... Mange ting vil aldri bli det samme igjen uten snus for min bror.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget -TT-

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 211

  • Quincy Taylor
Sv: Slutter å snuse!. Noen som blir med?
« #73 : 20. november 2008, 09:11 »
Jeg har snusa heavy i mange år jeg. Når jeg slutta? Hmmmmm *tenke* - jo tirsdag klokka 14:00!

For første gang er jeg faktisk heklt bestemt på å slutte, så det kommer ikke til å by på problemer whatsoever!!
Litt psyco med lopper og småkryp som raser rundt i blodårene mine akkurat i dag, men pytt pytt - det er litt deilig med nerver utapå kroppen også. Wink
Fra tidligere kutt har jeg erfart at de første dagene er de verste, og deretter svinner nikotinsuget helt bort, så det plager meg i grunn ikke med noen få dager med panikkangst Smiley

Hvorfor jeg er så sikker på at jeg allerede kan erklære meg som snusfri?
Årsaken er at jeg for første gang har eksakt samme innstilling som ved inngangen til en diett - da må en alltid være klar på at en SKAL bli i form. Det går rett og slett ikke ann å starte en diett med utgangspunktet "nja - kanskje jeg greier å bli i form?"
Ved tidligere snuskutt har jeg i grunn ikke hatt reell lyst til å slutte - da kan det ikke gå da vettu - nei nei nei! Smiley

Jeg ER snusfri!

Herlig! Helt konge!
Med deg på "laget" så motiverer du hvem som helst! Jeg er iallefall mye mer motivert.
Logg litt hvordan det går etterhvert da Wink Bra å høre at litt større karer er med på det her Wink

Var forresten å så på deg på NM. Imponerende fysikk. Helt rått!

Og, forresten.

Jeg ER også snusfri!

Utlogget Andersen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 112

Sv: Slutter å snuse!. Noen som blir med?
« #74 : 20. november 2008, 11:40 »
http://www.nrk.no/nyheter/1.5208807

Din forskning er fra 2005.
Artikkelen min er fra 2008.
Kos deg med kaffen din Wink

Kjipt gjort av deg å sende linker som taler for at "snus er ikke så ille, dere kan bare begynne igjen". IKke lett å slutte, så det kunne du spart deg.

Tror jeg holder meg unna kaffen som jeg alltid har gjort... Kaffe kan jo også være kreftfremkallende?  :Smiley

http://www.dinside.no/helse/vekt-og-kosthold/farlig+a+vaere+kaffeelsker/art393894.html

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!