Skrevet av Emne: Steroider i militæret?  (Lest 21008 ganger)

Utlogget Ken Velde

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 185

Sv: Steroider i militæret?
« #60 : 22. november 2008, 18:22 »
Sant så sant!

"Ikke faan om jeg skal hersjes med av sersjanter og generaler.." -som noen sa..! 
Er det stoltheten som råder? Wink Hva er det som gjør slike så unike i forhold til andre som må rette seg etter overordnede i Forsvaret?

Ja det er nok stoltheten:) legger ikke skjul på det. Å det du sier, unik? Poenget er at mann trenger ikke å inn nå til dags. Like greit at jeg droppa det. Hadde nok blitt bortkasta penger som en sa. Da må saken være grei?
Nord Norge Grand Prix - Amatør  3.plass      2010

Kristiandsand Showlift NM i -105kg  5.plass   2010


Trondheim Strongman - Kaliber Gym

Utlogget STR

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 281
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 281

  • Be your own design
Sv: Steroider i militæret?
« #61 : 22. november 2008, 18:27 »
Jeg er av den oppfatning at vi trenger forsvaret mest av politiske grunner. Selv har vi jo ikke kapasitet til å stå imot et angrep mot nasjonen. Jeg er delvis enig i det noen sier om at det er liten vits med umotiverte førstegangstjenestegjørende.

En liten digresjon fra topic, men en jeg var på (...hva heter det? Innrullering?) med, innrømte å hadde brukt narkotiske stoffer. Eneste som skjedde med han var et kort avhør med MP før han ble med oss videre.

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: Steroider i militæret?
« #62 : 22. november 2008, 18:36 »
Innrullering og innrykk går vel for det samme. Smiley
Var vitne til at en person ble tatt for å røyke hasj dagen før innrykket i den tro at han slapp unna tjenesten.
Vedkommende ble vel der også tatt hånd om av MP, for så å fortsette videre i innrulleringen.


Utlogget eirikk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 395
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 395

Sv: Steroider i militæret?
« #63 : 22. november 2008, 20:49 »
He he.. Morsomt med sånne storkarer som deg. Har nok sett en god mengde blod. Du kjenner ikke meg så ikke lat som det heller.Smiley Hadde kommet inn i forsvaret vis jeg ville. Uten å slite noe særlig. Men hvorfor? Lære meg disiplin? Bli mann? Fortell meg det. Hadde nok grusa deg lett i det meste kamerat. Vi har alle forskjellige mål å meninger i livet.

Jeg så ingen grunn til å inn i forsvaret, så jeg droppa det. Du var inn å likte det? ok, greit for meg. Du må ty til frekke kommentarer når du snakker til meg å, sier sitt om deg jenta mi;)

Jeg gikk ikke off topik, du gjorde det. Bra!

hva er "off topik"...?

Utlogget trailfox

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 46
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 46

Sv: Steroider i militæret?
« #64 : 22. november 2008, 23:06 »
Stakkar.

Var det ment til meg? Hvis ja, så kan det kanskje være greit for deg å vite at jeg hadde jegertjeneste under førstegangstjenesten og er på vei tilbake til forsvaret nå.

Ser at du er 18 år, foreslår at du får deg litt erfaring om det som diskuteres før du slenger med kjeften.



Utlogget NifS

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 593
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 593

  • i dont want to know your name, i just want BANG!
Sv: Steroider i militæret?
« #65 : 22. november 2008, 23:23 »
mant.
Du skrev han kjenner deg ikke så han burde ikke utale seg:P
etterpå skriver du at du knuser han i det meste?
så du kjenner han men han kjenner ikke deg? Tongue

selv har jeg inne i forsvaret, likte det ikkenoe særlig på forhånd og likte det like lite etterpå, helt grei opplevelse men det veier ikke opp for de "3" studieårene jeg mistet da jeg var inne, tjenestegodtgjørelsen på en ymse 20k var lite da:P
syns det også er tåpelig å tvinge inn personer som er godt etablert i feks jobb og vil lide inntektsmessig av dette :\
så har jeg en håndfull overkvalifiserte (hvis vi dømmer ifra de som ble kallt inn med meg) venner som ikke ble kallt inn? merkelige saker dette norske forsvar:P
nødvendig ta heller inn de som faktisk har noe der å gjøre:P

Utlogget Jeggs Kilogramsson

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Steroider i militæret?
« #66 : 23. november 2008, 03:02 »
He he.. Morsomt med sånne storkarer som deg. Har nok sett en god mengde blod. Du kjenner ikke meg så ikke lat som det heller.Smiley Hadde kommet inn i forsvaret vis jeg ville. Uten å slite noe særlig. Men hvorfor? Lære meg disiplin? Bli mann? Fortell meg det. Hadde nok grusa deg lett i det meste kamerat. Vi har alle forskjellige mål å meninger i livet.

Jeg så ingen grunn til å inn i forsvaret, så jeg droppa det. Du var inn å likte det? ok, greit for meg. Du må ty til frekke kommentarer når du snakker til meg å, sier sitt om deg jenta mi;)

Jeg gikk ikke off topik, du gjorde det. Bra!


FAAACE TO FACEEEEEE!(!!!!!!!!!!11)
Got pump?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Steroider i militæret?
« #67 : 23. november 2008, 11:15 »
Tar det ifra de som evt måtte ha en likegyldig holdning til Forsvaret!

Norge har jo et hav av potensielle soldater, de udugelige kan jo se på det som en mulighet til å bli bedre..

Jeg har aldri vært i noe forsvar da jeg ble fritatt. Men, jeg var i full jobb i stedet, tjente bra og betalte skatt. Teller ikke det i forhold til å få dette landet til å gå rundt?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Morph

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 75
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 75

Sv: Steroider i militæret?
« #68 : 23. november 2008, 11:29 »
Var det ment til meg? Hvis ja, så kan det kanskje være greit for deg å vite at jeg hadde jegertjeneste under førstegangstjenesten og er på vei tilbake til forsvaret nå.

Ser at du er 18 år, foreslår at du får deg litt erfaring om det som diskuteres før du slenger med kjeften.


Hva faen har det å si om du har gjort jegertjeneste under første gangstjeneste i dette tilfellet?

Og det at jeg 18 år, betyr at jeg ikke har erfaring med å ha lest og gjort mye research?

Utlogget noobicius

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 301
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 301

  • Alder: 22 Vekt: 75 kg 1RM benk: 97,5kg
Sv: Steroider i militæret?
« #69 : 23. november 2008, 12:31 »
Til alle de som sier at norge ikke hadde kunne stått imot et angrep: Hvis dere ikke har fått det med dere, så er Norge medlem av NATO...  så et angrep mot norge er usannsynlig, men hvis det skjer så regner jeg med at vi har NATO i ryggen, og da spiller det liten rolle hva slags forsvar vi har her hjemme. men.. nå er jeg ingen ekspert Tongue

Selv var jeg i sjøforsvaret et år. Jeg hata det mens jeg var inne, siden jeg hadde dame. Ser jeg tilbake på det angrer jeg ikke et sekund. Mest fordi det bare er de gode minnene sitter igjen.
Var overalt, som f.eks fra fylletur til Esbjerg i Danmark, til fylletur i Longyearbyen, Svalbard.
Var i kystvakten btw.

Synes alle hadde hatt godt av militæret, men skjønner veldig godt at de som er ferdig med utdannelse helst vil slippe.
Det er ikke bilen du kjører det kommer ann på, men armen som henger ut av vinduet=)

Utlogget Deleted!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 031
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 031

Sv: Steroider i militæret?
« #70 : 23. november 2008, 12:35 »
Hva faen har det å si om du har gjort jegertjeneste under første gangstjeneste i dette tilfellet?

Og det at jeg 18 år, betyr at jeg ikke har erfaring med å ha lest og gjort mye research?

Som du sier, du er 18 og har ikke vært i forsvaret enda. Jeg anbefaler deg å ikke åpne munnen om ting du har lest om, men har null erfaring med.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Steroider i militæret?
« #71 : 23. november 2008, 13:15 »
Til alle de som sier at norge ikke hadde kunne stått imot et angrep: Hvis dere ikke har fått det med dere, så er Norge medlem av NATO...  så et angrep mot norge er usannsynlig, men hvis det skjer så regner jeg med at vi har NATO i ryggen, og da spiller det liten rolle hva slags forsvar vi har her hjemme. men.. nå er jeg ingen ekspert Tongue


Noe som burde betinge at vi også stiller opp for våre medalierte?

Uansett, så kan man også se det slik at Norge omtrent er utslettet før NATO rekker å i det hele tatt få ut fingeren. Og det hjelper vel ikke heller at vi antagelig måtte ha utredet om vi var under angrep først heller ...
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget trailfox

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 46
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 46

Sv: Steroider i militæret?
« #72 : 23. november 2008, 21:37 »
Hva faen har det å si om du har gjort jegertjeneste under første gangstjeneste i dette tilfellet?

Og det at jeg 18 år, betyr at jeg ikke har erfaring med å ha lest og gjort mye research?

Er du dum? Det er relevant fordi du kalte meg en "stakkar".

Og du kan lese og gjøre så mye research du vil, du har fremdeles ingen erfaring.

Utlogget Håpløs

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 89
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 89

Sv: Steroider i militæret?
« #73 : 06. desember 2008, 03:54 »
For Konge, Flagg og Fedreland! For forfedre, for fremtidige familiemedlemmer osv...
Har du det så jævli (sorry ordbruket!) travelt med å fullføre utdannelse eventuelt komme deg i jobb, at du ikke gidder å tjenestegjøre? Respekt! Hvor ble det av stoltheta?

Mange syter over rekrutten, men om du ikke klarer å stå opp klokken 6, ikke gidder vaske rommet og ikke gidder å gjøre meningsløse oppgaver, må jeg skuffe deg å si at du ikke vil nå langt i livet.

Med mindre du har en pappa med stor lommebok som forhåpentligvis er full av cash.

For dere som vil ut i arbeidslivet: ta det som ei utfordring! Dere for penger pr dag, gratis kost og losji, dimmegodt-gjørelse og kan bruke stipend fra forsvare å faktisk få dekt ca 20 000 til feks å ta bil lappen! Du trener også gratis.

Tilbake til topic:
Vet ikke om du vil få noe notat eller noe på rullebladet, men om du gjør det, vil tjenester som feks politi, vekter, brannmann være noe du kan se lenge etter. Ikke sikker på hvordan det vil være om du skal bli lege eller ambulansepersjonell, men kan tenke meg ikke de heller vil ha deg.
Tjenestebeviset er også ett meget bra bevis å fremvise ved jobbsøknad, da det viser hvordan du utfører praktiskt arbeid og om du fungerer i team. Gull verdt!

Og til Morph og trailfox: GET A ROOM!

1. Jegertjeneste er ikke noe å skryte over. Du gjør ikke noe bedre eller viktig tjeneste enn di som sitter i en bunkers å snakker i telefonen, ikke bedre enn de som lager mat til hele besetningen og ikke bedre enn en hvilken som helst annen menig! At du er på vei inn i forsvaret? hva skal det bety? Tongue er som å si at jeg er på vei til å bli sivilingeniør, selv om jeg bare er på 1 året.
Erfaringen har ikke noe å si da ingen vil ha lika opplevelse i forsvaret.
2. Du kan selvfølgelig IKKE lese deg til hvordan en tjeneste innenfor forvaret er!

Anbefaler alle å dra inn i forsvaret, fullfør, få ett dritbra tjenestebevis (har i alle fall hjulpet meg godt innenfor vektertjenesten) å ta så mange kurs du kan for free!

Utlogget trailfox

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 46
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 46

Sv: Steroider i militæret?
« #74 : 09. desember 2008, 10:51 »
Håpløs, innlegget ditt er så full av piss at jeg vet ikke hvor jeg skal starte en gang...

For det første, verneplikten har utspilt sin rolle. Om du ikke ser det, bør du sette deg inn i hva slags trussler Norge står ovenfor i dag. Vi trenger ikke et stort og ineffektivt forsvar, men et lite og profesjonelt forsvar som består av godt trente og motiverte soldater. Forsvaret kaster bort ufattelig mye penger hvert år på vernepliktige som ikke ønsker å yte. Det bør heller innføres frivillig verneplikt, og med de pengene man sparer inn, kan man gi disse soldatene bedre trening og utstyr. Som jeg skrev tidligere, så er ingen tjent med tvungen verneplikt.

For det andre, du vet tydligvis ikke hva jegertjeneste går ut på om du mener det ikke er noe å skryte av (noe jeg forøverig aldri har gjort, men siter gjerne innlegget der du mener jeg gjorde det). Det å ta på seg en oppakning som veier 40-50 kg og vite at man skal gå i flere dager og netter med lite mat, søvn og hvile, det krever sin mann. Men sånt vet vel du ingenting om, der du stod i vaktbua med iPoden din eller hvor faen du nå var. Du må gjerne påstå at alle tjenester i forsvaret er like viktige (om det får deg til å føle deg bedre med tjeneste du hadde), men ikke faen om alle tjenester er like krevende.

At du er på vei inn i forsvaret? hva skal det bety?  er som å si at jeg er på vei til å bli sivilingeniør, selv om jeg bare er på 1 året.

Har allerede skrevet under kontrakt og begynner treningen neste måned.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!