Skrevet av Emne: Ed Coan Benkkalkulator - erfaringer?  (Lest 1779 ganger)

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Ed Coan Benkkalkulator - erfaringer?
« : 22. november 2008, 00:44 »
Hei, jeg lurte på om det er noen som har erfaringer med Ed Coans benkprogram: http://www.joeskopec.com/edcoanbench.html

For meg virker det noe optimistisk med tanke på progresjonen i programmet, men jeg vurderer likevel å gi det en sjanse etter nyttår. Er det noen her som har erfaringer med dette programmet, eller evt. har noen kvalifiserte meninger om det?
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Ed Coan Benkkalkulator - erfaringer?
« #1 : 22. november 2008, 16:42 »
Ed er en av verdens beste styrkeløfter med eller uten dop fordi han har et naturlig tallent, disiplinert og intelligent.

Jeg har prøvd flere av hans programmer som fungere veldig bra helt mot slutten, da har jeg problemer.

Dette er et klassisk amerikansk program med økte vekter for hver uke, den norks modellen er ikke helt ulik men på slutten er det avlastningsuker mellom ukene dvs at dette programmet trolig hadde blitt 16 uker.

Jeg vil tippe at de som vil lykkes med  dette programmet fulgt slavisk er:
- Nybegynnere
- Viderekommende med mye grunntreing
- Avansert utøver med lav 1 RM og god grunntreing
- Avansert utøver med meget gode innhentingsevner og er meget ung
- Genietisk unikum
- Expert med høy pers på dop.

Men det er mine tanker.

Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Ed Coan Benkkalkulator - erfaringer?
« #2 : 22. november 2008, 16:47 »
Ed er en av verdens beste styrkeløfter med eller uten dop fordi han har et naturlig tallent, disiplinert og intelligent.


Er ikke dette motstridende???

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Ed Coan Benkkalkulator - erfaringer?
« #3 : 22. november 2008, 17:12 »
Det er ikke alle som begynner å bruke dop i barnehagen og det er helle ikke alle voksne dopere som doper seg hele tiden. Ed Coan er beskrevet av folk i det amerikanske miljøet som det Amerikas mest talentfulle styrkeløfter med eller uten dop. Vedrørende intelligens er det treningsintelligens jeg sikter til, selv om Ed sikkert har mer en nok IQ. Selv om man er talent må man ha treningsintelligens for å utnytte dette talentet. Treningsintelligens er relevant i denne saken siden han har laget et treningsprogram som andre kan følge. Han er jo tross alt en av de få i verden som har levd av å være styrkeløfter. Håper dette besvarte spørsmålet ditt. Forøvrig mener jeg din kommentar i denne posten er vel også noe på siden av temaets kjerne.



Er ikke dette motstridende???

Utlogget ST0RMTRIGGER

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

  • Vekt: 130kg Høgde: 1.84
Sv: Ed Coan Benkkalkulator - erfaringer?
« #4 : 22. november 2008, 17:14 »
Jeg er på den nest siste uken på programmet nå. Programmet har vert beinhart!! Jeg byttet i tillegg ut dag 2 med benkpress middels grep med stopp fra dietmar.(middels tung) Denne dagen kjører jeg i tilegg tung militærpress.
Jeg plottet i tillegg inn lettere 1RM enn jeg hadde, men likevell klarte jeg bare 1 reps denne uken i stede for 2. Satser på å gjøre d samme neste uke. Så jeg tror jeg kommer til å klare ny 1 RM på 5 kg. Det er jo rimelig bra på 12 uker det. Men opprinnelig skulle jeg ta 20 kg over de kiloene jeg plottet inn.. Som da hadde vert 15kg over 1RM woot Hehe... Så det lå jo litt i korta at dette var for godt til å være sant Smiley

Men andre ord:
-Benkpressen har gått akkuratt så vidt. Veldig tungt på slutten. Dette førte til at teknikken ikke satt helt som den skal.
-Smalbenken har for min del gått greit
-Skråbenken har vert veldig tung. Som også her førte til litt stygg teknikk.

Oppsumering:
-Slå inn 1RM med god margin. Kanskje nesten 10kg. Ellers trener du ikke på overskudd. Dette er viktig for generell styrkeøkning. Også med tanke på teknikk.
-På sikt er nok Dietmar bedre. Om dette programmet blir for tungt er det veldig fort å skade seg og\eller stagnere.
-Dette er et veldig anderledes program. Og jeg synes det var kjempe artig!. Godt å gjøre ting litt andereledes av og til.
-Jeg fikk en sinnsyk pump de første ukene pga. alle repsene (som godt kunne vert litt lettere Smiley)
-Om du er erfaren og har prøvd flere program, deriblant Dietmar, kan dette vere noe for deg. Om du ikke har så mye erfaring, og ikke trent Dietmar vil jeg heller annbefale det.
(Dette vet du sikkert, men du trenger ikke utstyr for å trene Dietmar. Det har jeg aldri gjort, og har hatt jevne og stabile økninger)

Etter dette programmet kommer jeg til å gå tilbake til Dietmar...  Kommer jeg til å trene dette programmet igjen? Kanskje..
HOBBYSTYRKELØFTER

Knebøy 240 kg
Benkpress 205 kg
Markløft 270 kg

Belt only!

            "There is no point in being alive
               if you cannot do the deadlift"
                    -Jòn Pàll Sigmarsson-

                   -Real men armwrestle!-

                             RAW 4 life!

Min youtube kanal: http://www.youtube.com/channel/UC4klTp6sCJkDrrQ51ZmCwCQ

Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Ed Coan Benkkalkulator - erfaringer?
« #5 : 22. november 2008, 17:22 »
Det er ikke alle som begynner å bruke dop i barnehagen og det er helle ikke alle voksne dopere som doper seg hele tiden. Ed Coan er beskrevet av folk i det amerikanske miljøet som det Amerikas mest talentfulle styrkeløfter med eller uten dop. Vedrørende intelligens er det treningsintelligens jeg sikter til, selv om Ed sikkert har mer en nok IQ. Selv om man er talent må man ha treningsintelligens for å utnytte dette talentet. Treningsintelligens er relevant i denne saken siden han har laget et treningsprogram som andre kan følge. Han er jo tross alt en av de få i verden som har levd av å være styrkeløfter. Håper dette besvarte spørsmålet ditt. Forøvrig mener jeg din kommentar i denne posten er vel også noe på siden av temaets kjerne.


Er enig i din beskrivelse av Coan.
Poenget var at du i samme setning som du nevnte Coan's dopbruk, så beskrev du ham som intelligent. Dette under "styrkeløft" seksjonen, hvor en stor andel av de faste leserne ser på doping(mis)brukere som mindre smarte. Mulig du ikke ser humoren i det Smiley

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Ed Coan Benkkalkulator - erfaringer?
« #6 : 22. november 2008, 17:59 »
Humor er ikke sterke side derfor er jeg utdannet byråkrat og nå studerer til Revisor.

Er enig i din beskrivelse av Coan.
Poenget var at du i samme setning som du nevnte Coan's dopbruk, så beskrev du ham som intelligent. Dette under "styrkeløft" seksjonen, hvor en stor andel av de faste leserne ser på doping(mis)brukere som mindre smarte. Mulig du ikke ser humoren i det Smiley

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Ed Coan Benkkalkulator - erfaringer?
« #7 : 22. november 2008, 18:01 »
STORMTRIGGER du er på forhøyt nivå for dette programmet.

Utlogget ST0RMTRIGGER

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

  • Vekt: 130kg Høgde: 1.84
Sv: Ed Coan Benkkalkulator - erfaringer?
« #8 : 22. november 2008, 19:26 »
Det kan jo alltids diskuteres... Nå lagde jo jeg en kombinasjon av dette og Dietmar da. Er nå alltids greit med littt aveksling. Det funker jo tydeligvis for Coan, så det var jo litt artig å prøve Smiley
HOBBYSTYRKELØFTER

Knebøy 240 kg
Benkpress 205 kg
Markløft 270 kg

Belt only!

            "There is no point in being alive
               if you cannot do the deadlift"
                    -Jòn Pàll Sigmarsson-

                   -Real men armwrestle!-

                             RAW 4 life!

Min youtube kanal: http://www.youtube.com/channel/UC4klTp6sCJkDrrQ51ZmCwCQ

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Ed Coan Benkkalkulator - erfaringer?
« #9 : 22. november 2008, 19:39 »
Honnør for gode svar både av Stormtrigger og Varknebøyer1. Er fortsatt litt i tenkeboksen mtp. programmet. Blir isåfall etter nyttår, men det er ganske sansynlig at jeg gir det et forsøk. Er ikke i nærheten av ditt nivå i benk stormtrigger, så kanskje det burde tale for at økningene vil bli lettere for min del. Vi får se Wink
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!