Skrevet av Emne: Steroider - akseptabelt eller ikke?  (Lest 6750 ganger)

Utlogget Arnie

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Steroider - akseptabelt eller ikke?
« #45 : 26. november 2008, 18:22 »
Er vel ikke så greit for folk å "stå frem" som brukere når holdningen til steroider er såpass negativ. La også merke til at flere av de som "forsvarer" steroider avslutter innlegget med "Jeg bruker ikke steroider selv". Rett i forsvarsposisjon, så det er jo tydelig at steroider er tabu.

Forøvrig er jeg lei at diverse dokumentarer der eksemplene på hvor farlig steroider er, er karer som fyrer i seg uhorvelige mengder. Det må da være mulig å ta moderate mengder og dermed unngå de helt store bivirkningene. Men som med det meste annet, så funker det vel bedre med mer enn mindre steroider.
For å svare på tråden da, jeg er overhodet ikke i mot steroider. Folk kan gjerne bruke det for min del, men utenfor organisert idrett.
I'll be back( bigger than ever before)!

Utlogget Tannfeen

Sv: Steroider - akseptabelt eller ikke?
« #46 : 26. november 2008, 19:23 »
Er vel ikke så greit for folk å "stå frem" som brukere når holdningen til steroider er såpass negativ. La også merke til at flere av de som "forsvarer" steroider avslutter innlegget med "Jeg bruker ikke steroider selv". Rett i forsvarsposisjon, så det er jo tydelig at steroider er tabu.

Forøvrig er jeg lei at diverse dokumentarer der eksemplene på hvor farlig steroider er, er karer som fyrer i seg uhorvelige mengder. Det må da være mulig å ta moderate mengder og dermed unngå de helt store bivirkningene. Men som med det meste annet, så funker det vel bedre med mer enn mindre steroider.
For å svare på tråden da, jeg er overhodet ikke i mot steroider. Folk kan gjerne bruke det for min del, men utenfor organisert idrett.

Så lenge ingen av de "normale" menneskene som sikkert utgjør 95% av brukerne står frem og fronter en helsevennlig og fornuftig bruk så er det ikke rart at AS blir assosiert med freaks og voldsmenn med amstaff og gullenke for å sette det på spissen. De som har kjennskap til miljø hvor AS er vanlig kan sikkert skrive under på at de aller fleste av disse menneskene er like friske, om ikke friskere både psykisk og fysisk, enn gjennomsnittet. Det hersker vel liten tvil om at det finnes en fornuftig bruk, men så lenge det er de ekstreme og åpenbare tilfellene som bekreftes så opprettholdes den negative holdningen til AS.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

IntX

  • Gjest
Sv: Steroider - akseptabelt eller ikke?
« #47 : 26. november 2008, 20:50 »
Sånn gikk det med fyren som hadde nok anabole steroider til 116år uavbrutt bruk:
http://www.lovdata.no/hr/hr-2008-01589-a.html

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Steroider - akseptabelt eller ikke?
« #48 : 26. november 2008, 21:54 »
Det eneste jeg liker ved boling er at det er politisk ukorrekt!!!
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Bodyfit

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 30

  • Aktiv bodyfit
Sv: Steroider - akseptabelt eller ikke?
« #49 : 26. november 2008, 22:04 »
Virker som mange har problemer med at andre bruker dopingmidler.
Jeg har aldri brukt det , Men dømmer heller ikke de som bruker AAS , Hvorfor skal vi bry oss what Kalle de som bruker det for mongolide osv er så naivt å trangsynt.
der fordommene er størst er vitnen minst. La de nå bruke det . Ikke bland dere i hva alle andre gjør , høres ut som en gjeng med "pappan min er sterkere enn din gjeng her"
Og til dere som kommer til å sitere med tåplige argumenter som : Syns du det er greit at de bruker? (nei)
Men det er feigt da , osv osv. HVA SÅ`?
Svarer kun gode innlegg , ikke trangsynte egoister.
og til dere som bruker AAS , Kan heller forklare litt hvorfor. Men jeg er ett åpentsinnet menneske som ikke blir sjalu om andre bruker "juksemiddel" for å bli større.
Vi kan jo like så gjerne lage tråd om narkomane.....
Raw:
Kroppsbygger, Ikke styrkeløfter.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Steroider - akseptabelt eller ikke?
« #50 : 26. november 2008, 22:15 »
Masse moral ute å går her uansett hvordan man vrir og vender på det. Jeg syns litt bol er greit nok, ikke noe stort samfunnsproblem sånn som knarkerne og horene i Oslo sentrum! Det kjipe med bol er at de får så sinnsyke økninger i styrke som vi som ikke boler må slite i mange år for å ta igjen!
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Steroider - akseptabelt eller ikke?
« #51 : 27. november 2008, 09:06 »
Jeg synes det er idioti å bruke steroider, all den tid man nå vet at maaange sliter i ettertid etter bruken, og det må jeg nesten få lov til å mene.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget STR

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 281
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 281

  • Be your own design
Sv: Steroider - akseptabelt eller ikke?
« #52 : 27. november 2008, 11:30 »
Finnes det noen oversikt over hvor utbredt det er?
...kanskje litt vanskelig å lage men.. likevel.. Hadde vært interessant.

Figuz

  • Gjest
Sv: Steroider - akseptabelt eller ikke?
« #53 : 27. november 2008, 11:50 »
Finnes det noen oversikt over hvor utbredt det er?
...kanskje litt vanskelig å lage men.. likevel.. Hadde vært interessant.
Tviler på denne blir nøyaktig. Smiley

Utlogget Orion

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 177
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 177

Sv: Steroider - akseptabelt eller ikke?
« #54 : 27. november 2008, 11:56 »
og til dere som bruker AAS , Kan heller forklare litt hvorfor. Men jeg er ett åpentsinnet menneske som ikke blir sjalu om andre bruker "juksemiddel" for å bli større.
Vi kan jo like så gjerne lage tråd om narkomane.....
Ja veldigrart at ingen brukere står frem på treningsforum... Tongue
Er vel sikkert bare 1% av de som bruker her på treningsforum, som har sagt at de bruker. Og det er ikke så rart med alle de barnslige og missunnelige holdningene her. Fokuser på deg selv og ikke andre! La andre gjøre som de vil

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Steroider - akseptabelt eller ikke?
« #55 : 27. november 2008, 12:05 »
5 av oss på fengselsskolen leverte for en stund siden en prosjektoppgave om steroider i fengsel. Under arbeidet med den måtte vi selvfølgelig basere oss på kvalitetskilder, vitenskapelige undersøkelser og realistiske tall og beregninger.

Det ble i en av de mest seriøse kildene anslått at det fantes mellom 800 og 900 steroidebrukere i Norge for 12 år siden.
Okstad m. fl. (1995) og Svenkerud (2005) (Farlig stor - diskursanalyse av steroider)

Utlogget Kenneth N

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 59
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 59

  • Bare viljen setter grenser.......
Sv: Steroider - akseptabelt eller ikke?
« #56 : 27. november 2008, 12:09 »
Folk har lettere for å innrømme bruk av narkotika å utførelse av kriminelle handlinger en bruk av AS. I offentligheten vel og merke. I lukkede forsammlinger er det nok annderledes.
Doping vil aldri bli akseptert , men heller aldri forsvinne. Vi må bare stole på at Antidoping gjør jobben sin innenfor organisert idrett, og de som bruker utenom organisert idrett har vi egentlig ingen rett til og dømme. De gjør ikke noe ulovlig å de skader ingen.
Markløft Raw : 230 kg   Benkpress Raw : 150 kg  Knebøy Raw : 220

Stokkpress : 100 kg

Utlogget Orion

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 177
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 177

Sv: Steroider - akseptabelt eller ikke?
« #57 : 27. november 2008, 12:23 »
5 av oss på fengselsskolen leverte for en stund siden en prosjektoppgave om steroider i fengsel. Under arbeidet med den måtte vi selvfølgelig basere oss på kvalitetskilder, vitenskapelige undersøkelser og realistiske tall og beregninger.

Det ble i en av de mest seriøse kildene anslått at det fantes mellom 800 og 900 steroidebrukere i Norge for 12 år siden.
Okstad m. fl. (1995) og Svenkerud (2005) (Farlig stor - diskursanalyse av steroider)
Oi, da har det økt heftig tørr jeg påstå! Mye vil du tippe det ligger på idag? langt over 10000 iallefall. Men kommer litt ann på hva man definerer som bruker da.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Steroider - akseptabelt eller ikke?
« #58 : 27. november 2008, 12:32 »
Du kan ikke bare kaste ut et tall.

Leste du kilden min?
der står begrensningene til undersøkelsen. tallet er basert på de fakta som de greier finne. Man kan ikke SYNSE seg frem til et troverdig tall.

Kjenner du 10 000 bolere?

Utlogget BjM

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Steroider - akseptabelt eller ikke?
« #59 : 27. november 2008, 12:38 »
Hvor mange har brukt og/eller bruker til enhver tid?

Hvor mange bruker as okkurat nå

Var det ca 800 som var brukere akkurat da for 12 år siden?

Aktiv styrkeløfter

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!