Skrevet av Emne: Mål til sommeren  (Lest 1493 ganger)

Utlogget erikbjerv1992

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Mål til sommeren
« : 18. februar 2009, 19:27 »
Hei, jeg er en kar på 16, som trener ganske seriøst. Men nå har jeg stått fast i nesten 4 måndter i øvelser og vekt. Jeg har trent veldig variert disse måndtene for å prøve å gå opp, kjørt litt Dietmar, Og Bygge/Dietmar kombinasjon, og Kanskje 5 andre aleternativer:P  men ingenting funker lenger. Jeg trente 4 ganger i uka før, men har trent 5 ganger i uka de siste måndtene uten resultat. Men nå skal jeg prøve frem til sommeren 4 ganger i uka som er satt opp sånn her: Mandag: Bryst/Rygg Onsdag:Biceps/triceps Fredag:Bryst/Rygg Lørdag:ben/Mage...Høres bra ut? Har brukt flere forslag jeg har sett på artikler her inne, på benken/Biceps/tricpes osv som jeg har lagt til i programmet. Benk programmet består nå av en artikkel jeg så her inne ett sted, med benk 2 ganger i uka, så skal jeg gradvis øke per uke, og det består av 18 uker delt på 3 forskjellige perioder. Skulle visst nok være mulig å øke 25% i benken på 18 uker med det:O. Har tatt meg pause denne uka, så jeg er klar til å pumpe som søren frem til sommeren. Men hva tror dere er årsaken ti lat jeg har stått fast i 4 måndter uten fremskritt?:O Jeg veier 65-67 Kg. Tar 100 i benk, og 140 (Tror jeg klarer 150 nå) i Markløft. Har 115 som i benk, og 160 i markløft som mål til sommeren.

Utlogget RattenTatten

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 156
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 156

Sv: Mål til sommeren
« #1 : 18. februar 2009, 21:25 »
Det kan være mange grunner til at du ikke har hatt noe som helst fremskritt de siste 4 månedene. Men her er noen punkter som jeg tenkte på sånn i farta når jeg leste innlegget ditt:

- Dårlig kosthold (for lite vitaminer, proteiner osv. Eller for stort kaloriunderskudd iforhold til å bygge muskler)
- Lite søvn (Dårlig restitusjon)
- Overtrening

Men, man kan ikke si det for mye, trening tar tid. Bygge muskler tar tid.

Det du har nå ser bra ut, men du må jo ha gode øvelser til alle muskel gruppene. Ser at du har med benkpress og markløft, hva med å ta med andre basisøvelser? Som knebøy, militærpress, chins og pullups?
Mål:

Kroppsvekt i Benkpress - 80kg
1,5x kroppsvekt i Knebøy - 120kg
2x kroppsvekt i Markløft - 180kg

Langt å gå! Men noen mål må man jo ha!

Min treningslogg, ta en titt da for svarte!! Tongue

Utlogget erikbjerv1992

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: Mål til sommeren
« #2 : 18. februar 2009, 21:37 »
Har Chins på det nye skjema, og trent knebøy en del. men har nå valgt bort knebøy, siden jeg rett og slett ikke har anlegg for det, trener mange andre ben øvelser, men jeg blir så sykt psyket ned når jeg kjører knebøy, siden jeg blir så skuffa hver gang jeg kjører det. Jeg Kjører mange basis øvelser hver av dagene, har ca 10 øvelser hver økt. Og ganske fornøyd med oppsette jeg har nå. Når det gjelder kostholdet så spiser jeg vanligvis 4 nærings rike måltider daglig+2 Protein shaker. Også prøvd å å bruke Kreatin uten effekt. Bruker Protein nå, og skal kjøpe carbo snart, til å blande i proteinen. Bruker også glutamine for tiden. Søvnen burde det heller ikke være noe gærent med. Tror det rett å slett er ov overtrening, å at 5 dager i uka ble for mye. derfor blir det 4 ganger i uka, når jeg starter igjen neste uke. Men hva er Militærpress? Og er pullups smal chins? Hører så mange forskjellige uttrykk:P

Utlogget RattenTatten

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 156
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 156

Sv: Mål til sommeren
« #3 : 18. februar 2009, 22:03 »
Ja men tenk så psyket OPP du blir, når du merker du blir bedre i knebøy. Alle må jo starte ett sted Tongue

Militærpress er dette:
http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/deltoids/military-press/

Chin ups er med håndflaten mot deg selv mens du drar deg opp
Pull ups er med håndflaten fra deg deg og litt bredt grep
Mål:

Kroppsvekt i Benkpress - 80kg
1,5x kroppsvekt i Knebøy - 120kg
2x kroppsvekt i Markløft - 180kg

Langt å gå! Men noen mål må man jo ha!

Min treningslogg, ta en titt da for svarte!! Tongue

Utlogget erikbjerv1992

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: Mål til sommeren
« #4 : 18. februar 2009, 22:28 »
Starter sikkert med bøy en gang igjen, når jeg er litt sterkere i bena. men nå som jeg har ståt fast såpass lenge, så vil jeg etter den pausen jeg har hatt nå, ha mest mulig oppgang, og da vil jeg ikke kjøre noe som psyker meg ned så mye som knebøy gjør:P

Utlogget RattenTatten

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 156
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 156

Sv: Mål til sommeren
« #5 : 18. februar 2009, 22:54 »
ja skjønner tankegangen, men prøv ut det nye treningsprogrammet Smiley
Og husk, restitusjon!

http://www.iform.no/pub/art.php?id=532
Jeg lærte innmari mye av denne Smiley
Mål:

Kroppsvekt i Benkpress - 80kg
1,5x kroppsvekt i Knebøy - 120kg
2x kroppsvekt i Markløft - 180kg

Langt å gå! Men noen mål må man jo ha!

Min treningslogg, ta en titt da for svarte!! Tongue

Utlogget TheGreatWhite

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 653
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 653

  • FTK Bodybuilder Club
Sv: Mål til sommeren
« #6 : 18. februar 2009, 23:35 »
Men nå skal jeg prøve frem til sommeren 4 ganger i uka som er satt opp sånn her: Mandag: Bryst/Rygg Onsdag:Biceps/triceps Fredag:Bryst/Rygg Lørdag:ben/Mage...Høres bra ut?

Hørtes litt rart ut for min del.... ville heller kjørt slik:

Mandag: Bryst, skuldre og triceps
Tirsdag: Rygg (2 øvelser på ben etter markløft) og biceps
Onsdag: Fri eller evt. kardio...
Torsdag: Bryst, skuldre og triceps
Fredag: Ben og mage
Lørdag: Fri
Søndag: Fri

Benk programmet består nå av en artikkel jeg så her inne ett sted, med benk 2 ganger i uka, så skal jeg gradvis øke per uke, og det består av 18 uker delt på 3 forskjellige perioder. Skulle visst nok være mulig å øke 25% i benken på 18 uker med det:O.

Jeg følger det programmet også... skippet første delen fordi jeg følte at jeg ikke hadde behov for den... så hoppet rett på del 2 som består av 5x5 og 6x6... har økt fra 5x60 kilo til 5x5x70 kilo på en måned! Smiley Det tilsvarer litt over 15% økning etter mine beregninger... så kan låve at det er ett program som funker... har bare brukt CEE som kosttilskudd sammen med litt ZMA den siste uken for å få med det også... Smiley skal fortsette med del 2 fram til mars og da hiver jeg meg på del 3! Smiley
NO SACRIFICE, NO VICTORY!!

Rebuilding a machine from scratch!

"Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated."

Utlogget erikbjerv1992

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: Mål til sommeren
« #7 : 19. februar 2009, 07:16 »
Skal tenke på hvordan du satt opp programmet, Jeg tar 4*4 på 85, og jeg har gjort ett halv forsøk på 100. Jeg var i sånn halv form, så når jeg lføta fikk jeg den halvveis opp, men kjente det oste av kraft i meg, så er nesten bombesikker på at den ville gå opp, men det gikk sakte:P Så da tok han bak meg den opp, når den gikk lit skeivt på den ene sida. Lenge siden jeg har vært så irritert som jeg var på han da xD Når det gjelder benk programmet, så går jeg igjennom alle 3 periodene da jeg vil ta mest mulig til sommeren, helst 115^^ har hatt en ukes pause nå pga overtrening, så da blir det nytt skjema+Zma Protein/Carbo neste mandag, så håper vi på resultater.

Utlogget erikbjerv1992

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: Mål til sommeren
« #8 : 24. februar 2009, 21:44 »
Hørtes litt rart ut for min del.... ville heller kjørt slik:

Mandag: Bryst, skuldre og triceps
Tirsdag: Rygg (2 øvelser på ben etter markløft) og biceps
Onsdag: Fri eller evt. kardio...
Torsdag: Bryst, skuldre og triceps
Fredag: Ben og mage
Lørdag: Fri
Søndag: Fri

Jeg følger det programmet også... skippet første delen fordi jeg følte at jeg ikke hadde behov for den... så hoppet rett på del 2 som består av 5x5 og 6x6... har økt fra 5x60 kilo til 5x5x70 kilo på en måned! Smiley Det tilsvarer litt over 15% økning etter mine beregninger... så kan låve at det er ett program som funker... har bare brukt CEE som kosttilskudd sammen med litt ZMA den siste uken for å få med det også... Smiley skal fortsette med del 2 fram til mars og da hiver jeg meg på del 3! Smiley

Tusen takk for tipse, lagd nytt skjema, med ditt oppsett, og Fy faen å dette ble genialt:P Starta med treninga igjen nå, og etter bare 2 dager, kjenner jeg bedre effekt av treninga enn på lenge. Tror jeg kommer til å få en voldsom opptur fremover nå:D:D.....

Utlogget TheGreatWhite

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 653
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 653

  • FTK Bodybuilder Club
Sv: Mål til sommeren
« #9 : 24. februar 2009, 23:12 »
Tusen takk for tipse, lagd nytt skjema, med ditt oppsett, og Fy faen å dette ble genialt:P Starta med treninga igjen nå, og etter bare 2 dager, kjenner jeg bedre effekt av treninga enn på lenge. Tror jeg kommer til å få en voldsom opptur fremover nå:D:D.....

Godt å høre! Wink hehe... bra du er fornøyd da... Smiley
NO SACRIFICE, NO VICTORY!!

Rebuilding a machine from scratch!

"Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!