Skrevet av Emne: Valhalla Strongman Stevne lørdag den 31 januar 2009  (Lest 51203 ganger)

bad-boy

  • Gjest
Bøs og Skog har vel hatt omtrent identiske tider på feks yoke og farmers når de har konkurert, tror bare det er hundredeler eller tideler som har skilt dem.

Regner med langweekend i bø, så vi fyrer nedpå noen tyrkere lørdagskvelden. Du har altfor mye trening i tyrkerbikkking til at jeg kan holde følge. Men jeg kan lære Wink

Ikke noe poeng å bli med på NSM før jeg er hundre. Beinet er enda ikke bra og sliter med betennelser her og der. Ikke lett å bli gammel.

Ja,tenker mest på springe,hente,springe tilbake hente..Men stemmer nåkk det du sier sjef Smiley..Hehhe..Jeg blir vell ikke noe flink jeg heller da så,er i full gang nå med div så nå skal det trenes till nsm.Så får vi se..Drikker ikke en dråpe nå till da..Så jeg blir nåkk fort full da jeg og..Er kommet skikkelig i gang nå..Så skal bli noe annet i år en i fjor ja..Drikkinga og livstilen som har øddelagt for meg mye vettu..Håper jeg forbedrer meg mye,etter som jeg har begynnt og fått fiksa hofta,og Endelig trener øvelser slik som du har satt opp,og starter på styrke dietmar nå till uka..Er du enig i det eller??At jeg skal ta det programet?eller??Skal jeg kjøre det som du satt opp sisst??

Utlogget Knut Bjorvatn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 111
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 111

Sv: Valhalla Strongman Stevne lørdag den 31 januar 2009
« #376 : 01. februar 2009, 21:23 »
Til Iver.  Du greide 243kg men missa på 261kg.  Du har all grunn til å være fornøyd med det.  Det var ingen utenom Bjørn solvang og Tom Wangen som tok mer.
Til Unforgiven - Tiden jeg fikk fra tidtagerne var at du brukte 68,2sec på å løfte 4 stein.  Jeg må bare beklage hvis dette er feil.  Vi gjorde så godt vi kunne.
For de som lurer på hva den virkelige vekta er i hendene på Viking Pressen, kan jeg bare si at det er vanskelig å estimere, men hvis du bruker følgende formel, bør du kunne finne ut hvor mye du løfta.

Vekta du løft minus 56kg, så ganger du med 55%.  Så legger du 56kg. Tallet du får er vekta du løfta
Det vil si at Tom Wangen løftet 325kg - 56kg = 269kg, 269kg x 55% = 148kg, 148kg+56kg=204kg
De som løfta 243kg - 56kg = 187kg, 187kg x 55% = 103kg, 103kg+56kg=159kg
Grunnen til denne matten er selve Viking Pressen uten vekter veier 56kg i hendene.  Jeg regner med at 45% av vektene du legger på "faller bort" fordi de er "vekk" fra kroppen i Viking pressen.  Dette er ikke nøyaktig, men håper det hjelper.
Ellers vil jeg takke alle som kom og jeg håper dere hadde det gøy.  Jeg tar gjerne i mot råd om hva jeg bør gjøre anderledes neste gang. 
 

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Sv: Valhalla Strongman Stevne lørdag den 31 januar 2009
« #377 : 02. februar 2009, 08:46 »
Til Iver.  Du greide 243kg men missa på 261kg.  Du har all grunn til å være fornøyd med det.  Det var ingen utenom Bjørn solvang og Tom Wangen som tok mer.
Til Unforgiven - Tiden jeg fikk fra tidtagerne var at du brukte 68,2sec på å løfte 4 stein.  Jeg må bare beklage hvis dette er feil.  Vi gjorde så godt vi kunne.
For de som lurer på hva den virkelige vekta er i hendene på Viking Pressen, kan jeg bare si at det er vanskelig å estimere, men hvis du bruker følgende formel, bør du kunne finne ut hvor mye du løfta.

Vekta du løft minus 56kg, så ganger du med 55%.  Så legger du 56kg. Tallet du får er vekta du løfta
Det vil si at Tom Wangen løftet 325kg - 56kg = 269kg, 269kg x 55% = 148kg, 148kg+56kg=204kg
De som løfta 243kg - 56kg = 187kg, 187kg x 55% = 103kg, 103kg+56kg=159kg
Grunnen til denne matten er selve Viking Pressen uten vekter veier 56kg i hendene.  Jeg regner med at 45% av vektene du legger på "faller bort" fordi de er "vekk" fra kroppen i Viking pressen.  Dette er ikke nøyaktig, men håper det hjelper.
Ellers vil jeg takke alle som kom og jeg håper dere hadde det gøy.  Jeg tar gjerne i mot råd om hva jeg bør gjøre anderledes neste gang. 
 

jeg heter Ivar forresten, ikke Iver Wink hehe. og er jo forsåvidt fornøyd med vikingpressen også:)
gratulerer med en flott konkurranse, Knut! Smiley

Utlogget Solvang

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

Sv: Valhalla Strongman Stevne lørdag den 31 januar 2009
« #378 : 02. februar 2009, 11:28 »
Hehe.. Jeg tar det som et veldig stort komplimang at folk tror jeg er en topp 3 kandidat til NSM da, det må jeg si:)
Men samtidig er jeg veldig enig med Vegard å Egil at Lars, Rickhard, Espen å Odd da ikke minst, er jo Noen av Norges sterkeste å beste i Strongman.
Så vil ikke sitte her å si at jeg "skal" få til en topp 3.. Men kan sitte her å si at jeg skal gi alt å gjøre så godt jeg kan, å da går det som det går:) Så lenge jeg har gjort mitt beste er jeg fornøyd jeg. Skal gi de så stor motstand jeg kan, så får vi se hvordan det går Smiley

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Valhalla Strongman Stevne lørdag den 31 januar 2009
« #379 : 02. februar 2009, 11:31 »
Gi alt som du sier. Det er det som gjelder Solvang.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Valhalla Strongman Stevne lørdag den 31 januar 2009
« #380 : 02. februar 2009, 11:34 »
Hehe.. Jeg tar det som et veldig stort komplimang at folk tror jeg er en topp 3 kandidat til NSM da, det må jeg si:)
Men samtidig er jeg veldig enig med Vegard å Egil at Lars, Rickhard, Espen å Odd da ikke minst, er jo Noen av Norges sterkeste å beste i Strongman.
Så vil ikke sitte her å si at jeg "skal" få til en topp 3.. Men kan sitte her å si at jeg skal gi alt å gjøre så godt jeg kan, å da går det som det går:) Så lenge jeg har gjort mitt beste er jeg fornøyd jeg. Skal gi de så stor motstand jeg kan, så får vi se hvordan det går Smiley

YesYes... Smiley

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Valhalla Strongman Stevne lørdag den 31 januar 2009
« #381 : 02. februar 2009, 11:43 »
Men samtidig er jeg veldig enig med Vegard å Egil at Lars, Rickhard, Espen å Odd da ikke minst, er jo Noen av Norges sterkeste å beste i Strongman.

Etter Lars, Rickhard og Espen, tror jeg flere kommer til å danke ut gamle Odd. Synes han viste noen svakhetstegn på siste NSM og VPC. Endte "kun" opp med 300 kg i markløft f.eks.
Tror både Solvang og Ole slår Odd. For ikke å glemme kometen CYC. Han  må vi ikke glemme. Han hadde vel den beste farmers'en på NSM 08?

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Valhalla Strongman Stevne lørdag den 31 januar 2009
« #382 : 02. februar 2009, 12:02 »
Tror du kan regne fra Carl Yngvar fra regnestykket
Å? Hvorfor det?
Han kom vel på en sterk 5. plassi fjor. Ikke urealistisk å tenke at han kan kjempe om pallen dette året.

Utlogget rObinzj

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 817
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 817

  • once you popped it, you can't stop it!
Sv: Valhalla Strongman Stevne lørdag den 31 januar 2009
« #383 : 02. februar 2009, 12:06 »
Tror CYC har andre planer enn NSM i år Smiley
robinzj.blogg.no

24 år
177 cm

Everyone wants to become a bodybuilder, but no one wants to lift some heavy ass weights!

Sky is the limit!

10% luck
20% skill
15% consentrated power of will
5 % pleasure
50% pain
100% reason to remember the name...

3 plass -90 kg bygging NM 2011

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Valhalla Strongman Stevne lørdag den 31 januar 2009
« #384 : 02. februar 2009, 13:59 »
Faan heller, brenner du for styrkeløft CYC?

CYC har god tid på seg til det ene eller det andre. Han satser styrkeløft nå. Jeg lukter noen saftige rekorder på cyc i tidene fremover.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget CYC

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 540
  • Honnør: 388
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 540

Sv: Valhalla Strongman Stevne lørdag den 31 januar 2009
« #385 : 02. februar 2009, 14:09 »
Eneste CYC stiller som er ryddegutt om Egil måtte trenge en hjelper til Smiley

Utlogget Lille Sven

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 017
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 017

  • Aktiv innen styrkeløft og strongman
Sv: Valhalla Strongman Stevne lørdag den 31 januar 2009
« #386 : 02. februar 2009, 14:42 »
Etter å ha sett nøye på resultatene mener jeg at det har skjedd en ganske vesentlig feil. Hvis Nils hadde deltatt i åpen klasse ville poengsummene forandret seg slik at Nils og Solvang ville begge kommet ut med 8 poeng. Dermed likt, siden Nils kun veide inn på 105,00 kg betyr vel det egentlig at det er han som ble vinner av Vallhalla strongman open 2009?  what

Kanskje vi har en til som vil være med på alle seks øvelsene når vi kommer til Bø i mai Grin

Grattis Nils
Nr 4 -105 Kristiansand Showlift 2008
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2009
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2010
Norgesmester i Atlasstein 2009 for -105
Nr 3 Heilt vilt 2009
Nr 8 NSM 2011

LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=84861.0

Medlem av Kristiansand Atlet Klubb og Kristiansand Strongteam

Utlogget NKS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 328
  • Honnør: 754
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 328

  • Citius, altius, fortius
Sv: Valhalla Strongman Stevne lørdag den 31 januar 2009
« #387 : 02. februar 2009, 14:47 »
Etter å ha sett nøye på resultatene mener jeg at det har skjedd en ganske vesentlig feil. Hvis Nils hadde deltatt i åpen klasse ville poengsummene forandret seg slik at Nils og Solvang ville begge kommet ut med 8 poeng. Dermed likt, siden Nils kun veide inn på 105,00 kg betyr vel det egentlig at det er han som ble vinner av Vallhalla strongman open 2009?  what

Kanskje vi har en til som vil være med på alle seks øvelsene når vi kommer til Bø i mai Grin

Grattis Nils

NICE!!!  Grin
Trodde jeg deltok i begge klassene jeg, siden jeg fikk klarsingal for det før start!  Huh
(Var jo derfor jeg tok begge steinseriene)
Nils Kjetil Sande

Norges sterkeste mann -105 kg 2008, 2010, 2011

Singapore strongest man 2011


Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Valhalla Strongman Stevne lørdag den 31 januar 2009
« #388 : 02. februar 2009, 14:47 »
Etter å ha sett nøye på resultatene mener jeg at det har skjedd en ganske vesentlig feil. Hvis Nils hadde deltatt i åpen klasse ville poengsummene forandret seg slik at Nils og Solvang ville begge kommet ut med 8 poeng. Dermed likt, siden Nils kun veide inn på 105,00 kg betyr vel det egentlig at det er han som ble vinner av Vallhalla strongman open 2009?  what

Kanskje vi har en til som vil være med på alle seks øvelsene når vi kommer til Bø i mai Grin

Grattis Nils

Enda en topp 3 kandidat Smiley Yes..Grattis Nils Wink

Utlogget Lille Sven

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 017
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 017

  • Aktiv innen styrkeløft og strongman
Sv: Valhalla Strongman Stevne lørdag den 31 januar 2009
« #389 : 02. februar 2009, 14:54 »
Topp tre er vel å legge lista høyt, men jeg har sagt til Nils at han også bør tenke på å trene alle seks øvelsene til NSM og ikke bare de tre første, som opprinnelig var planen vår. Tror kanskje han innser det selv nå. Tipper vi får en del svar under showliften. Fire-fem av de seks finaledeltakerene for NSM stiller jo i Kristiansand i april Smiley
Nr 4 -105 Kristiansand Showlift 2008
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2009
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2010
Norgesmester i Atlasstein 2009 for -105
Nr 3 Heilt vilt 2009
Nr 8 NSM 2011

LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=84861.0

Medlem av Kristiansand Atlet Klubb og Kristiansand Strongteam

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!