Skrevet av Emne: Skjortejævler  (Lest 25485 ganger)

Utlogget Nomadic

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 42

Sv: Skjortejævler
« #120 : 06. desember 2008, 19:41 »
Nei. Jeg gidder ikke å slite jeg! Derfor er det så inderlig godt at jeg slipper Wink

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Skjortejævler
« #121 : 08. desember 2008, 09:22 »
Og slik gjør man verdens høyeste sammenlagt i et forbund der "alt" utstyr og alt annet er lov: http://www.powerliftingwatch.com/node/9775   >Cheesy
Godt vi har IPF og tricepsman som kan sette skapet på plass.

Og hva er verre med dette forbundet enn IPF? Hva er egentlig forskjellen?

Utlogget Lille Sven

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 017
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 017

  • Aktiv innen styrkeløft og strongman
Sv: Skjortejævler
« #122 : 08. desember 2008, 11:31 »
Og hva er verre med dette forbundet enn IPF? Hva er egentlig forskjellen?

Hovedforskjellen er vel at det i liten eller ingen grad dopingtestes. I tillegg kan man her bruke mye mer effektivt utstyr enn hva som er tillatt i IPF. Virker på meg utfra de klippene jeg har sett at de er litt snillere på dybde i bøy og stopp i benk. Alt er altså lagt til rette for spektakulære løft.
Nr 4 -105 Kristiansand Showlift 2008
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2009
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2010
Norgesmester i Atlasstein 2009 for -105
Nr 3 Heilt vilt 2009
Nr 8 NSM 2011

LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=84861.0

Medlem av Kristiansand Atlet Klubb og Kristiansand Strongteam

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Skjortejævler
« #123 : 08. desember 2008, 12:11 »
Hovedforskjellen er vel at det i liten eller ingen grad dopingtestes. I tillegg kan man her bruke mye mer effektivt utstyr enn hva som er tillatt i IPF. Virker på meg utfra de klippene jeg har sett at de er litt snillere på dybde i bøy og stopp i benk. Alt er altså lagt til rette for spektakulære løft.
IPF driver jo i like stor grad med begrenset dybde i bøy og med utstyr i alle former.

Utlogget Sigbjørn

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 065
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 065

Sv: Skjortejævler
« #124 : 08. desember 2008, 12:37 »
Og hva er verre med dette forbundet enn IPF? Hva er egentlig forskjellen?
Det som er verre er at de ikke fulgte sitt eget reglement med å gi Donnie Thompson de løftene der, noe veldig mange, inkludert andre medlemmer av IPA har regart kraftig på.

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Skjortejævler
« #125 : 08. desember 2008, 15:12 »
IPF driver jo i like stor grad med begrenset dybde i bøy og med utstyr i alle former.

Nei..
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Skjortejævler
« #126 : 08. desember 2008, 15:54 »

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Skjortejævler
« #127 : 08. desember 2008, 16:27 »
IPF driver jo i like stor grad med begrenset dybde i bøy og med utstyr i alle former.

Du mener åpenbart at IPFs dybdebedømming ikke er noen god standard. Men er det noen lettere måte å måle tilstrekkelig dybde?
Hva som faktisk er ass-to-the-grass vil variere fra person til person. Dersom man har velutviklet gluteus, hamstrings og i tillegg store legger vil det faktisk være igjen mange cm til bakken i absolutt bunn posisjon.
(Jeg forutsetter at massen er muskelmasse, ikke fettmasse man bare kan klemme sammen)
For et utrent øye vil det være store forskjeller på dybden, selv dersom reglen tilsier at man skal sitte så dybt man kommer. Så det vil jo være stor grad av subjektiv dømming dersom ass-to-the-grass skulle være noen standard. Det vil i alle fall bli like mye syting ut av det.

Er heller ikke mange som klarer å sitte helt i kjelleren og allikevel opprettholde en rett virvelsøyle, dette er genetisk betinget. Ikke kom her å si at en 2 meter høy person bare kan tøye, så får han det til. For det stemmer ikke!

Tror mange misforstår dette med dybde veldig. Ser mange som nesten får rumpa i bakken, men de skyver bare knær og legger fremover i bunn. Så i forhold til reglene i IPF er de jo faen ikke dypere engang  rofl


Litt mer on-topic:
JEG ELSKER BENKSKJORTA  Cheesy
Har blitt mye sterkere etter den kom, både uten og naturligvis også med.
Og dessuten er det jo nå faktisk morro å trene benkpress  Cool
Strikker, klosser etc. er jo drit gøy 
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Skjortejævler
« #128 : 08. desember 2008, 21:31 »
Du mener åpenbart at IPFs dybdebedømming ikke er noen god standard. Men er det noen lettere måte å måle tilstrekkelig dybde?
Hva som faktisk er ass-to-the-grass vil variere fra person til person. Dersom man har velutviklet gluteus, hamstrings og i tillegg store legger vil det faktisk være igjen mange cm til bakken i absolutt bunn posisjon.
(Jeg forutsetter at massen er muskelmasse, ikke fettmasse man bare kan klemme sammen)
For et utrent øye vil det være store forskjeller på dybden, selv dersom reglen tilsier at man skal sitte så dybt man kommer. Så det vil jo være stor grad av subjektiv dømming dersom ass-to-the-grass skulle være noen standard. Det vil i alle fall bli like mye syting ut av det.

Er heller ikke mange som klarer å sitte helt i kjelleren og allikevel opprettholde en rett virvelsøyle, dette er genetisk betinget. Ikke kom her å si at en 2 meter høy person bare kan tøye, så får han det til. For det stemmer ikke!

Tror mange misforstår dette med dybde veldig. Ser mange som nesten får rumpa i bakken, men de skyver bare knær og legger fremover i bunn. Så i forhold til reglene i IPF er de jo faen ikke dypere engang  rofl

Du mener åpenbart at IPFs dybdebedømming ikke er noen god standard. Men er det noen lettere måte å måle tilstrekkelig dybde?
Hva som faktisk er ass-to-the-grass vil variere fra person til person. Dersom man har velutviklet gluteus, hamstrings og i tillegg store legger vil det faktisk være igjen mange cm til bakken i absolutt bunn posisjon.
(Jeg forutsetter at massen er muskelmasse, ikke fettmasse man bare kan klemme sammen)
For et utrent øye vil det være store forskjeller på dybden, selv dersom reglen tilsier at man skal sitte så dybt man kommer. Så det vil jo være stor grad av subjektiv dømming dersom ass-to-the-grass skulle være noen standard. Det vil i alle fall bli like mye syting ut av det.

Er heller ikke mange som klarer å sitte helt i kjelleren og allikevel opprettholde en rett virvelsøyle, dette er genetisk betinget. Ikke kom her å si at en 2 meter høy person bare kan tøye, så får han det til. For det stemmer ikke!

Tror mange misforstår dette med dybde veldig. Ser mange som nesten får rumpa i bakken, men de skyver bare knær og legger fremover i bunn. Så i forhold til reglene i IPF er de jo faen ikke dypere engang  rofl


Litt mer on-topic:
JEG ELSKER BENKSKJORTA  Cheesy
Har blitt mye sterkere etter den kom, både uten og naturligvis også med.
Og dessuten er det jo nå faktisk morro å trene benkpress  Cool
Strikker, klosser etc. er jo drit gøy 


Jeg sier bare at IPF i prinsippet gjør det samme som alle andre styrkeløftforbund. Jeg skjønner derfor ikke hva som er mer latterlig med de andre forbundene.

Vet ikke om du prøver å komme med hint relatert til person her når du nevner fett og dybde, men rent personlig så setter jeg meg rett ned og går ned til det stopper, tenker for så vidt ikke på dybden i det hele tatt i knebøy. Den eneste tanken jeg har i hodet er at det skal opp igjen etter at det har stoppet.

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Skjortejævler
« #129 : 08. desember 2008, 21:35 »
Enig med Buajoa her. Alle forbundene har sine greier med utstyr osv.
Hva slags regler de forskjellige forbundene har er vel likegyldig.
Men er enig at jeg synes dette forbundet er vel fjollete Cheesy
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Skjortejævler
« #130 : 08. desember 2008, 22:27 »
Jeg sier bare at IPF i prinsippet gjør det samme som alle andre styrkeløftforbund. Jeg skjønner derfor ikke hva som er mer latterlig med de andre forbundene.

Vet ikke om du prøver å komme med hint relatert til person her når du nevner fett og dybde, men rent personlig så setter jeg meg rett ned og går ned til det stopper, tenker for så vidt ikke på dybden i det hele tatt i knebøy. Den eneste tanken jeg har i hodet er at det skal opp igjen etter at det har stoppet.


Det virker som om mange løftere, som kun løfter uten utstyr, tror at de kjører dypere bøy enn de som bruker utstyr , når det bøyes uten utstyr. Dette stemmer selvfølgelig ikke!
Når man ikke har på seg utstyret er det en klar fordel å kjøre til det naturlig stopper (dvs. en dybde hvor man fremdeles har en rett virvelsøyle), for best treningseffekt på lårene. Det er ingen styrkeløftere som frykter dype knebøy, man anser jo dette som den helt klart mest effektive styrkebyggeren for lårene.
Utformingen av IPF utstyret gjør at man kommer fint ned til påkrevd dybde, en dybde som ligger noen cm over hva man fysisk er i stand til å nå, men like fullt dypere enn de fleste hobbyutøvere. At man sikter seg inn på den konkurransegodkjente dybden og ingenting mer er da vel helt naturlig ettersom man konkurrerer om å løfte mest mulig!
Som regel bruker utstyrsløftere alltid submaksimale vekter på trening uten utstyr, og disse vektene greier man fint å løfte selv om man bunner i bøyen.
Tror det er få idretter som kan håne styrkeløftere for dybden i bøy, utrettelsen i benk og mark!

At du ikke kan se at jeg og andre IPF løftere synes at dette (henviser til Donnie Thompsons løfting) er latterlig løfting som overhodet ikke ligner IPF løfting, er bare merkelig for meg. Det er jo knapt likheter, hvor mange momenter må egentlig byttes ut før man si at det er to forskjellige idretter?
Det er så mange klare regelbrudd i forhold til IPF i samtlige løft, legg de sammen og gjør matten.

Du tror kanskje du driver med noe helt annet enn meg fordi du løfter uten drakt, men der tar du jo helt fullstendig feil. Jeg trener øvelsene på akkurat samme grunnlag. Like dyp i bøy, like lang stopp i benk og et like pent drag i markløft. I tillegg til dette trener jeg med kloss, strikk og drakter.
Jeg klarer ikke helt å se helt hva du prøver å oppnå ved å sette IPF i samme bås som WPC, når det åpenbart er himmelhøye forskjeller?

Jeg synes Donald-draktene i  skøyting var latterlig og saggebuksene i hopping var også latterlig. I prinsippet likt draktene de har nå, men jeg tror så og si alle klarer å forskjellene alikevel.

 

Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Skjortejævler
« #131 : 08. desember 2008, 22:55 »
Er det så vanskelig da?

Kan ikke bare alle få lov til å bruke det som er lov om de ønsker dette? Og ferdig med dass?

Eller er det noe jeg ikke har fått med meg?


Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Skjortejævler
« #132 : 09. desember 2008, 08:30 »

Det virker som om mange løftere, som kun løfter uten utstyr, tror at de kjører dypere bøy enn de som bruker utstyr , når det bøyes uten utstyr. Dette stemmer selvfølgelig ikke!
Når man ikke har på seg utstyret er det en klar fordel å kjøre til det naturlig stopper (dvs. en dybde hvor man fremdeles har en rett virvelsøyle), for best treningseffekt på lårene. Det er ingen styrkeløftere som frykter dype knebøy, man anser jo dette som den helt klart mest effektive styrkebyggeren for lårene.
Utformingen av IPF utstyret gjør at man kommer fint ned til påkrevd dybde, en dybde som ligger noen cm over hva man fysisk er i stand til å nå, men like fullt dypere enn de fleste hobbyutøvere. At man sikter seg inn på den konkurransegodkjente dybden og ingenting mer er da vel helt naturlig ettersom man konkurrerer om å løfte mest mulig!
Som regel bruker utstyrsløftere alltid submaksimale vekter på trening uten utstyr, og disse vektene greier man fint å løfte selv om man bunner i bøyen.
Tror det er få idretter som kan håne styrkeløftere for dybden i bøy, utrettelsen i benk og mark!

At du ikke kan se at jeg og andre IPF løftere synes at dette (henviser til Donnie Thompsons løfting) er latterlig løfting som overhodet ikke ligner IPF løfting, er bare merkelig for meg. Det er jo knapt likheter, hvor mange momenter må egentlig byttes ut før man si at det er to forskjellige idretter?
Det er så mange klare regelbrudd i forhold til IPF i samtlige løft, legg de sammen og gjør matten.

Du tror kanskje du driver med noe helt annet enn meg fordi du løfter uten drakt, men der tar du jo helt fullstendig feil. Jeg trener øvelsene på akkurat samme grunnlag. Like dyp i bøy, like lang stopp i benk og et like pent drag i markløft. I tillegg til dette trener jeg med kloss, strikk og drakter.
Jeg klarer ikke helt å se helt hva du prøver å oppnå ved å sette IPF i samme bås som WPC, når det åpenbart er himmelhøye forskjeller?

Jeg synes Donald-draktene i  skøyting var latterlig og saggebuksene i hopping var også latterlig. I prinsippet likt draktene de har nå, men jeg tror så og si alle klarer å forskjellene alikevel.


Det jeg ikke skjønner er hvorfor IPF løftere (helt sikkert inkl. meg selv) prøver å latterliggjøre andre forbund når det gjelder draktbruk og regler.

Jeg vet jeg driver med noe helt annet enn deg når det gjelder trening Smiley Men det betyr ikke at vi nødvendigvis må si at den ene gjør det rette i forhold til den andre.

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: Skjortejævler
« #133 : 09. desember 2008, 09:37 »
Det jeg ikke skjønner er hvorfor IPF løftere (helt sikkert inkl. meg selv) prøver å latterliggjøre andre forbund når det gjelder draktbruk og regler.

Jeg vet jeg driver med noe helt annet enn deg når det gjelder trening Smiley Men det betyr ikke at vi nødvendigvis må si at den ene gjør det rette i forhold til den andre.

Det er JANTELOVEN blant styrkeløfterene som gjør at de er så forbanna på slike forbund..
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Skjortejævler
« #134 : 09. desember 2008, 10:02 »
Det jeg ikke skjønner er hvorfor IPF løftere (helt sikkert inkl. meg selv) prøver å latterliggjøre andre forbund når det gjelder draktbruk og regler.

Jeg vet jeg driver med noe helt annet enn deg når det gjelder trening Smiley Men det betyr ikke at vi nødvendigvis må si at den ene gjør det rette i forhold til den andre.

Vel talt! 


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!