Skrevet av Emne: 5x5 til tir,tor,fre  (Lest 2291 ganger)

Utlogget Tryggis

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 496
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 496

  • Muskel på boks..
5x5 til tir,tor,fre
« : 17. desember 2008, 19:19 »
noen som har ett 5x5 program som kjører 3split..for meg som egentlig bare har tid til 3treningsdager..??

Hi. My name is Tryggis and I have a problem. I never expected it and I didn't plan for it. It just happened. And now, I'll never be the same. Hardly a minute passes when I don't think about it, salivate, and get the shivers. My own grandmother cringes in fright when she even hears about "it."

Yes, folks, I'm a deadlift-aholic. I don't just want to pull; I want to pull every minute of every day for the rest of my life. I dream about grinding out heavy pulls where the bar seemingly bends in half, and I jump at the opportunity to do speed pulls so quickly that I nearly castrate myself with the bar.

Utlogget Crysis

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 40


Utlogget larsman

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 191

  • Train hard, fight easy!

Utlogget larsman

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 191

  • Train hard, fight easy!
Sv: 5x5 til tir,tor,fre
« #3 : 17. desember 2008, 19:46 »

Utlogget d386yv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 279
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 279

Sv: 5x5 til tir,tor,fre
« #4 : 17. desember 2008, 19:48 »
hvis man tenker på de klassiske 5x5 programmene er dette helkroppsprogrammer det vil være vanskelig å gjennomføre med delingen tir, tor, fre over lengre tid.

hvis du ikke ønsker å dele opp kroppen i tre som i en tresplitt, kan du heller dele i to (typ over/under eller push/press f.eks) og så kjøre dette annenhver økt:

Uke 1:
tir = push
tor = press
fre = push
Uke 2:
tir = press
tor = push
fre = press

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: 5x5 til tir,tor,fre
« #5 : 17. desember 2008, 19:48 »
Er det slik at du kun kan trene tirsdag, torsdag og fredag? Isåfall ville jeg nok ikke anbefalt et fullkroppsprogram for deg, men en 2 splitt. Hvis du kun kan trene disse dagene skal jeg nok klare å finne et program for deg Smiley

Utlogget Tryggis

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 496
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 496

  • Muskel på boks..
Sv: 5x5 til tir,tor,fre
« #6 : 17. desember 2008, 20:33 »
kan kun trene disse dagene dessverre :/ pga jobb på mandagen, onsdagen og helga..ikke hver eneste helg, men man skal jo ha litt fritid også Tongue takker viss du klarer Smiley også takk til dere andre med innspill Grin
Er det slik at du kun kan trene tirsdag, torsdag og fredag? Isåfall ville jeg nok ikke anbefalt et fullkroppsprogram for deg, men en 2 splitt. Hvis du kun kan trene disse dagene skal jeg nok klare å finne et program for deg Smiley

Hi. My name is Tryggis and I have a problem. I never expected it and I didn't plan for it. It just happened. And now, I'll never be the same. Hardly a minute passes when I don't think about it, salivate, and get the shivers. My own grandmother cringes in fright when she even hears about "it."

Yes, folks, I'm a deadlift-aholic. I don't just want to pull; I want to pull every minute of every day for the rest of my life. I dream about grinding out heavy pulls where the bar seemingly bends in half, and I jump at the opportunity to do speed pulls so quickly that I nearly castrate myself with the bar.

Utlogget Tryggis

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 496
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 496

  • Muskel på boks..
Sv: 5x5 til tir,tor,fre
« #7 : 19. desember 2008, 09:21 »
sitter da å lurer på om jeg kan kjøre denne..
Workout A                     Workout B
Squat 5x5                      Squat 5x5
Bench Press 5x5             Overhead Press 5x5
Inverted Rows 3xF          Deadlift 1x5
Push-ups 3xF                  Pull-ups/Chin-ups 3xF
Reverse Crunch 3x12      Prone Bridges 3x30sec

+ at jeg kjører mage med dette..
Pallof press 5x5
Landmines 3x6
Chop & lift 2x5

..eller om jeg heller bare enkelt kjører den i fra Iform..http://www.iform.no/pub/art.php?id=1233
vanskelig å velge, men jeg skjønner ikke hvorfor stronglift programmet ikke har støtteøvelser som f.eks beinpress, curl eller nedpress.. what

Hi. My name is Tryggis and I have a problem. I never expected it and I didn't plan for it. It just happened. And now, I'll never be the same. Hardly a minute passes when I don't think about it, salivate, and get the shivers. My own grandmother cringes in fright when she even hears about "it."

Yes, folks, I'm a deadlift-aholic. I don't just want to pull; I want to pull every minute of every day for the rest of my life. I dream about grinding out heavy pulls where the bar seemingly bends in half, and I jump at the opportunity to do speed pulls so quickly that I nearly castrate myself with the bar.

Utlogget d386yv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 279
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 279

Sv: 5x5 til tir,tor,fre
« #8 : 19. desember 2008, 09:57 »
stronglifts programmet har ikke støtteøvelser fordi du ville tilbrakt altfor lang tid på trening hvis du begynte å legge til alt mulig. 5x5 programmer baserer seg på de basisøvelser som trener mange muskler med tung vekt hver gang. standard 5x5 programmer er i tillegg helkroppsprogrammer som innebærer å trene hele kroppen hver økt 3 ganger i uken med 48 timer hvile mellom hver økt.

hvis du må trene to dager på rad vil jeg ikke anbefale helkroppsprogram. du klarer ikke restituere deg godt nok rett og slett etterhvert som vektene blir tyngre og du vil ødelegge mer enn du bygger opp.

prøv heller for eksempel

workout A
squat
lunge
bench press
overhead press
dips (evt. pallof press hvis dette er noe du ønsker, vet ikke hva dette er selv)
noe for legger


workout B
deadlift
row
pull up
curl
mage hvis du ønsker

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!