Skrevet av Emne: Blind vold på gata i Carl johan. va hadde dere gjort?  (Lest 5418 ganger)

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

Sv: Blind vold på gata i Carl johan. va hadde dere gjort?
« #30 : 08. desember 2008, 09:08 »
Jeg har faktisk opplevd det samme midt på Karl Johan på kvelden, (Dette er litt over 2 år siden nå) endte opp at jeg sloss mot 2 stk, og endte med blått øye.
Han ene som jeg slo lå i asfalten i 1 min før han reiste seg, fikk nok vondt han også.. Og han andre ble hissig og prøvde på sparke meg i huet flere ganger (uten at han traff) heldigvis fikk jeg hjelp av noen der så han karen ble holdt igjen. Så da fikk jeg løpt vekk. Var egentlig tragisk måte det egentlig starta på, men når jeg først får meg en på trynet (uten å ha gjort noe), kan jeg ikke bare ligge der nede og bli grisebanka, da må jeg sloss i mot, til jeg har en anledning til å løpe.

Det er et eksempel hva jeg jeg ville ha gjort, sloss til jeg har en anledning å løpe.
Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Utlogget BEISTET!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 577

  • BÅB BÅB BÅB IKKE SANT?!?
Sv: Blind vold på gata i Carl johan. va hadde dere gjort?
« #31 : 11. desember 2008, 09:41 »
Jeg hadde finni fram slegga mi fra baklomma og slått inn begge kneskålene hans, for så å smelt ut alle tenna, for så å punga lunga hans med en synål Cool (DER HAR DU MEG;))
- Your biggest potential is in your weaknesses.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Blind vold på gata i Carl johan. va hadde dere gjort?
« #32 : 11. desember 2008, 10:49 »
Finnes jo alltid noe løst "inventar" man kan bruke å slå med. Problemet er da bare alltid at "det ligger rasisme bak".. Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Bodyfit

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 30

  • Aktiv bodyfit
Sv: Blind vold på gata i Carl johan. va hadde dere gjort?
« #33 : 11. desember 2008, 10:55 »
håper dritten blir bura en god stund.
Raw:
Kroppsbygger, Ikke styrkeløfter.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Blind vold på gata i Carl johan. va hadde dere gjort?
« #34 : 11. desember 2008, 11:13 »
Håper de blir sendt til helsike dit de kommer fra. Som jeg ser det er ikke disse velkommen i landet jeg bor.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Bodyfit

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 30

  • Aktiv bodyfit
Sv: Blind vold på gata i Carl johan. va hadde dere gjort?
« #35 : 11. desember 2008, 11:17 »
Vi i norge er alt for "snille" i dømmekraften.
Jeg vil ikke vite hva som hadde skjedd med ola nordmann om han hadde banka å slått på en utlending i deres land...
Raw:
Kroppsbygger, Ikke styrkeløfter.

Utlogget Frexer

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Blind vold på gata i Carl johan. va hadde dere gjort?
« #36 : 11. desember 2008, 11:36 »
hmm, har egentlig lurt på hvor hardt straffa man kan bli hvis man utfører litt brutal selvforsvar. La oss si at du blir angrepet, ranet eller noe av 2 stykker. Du ser muligheten til å frata dæm våpen eller banke dæm. Så du får tak i kniven eller pistolen, skyter eller stikker dæm i hvert kne for å være sikkre på at de ikke kan stikke av eller gjøre deg noe. Du har ganske mye adrenalin så når du ser at den ene prøver å nå kniven på innerlomma si så tar du å brekker begge armene hans.
Eller at du imobiliserer den ene mens den mest aggresive tar du et kvelertak på å slipper ikke før han er død.
Er jo gjerne litt forskjell på om du blir angrepet på gata eller hjemme. Tror at jeg hadde klikket helt hadde no kommet hjem mens familien min var der.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Blind vold på gata i Carl johan. va hadde dere gjort?
« #37 : 11. desember 2008, 11:37 »
Vi i norge er alt for "snille" i dømmekraften.
Jeg vil ikke vite hva som hadde skjedd med ola nordmann om han hadde banka å slått på en utlending i deres land...
Tja.. Er jo et populært argument, og alle skjønner jo at det ikke hadde gått så bra. Nettopp pga denne kulturforskjellen burde man kanskje tenke seg om en ekstra gang før man hiver ut statsborgerskap i hytt og pine. Vi bedriver ikke steining, og det er forskjellen på oss og dem (for å si det på en fryktelig enkel og generaliserende måte). Å ta hit alle mulige folk byr da naturlig nok på problemer. "Vi kan ikke ha prøvetid, innvandrerne trenger sikkerhet i hverdagen de også!" Hva da med vår sikkerhet, vi som har bodd her i alle år? Det er kanskje ikke så nøye..? Tongue

hmm, har egentlig lurt på hvor hardt straffa man kan bli hvis man utfører litt brutal selvforsvar. La oss si at du blir angrepet, ranet eller noe av 2 stykker. Du ser muligheten til å frata dæm våpen eller banke dæm. Så du får tak i kniven eller pistolen, skyter eller stikker dæm i hvert kne for å være sikkre på at de ikke kan stikke av eller gjøre deg noe. Du har ganske mye adrenalin så når du ser at den ene prøver å nå kniven på innerlomma si så tar du å brekker begge armene hans.
Eller at du imobiliserer den ene mens den mest aggresive tar du et kvelertak på å slipper ikke før han er død.
Er jo gjerne litt forskjell på om du blir angrepet på gata eller hjemme. Tror at jeg hadde klikket helt hadde no kommet hjem mens familien min var der.
Vanskelig å si, vi har jo ikke akkurat rett til å beskytte oss med dødelige midler her i Norge. Men husker jo en sak som skjedde her oppe for noen år siden; var en bilbutikk som var så plaget med innbrudd. Ene natta der hadde sjefen og en kamerat lagt seg til med soveposer og venta på tjuvene. Jammen kom de og, og de to som lå der på lur fikk begge tjuvene i bakken (forbehold om at antall tjuver kan være feil). De fikk i allefall stoppa dem, om enn littegranne hardhendt, og ringte så politiet. Det hele endte med at tjuvene gikk fri, og de to som hadde tatt dem ble tiltalt for legemsbeskadigelse. De måtte visst betale erstatning og, om jeg ikke husker helt feil. Tro det eller ei.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Arnie

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Blind vold på gata i Carl johan. va hadde dere gjort?
« #38 : 11. desember 2008, 16:32 »
Overrasker meg ikke. Man skal vel bruke tilsvarende kraftig "vold" tilbake om man blir angrepet. Gruer meg til den dagen jeg må ty til selvforsvar og blir straffet for det...
I'll be back( bigger than ever before)!

Utlogget Goophy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

Sv: Blind vold på gata i Carl johan. va hadde dere gjort?
« #39 : 11. desember 2008, 17:07 »
hmm, har egentlig lurt på hvor hardt straffa man kan bli hvis man utfører litt brutal selvforsvar.
En jeg jobbet med før sitter inne på 2. året nå etter å ha slått en fyr som prøvde å stikke han ned.
Ett slag var nok...
Maksløft: Markløft: 52,5kg (med belte og reimer i smith).

Utlogget BroadRipple

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Blind vold på gata i Carl johan. va hadde dere gjort?
« #40 : 11. desember 2008, 19:44 »
........

Utlogget JohnAmund

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 893
  • Honnør: 124
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 893

Sv: Blind vold på gata i Carl johan. va hadde dere gjort?
« #41 : 11. desember 2008, 19:50 »
Eller at du imobiliserer den ene mens den mest aggresive tar du et kvelertak på å slipper ikke før han er død.

Dette vil mest truleg føre til at du får straff. Om ikkje du er politi då Wink
Min logg
▪██─────██▪
"There is no point in being alive if you cannot do the deadlift"
- Jón Páll Sigmarsson

Utlogget CHN

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 40

Sv: Blind vold på gata i Carl johan. va hadde dere gjort?
« #42 : 11. desember 2008, 19:58 »
NORGES LOVER

§ 47 (nødrett) og § 48 (nødverge) – straffeloven.

Retten til selvforsvar, nødverge § 48

Paragrafen om nødverge i straffeloven sikrer enkeltindivitdets rett til å forsvare seg mot rettsstridige angrep. I loven er det stilt fire absolutte krav for at en vergehandling kan defineres som selvforsvar:

   1. Det må foreligge et rettstridig angrep
   2. Nødvergehandlingen må begrenses til å avverge eller forhindre et angrep.
   3. 3. I nødvergehandlingen må det ikke tas i bruk midler ut over det som er nødvendig for å avverge eller forhindre angrepet. Handlingen må opphøre så snart som angrepet er avverget eller forhindret.
   4. Et angrep (eks. et tyveri) må ikke avverges for enhver pris. Konsekvensene må stå i forhold til angrepets konsekvenser.

Det presiseres at retten til selvforsvar også omfatter retten til å forsvare andre som utsettes for et rettsstridig angrep. Det samme gjelder egen og andres eiendeler og eiendom.
Medlem av Kristiansand Strongteam

Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Blind vold på gata i Carl johan. va hadde dere gjort?
« #43 : 11. desember 2008, 20:06 »
Håper de blir sendt til helsike dit de kommer fra. Som jeg ser det er ikke disse velkommen i landet jeg bor.

Word!
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Utlogget BroadRipple

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Blind vold på gata i Carl johan. va hadde dere gjort?
« #44 : 11. desember 2008, 20:36 »

   4. Et angrep (eks. et tyveri) må ikke avverges for enhver pris. Konsekvensene må stå i forhold til angrepets konsekvenser.


Husker en kar ble dømt fordi han prøvde å drepe en biltyv med hagle..han gikk nok litt over streken:D

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!