Skrevet av Emne: Min diett for å bli tynnere, hva syns du? (oppdatert)  (Lest 7529 ganger)

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Vegetarianere kan spise tunfisk?

Kjøp deg noen bokser med "first price tunfisk i vann" på kiwi! 9,90 for 2 bokser, da har du minst 25gr protein per 100gr tunfisk!

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Vegetarianere kan spise tunfisk?

Kjøp deg noen bokser med "first price tunfisk i vann" på kiwi! 9,90 for 2 bokser, da har du minst 25gr protein per 100gr tunfisk!

Hahahaha (hm, nei d va intærnhumor)

Æsj, tunfisk både ser og lukter som kattemat !! skjønner ikke at folk kan spise de greine der..

sjøl har æ aldri smakt d, og ha ringen planer om d heller;)
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Oi oi, kjære deg. Her har du problemer. Først og fremst er det en SULTEkur du har satt opp her. Stakkars kroppen din. Det vil ikke ta lang tid før du vil miste all energi, bli svimmel og undernært. Nå er jeg fullstendig ærlig, men jeg tror det er nødvendig. Jeg sier det rett ut fordi det kanskje kan redde deg fra store problemer. Du har ikke peiling. Hvis du ønsker å komme noe sted med et kostopplegg må du få hjelp. Sett opp en time hod ernæringsfysolog før du må oppsøke legen og ender opp med en diagnose.

Ok, dette var kanskje hardt. Men jeg kjenner meg igjen i deg. Jeg har vært der du er. Og jeg trodde jeg visste hva jeg drev med. Jeg skulle bare bli litt tynnere, få litt mer selvkontroll. Det endte opp i et anoreksiahelvete som du kommer opp i fortere enn du aner. Det er fader så hardt og livsfarlig. Og den syke vet aldri at den er alvorlig syk. Skjønner du?

Du har satt opp en meget mager diett og får ikke halvparten av de vitaminene, mineralene, antioksidantene, proteinene og fettet du trenger. Så lite som du har satt opp er mindre enn det jeg spiste da jeg slet med anoreksia. Tankevekker?

Nå har jeg trent styrke, kondisjon og spist bra og mye lenge. Vekta sier jeg veier mer. Men jeg ser flottere ut enn noen gang. Bra med mat og treningen er nøkkelen til en sunn og flott kropp. Sier ikke at jeg er perfekt på noen måte, men kanskje du kunne ta en kikk innom loggen min, så kan du se hvor mye du faktisk kan spise men likevel være slank. Selvsagt vet jeg at alder, gener, forbrenning osv spiller inn. Men jeg tror uansett det kunne være en tankevekker for deg.

Jeg bestemte meg for å skrive til deg nettopp fordi du er i faresonen for å velge en ekstremt farlig vei. Håper du greier å fatte alvor. Få litt hjelp på kostopplegget ditt, så blir dette veldig bra. Ønsker deg masse lykke til!

Utlogget tidyboy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 62
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 62

Honnør til Luxie der Smiley

En tankevekker for mange tror jeg!

Jeg selv sliter litt med det at jeg tror jeg spiser for mye osv, men fakta er vel heller det at jeg spiser altfor lite! Kosthold er det mange sliter mest med,men som heller ikke trenger å være så vanskelig og komplisert som jeg/mange tror det er .

Du fikk med deg mye viktige ting der!
Keep It Tidy ! Wink

Alder: 22
Vekt: 84(om morgenen)
Lengde: 186

Fett %  : Usikker , må måles!

Mål: Markert og fin kropp. Kroppsbygging får enn se på senere.

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Oi oi, kjære deg. Her har du problemer. Først og fremst er det en SULTEkur du har satt opp her. Stakkars kroppen din. Det vil ikke ta lang tid før du vil miste all energi, bli svimmel og undernært. Nå er jeg fullstendig ærlig, men jeg tror det er nødvendig. Jeg sier det rett ut fordi det kanskje kan redde deg fra store problemer. Du har ikke peiling. Hvis du ønsker å komme noe sted med et kostopplegg må du få hjelp. Sett opp en time hod ernæringsfysolog før du må oppsøke legen og ender opp med en diagnose.

Ok, dette var kanskje hardt. Men jeg kjenner meg igjen i deg. Jeg har vært der du er. Og jeg trodde jeg visste hva jeg drev med. Jeg skulle bare bli litt tynnere, få litt mer selvkontroll. Det endte opp i et anoreksiahelvete som du kommer opp i fortere enn du aner. Det er fader så hardt og livsfarlig. Og den syke vet aldri at den er alvorlig syk. Skjønner du?

Du har satt opp en meget mager diett og får ikke halvparten av de vitaminene, mineralene, antioksidantene, proteinene og fettet du trenger. Så lite som du har satt opp er mindre enn det jeg spiste da jeg slet med anoreksia. Tankevekker?

Nå har jeg trent styrke, kondisjon og spist bra og mye lenge. Vekta sier jeg veier mer. Men jeg ser flottere ut enn noen gang. Bra med mat og treningen er nøkkelen til en sunn og flott kropp. Sier ikke at jeg er perfekt på noen måte, men kanskje du kunne ta en kikk innom loggen min, så kan du se hvor mye du faktisk kan spise men likevel være slank. Selvsagt vet jeg at alder, gener, forbrenning osv spiller inn. Men jeg tror uansett det kunne være en tankevekker for deg.

Jeg bestemte meg for å skrive til deg nettopp fordi du er i faresonen for å velge en ekstremt farlig vei. Håper du greier å fatte alvor. Få litt hjelp på kostopplegget ditt, så blir dette veldig bra. Ønsker deg masse lykke til!

Ehm.. okeeey!  lite å gjøre, d e jo et helt brev;)   neida, men takk for at du bryr deg, koseli d:)

altså, har ikke trent på lenge .. men seriøst, jeg trenger ikke så mye mat hvis jeg kun går til skolen, sitter der, går hjem, og sitter.  eller??

jeg vet at jeg må trene, og jeg har tenkt å begynne:D (tanken som teller)
jeg legger sørriøst på meg av hva som helst. og d handler om gener/arv trur jeg.
jeg anoreksia? ehm, næj! d skjer ikje. trur du overreagerer.. og d kraftig!

dietten er ikke mager. har faktiskt lagt til mye (oppdatert den) før spiste jeg ingenting på brødet/knekkebrødet. nu spis æ smør, ost og allt anna på.

æ spis ikje lite. og æ spis faktiskt sånn kostilskudd og alle mulige vitaminer.

Jepp æ trur man vet best sjøl ka som e passe for seg. =)
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget mdb

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 868
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 868

Du er nesten nødt til å regne ut næringsinnholdet på det du spiser i løpet av en dag/uke, om du skal optimalisere kosten skikkelig. Smiley
Ingen vecka utan deca!

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Du er nesten nødt til å regne ut næringsinnholdet på det du spiser i løpet av en dag/uke, om du skal optimalisere kosten skikkelig. Smiley

ja ok kordan gjør man d lssm...?
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Man leser bakpå pakken til det man spiser og teller kalorier.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Tryggis

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 496
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 496

  • Muskel på boks..
Luxie..honnør!!
Oi oi, kjære deg. Her har du problemer..>

Hi. My name is Tryggis and I have a problem. I never expected it and I didn't plan for it. It just happened. And now, I'll never be the same. Hardly a minute passes when I don't think about it, salivate, and get the shivers. My own grandmother cringes in fright when she even hears about "it."

Yes, folks, I'm a deadlift-aholic. I don't just want to pull; I want to pull every minute of every day for the rest of my life. I dream about grinding out heavy pulls where the bar seemingly bends in half, and I jump at the opportunity to do speed pulls so quickly that I nearly castrate myself with the bar.

Utlogget Tryggis

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 496
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 496

  • Muskel på boks..
Hahahaha (hm, nei d va intærnhumor)
Æsj, tunfisk både ser og lukter som kattemat !! skjønner ikke at folk kan spise de greine der..
sjøl har æ aldri smakt d, og ha ringen planer om d heller;)
vel..du burde..det er utrolig godt Cheesy jeg også tvilte litt..men så fikk jeg en tunfisksandwich i syden med en liten missforståelse..jeg var hekte på tunfisk Grin

Hi. My name is Tryggis and I have a problem. I never expected it and I didn't plan for it. It just happened. And now, I'll never be the same. Hardly a minute passes when I don't think about it, salivate, and get the shivers. My own grandmother cringes in fright when she even hears about "it."

Yes, folks, I'm a deadlift-aholic. I don't just want to pull; I want to pull every minute of every day for the rest of my life. I dream about grinding out heavy pulls where the bar seemingly bends in half, and I jump at the opportunity to do speed pulls so quickly that I nearly castrate myself with the bar.

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Hahahaha (hm, nei d va intærnhumor)

Æsj, tunfisk både ser og lukter som kattemat !! skjønner ikke at folk kan spise de greine der..

sjøl har æ aldri smakt d, og ha ringen planer om d heller;)

Bare barn som ikke tørr og prøve ut nye ting Grin
Liker ikke tunfisk jeg heller noe særlig, men får i meg som oftest 2 bokser om dagen Cheesy

Utlogget Christer-R

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 446
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 446

  • feit1
Ehm.. okeeey!  lite å gjøre, d e jo et helt brev;)   neida, men takk for at du bryr deg, koseli d:)

altså, har ikke trent på lenge .. men seriøst, jeg trenger ikke så mye mat hvis jeg kun går til skolen, sitter der, går hjem, og sitter.  eller??

jeg vet at jeg må trene, og jeg har tenkt å begynne:D (tanken som teller)
jeg legger sørriøst på meg av hva som helst. og d handler om gener/arv trur jeg.
jeg anoreksia? ehm, næj! d skjer ikje. trur du overreagerer.. og d kraftig!

dietten er ikke mager. har faktiskt lagt til mye (oppdatert den) før spiste jeg ingenting på brødet/knekkebrødet. nu spis æ smør, ost og allt anna på.

æ spis ikje lite. og æ spis faktiskt sånn kostilskudd og alle mulige vitaminer.

Jepp æ trur man vet best sjøl ka som e passe for seg. =)


Hvorfor legger du ut "kostholdet" ditt her, og forventer å få hjelp, når du tydligvis gir ganske faen i hva folk sier for å hjelpe deg på rett vei? Det er jo tydlig at du har problemer med å se selv hva som er feil med maten du spiser.

Mitt tips er at du begynner å høre litt mer på hva de med erfaring sier (Luxie blandt annet), og er litt mer åpen for tips.

Og en ting til: om du absolutt vil ned i vekt, så kan du ikke la kostholdet gjøre alt. Du må opp av sofaen!

Utlogget Tryggis

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 496
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 496

  • Muskel på boks..
så sant som det kan bli sagt!
Hvorfor legger du ut "kostholdet" ditt her, og forventer å få hjelp, når du tydligvis gir ganske faen i hva folk sier for å hjelpe deg på rett vei? Det er jo tydlig at du har problemer med å se selv hva som er feil med maten du spiser.

Mitt tips er at du begynner å høre litt mer på hva de med erfaring sier (Luxie blandt annet), og er litt mer åpen for tips.

Og en ting til: om du absolutt vil ned i vekt, så kan du ikke la kostholdet gjøre alt. Du må opp av sofaen!

Hi. My name is Tryggis and I have a problem. I never expected it and I didn't plan for it. It just happened. And now, I'll never be the same. Hardly a minute passes when I don't think about it, salivate, and get the shivers. My own grandmother cringes in fright when she even hears about "it."

Yes, folks, I'm a deadlift-aholic. I don't just want to pull; I want to pull every minute of every day for the rest of my life. I dream about grinding out heavy pulls where the bar seemingly bends in half, and I jump at the opportunity to do speed pulls so quickly that I nearly castrate myself with the bar.

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832



frokost:

en neve frukt eller grønnsaker (ev. avokado)
2 stk knekkebrød (havre uten noe på og grov m cotted cheese)
250 ml eplejuice/lett melk

lunsj:

en neve frukt eller grønnsaker
1 stk grovt knekkebrød
250 ml lett melk/eplejuice

middag:

en liten porsjon vegetarisk (med bønner og div.)
1/3 - 2/3 salat med olje.
*Silica, D-vitamin, VitaMineral kosttilskudd*

etter trening:

1 banan
½-1 avokado
1 egg/1 gl lett melk

kveld:

en neve frukt eller grønnsaker
1 stk grovt knekkebrød med soyasmør og majones.
1 gl eplejuice


Må nok si meg enig med Luxie og Christer. Alt for lite mat.

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

vel..du burde..det er utrolig godt Cheesy jeg også tvilte litt..men så fikk jeg en tunfisksandwich i syden med en liten missforståelse..jeg var hekte på tunfisk Grin

så fint da. at du fikk glede av d Smiley

spis hva du vil, men jeg rører ikke det dær Wink
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!