Skrevet av Emne: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge  (Lest 22258 ganger)

Utlogget Tordenskjold

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 246

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #165 : 17. desember 2008, 16:46 »
[quote author=Videre er det kjedelig at du kaller deg kristen. Du bidrar jo til at synet på de kristne skal bli enda dårligere. Om du ikke evner å diskutere annet enn på den halvmaniske måten du viser her, er det kanskje like greit at du bare tier heeeelt stille?
Sier ikke at man for alt i verden skal unngå å tråkke folk på tærne, men prøv i allefall å gjøre det på en saklig måte.
Sist, men langt fra minst; om du vil at folk skal respektere din religion bør du kanskje lære deg å respektere andres? Å kalle Koranen "dassrull" er noe man bør holde seg for god til, religiøs eller ikke. Man skal jo ikke falle ned på "deres" nivå, ikke sant, der de kaller alle ikke-muslimer hunder, og forteller dem at de skal brenne i Helvete. (Ah, flashback fra Somaliland).
[/quote]

Egentlig ikke kristen selvom jeg gikk fram som en. Men du skjønner pointe? Kan ikke folk ha den troen de vil uten at det skal gå utover andre. Skjønner ikke helt pointe med det jihad, hellig krig og ta over verden og omgjøre den til sin egen tro med makt. jaja, vi er screwd
In Flames - Only for the weak!

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #166 : 17. desember 2008, 16:59 »
Hva som ligger genetisk og ikke vet vi enda ikke så mye om, så foreløpig kan vi ikke konkludere for mye. Men vi vet at iq-tester slår forskjellig ut hos forskjellige folkeslag (noe som ikke bevsier noe genetisk), vi vet at det er forskjeller på hvilke sykdommer ulike "raser" er rammet av, og hvilken medisin som fungerer best til disse. Dette er noe leger i Usa allerede praktisere i forhold til svarte/hvite.

Kan vi da si at noen raser/folkeslag er smartere enn andre? Ikke pr i dag, forskjellene kan være kulturellt betinget eller kan delvis forklares historisk. Men kan heller ikke motbevise det. Så det er like idiotsik å konkludere med at "alle er like intelligente". Det er genetiske forskjeller når det gjelder f.eks høyde hos de forskjellige folkeslagene, og ingen vil si noe i mot at personer av afrikansk opphav er overlegne som sprintere i forhold til alle andre folkeslag. Så hvordan kan en da fullstendig avskrive at det er forskjeller i hjernen? Dersom det forskes ytterligere på menneskets dna, tror ikke jeg at et folkeslag kommer ut som "best", jeg tror det vil være forskjeller, der alle har sine styrker/svakheter. Denslags forskning er kontroversielt, og det virker som de største motkjemperene av dette er livredde for at det skal vise seg at "den hvite mann" er overlegen de andre folkeslgene. Hm, hvem er de virkelige rasistene da...

xxUnknownxx: Mange som er innvandrerkritiske har som argument at enkelte er lite tilpasningsdyktige og forlanger at nordmenn skal rette seg etter alle krav og innsigelser som måtte komme. Det klarte jo du nå å illustrere på en ypperlig måte. Jeg velger å behandle alle likt, noe annet er jo forskjellsbehandling. Når du i tillegg slenger på en halvveis trussel ala "så slipper dere å få så mye bank" så har du satt prikken over i'en, og gitt kritikerne rett. Du er faktisk en ypperlig stemmesanker for Frp. Og til slutt, er det ikke utrolig pussig hvordan mange folkegrupper klarer seg ypperlig i samfunnet uten å få spesialsydde løsninger, uten å kreve i øst og vest, og uten å gjemme seg bak "fæle nordmenn"-retorikken? Mens andre kræsjer totalt? Og er det ikke pussig at de som klarer seg bra og de som ikke gjør det stort sett er de samme over hele Europa?

Utlogget Hans Marius

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 0
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 0

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #167 : 17. desember 2008, 17:04 »
.

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #168 : 17. desember 2008, 17:07 »
Hva som ligger genetisk og ikke vet vi enda ikke så mye om, så foreløpig kan vi ikke konkludere for mye. Men vi vet at iq-tester slår forskjellig ut hos forskjellige folkeslag (noe som ikke bevsier noe genetisk), vi vet at det er forskjeller på hvilke sykdommer ulike "raser" er rammet av, og hvilken medisin som fungerer best til disse. Dette er noe leger i Usa allerede praktisere i forhold til svarte/hvite.

Kan vi da si at noen raser/folkeslag er smartere enn andre? Ikke pr i dag, forskjellene kan være kulturellt betinget eller kan delvis forklares historisk. Men kan heller ikke motbevise det. Så det er like idiotsik å konkludere med at "alle er like intelligente". Det er genetiske forskjeller når det gjelder f.eks høyde hos de forskjellige folkeslagene, og ingen vil si noe i mot at personer av afrikansk opphav er overlegne som sprintere i forhold til alle andre folkeslag. Så hvordan kan en da fullstendig avskrive at det er forskjeller i hjernen? Dersom det forskes ytterligere på menneskets dna, tror ikke jeg at et folkeslag kommer ut som "best", jeg tror det vil være forskjeller, der alle har sine styrker/svakheter. Denslags forskning er kontroversielt, og det virker som de største motkjemperene av dette er livredde for at det skal vise seg at "den hvite mann" er overlegen de andre folkeslgene. Hm, hvem er de virkelige rasistene da...

xxUnknownxx: Mange som er innvandrerkritiske har som argument at enkelte er lite tilpasningsdyktige og forlanger at nordmenn skal rette seg etter alle krav og innsigelser som måtte komme. Det klarte jo du nå å illustrere på en ypperlig måte. Jeg velger å behandle alle likt, noe annet er jo forskjellsbehandling. Når du i tillegg slenger på en halvveis trussel ala "så slipper dere å få så mye bank" så har du satt prikken over i'en, og gitt kritikerne rett. Du er faktisk en ypperlig stemmesanker for Frp. Og til slutt, er det ikke utrolig pussig hvordan mange folkegrupper klarer seg ypperlig i samfunnet uten å få spesialsydde løsninger, uten å kreve i øst og vest, og uten å gjemme seg bak "fæle nordmenn"-retorikken? Mens andre kræsjer totalt? Og er det ikke pussig at de som klarer seg bra og de som ikke gjør det stort sett er de samme over hele Europa?

Det jeg prøver å komme frem til er at nordmenn på en måte gjør noe for å provosere innvandrer til den oppførselen de har. Tenk om innvandrere virkelig hadde blitt akseptert i samfunnet uten rare blikk, frekke (stille) kommentar og andre diskriminering. Innvandrer blir diskriminert i Norge og dermed er det lett å ty til vold.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Hans Marius

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 0
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 0

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #169 : 17. desember 2008, 17:09 »
.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #170 : 17. desember 2008, 17:15 »
Jeg har lest de, men er ikke sjokkert. Det som står der er ikke annet enn fundamentalistisk vrøvl, og skiller seg ikke vesetlig fra noen andre religioners ekstreme ytterkanter. Jeg kan godt slenge opp noen sitat fra gammeltestamentet for å la de representere kristendommen i sin helhet hvis du vil.
Tja.. Du kan jo også slå opp hva som skjedde mellom Det gamle og Det nye testamentet... Hint: den gamle og den nye pakt. Sammenligningen med Islam blir derfor meningsløs, fordi Islam aldri har gått gjennom samme type forandring som det her er snakk om.
Tar jo selvsagt poenget ditt, nemlig at det ikke er alle som støtter Sharia. Likevel tør jeg påstå at det bør ringe en bjelle når en norsk-pakistansk politiker støtter drapet på Theo van Gogh (rett meg om jeg tar feil her nå, tror det var dette drapet han støttet). Det viser jo bare at Sharia HAR tilhengere også i dette landet.

En liten digresjon (gammel sak)..
Norsk-pakistanere ønsker stenging av grensene...

Det jeg prøver å komme frem til er at nordmenn på en måte gjør noe for å provosere innvandrer til den oppførselen de har. Tenk om innvandrere virkelig hadde blitt akseptert i samfunnet uten rare blikk, frekke (stille) kommentar og andre diskriminering. Innvandrer blir diskriminert i Norge og dermed er det lett å ty til vold.
Om idioti hadde vært grunn nok til å banne noen fra forumet... Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #171 : 17. desember 2008, 17:26 »
Det jeg prøver å komme frem til er at nordmenn på en måte gjør noe for å provosere innvandrer til den oppførselen de har. Tenk om innvandrere virkelig hadde blitt akseptert i samfunnet uten rare blikk, frekke (stille) kommentar og andre diskriminering. Innvandrer blir diskriminert i Norge og dermed er det lett å ty til vold.

Innvandere som helhet er en stor gruppe, og det er som nevnt store forskjeller fra innad i denne gruppen. Så noen klarer seg tross denne diskrimmineringen du snakker om. Dersom alle som opplever motgang skal ty til vold kommer aldri noe flerkulturelt samfunn til å fungere. Blikk og frekke kommentarer går definitivt begge veier. Jeg har en kompis som fikk beskjed av en gjeng på et utested om å komme seg ut derfra, og det ble presisert når han spurte at dette var fordi han var norsk. Om det er aksept hos innvandrergrupper å voldta, rane og utøve vold fordi man føler seg diskriminert så er et velfungerende flerkulturellt samfunn en utopi

Edit: Det var ikke innehaveren eller noen ansatt som sa dette, det var en gjeng med innvandrergutter/menn

Utlogget Tannfeen

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #172 : 17. desember 2008, 17:39 »
En liten digresjon (gammel sak)..
Norsk-pakistanere ønsker stenging av grensene...


Arti artikkel det der, skummet raskt igjennom og bet meg merke i følgende:

1. Han er også skeptisk til den liberale politikken når det gjelder arbeidsinnvandring. (Polakker)

2. Men det er en gruppe verken Chanzanfar eller Gilani ønsker å stenge grensen for: deres pakistanske slektninger og andre som ønsker familiegjenforening. "Reglene for familiegjenforening er alt for strengte i Norge i dag. Man bør ha rett til å kunne få slektninger på besøk"

Jaja..

Det som er skremmende er jo at en vesentlig del av befolkningen kanskje synes dette er en god idé.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #173 : 17. desember 2008, 17:41 »
Tja.. Du kan jo også slå opp hva som skjedde mellom Det gamle og Det nye testamentet... Hint: den gamle og den nye pakt. Sammenligningen med Islam blir derfor meningsløs, fordi Islam aldri har gått gjennom samme type forandring som det her er snakk om.
Tar jo selvsagt poenget ditt, nemlig at det ikke er alle som støtter Sharia. Likevel tør jeg påstå at det bør ringe en bjelle når en norsk-pakistansk politiker støtter drapet på Theo van Gogh (rett meg om jeg tar feil her nå, tror det var dette drapet han støttet). Det viser jo bare at Sharia HAR tilhengere også i dette landet.

En liten digresjon (gammel sak)..
Norsk-pakistanere ønsker stenging av grensene...
Om idioti hadde vært grunn nok til å banne noen fra forumet... Tongue

Om det hadde vært det, så hva? Edit: Jeg trodde den "om idioti"-kommentaren var myntet på meg.

Poenget mitt var å illustrere at islamske tekster ikke er alene i å ha fundamentalistiske deler. På dette grunnlaget er ikke sammenligningen meningsløs mener jeg.

Burrhus  

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #174 : 17. desember 2008, 18:05 »
Hvordan ser en "fundamentalistisk del" ut, om jeg kan spørre om det, liksom? Er jo forskjell på fundamentalisme og ekstremisme..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #175 : 17. desember 2008, 18:37 »
Det jeg prøver å komme frem til er at nordmenn på en måte gjør noe for å provosere innvandrer til den oppførselen de har. Tenk om innvandrere virkelig hadde blitt akseptert i samfunnet uten rare blikk, frekke (stille) kommentar og andre diskriminering. Innvandrer blir diskriminert i Norge og dermed er det lett å ty til vold.

Dette må være det mest latterlige innlegget jeg har lest i dag.

Hva er det vi gjør som provoserer da? Kom med 1 eksempel.

Innvandrere blir diskriminert i norge ja, men det har de sine kjære brødre og takke for.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #176 : 17. desember 2008, 19:00 »
Litt utenom topic.. Noen som følger saken om skokasteren? I dag gikk visst folket i "tog" som en støtte til skokasteren, mens de ropte "vi vil dø for deg". Hørte også rykter om at en eller annen topp i regjeringen måtte gå pga en krangel over hva de skulle gjøre med Mr Skokaster her.. 

Igjen.. "De er ikke noe annerledes enn oss"... biggrin
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #177 : 17. desember 2008, 19:08 »
Det jeg prøver å komme frem til er at nordmenn på en måte gjør noe for å provosere innvandrer til den oppførselen de har. Tenk om innvandrere virkelig hadde blitt akseptert i samfunnet uten rare blikk, frekke (stille) kommentar og andre diskriminering. Innvandrer blir diskriminert i Norge og dermed er det lett å ty til vold.

Skjønner dem så jæææævli godt! Når jeg får et rart blikk da KLIKKER det for trynet mitt!!!


Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #178 : 17. desember 2008, 19:25 »
Hvordan ser en "fundamentalistisk del" ut, om jeg kan spørre om det, liksom? Er jo forskjell på fundamentalisme og ekstremisme..

Fundamentalistisk er kanskje ikke ordet, men i mangel av et bedre så bruker jeg det.

Det jeg mener er: deler, eller utsagn/skrevne ord/sitat etc. som formidler en ekstrem mening.

Ok forklaring?

Burrhus

Utlogget Tonks

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 265
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 265

  • Bodø SK
Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #179 : 17. desember 2008, 19:46 »
Det jeg prøver å komme frem til er at nordmenn på en måte gjør noe for å provosere innvandrer til den oppførselen de har. Tenk om innvandrere virkelig hadde blitt akseptert i samfunnet uten rare blikk, frekke (stille) kommentar og andre diskriminering. Innvandrer blir diskriminert i Norge og dermed er det lett å ty til vold.

Det handler ikke bare om at man skal akseptere innvandrere, men de skal også akseptere det samfunnet de kommer inn i.
Hva med han lille gutten som måtte bytte skole pga mobbing fordi han var kristen? Jeg synes rett og slett det er for trist at dette skal skje med en gutt i sitt eget land.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!