Skrevet av Emne: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge  (Lest 21660 ganger)

Utlogget Tordenskjold

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 246

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #90 : 15. desember 2008, 22:23 »
Venn av meg ble banka i helgen av 20 pakkistanere med balltre og slåringer fordi en pakistaner var sjalu på kompisen min fordi han hadde en pen kjæreste. Men dette må vi godta fordi dem er ikke vandt til at i Norge så er ikke vold en løsning. Jungelen der imot, Der er det den som har flest slossvillige venner som er sjefen.

Nå syns jeg dere Nordmenn er arrogante som sier at utlenninger er slemme. Sett dere selv i dem sin siuasjon så tror jeg du vil skjønne.

Blir det krig her så må vi alle flytte til frankrike og gjøre som vår egen kultur og Drite langt faen i hvordan det har vært der før
In Flames - Only for the weak!

Utlogget Tordenskjold

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 246

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #91 : 15. desember 2008, 22:24 »
For den litt tregere så var de 2 nederste ironi
In Flames - Only for the weak!

Waal

  • Gjest
Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #92 : 15. desember 2008, 22:26 »
Hm, jeg tror ikke de 20 gjorde det med vilje, de bare trodde det var slik de kunne reagere, sinnsyke i gjerningsøyeblikket tror jeg.
SV LENGE LEVE.

Eller ikke Tongue

Utlogget STR

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 281
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 281

  • Be your own design
Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #93 : 15. desember 2008, 23:49 »
Det er naivt å tro at samtlige innvandrere er kriminelle. For det er de ikke. Men den ubestridelige sannhet er at denne gruppen er overrepresentert innen noen typer kriminalitet.

Hvorfor de er det er jo i og for seg et interessant spørsmål, men for å få et fullgodt svar må man helst være sosiolog opp i mente.

Dessuten finnes det ikke noe fasitsvar.. noen gjør det kanskje av frustrasjon over å ha kommet til "verdens beste land" uten å få realisert seg selv og drømmene sine.. Noen kanskje fordi de vil ta igjen pga. det de oppfatter som urettferdig behandling og rasisme.. andre fordi de bare er ruset.. og andre igjen fordi de er vokst opp med å overleve som kriminelle.. etc.etc..

Jeg prøver selv å tenke meg hvordan jeg skulle gjort ting om jeg ble nødt til å flytte til Afrika.
Først av alt, kulturen er annerledes.. jeg kjenner ikke kodeksene i samfunnet og hvordan de gjør ting. Om det er normalt å stjele for å overleve, så ville jeg vært veldig forsiktig med å prøve den metoden f.eks..
I det hele tatt kommer jeg til at jeg ville ligget veldig lavt i terrenget.. ikke stikke hodet frem.. iallefall ikke den første stunden.. Det er kanskje fordi jeg er redd represalier og har en innstilling om at jeg skal klare meg uansett. Jeg går ikke inn dit og forventer gull og grønne skoger uten å bidra og gjøre ting skikkelig.

Men så vet man jo ikke hva de har hørt om Norge heller. Kanskje tror de alt er så enkelt at du får servert det du vil på sølvfat. I så fall er det galt. Her har vi en kultur for å jobbe hardt for å oppnå det man ønsker. De som ikke gjør det faller utenfor.. dog blir tatt vare på.. til en viss grad vel og merke...

Vi har også jantelov. Denne virker sikkert kald, kynisk og brutal på alle innflyttere. Men bryter du denne er du ute å seiler her til lands.. dessverre.

Putt det på spissen og si at samtlige jeg møtte i Afrika så ned på meg og diskriminerte meg.
Hva ville skjedd da?
Jeg ville følt meg uvelkommen. Absolutt.
Hadde jeg turt å rope rasisme? Nope.
Hva ville jeg gjort med det? Jeg ville kommet meg bort og vekk.. til de som forstod meg og var som meg.

Okei, da begynner vi å komme til bunns i min situasjon.
Jeg ville altså teama up med mine egne. Men ville jeg blitt en voldelig faen? Ville det endret grunnverdiene jeg er vokst opp med? Uvisst... Men neppe om det ikke var en bedre grunn.
Jeg har folk som ikke liker meg her og nå også.. men jeg går ikke til kompisene mine og mener at vi skal ta dem.

Nå føler jeg at jeg ror meg litt ut her.. men i bunn og grunn ville jeg funnet en måte å komme meg tilbake på. Og om ikke det var mulig pga. krig, fattigdom etc.. Så hadde jeg enten levd med å bli tråkka på og prøvd å bygge opp tillitt litt etter litt, ved å være hjelpsom, høflig, rolig og omstendig.. eller jeg hadde hoppet fra en bro.

Så ja.. jeg skjønner frustrasjonen enkelte opplever hvis de føler det slik. Men jeg synes ikke det rettferdiggjør handlingene enkelte begår. Du gjør mot andre det du vil at andre skal gjøre mot deg selv. Det går fint an å leve etter dette. Men dette butter igjen i menneskesyn.. og der er det faktisk et ganske stort sprik mellom Norge og en del andre land.

Så konklusjonen min er at du kan ikke få godt integrerte innvandrere før folket viser tillitt til dem.
Men da er det også et ubestridelig krav at man får tillitt igjen.

Amen

Utlogget Tannfeen

There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #95 : 16. desember 2008, 09:35 »
Mange av disse innvandrerne har en relgion som er helt bak mål i dagens samfunn.
Hudfarge har ingen ting å si, mørk eller lys er samme greia.
Hvorfor er noen av dere så naive å tror at det finnes godt i meste parten av disse?
De er oppdratt til å være voldelige, å ikke vise respekt til andre kulturer enn deres egen!
Har noen av dere lest sharia lovene? (sharia.no) Tror dere dette er lover som gjør ett samfunn godt?

Se på hvordan landene de kommer fra er, dette er land som folk holder seg unna.
Nå drar jeg ikke alle over en kam, fordi det finnes de som har forstått domskapen i koranen og denne relgionen.
Norge skulle hatt mye strenger vilkår for å slippe de inn i landet, tatt ut de beste. De som er ute etter å yte noe
for et land! Ikke tilbe en relgion som deres eneste mål i livet! Relgion er roten til alt ondt!
Så tenker sikkert noe av dere, mange er da helt uskyldige å trenger hjelp!
Hva så? Verden er overbefolket, vi trenger ikke å redde flere!
Tenk dere om, å slutt å vær så naive å dumme!
Bygg et sterkt land, med beste av de beste! Og la avskummet av menneskearten være igjenn!

Mvh

Så et sorteringssamfunn er svaret? Vi fjerner de som er funksjonshemmet, innvandrere, går på trygd, eller som har en eller annen form for skavank som gjør at man faller utenfor! Hva om du plutselig blir arbeidsufør, på grunn av et uhell eller lignende? Synd for deg, men du kan ikke lenger bidra til samfunnet vårt, du er svak, derfor må du ut! Hvem skal avgjøre hvem som er sterk og hvem som er svak? En sterk, autoritær og karismatisk leder? La oss kalle ham "Føreren", for dette har jo funka så bra før!

Om verden er overbefolket, hvem skal bestemme hvem som skal få leve og hvem vi kan "unnvære", hvem er du som kan bestemme verdien av et menneskeliv?? Du sier at vi skal la avskummet av menneskearten være igjen, og i dette tilfellet er det du som er avskummet! Etter min mening er bruker du unødvendig plass og kan derfor skysses ut. God tur!
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget Tordenskjold

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 246

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #96 : 16. desember 2008, 09:57 »
Hva med alene mødre, dem trenger mer hjelp enn utleninger som ikke orker og ta ett tak for og jobbe
In Flames - Only for the weak!

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #97 : 16. desember 2008, 10:16 »
Hva med alene mødre, dem trenger mer hjelp enn utleninger som ikke orker og ta ett tak for og jobbe

Er ikke helt sikker på om jeg følger deg her..
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget Tordenskjold

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 246

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #98 : 16. desember 2008, 10:23 »
Syns heller alle pengene bør gå for og hjelpe dem istedenfor. Dem er ihvertfall i arbeidslivet og jobber ærlig og redelig. HVorfor skal egentlig innvandrere uten noen intensjoner om og begynne og jobbe få masse penger og så skaffer dem seg 7 unger så dem får enda mer. Skulle ikke vært lov for dem og fått unger når dem ikke jobber selv engang. Hva skylder vi dem? hvorfor skal vi hjelpe dem? de er ikke vårt problem.
In Flames - Only for the weak!

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #99 : 16. desember 2008, 10:32 »
Syns heller alle pengene bør gå for og hjelpe dem istedenfor. Dem er ihvertfall i arbeidslivet og jobber ærlig og redelig. HVorfor skal egentlig innvandrere uten noen intensjoner om og begynne og jobbe få masse penger og så skaffer dem seg 7 unger så dem får enda mer. Skulle ikke vært lov for dem og fått unger når dem ikke jobber selv engang. Hva skylder vi dem? hvorfor skal vi hjelpe dem? de er ikke vårt problem.

Hva om Norge skulle havnet i krig, vi hadde blitt tvunget til å flykte fra vårt eget land, og måtte søkt tilflukt andre steder og alt vi hadde møtt var en kald skulder, og "dere er ikke vårt problem"? Dette synes jeg blir for lettvindt tankegang. Sier ikke at jeg har et svar på "problemet", men "la noen andre ta problemene", eller "la dem seile egen sjø" er jeg i alle fall ingen tilhenger av.

Fred er ingen selvfølge, det er tross alt ikke lenge siden Norge var inntatt av tyskland, og vi trengte hjelp av andre.

At innvandrere får "masse" penger er vel strengt tatt en overdrivelse. Jeg er enig med deg i at alenemødre/alenefedre kanskje får for lite, men ideellt sett skulle det ikke vært slik at noen får på bekostning av andre.
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget darker

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 175
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 175

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #100 : 16. desember 2008, 10:40 »
Hva om Norge skulle havnet i krig, vi hadde blitt tvunget til å flykte fra vårt eget land, og måtte søkt tilflukt andre steder og alt vi hadde møtt var en kald skulder, og "dere er ikke vårt problem"? Dette synes jeg blir for lettvindt tankegang. Sier ikke at jeg har et svar på "problemet", men "la noen andre ta problemene", eller "la dem seile egen sjø" er jeg i alle fall ingen tilhenger av.

Fred er ingen selvfølge, det er tross alt ikke lenge siden Norge var inntatt av tyskland, og vi trengte hjelp av andre.

At innvandrere får "masse" penger er vel strengt tatt en overdrivelse. Jeg er enig med deg i at alenemødre/alenefedre kanskje får for lite, men ideellt sett skulle det ikke vært slik at noen får på bekostning av andre.


ser poenget ditt, på den annen side, om det hadde blitt krig her hadde jeg faen ikke rømt verden rundt..  man drar til et naboland for å komme seg unna det verste, man sikter seg ikke inn på et kjemperikt land for å kunne leve livet.  Under WWII rømte nordmenn til sverige.. veldig få som reiste til pakistan Smiley    mitt poeng er at ekstremt få (har ingen tall til å backe dette) av de som kommer til norge gjør det grunnet forfølgelse og krig i hjemlandet. De gjør det fordi de vet at norge er et bra og rikt land. flyktninger er en ting, snyltere en annen, og det er en stor andel av disse.

Utlogget KreV

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #101 : 16. desember 2008, 10:45 »
Mange av disse innvandrerne har en relgion som er helt bak mål i dagens samfunn.
Hudfarge har ingen ting å si, mørk eller lys er samme greia.
Hvorfor er noen av dere så naive å tror at det finnes godt i meste parten av disse?
De er oppdratt til å være voldelige, å ikke vise respekt til andre kulturer enn deres egen!
Har noen av dere lest sharia lovene? (sharia.no) Tror dere dette er lover som gjør ett samfunn godt?

Se på hvordan landene de kommer fra er, dette er land som folk holder seg unna.
Nå drar jeg ikke alle over en kam, fordi det finnes de som har forstått domskapen i koranen og denne relgionen.
Norge skulle hatt mye strenger vilkår for å slippe de inn i landet, tatt ut de beste. De som er ute etter å yte noe
for et land! Ikke tilbe en relgion som deres eneste mål i livet! Relgion er roten til alt ondt!
Så tenker sikkert noe av dere, mange er da helt uskyldige å trenger hjelp!
Hva så? Verden er overbefolket, vi trenger ikke å redde flere!
Tenk dere om, å slutt å vær så naive å dumme!
Bygg et sterkt land, med beste av de beste! Og la avskummet av menneskearten være igjenn!

Mvh

Er veldig enig i mye av dette, men slutten ble litt ekstrem. Selv om folk ikke vil høre om det, er faktisk overbefolkning av jorda den største utfordringen vi står ovenfor. Klimaproblemer kriger osv kommer jo helt eller delvis som en direkte følge av dette.

(Sosialister, scroll over neste)

Ikke nok med at vi er ALT for mange mennesker, og at befolkningen fortsatt vokser. Attpåtil er befolkningsveksten desidert størst der folk er mest arbeidssky, mest voldelig og fattigst (Afrika). Jeg synes ærlig talt at dette er veldig trist, men som Atle Antonsen sier: Hva ska mann jærra?

Veldig få maktpersoner tørr å snakke om dette problemet, men en av verden rikeste/mest innflytelsesrike menn, David Rockefeller har snakket om det. Håper for all del det ikke bare blir med prat.

Utlogget Tordenskjold

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 246

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #102 : 16. desember 2008, 10:51 »
Vi har mye og lære av nederland, Du blir aldri 100% nederlansk med mindre du er født der.

Samme med danmark, mye og lære av dem også
In Flames - Only for the weak!

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #103 : 16. desember 2008, 10:57 »

ser poenget ditt, på den annen side, om det hadde blitt krig her hadde jeg faen ikke rømt verden rundt..  man drar til et naboland for å komme seg unna det verste, man sikter seg ikke inn på et kjemperikt land for å kunne leve livet.  Under WWII rømte nordmenn til sverige.. veldig få som reiste til pakistan Smiley    mitt poeng er at ekstremt få (har ingen tall til å backe dette) av de som kommer til norge gjør det grunnet forfølgelse og krig i hjemlandet. De gjør det fordi de vet at norge er et bra og rikt land. flyktninger er en ting, snyltere en annen, og det er en stor andel av disse.

Men situasjonen blir en annen når situasjonen er lik/den samme i de nærmeste landene. Jeg ville heller ikke reist verden rundt, med mindre jeg følte at en slik avstand måtte til for at jeg skulle følt meg trygg for forfølgelse.

Jeg er også enig med deg i at snyltere er en uting. Men vi kan ikke vite om dette gjelder mange eller noen få.

Om du ser nedenfor, fra UDs sider, på årsaker til bortvisning, punkt 2 og/eller 3, så vil såkalte freeloaders i utangspunktet kunne vises ut. Om dette fungerer er en annen sak.

Årsaker til bortvising

Vilkår for bortvising finst i utlendingslova si § 27. Årsaka til bortvising kan for eksempel vere:

    * Manglande eller mangelfullt reisedokument
    * Manglande arbeids- eller opphaldsløyve
    * At utlendingen ikkje har eller ikkje er sikra tilstrekkelege midlar til opphaldet
    * Har et innreiseforbod til Noreg som framleis gjeld
    * Er innmeld i Schengen sitt informasjonssystem (SIS) med sikte på å ikkje tillate innreise
    * Skuldig dei offentlege pengane for tidlegare uttransportering
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget Tordenskjold

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 246

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #104 : 16. desember 2008, 11:12 »
Altså, jeg forstår situasjonen hvis dem kommer som flyktninger for og oppholde seg her til det roer seg ned men de fleste kommer hit fordi du får det gode liv her.

Spør deg selv, hvis du tenker at du kommer til ett uland, Hvem vil ikke komme til Norge?

Du får gratis skolegang...Skole i det hele tatt
Du får støtte av staten til og komme ut i arbeidslivet og alt
Gratis sykehus og hele pakka. Kan holde på sånn i en dag og skrive alt det positive ved og komme til Norge

Dem kommer ikke til Norge for og være norsk, heller leve det gode liv som Nordmenn har bygget opp og utnytte det
In Flames - Only for the weak!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!