Skrevet av Emne: Mat etter trening, da man ikke kan ta en proteinshake pga visse årsaker  (Lest 2820 ganger)

Utlogget Drillers Method

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 205
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 205

Jeg lager en 4-eggs omelett som jeg spiser på to brødskiver eller en slik briks delt i to.  Inntas sammen med 0.5 l skummet melk. Dette utgjør vel ca. 40g protein.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Mulig du har rett og man ikke trenger mer enn 20 gram, men de som gjør det best i bodybuilding spiser jo over det dobbelte.

Joda, det gjør jeg og. Men det er for kalorienes sin skyld. Og shake er en billig form for kalorier.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Mathi

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

  • Steinløfting i fjæra
Jeg bruker å spise omelett etter trening. Tar 4 egg, litt vann, ca 100g ost og steker det. Bør være massevis av proteiner i den røra Tongue Bruker av og til å ha med pølsebiter, skinke eller bacon.

Utlogget Jannycash

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 73

Takker for svar!

Spurte overlegen i buskerud, og han sa at man ikke burda ta så mye mer enn 1 g protein per kg kroppsvekt, alt annet ville være bortkastet sa han. Og folk med nyre, lever sykdom kunne kanskje forværre sykdommen ved for mye protein. 

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

1 gram per kilo gjelder jo folk som ikke trener.. I følge pasienthåndboka er 1,2-1,8 proteiner nok for folk som driver med styrke.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Ufattelig at en overlege kan ha så lite kunnskaper om næringsstoffer. Det skal ganske store mengder proteiner til over lang tid før nyrene ( hos normalt friske) begynner å vise symptomer på skade. Skal du ha maksimalt ut av hard styrketrening burde du ligge på 2g , pluss, minus littegranne.

Jeg forstår heller ikke logikken til denne legen. Det er da ingen forskjell på å spise 40-50gram proteiner i fra mat, kontra å få dem i seg gjennom en proteinshake. Det eneste du må passe på med nyresykdom er at du ikke overskrider det antallet proteiner pr døgn som en spesialist har fortalt deg at du kan spise. Så om legen din sier at 1 gram pr kg kroppsvekt er det maksimale du får spise pga sykdom, så får du holde deg til det. Men om de kommer i fra shake eller mat er likegyldig. Det er også likegyldig hvor store porsjoner du får proteinene i deg i. Om du spiser 3 måltider med 40 gram proteiner i hver, eller om du spiser 6 måltider med 20 gram i hver blir totalt sett det samme.
Sa brura

Utlogget Rocky-Balboa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 548
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 548

Tar meg bare litt havregryn jeg, så kylling etterpå Smiley
Bildelogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=103777.msg1572196;topicseen#new

The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow

DeZ

  • Gjest
En boks tunfisk(skyll i springen først) , stek med 3-4 egg og 100 gram ost. Da haru ca 100 gram protein. Så om du skulle ta dette med et glass melk eller to så begynner det å bli bra. Om de legene trodde at om du spiste dette her i løpet av en dag så blei nyrene dine dårlige av det , da hadde de nok satt deg på diett for å kontrollere proteininntaket ditt. Men hør på legene dine da , ingen her som veit hva dine nyrer tåler eller ikke tåler.

Utlogget Jannycash

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 73

Ufattelig at en overlege kan ha så lite kunnskaper om næringsstoffer. Det skal ganske store mengder proteiner til over lang tid før nyrene ( hos normalt friske) begynner å vise symptomer på skade. Skal du ha maksimalt ut av hard styrketrening burde du ligge på 2g , pluss, minus littegranne.

Jeg forstår heller ikke logikken til denne legen. Det er da ingen forskjell på å spise 40-50gram proteiner i fra mat, kontra å få dem i seg gjennom en proteinshake. Det eneste du må passe på med nyresykdom er at du ikke overskrider det antallet proteiner pr døgn som en spesialist har fortalt deg at du kan spise. Så om legen din sier at 1 gram pr kg kroppsvekt er det maksimale du får spise pga sykdom, så får du holde deg til det. Men om de kommer i fra shake eller mat er likegyldig. Det er også likegyldig hvor store porsjoner du får proteinene i deg i. Om du spiser 3 måltider med 40 gram proteiner i hver, eller om du spiser 6 måltider med 20 gram i hver blir totalt sett det samme.
Helt ening med deg Wink Men overlegent i buskerud er spsialist innenfor nyrer, så liksom litt rart. Men jeg ligger over 1 g per kg kroppsvekt jeg så tar det egentlig som det kommer. hehe

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Ja drikker generelt mye melk, men skal man få i seg like mye proteiner via melk som via en shake så må man drekke en god del liter Wink
nei ikke mer en 1.

Utlogget boberg

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 478
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 478

Kjøttdeig og spaghetti! =)
1000 kalorier mengang Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!