Skrevet av Emne: - Når det smeller fra meg blir det kvelden og mørkt  (Lest 5705 ganger)

Utlogget Lex

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 222

Det finnes mange som sterke i hw. Selv om Arild kanskje er sterkere enn de fleste men seriøst; hva har han av bokseerfaring fra før? Amatørboksing på hobbynivå? Jeg vet ikke. Men jeg vet såpass, som ouch sa i et tidligere innlegg, det tar liksom litt til å tilegne seg bokseteknikk som duger mot de beste. Arild nevner Tyson, mulig han tror Tyson kun var brutal styrke og ikke noe mer men sannheten er at Tyson hadde ikke kommet langt uten teknikk. Og han boksa fra han var en "liten" drittunge. Jeg tror toget har gått for lenge siden. Selv om toget i hw boksing både er skranglete og tregt.
...but inside doesnt matter...

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

tør jeg spørre hva slags erfaring du har med boksing?
Tydeligvis lite..for å gjenta ett av mine tidligere innlegg om akkurat det samme temaet;
"Store muskler krever mye oksygen...veldig store muskler krever veldig mye oksygen.."
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Utlogget Linseprinsen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Valujev eller åssen det staves var basketballspiller. Ikke spesielt pent å se han bokse, men han vinner da

Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Synes det er dumt å trekke konklusjoner her før han faktisk har vært i ringen Wink
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Utlogget Lex

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 222

Synes det er dumt å trekke konklusjoner her før han faktisk har vært i ringen Wink
Enig. Derfor er det greit å ha beina på jorda og ikke ta seieren på forskudd som noen her gjør. Boksing er mer enn styrke
...but inside doesnt matter...

Utlogget -Johan-

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 750
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 750

helt rett, det innebærer også mye korrupsjon

Utlogget Lex

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 222

Hehe, det så vi jo tydelig bevis for i helgen kamp.
...but inside doesnt matter...

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Hvorfor bryr det deg om de blir testet eller ikke?

skal spørre om tilatelse før jeg spør om noe her inne neste gang =)

vil ikke komme i trøbbel hos forumpolitiet.
bra du passer på hva folk spør om!

dave the brave

  • Gjest
arild kan helt klart bli god hvis han går inn for det, det kan alle som setter seg mål og jobber for det

Utlogget kiko_Va

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 585
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 585

Arild er sterk ja, men også veldig stor, sann jeg har lært det, stor = treig.
Man lærer ikke å slå på treingsstudioet.. man blir god i det man trener på. Dette blir som den dumme diskusjonen hvor noen spør om Svend Karlsen hadde tatt Mike Tyson i en kamp, Karlsen hadde ikke hatt sjangs i havet, treig som han er i forhold til Tyson.

Ta pudz f.eks, han bokset før han begynte med strongman, hvordan gikk det? Ikke så bra.

Hadde styrke vert alt i boksing så hadde ikke bokserne trent på den måten de trener på nå.

Et lite tankeeksperiment:

- Man får store muskler og blir sterkere, vil balansen bli bedre enn en som trener spesifikt på å få bedre balanse?
- Man trener benk, mark og bøy, vil slagene bli mer eksplosive enn en som trener spesifikt for å få eksplosive slag?
- Man trener benk, mark og bøy, vil kordinasjon og hurtighet bli bedre enn en som trener kordinasjon og hurtighet?
- Man trener for å bli sterkest mulig, vil man kunne danse bedre og dukke unna slagene i ringen bedre enn en som trener spesifikt for det?
- Slå på en boksesekk i konstant uten å stoppe, hurtig som F. Vil en som har trent for å bli sterkere i maksimalstyrke klare å holde ut lenger enn en som trener for å bli bedre i akkuratt dette? (kondisjon og utholdenhet)

nei, nei, nei, nei og atter nei.

Vi fikk en gang besøk av noen "big guys" på boksetreningen, vi fikk se de i sparring mot noen av klubbmedlemene. Kan ikke si at det var noe annet en lek for de..

Men ikke missforstå, Arild kan sikkert gjør det bra innen boksing han, men å bare være stor og sterk i kamp mot en som kan å bokse, har ingen ting for seg.
[Loggbok]




[Giske Atletklubb]

Saying what we think gives us a wider conversational range than saying what we know.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

arild kommer tel og vinna så og si alt.det finnes ingen erstatning for brutal styrke.de som tviler kan jo bare hoppe inn i ringen med haugen,hoho.

Det hjelper ikke med brutal styrke hvis man ikke treffer motstanderen. Arild får neppe inn noen fulltreffer mot en teknisk dyktig proffbokser med det første.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Men nå er det ingen av oss som har sett Arild sine moves, eller hvordan han er med fotarbeid osv..

Jeg håper vi får noen klassiske hoppetauvideoer og sekk-trening. Da kan vi kanskje få en pitteliten indikasjon...

Valuev er jo ingen dansende teknikkmaster han heller..

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Valujev eller åssen det staves var basketballspiller. Ikke spesielt pent å se han bokse, men han vinner da

Sant det, men han har jo rekkevidden til en AG3 da, noe som er en vannvittig fordel. Tror både Tyson og Lewis (og Holyfield) hadde tatt ham rimelig enkelt i sin glanstid med teknikk og hurtighet. Styrken til Valuev tror jeg ikke er så ekstrem (i forhold til høyden mener jeg da) men han rammer jo hardt med 140 kilo + i kroppsvekt bak slaget da...

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Nok en gang en ganske morsom tråd på treningsforum Grin

Her snakker folk om hvordan Arild hadde gjort det mot Tyson, Holyfield og Lewis, de tre råeste tungvekterne siste 20åra som alle har vært ubestridte tungvektsmestere.

Såvidt jeg har skjønt har vel Arild aldri drevet seriøst med boksing som amatør heller, dette var noe som kom litt ut av det blå for de fleste.

Scenarioet jeg ser for meg om vi tenker oss at dette skal være en framtid for Norges sterkeste mann, er at han de første åra ikke kommer til å møte noe annet enn "fulle sjømenn". Noe som er helt naturlig og som gjelder alle som begynner med proffboksing. Dette gjelder også de som går fra å ha vært amatør og over til proffboksing. Det handler om å lære seg en "ny idrett" også for en som har vært god amatørbokser, da det er stor forskjell på proff og amatør. For Arild er veien enda lengre da han ikke har noen bakgrunn som boker overhode.

Samtidig som man skal lære seg gamet handler det om å bygge seg opp en god record-liste, det ser pent ut med 20 - 0 og 16 KO og gjør jobben mye enklere for å kunne få seg en tittelkamp noen år fram i tid.

Så jeg regner med at først møter han folk som har gått få kamper og tapt de fleste om ikke alle. Da forteller mediene om at man starter med nybegynnere, for Arild er en nybegynner. Så etterhvert kommer det folk med 10-15-20 kamper hvor det er noe uavgjort, kanskje en seier eller to og resten tap. Da hyper man opp erfaringen til de han møter.

Så om Arild viser seg å vinne disse kampene, vi får vite at han ikke innehar en glasskjeve, han får noen års erfaring og får en bra record-liste, da begynner han å møte kvalifisert motstand og da kan man begynne å sammenligne med de bedre bokserne i bransjen.

Arild gjør akkurat det han skal gjøre. Han skaper blest om seg selv, mediadekning er alltid viktig. Han har allerede et medienavn i Norge, han kan fort få det når han kommer seg litt ut, han har tross alt gjort det skarpt i konkuransen "verdens sterkeste mann". Om noen forumtroll mener han hadde fått bank av Tyson pr idag med Tyson i sin prime så vil jeg tro at Arild er helt enig med dere. Pr nå er det bare en tåpelig sammenligning.

For min del gleder jeg meg til å se Arild innta proffsirkuset. Det vil bli mye mediadekning og jeg er faktisk spent på hvordan Arild kommer til å gjøre det. Skal ikke se bort ifra at han kan presetere skjønner dere Wink
 


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Lex

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 222

arild kommer tel og vinna så og si alt.det finnes ingen erstatning for brutal styrke.de som tviler kan jo bare hoppe inn i ringen med haugen,hoho.

Hadde du ment dette seriøst hadde jeg sagt at du har zero peil på boksing. Men det er et forsøk på humor. Ikke sant?
...but inside doesnt matter...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!